Przy dwóch sztukach ? Po ile miało być "oryginalnie" wyposażenie ? Jeśli założyć "średnie" 50/50 MW musiałaby mieć 1,2 mld tylko na dwa okręty. Trochę dużo jak na budżet wydawany przez MW na sprzęt przez ostatnie kilkanaście lat.MW chciała sobie zafundować na początek dwa Volkswageny, zamiast dwóch Polonezów. Za cenę niewygórowaną, bo gotowe kadłuby miały być za około 300 mln PLN za sztukę.
Jakie są postępy przy budowie Gawrona?
Podaję tylko to co zostało ustalone na szczeblu ministerialnym w ramach programu rozwoju SZ RP w randze ustawy. Ustawy dziewięciokrotnie poprawianej, aż w końcu zniesionej.
O ile dobrze pamiętam to mowa była o dwóch kadłubach (czyli platforma z napędem) za 605 mln PLN. Nie było mowy o uzbrojeniu i wyposażeniu bojowym. Ani jakie, ani za ile. Nie wiem też czy w kwotę wliczono opłatę licencyjną. Obecnie, gdy podaje się ile wydano na Gawrona, kwota zawiera w sobie także opłatę licencyjną.
O ile dobrze pamiętam to mowa była o dwóch kadłubach (czyli platforma z napędem) za 605 mln PLN. Nie było mowy o uzbrojeniu i wyposażeniu bojowym. Ani jakie, ani za ile. Nie wiem też czy w kwotę wliczono opłatę licencyjną. Obecnie, gdy podaje się ile wydano na Gawrona, kwota zawiera w sobie także opłatę licencyjną.
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Jestem tylko amatorem nie bede sie przekopywal przez wszystkie szczeble dowodzenia i stopnie podejmowania decyzji. wystarczy mi wiedza ze ci ludzie maja mundury a nie teczki a nie plecy i imunitetyMarmik pisze:Niestety jak ktoś nic nie wie to i nic mądrego nie napisze.domek pisze:Marynarka jest winna bo calkowicie swiadomie chciala sobie zafundowac ferrariiiiiiiiiiii za cene kosmos
MW chciała sobie zafundować na początek dwa Volkswageny, zamiast dwóch Polonezów. Za cenę niewygórowaną, bo gotowe kadłuby miały być za około 300 mln PLN za sztukę.
Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari![]()
Stocznia chciała przejąć kontrakt zapewniający jej egzystencję na lata (1szt + 1 szt + 2 szt +2-3 szt). Niestety za marketingiem i najważniejszymi nazwiskami w Polsce nie poszły podpisy pod zleceniami w MON. Stocznia miała nadzieję, że skoro sprawy zaszły tak daleko to przynajmniej 2-4 jednostki są pewne co dawałoby jej do około 1,5 mld PLN. Do tego doszły zakupy nowego sprzętu związanego z budową okrętów, a za ten sprzęt zdaje się płacił MON.domek pisze:Stocznia jest winna bo sie podjela budowy wiedzac doskonale ze w tym systemie mozna budowac jak sie ma pewny budrzet i zagwranatowane wszystkie dostawy bo jak nie to tylko przestj przestuj przestuj![]()
Aby zbudowac jednostke byly potrxebne wszystkie jej elemety a tych nie zakupiono do tej pory.Pytanie na podstawie czego stocznia chciala budowac![]()
Indolencja z ignorancją, czyli Twoje typowe wypowiedzi. Pisanie, że stocznia nie jest w stanie czegoś postawić na wodzie z winy samej stoczni to jakaś nowa teoria. Niemal każdy okręt wyposaża się dopiero na wodzie!!! Od takich podstawowych informacji trzeba zacząć.domek pisze:Gdyby wzieli jednostke na zasadzie my budujemy kadlub a wyposarzamy sukcesywnie na wodzie to by byli wygrani a tak to nawet na wode nie sa w stanie tego postawic![]()
![]()
![]()
Klamiesz budowa sekcyjna jest inna![]()
Domek, przywykłem do Twoich skrótów myślowych, niezrozumiałych wypowiedzi, błędów takich jak robi mój najmłodszy chrześniak, ale choć oszczędź mi mądrości podobnych do tych z cytowanego postu. BTW Czemu mają służyć takie posty?
Zwalanie calej winy na politykow to zaczyna byc sport narodowy a to nie oni sa winni![]()
PSSypnij nazwiskami i najlepiej z krótkim uzasadnieniem.domek pisze:Nie nie prosze Pana winni sa znani i to doskonale

pozdrawiam
Sypnij nazwiskami i najlepiej z krótkim uzasadnieniem.Marmik pisze:Niestety jak ktoś nic nie wie to i nic mądrego nie napisze.domek pisze:Marynarka jest winna bo calkowicie swiadomie chciala sobie zafundowac ferrariiiiiiiiiiii za cene kosmos
MW chciała sobie zafundować na początek dwa Volkswageny, zamiast dwóch Polonezów. Za cenę niewygórowaną, bo gotowe kadłuby miały być za około 300 mln PLN za sztukę.
Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari![]()
Stocznia chciała przejąć kontrakt zapewniający jej egzystencję na lata (1szt + 1 szt + 2 szt +2-3 szt). Niestety za marketingiem i najważniejszymi nazwiskami w Polsce nie poszły podpisy pod zleceniami w MON. Stocznia miała nadzieję, że skoro sprawy zaszły tak daleko to przynajmniej 2-4 jednostki są pewne co dawałoby jej do około 1,5 mld PLN. Do tego doszły zakupy nowego sprzętu związanego z budową okrętów, a za ten sprzęt zdaje się płacił MON.domek pisze:Stocznia jest winna bo sie podjela budowy wiedzac doskonale ze w tym systemie mozna budowac jak sie ma pewny budrzet i zagwranatowane wszystkie dostawy bo jak nie to tylko przestj przestuj przestuj![]()
Aby zbudowac jednostke byly potrxebne wszystkie jej elemety a tych nie zakupiono do tej pory.Pytanie na podstawie czego stocznia chciala budowac![]()
Indolencja z ignorancją, czyli Twoje typowe wypowiedzi. Pisanie, że stocznia nie jest w stanie czegoś postawić na wodzie z winy samej stoczni to jakaś nowa teoria. Niemal każdy okręt wyposaża się dopiero na wodzie!!! Od takich podstawowych informacji trzeba zacząć.domek pisze:Gdyby wzieli jednostke na zasadzie my budujemy kadlub a wyposarzamy sukcesywnie na wodzie to by byli wygrani a tak to nawet na wode nie sa w stanie tego postawic![]()
![]()
![]()
Klamiesz budowa sekcyjna jest inna![]()
Domek, przywykłem do Twoich skrótów myślowych, niezrozumiałych wypowiedzi, błędów takich jak robi mój najmłodszy chrześniak, ale choć oszczędź mi mądrości podobnych do tych z cytowanego postu. BTW Czemu mają służyć takie posty?
Zwalanie calej winy na politykow to zaczyna byc sport narodowy a to nie oni sa winni![]()
PSdomek pisze:Nie nie prosze Pana winni sa znani i to doskonale
Jestem tylko amatorem nie bede sie przekopywal przez wszystkie szczeble dowodzenia i stopnie podejmowania decyzji. wystarczy mi wiedza ze ci ludzie maja mundury a nie teczki a nie plecy i imunitety

Pozatym wszyscy sie podpisywali pod stosownymi papierami
pozdrawiam
Bzdury niepoparte wiedzą.domek pisze:Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari![]()
Na podstawie projektu. Aby zbudować jednostkę potrzebny jest projekt i pieniądze.domek pisze:Aby zbudowac jednostke byly potrxebne wszystkie jej elemety a tych nie zakupiono do tej pory.Pytanie na podstawie czego stocznia chciala budowac![]()
Niestety, zanim zacznie się komuś zarzucać kłamstwo to warto się zastanowić czy samemu nie jest się ignorantem.domek pisze:Klamiesz budowa sekcyjna jest inna![]()
Kto w tym kraju odpowiada za podejmowanie długoterminowych decyzji, ściśle powiązanych z gospodarką i sprawami zagranicznymi?domek pisze:Zwalanie calej winy na politykow to zaczyna byc sport narodowy a to nie oni sa winni![]()
A poza tym, kto zwala całą winę na polityków?
Jednym słowem wiesz wszystko, czyli... gowno (z przykrością stwierdzam, że nie znajduję lepszego słowa o mniej pejoratywnym wydźwięku), co rzekomo uprawnia Cię do pisania prawd objawionych.domek pisze:Jestem tylko amatorem nie bede sie przekopywal przez wszystkie szczeble dowodzenia i stopnie podejmowania decyzji. wystarczy mi wiedza ze ci ludzie maja mundury a nie teczki a nie plecy i imunitety![]()
Właściwie to pod jakimi papierami? Kto sygnował prace B-R, kto sygnował umowy, kto sygnował dokumenty nadrzędne, kto uchwalał ustawę?domek pisze:Pozatym wszyscy sie podpisywali pod stosownymi papierami
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Dzisiaj widziałem cały kadłub Gawrona wytoczony z hali i nie jest to prima aprilis. Cały kadłub ciągle podzielony na 4 segmenty. 1 i 2 dziobowy zestykowane, 3 osobno i 4 osobno ale już gotowy do zestykowania z pozostałymi rufowymi, które sa w jednym dużym kawałku (moja numeracja sekcji na oko). Wszystkie segmenty ustawione są na placu stoczni jeden za drugim i wygląda na to, że mamy do czynienia z poczatkiem ostatecznego składania całości kadłuba do kupy. Wszystko widać jak na dłoni przejeżdzając wzdłuż płotu stoczni. Niestety nie dołączam fotek bo jak na złość telefon odmówił mi posłuszeństwa, a raczej jego bateria.
- Jacek Bernacki
- Posty: 431
- Rejestracja: 2007-03-15, 13:32
- Lokalizacja: Siecień k/Płocka
Nie chodzi o kase chodzi o to ze takie samochody kupuje sie dla szpanu lub wlasnej przyjemnosciDziadek pisze:Najtańsze ferrari chodzi na motoallegro za 67000 zł a najdroższe za 1720000 zł tak więc "ranga ferrari" to przedział dość szeroki, czy mógłbys rozwinąć swój wątek, tudzież aluzję do Gawrona?domek pisze:Sam koszt projektu predysponuje ten projekt do rangi ferrari
Kupilismy technologie i projekt u niemca tak samo jak swego czasu kupilismy projekt kontenerowcow w japoni czyba dopiero czwarta jednostka wyszla na czysto bez strat a dowcipy o tym sa znane do dzis

Nam potrzebny jest tani kon roboczy a nie wyscigowa klacz na pokaz

Pozdrawiam domek
Ciekawie piszesz. Rozwiń koncepcję. Co to znaczy tani koń roboczy? Czy to ma być koń wyścigowy czy koń pociągowy, a może koń do hipoterapii? Czy to ma być koń "wyhodowany" w oparciu o niemieckie doświadczenie, rosyjskie czy chińskie? Czy ten koń ma być osiodłany, ma mieć zdrowe zęby i podkute kopyta czy może nie - taki dla indian do jazdy na oklep, który w końcu starłby sobie tkankę twardą i zaczęłyby boleć go kopyta, a nas dupa...Napisz jaki koń wg Ciebie jest odpowiedni i jaki sprawiłby Tobie satysfakcję?domek pisze:Nam potrzebny jest tani kon roboczy a nie wyscigowa klacz na pokaz
Osobiście moim zdaniem MW podjęła najlepszy wybór z ówcześnie możliwych, mierzyła siły na zamiary w oparciu o ówczesne deklaracje polityków. Te deklaracje brzmiały bardzo poważnie, zwłaszcza, że rzeczywiście, realizowany zgodnie z planem projekt 621 angażowałby wiele polskich przedsiębiorstw, dałby pracę wielu ludziom, transfer technologii i może zamówienia eksportowe. Z taką siłą należało sie liczyć. Kolejne ekipy nabierały wody w usta, bały się "ruszyć" stoczniowców i otwarcie powiedzieć - "tamci kłamali, nie będzie korwet i koniec", z ekipy na ekipę, pomalutku, pocichutku program spychany był na pobocze, a politycy grali na zwłokę mydląc oczy stoczniowcom, że nie "dzisiaj ale może jutro", "nie 7 ale może 3 lub 4", bo przecież przy 3-4 stocznia wyjdzie na 0 tudzież minimalnie im plus, za czasem stopniało do 1+1, a dzisiaj? 0,6 zamrożone a po 2018 + 1...
- Jacek Bernacki
- Posty: 431
- Rejestracja: 2007-03-15, 13:32
- Lokalizacja: Siecień k/Płocka
- Jacek Bernacki
- Posty: 431
- Rejestracja: 2007-03-15, 13:32
- Lokalizacja: Siecień k/Płocka