Nigdy nie zbudowane

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4535
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Saddam pisze:Czemu piątą wieżę uwięziłeś między masztem a kominem?
Się na szybko zrobiło. A to nie jest piąta tylko 6/7!

2. Rysiu bądz kolega przygotuj na gwiazdkę jakiegoś *.png -fa z wieżyczkami, kadłubami itp. Słuchajcie mam wrażenie, ze jakbym ciut się wgryzł we flesza to też bym zrobił takie coś.

3. Uwaga wieże po prawej są zdaje się ciut mniejsze niż te po lewej.

4. Mniejszego POW nie da się zrobić, bo rufa z przodu wystaje:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-12-21, 18:31 przez SmokEustachy, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4916
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Trochę odbiegamy od tematu - tu miało być to co planowały marynarki.
Zakładam nowy temat - nasze fantazje, ale te okrętowe ;)
shadow
Posty: 78
Rejestracja: 2009-02-05, 07:09

Post autor: shadow »

Dzień dobry! natknąłem się jakis czas temu na wzmianki o planowanych pancernikach dla niemieckiej marynarki z okresu I wojny światowej o symbolach L20 L21 L27 itd wiem że wyszukiwarka nie boli ale w internecie jest niewiele informacji na ich temat /bynajmnie mnie się nie udało do nich dotrzeć/ dowiedziałem się że rozpartywano wersje 8x420 lub 10x380 przy wyporności rzędu 43000t Już na temat krążowników liniowych z tego samego okresu typu GK4542 i im podobnych jest więcej danych. Czy któryś z Panów mógłby mnie troszkę oświecić w tym temacie lub przynajmnie podsunąć źródło? Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4916
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Siegfid Breyer kiedyś wydał małą książkę o nich. Z treści to mało co zrozumiałem - niezbyt to ludzki język ten niemiecki ;), ale obrazków jest tam sporo.
Generalnie wnioski z Bitwy Jutlandzkiej w niemczech były podobne jak w anglii: potrzeba nam:
mocniejsze działa
większa prędkość
więcej pancerza

( u anglików nieco inna kolejność ;) )

Będzie teraz krótko, po powrocie do domu i przejrzeniu książeczki podam więcej.

Pierwsze 3 projekty L1 L2 i L3 to chyba jeszcze przedjutlandzkie.
L1 i L3 - miały mieć po 8 dział 380 w 4 wieżach. L3 miał być nieco większy. L2 miał mieć 10x380 i wyporność podobną do L3. Prędkość 23-24 w. Opancerzenie na skalę Badenów ( może trochę mniej ). Z tym że nietypowo rozwiązano ustawienie wież artylerii głównej. Dwie w superpozycji na dziobie a trzy w superpozycji na rufie. Dwie górne wieże mniej więcej na poziomie odpowiednich dziobowych. Trzecia dzięki obniżeniu jednego pokładu o pokład niżej.

Odpowiednikami ich były GK1 i GK2 ( czyli duże krążowniki, po naszemu krążowniki liniowe ). Właściwie to nieco powiększone Ersatz Yorki. Też 8x380, minimalnie większa prędkość, podobne opancerzenie.

Następne projekty już głównie uwzględniały artylerię 420 mm, ale było parę z 380. W tym jeden z 10x380 - rozmieszczone podobnie jak na L2, ale pomiędzy trzecią wierzą a rufie a czwartą wsadzili pomieszczenia turbin. W efekcie pomiędzy wieżą 3 a 4 była przerwa jak na Tigerze czy Kongosach. Piąta wieża tuż za i pod czwartą.

Potem jeszcze popowstawało sporo następnych projektów w tym odpowiedniki Gloriousa. Moim "fawotytem" jest monstrum o wyporności prawie 50 tys ton z kotłami na dwóch poziomach - jeszcze "lepiej" rozmieszczone niż w pierwotnym projekcie Lexingtona a uzbrojone w zaledwie 4x380 jak na Gloriousie i z jakimś mikroskopijnym ( jak na Niemcy ) pancerzem, ale za to z prędkością 35 w!
A na dokładkę miało toto mieć nie wiem po co 8x150 w kazamatach.

Więcej podam po powrocie bo nie pamiętam.

pozdrowienia.
Marek S.
Posty: 680
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Wszystko to były studia projektowe, oprócz nich były jeszcze L 1 L 2, L 3.
Dużo było też krążowników liniowych - GK: 1, 2, 3, 4541, 3021, 3022, 3521, 4021, 4521, 4531, 4532, 4931, 5031.
shadow
Posty: 78
Rejestracja: 2009-02-05, 07:09

Post autor: shadow »

dziękuję, za pomoc, zaintrygował mnie ten projekt z 5 wieżami 380mm. teraz sobie przypomniałem że podobne studia projektowe miały miejsce też w Austro-Węgrzech /mowa o rozmieszczeniu artylerii 420mm w 2 wieżach po 2 działa/
Awatar użytkownika
seawolf
Posty: 837
Rejestracja: 2004-01-04, 15:29
Lokalizacja: Poznan

Post autor: seawolf »

shadow
Posty: 78
Rejestracja: 2009-02-05, 07:09

Post autor: shadow »

dziękuję widać że jednak trzeba umieć szukać :) rozumiem że można tą witrynkę traktować poważnie?
Awatar użytkownika
Maciej3
Posty: 4916
Rejestracja: 2008-05-16, 11:36

Post autor: Maciej3 »

Owszem można. Oczywiście projekty te to było na zasadzie "co byśmy chcieli mieć gdybyśmy mieli brać się za budowę", bo o żadnym zatwierdzeniu planów czy rozpoczęciu budowy nie było mowy.
Awatar użytkownika
Teller
Posty: 405
Rejestracja: 2004-07-31, 17:25
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Teller »

Wracając tak do naszych fantazji -- ja strasznie żałuję, bo przy moich niezbyt pojemnych dyskach z reguły kasuję to, co właśnie wyrysowałem -- ale kiedyś popełniłem "poprawiony" typ Fuso, który miał osiem wież 356 mm, cztery grupy po dwie. Innymi słowy, dodałem jedną wieżę przed i jedną za kominem. Przy tym Agincourt to była betka... :D

A tak w ogóle, to bawić się można też małymi działkami. Udało mi się kiedyś wcisnąć na Ansona 158 pom-pomów, nie tracąc wiele z kątów ostrzału artylerii głównej i średniej. :shock: Ale zrobiłem go też w całkiem sensownej odmianie z 80 Boforsami (sześć poszóstnych Mk VI, sześć poczwórnych Mk 2, sześć podwójnych Mk 1 i osiem pojedynczych Mk 3).

Albo ORP Błyskawica z siedmioma lawetami 4in Mk XVI. Dodałem jedną na nadbudówce rufowej (jak na przeciwlotniczych niszczycielach typu "L" i po jednej zamiast wyrzutni torped. Do tego przerobiłem Boforsy na poczwórne i dodałem na skrzydłach mostka pojedyncze. Suma: 14x4" pl i 10x40 pl. Oczywista do tego był raptem jeden dalocelownik HA/LA Mk IV i zero przyrządów centralnych Mk51 dla Boforsów, bo o takich drobiazgach podówczas nie myślałem. :D Nie mówiąc już o stateczności tego boroka. :D :D

Ze"spokojniejszych" produkcji miałem Le Terrible w wersji "zdziesiątkowanej": dziesięć wyrzutni torped 550 mm (bez wielkich problemów wcisnąłem dwie podwójne wyrzutnie z Mogadora na pokład główny za tylnym kominem, przy burtach; ongi stała tam na osi jedna wyrzutnia potrójna), dziesięć 40 pl (1xIV, 2xII i 2xI), i dziesięć 20 pl (2xII i 6xI).

A gdzieś tam jeszcze chyba mam analizę konstrukcyjną przywrócenia poczwórnej wieży "B" na King George V. :wink:
Fear the Lord and Dreadnought
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1159
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Znalazłem na innym forum temat poświęcony Grosse Kreuzer GK10.
Model GK10 świetnie wypada w porównaniu do niemieckiego Derfflingera i brytyjskich projektów Hood-a i N-3. (str.7).
Podziwiam żmudną pracę, efekt końcowy wspaniały.

http://www.phpbbplanet.com/warshipproje ... ipprojects
Ostatnio zmieniony 2009-03-11, 11:40 przez Janusz Kluska, łącznie zmieniany 1 raz.
PawBur
Posty: 494
Rejestracja: 2006-06-06, 22:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PawBur »

Janusz Kluska pisze:Znalazłem na innym forum temat poświęcony Grosse Kreuzer GK10.
Model GK10 świetnie wypada w porównaniu do niemieckiego Derfflingera i brytyjskich projektów Hood-a i N-3.Derfflinger (str.7).
Podziwiam żmudną pracę, efekt końcowy wspaniały.

http://www.phpbbplanet.com/warshipproje ... ipprojects
Link odsyła do strony logowania - trzeba mieć konto żeby oglądać?
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1159
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Zapomniałem o tym.
Przepraszam za kłopot, ale naprawdę warto się zarejestrować na tym forum.
PawBur
Posty: 494
Rejestracja: 2006-06-06, 22:13
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: PawBur »

Janusz Kluska pisze:Zapomniałem o tym.
Przepraszam za kłopot, ale naprawdę warto się zarejestrować na tym forum.
To nie kłopot - chciałem się upewnić, bo po prostu mam już tyle kont na internecie w różnych miejscach, że unikam zakładania nowych bez wyraźnej potrzeby.
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Teller pisze:A gdzieś tam jeszcze chyba mam analizę konstrukcyjną przywrócenia poczwórnej wieży "B" na King George V.
No i jak, dało by się ją tam wcisnąć?
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
jogi balboa
Posty: 2823
Rejestracja: 2007-01-18, 16:39

Post autor: jogi balboa »

Nie wcisnąć, tylko przywrócić. :wink:
ODPOWIEDZ