Najstarszy czynny okręt wojenny na świecie
Najstarszy czynny okręt wojenny na świecie
Pomijając okręty pełniące funkcje reprezentacyjne (VICTORY itp.), to chyba ten:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=700740
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=700740
PUNO tez jest cos z 1860-tych .Sprawdzepothkan pisze:Spróbuję przebić:
EL HORRIYA (1865) - jacht szkolno-prezydencki, Egipt
PUNO (1872) - okręt szpitalny, Peru
Z tym że pierwszy jest reprezentacyjny, a drugi na jeziorze Titicaca, i chyba stoi (stacjonarny).
EL HORRIYA - byl tak przebudowywany, ze trudnno powiesziec, cz o tem sam okret chodzi
VICTOY-ile desek pamieta jeszcze bitwe pod Trafalgarem

- pothkan
- Posty: 4539
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
http://www.go2peru.com/puno_yavari.htmIn 1861, Peruvian Government ordered two gunboats for lake Titicaca from JAMES WATT & Co. and the THAMES IRONWORKS & SHIPBUILDING Co., England. the two ships and the drydock in 2766 pieces were transported in crates by sea around Cape Horn to the port of Arica (then Peruvian) in the cargo ship MAYOLA, by train to Tacna and, over six years, by men and mules up the Andes to Puno on lake Titicaca (12,500 f.a.s.l.). the YAVARI was re-assembled and launched on Christmas Day 1870. The Yapura (now B.A.P. PUNO) on March of 1872. In 1884 she was elongated on 45 feet. In 1887, following the War of the Pacific between Peru/Bolivia and Chile, the Ship passed to the British Peruvian Cpprporation, which, in 1914 replaced the Yavari's original steam engine - fuelled on dry llama dung - by a diesel engine BOLANDER (Swedish) in situ today. In 1975 the YAVARI was acquired from Peruvian Navy by Anglo-Peruvian Associacion Yavari (lead by Ms. Meriel Larken) which is affiliated to the Yavari Project in the United Kingdom. Since 1998 the YAVARI has been recognized by the Institute of Culture as a Naval Museum and open to visitors.
Jednak chyba na chodzie: http://www.larousse.fr/ressources/contr ... 003692.htm

Jest maleńka różniczka obecnie El Horriya nie nadaje się do samodzielnego pływania - służy tylko jako stacjonarny hulk poza tym 1865 to rok jego wodowania ,wszedł do służby dopiero w 1872 - to już bardziej nadaje się holenderski A 882 który jest o rok starszy , a swoje funkcje szkolne wypełnia dotychczas lepiej pod banderą Koninklijke Marine niż egipska Mahroussapothkan pisze:Spróbuję przebić:
EL HORRIYA (1865) - jacht szkolno-prezydencki, Egipt
Z tym że jest reprezentacyjny,.
Moze kolega poda zrodlo daty wprowadzenia do sluzby ?nek pisze:Jest maleńka różniczka obecnie El Horriya nie nadaje się do samodzielnego pływania - służy tylko jako stacjonarny hulk poza tym 1865 to rok jego wodowania ,wszedł do służby dopiero w 1872 - to już bardziej nadaje się holenderski A 882 który jest o rok starszy , a swoje funkcje szkolne wypełnia dotychczas lepiej pod banderą Koninklijke Marine niż egipska Mahroussapothkan pisze:Spróbuję przebić:
EL HORRIYA (1865) - jacht szkolno-prezydencki, Egipt
Z tym że jest reprezentacyjny,.
MAHROUSSA
oposcil Anglie i po 157 godzinach byl na Malcie w 1865 r z Southamppton) (musze dokladnie sprawdzic)
Tu jest zdjecie z 1867
http://www.nmm.ac.uk/collections/prints ... ID=PAI6926
A tu z 2007
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=387537
W 1872 byl przedluzony o o 40 stop.
oposcil Anglie i po 157 godzinach byl na Malcie w 1865 r z Southamppton) (musze dokladnie sprawdzic)
Tu jest zdjecie z 1867
http://www.nmm.ac.uk/collections/prints ... ID=PAI6926
A tu z 2007
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=387537
W 1872 byl przedluzony o o 40 stop.