Japonia SM-ORz
Moderator: jareksk
Japonia SM-ORz
Stawiacze min
Typy rózne
I. (eks KP) (1899, 1929)
9240 t; 134,7x20,4x7,4; 18000KM=12 w; 2x203, 8x152, 2x76, 1x76 AA, pb 178, pp 51, pag 152; od 1940: 4x152, 1x76 AA, 2x40 AA, 35x25AA, 300 min, 80 bg;
TOKIWA (+8.8.45, rej. Ominata, płn. wsch. Honsiu, sam.)
II. (1917)
1540 t; 73,1x11,9x4,3 m; 1800KM=13 w.; 3x76 AA, 150 min; ? l;
KATSURIKI (1942 . OH; +21.9.44, na zach. od Manili, am. OP ,,Hadda”)
III. (SM/SS) (1929)
1345 t; 84x11,6x3,1 m; 2000KM=16 w.; 3x120, 100 min; 6 sieci pop, 36 bg;
SHIRATAKA (1940 E: 1x120, bg; +31.8.44, rej. Luzonu, am. OP ,,Sea¬han”)
IV. (1929)
1970 t; 104x11,8x3,2 m; 3000KM=17 w.; 3x140, 2x76 AA, 2 mbg, 300 min; 1944: 2330 t; 3x140, 2x25 AA, 6x13 AA, 400 min; 235 l;
ITSUKUSHIMA (+7.10.44, na płd. wsch. od wyspy Bawean, M. Jawajskie, hol. OP ,,Zwaardvis”)
V. (SM/SS) (1932)
1135 t; 89x10,6x2,8 m; 4800KM=20 w.; 2x120 AA, 185 min; 150 l;
YAEYAMA (1943/1944 E: bg zamiast min; +24.9.44, na płd. od Mindoro, am. sam. TF 38)
,,Okinoshlma” (1936)
4400 t;1l9,3x15,7x5,5 m; 9000KM=20 w.;4x140, 2x76 AA, 500 min; 1 wsam.,1 kat.; ? l;
OKINOSHIMA (+11.5.42, rej. Nowa Brytania — Nowa Irlandia, am. OP ,,S 42”)
„Tsugaru” (1941)
4000 t; 124,5x15,6x4,9 m; 9000KM=20 w.; 4x127, 4x25 AA, 600 main; 1 wsam.,1 kat.; ? l;
TSUGARU (+29.6.44, na zach. od Ma¬rotai, Molukki, am. OP ,,Darter”)
SM/SS ,,Hatsutaka” (1939—1941)
1608 t; 90,9x11,3x4 m; 6000KM=20 w.; 4x40 AA,4x25 AA, 360 min lub 110 min i 24 sieci pop; 1943/1944 E: miny bg; ? l;
AOTAKA (+26.9.44, M. Jawajskie, am. OP ,,Pargo”)
HATSUTAKA (+16.5.45, rej. cieśn. Sun¬da, am. OP ,,Hawkbill”)
WAKATAKE (2x76 AA, 4x25 AA itd.; 1947 br. ,,Labumnuma’)
SM/SK Typ ,,Hatsushima” (1940—1941)
1564 t; 79,9x10,8x3,5 m; 2300KM=14 w.; 1x76AA, 2x13 AA, 120 min; 1943/1944: 1x76 AA,6x25 AA, 120 min, bg; ? l;
HATSUSHIMA (+28.4.45, rej. płd. wybrz. Honsiu, am. OP ,,Sennet”)
ODATE (+27.3.45, na płd. zach. od Kiu¬siu, am. OP ,,Trigger”)
TATEISHI (+21.3.45, zat. Camranh, In¬dochiny, am. sam.)
TSURUSHIMA
,,Natsushima” (1914—1920)
Także TR
405 t; 45,7x7,6x2,3 m; 600KM=12,8 w.;2x76, 45 min; 1941/1942: 1x76, bg, 120 min; 1944/1945: dad. 1—2x13 AA; ? l;
ASHIZAKI (b+17.11.45, zach. wybrz. Honsiu)
ENOSHIMA (=14.10.44, Takao, Taijwan;)
ENTO (=15.1.45, rej. Tajwanu, am. sam.)
KATASHIMA
KATOKU
KUROKAMI
KUROSAKI (b+ 18.11.45, płn. wsch.wybrz. Honshu)
KUROSHIMA
NINOSHIMA
TOSHIMA (+30.7.45, Maidzuru, am. sam. TF 38)
WASHIZAKI
,,Kamome” (1929)
450 t; 65,5x7,2x2,1 m; 2500KM=19 w.; 1x76 AA, 1x13 AA, 120 min; 1943/1944 dad. 4 mbg, bez min; 56 l;
KAMOME (+27.4.44, rej. wysp Amami, am. OP ,,Halibut”)
TSUBAME (+1.3.45, wyspy Saki, am. sam. TF 58)
„Nasami” (1934)
450 t; 70x7,5x1,9 m; 2300KM=19 w.; 2x76AA, 1x13 AA, 120 min; ? l;
NASAMI (=30.3.44, +1.4.44, Rabaul, am. sam.)
NATSUSHIMA (+22.2.44, na zach. od Nowego Hanoweru, am. N ,,Charles Ausbumne”, ,,Dyson”, ,,Staniy”)
„Sarushima” (1934)
566 t; jak Nasami., lecz 1944 . E: dod. 4 mbg, bez min;
SARUSHIMA (+4.7.44, rej. wysp Bonin, am. sam. TF 58)
,,Sokuten”
I. (1938—1940)
720 t; 75,5x7,8x2,6 m;3600KM= 20 w.; 2x40AA,2x13 AA (19446x25 AA), 120 min;1943: dod. 4 mbg; 100 l;
KYOSAI (=6.8.45, na płd. od Yokosuki, am. sam)
NARYU (+16.2.45, na płd. od Honsiu, am. OP. ,,Sennet”)
SHIRAKAMI (z+ 3.3.44 na płd. od wy¬spy Urup, Kuryle, jap .,,Nachiran Maru’)
SOKUTEN (+25.7.44, wyspy Palau, am. sam. TF 58)
UKISHIMA (+16.11.43, na płd. od .Yoko¬suki, zaginął)
II. (1940—1942)
jak I., lecz: 3500KM; 1x76 AA, 2x13 AA 6x25 AA, 4 mbg, 120 min
HIRASHIMA (+27.7.43, na zach. od Na¬gasaki, am. OP ,,Sawfish’)
HOKO (+28.3.43, na płn, aod wyspy Bou¬gainville, am. sam.)
ISHIZAKI
MAESHIMA (b+ 18.10.44, Luzon)
NIIZAKI (=4.10.45, płd. wsch. wybrz. Hokkaido,)
NUWASHIMA (=7.5.45, zach. wybrz. Kiusiu, am. sam.)
SAISHU
TAKASHIMA (+10.10.44, rej. Okinawy, am. sam. TF 38)
YURISHIMA(+14.1.45, na płd. wsch. od Kota Bharu, Płw. Ma¬lajski, am. OP ,,Cobia”)
III. (1943)
ink II.
AJIRO (+1.10.44, na płn. zach. od wysp Bonin, am. OP ,,Snapper”)
,,Kamishimaa” (1945)
766 t; 74,5x7,8x2,6 m; 1900KM=16,5 w.; 2x40,13x25 AA, 4 mbg, 120 min; ? l;
KAMISHIMA
Typ przybrzeiny (1942)
215 t; 35,1x6,2x2,4 m; 9,5 w.; 1x76 AA,2x13 AA (póln. zm.), 2 mbg, 40 min
1 (+27.3.45, rej. płn. wsch. Sumatry, br. miny)
2 (+31.12.42, koło Surabai, mina)
3 (=18.9.44, Karohiay, am. sam.; wyc.3.45)
4 (+20.11.44, na płd. od Nikobarów, br. OP ,,Tally Ho”)
Trałowce
,, W 1” (1923—1925)
615 t; 76,3x8x2,3 m; 4000KM=20 w.; 2x120,1x76 AA; od 1944: 1x120, 5x25 AA, 36 bg,bez utr; 82 l;
1 (+10.8.45, rej. płn. wsch, Honsiu, am. sam. TF 38)
2 (+1.3.42, cieśn. Sunda, mina?)
3 (+9.4.45, na wsch. od płn. Honsiu, am. OP ,,Pnrche”)
4 (++13.7.46, rej. Singapuru)
” W 5” jw., lecz (1929)
620 t; 77x8,3x2,3 m; 21 w.; jw.
5 (+4.11.44, na wsch. od Sumatry, br. OP ,,Terrapin’)
6 (+26.12.41, rej. płn. zach. Borneo, hol. sam.)
,,W 13,, (1933—1934)
691 t; 74x8,2x2,1 m; 3200KM=18 w.; 2x120, 2x13 AA; od 1944: 2x120, 5x25 AA, bg; ? l;
13 (+12.1.42, koło Tarakanu, Borneo, hol. art.)
14 (+12.1.42, iw.)
15 (=5.3.45, rej. Wysp Riukiu, am. OP ,,Tilefish”, b+)
16 (+11.3.43, na płd. zach. od Celebesu, miny)
„W 17”(1936)
578 t; 72,5x7,8x2,5 m; 3200KM=19 w.; 2x120,2x13 AA; jak „W 13”;.
17 (=2.8.45, płd. Korea, mina)
18 (+26.11.44, na płd. zach. od Hamanau, am. sam.)
„W 7” (1938—1939)
630 t; 72,5z7,8z2 m;3850KM= 20 w.; 2x120, 2x25 AA; od 1944: 2x120, 9x25 AA, bg,bez utr; 88 l;
7 (+15.4.44, rej. Andamaanu płd., br. OP ,,Storm”)
8 (++l3.7.46, koło Singapuru)
9 (+2.2.42, M. Bnnda, rej. Ambon, miny)
10 (+l0.12.41, na zach. od Luzonu, am. sam.)
11 (+28.3.45, na płd. zach. od Celebesu.am. sam.)
12 (+6.4.45, koło wyspy Sumbawa, am. OP ,,Besuga”)
„W 19” (1941—1944)
648 t; 72,5x7,9x2,6 m;3850KM=20 w; 3x120, 2x25 AA; od 1944: 2x120,9x25 AA, bg, bez utr; ? l;
19 (=10.12.41, rej. płn. Luzonu, am. sam., b=)
20 (+4.5.45, na płd. wsch. od Korei; am. OP ,,Trepang’)
21
22 (+11.11.44, rej. wysp Palau, miny)
23
24 (+15.7.45, cieśn. Tsugaru, am. sam. TF 38)
25 (+4.7.44, me]. wysp Beam, am. sam. TF 58)
26 (=2.11.43, Rabaul, am. sam.; +17.2.44, Rabaul, am. sam.)
27 (+10.7.45, na płn. wsch. od Sendai, am. OP ,,Ruaner”)
28 (+29.8.44, na płn, od Celebesu, am. OP ,,Jack”)
29 +7.5.45, na zach. od Shimonoseki, miny)
39 (+11.11.44, zat. Ormoc, Leyte, am. sam. TF 38)
33 (+9.8.45, na wsch. od Sendai, am. sam. TI’ 38)
34 (+21.5.45. wsch. cz. M. Jawajskiego, am. OP ,,Chub”)
38 (+20.11.44, na płd. zach. od Tajwa¬nu, am. OP ,,Atule”)
39 (+20.7.45, M. Zółte, am. OP ,,Thread¬fin)
41 (=4.1.45, koło płd. zach. Tajwanu, am sam., b= )
Okręty zdobyte
I. (Typ br. ,,Bangor”) (Hongkong oa; 1944)
580 t; 54,9x8,7x2,5 m; 2200KM=15,8 w.; 1x120, 8x25 AA, bg; ok. 60 l;
101 (12.41 eks br. ,,Taitam”, eks ,,Port¬land” zd. na poch.; + 12.1.45, na płd. wsch. od Indochin, am. sam. TF 38)
102 (12.41 eks br. ,,Waglan”, eks ,,Seaford”, zd. na poch.)
Ścigacze
Kutry torpedowe
„19 m” (1940)
18,7 t; 19x4,3x1,2 m; 1860KM=35 w; 1MG, 2 torp 457; ? l;
1
„T 1” (1941)
17 t; 18,3x4,3x0,7 m; 1860KM=38,5w; 2Mg, 2 torp 457; 7 l;
1
2 – 6 (+ w czasie wojny)
„T 23” (1943-45)
20 t; 18x4,3x0,7 m; 530KM=17 w; 1x25AA lub 1x13AA, 2 torp 457; 7 l;
201 – 207
401 – 410
451 – 456
„T 25”
jw. lecz 1000KM=21,5 w;
468
484 – 488
„T 31”
jw. lecz 800 KM=20 w;
208 – 240
„T 32”
jw. lecz 1000KM=21,5 w;
301 – 308
„ T 33”
jw. lecz 900KM=21 w;
500 – 505
„T 34”
jw. lecz 1400KM=27,5 w;
151 – 165
„T 35”
jw. lecz 1840KM=35 w;
469
482 – 483
494 – 499
529 - 537
801 – 935
„T 36”
jw. lecz 800KM=21,5 w;
411 – 450
„T 37”
jw. lecz 1200KM=25 w;
327 - ?
„T 38”
jw. lecz 1400KM=27,5 w;
241 – 286
457 – 467
506
528
„T 39”
jw. lecz 1440KM=27 w;
474 – 481
Uwaga 34 jednostki stracone w czasie wojny
„ T 14” (1944-45)
14,5 t; 15x3,7x0,6 m; 920KM=33 w;1x25AA lub 1x13AA, 2 torp 457; 7 l;
538 – 555
839 – 848
871 – 889
Straty: 12 jednostek
„T 15” (1944-45)
15 t; 15,2x3,8x0,6 m; 920KM=35 w; 1x25AA lub 1x13AA, 2 torp 457; 7 l;
1001 – 1008
1011 – 1031
Uwaga: 1013 zatopiony
„T 51” (1942-1945)
75 t( „10” –80 t) ; 32,4x5x1,1 m; 3600KM=29 w; 3x25AA, 2 torp 457, 8 bg; 18 l;
10 – 17 („10“ i „12“ utracone)
Ex CH (1934; 1937)
14t; 16.76m; 1500KM/38w; 2MG, 2 rt450
1 – 2 (OS)
Ex hol „TM 3“
13t; 18.6m; 1260KM/32w; 2MG, 2rt450
101 (ex TM 3)
Ex hol „TM 4”
17t; 19.2m; 1350KM/33.2w; 2MG, 2rt450, 4bg
102 – 120 (102,109-113, 115-117, utracone)
Ścigacze okrętów podwodnych
,,CH 1” (1934, 1935)
266 t; 64x5,9x1,4 m; 3400KM=21,1 w.;2x40 AA, późn. tez 3x25 AA 1 mbg; 45 l;
1 (=14.11.44, rej. Mindora, Fihipiny, am. sam., b=; późn napr.; ++11.7.46, rej. Singapuru)
2 (+27.6.45, na płn, od wyspy Lambok, am. OP ,,Blueback”)
,,CH 3” (1936)
270 t; 55x5,6x2,2 m; 2500KM=20 w.; 2x40AA, późn. też 3x25 AA, mbg; 45 l;
3
“CH 51” (1936-1937)
170 t; 44,5x4,8x1,7 m; 3000KM=23 w; 1x40AA, bg; ? l;
CH 51 (1944H)
CH 52 (1944H)
„CH 53” (1937)
170 t; 44,5x4,8x1,7 m; 3000KM=23 w; 1x40AA, bg; ? l;
CH 53 (1944H)
“CH 4” (1938—1939)
291 t;55,5x5,6x2,2 m; 2600KM=20 w; 2x40 AA, mbg, od 1944/1945 też 3x25 AA; ? l;
4 ( .8.45, Borneo, kapitulacja)
5 (++11.7.46, rej. Singapuru)
6 (=30.3.44, rej. wysp Palau, am. sam. TF 38, b+)
7 (+11.4.45, na wsch. od wyspy Kar Nikobar, br. sam. L)
8 (+4.3.45, cieśn. Malakka, br. OP)
9
10 (b+ 2.5.44, wyspy Palau)
11 (+6.11.43, na zach. od wyspy Bouga¬invihie, am. sam.)
12 (+ .8.44, rej. wysp Palau, zaginął)
,,W 13” (1940—1942)
438 t; 49x6,7x2,7 m: 1700KM=16 w.; 1x76AA, 2x13 AA, bg; od 1944 też 3x25 AA; ? l;
13 (+3.4.43, płn. wybrz. Honsiu, am. OP ,,Pickerei”)
14 (+28.7.45, Owase, am. sam. TF 38)
15
16 (+4.7.44, rej. wysp Bonin, am. sam.TF 58)
17 (+28.4.45, na zach. od Kiusiu, am. OP ,,Springee-”)
18 (+30.12.44, rej. płn. wsch. Luzonu, am. sam.)
19
20
21
22 (+19.2.44, rej. płn. zach. Nowej Irlan¬dii, am. sam.)
23
24 (+17.2.44, na zach. od wysp Truk, am. N ,,Bumns”)
25 (+15.7.42, rej. wyspy Kiska, Aleuty, am. OP ,,Grunian”)
26 (+30.7.45, Cieśn. Koreańska, am. sam. TF 38)
27 (+15.7.42, rej. wyspy Kiska, am. OP ,,Grunion”)
„W 28” (1942—1944— cc)
jak „W 13“ lecz 420 t; zan. 2,6 m
28 (+2.2.45, na płn, od Mindanao, am. sam.)
29 (+18.2.44, rej. wysp Truk, am. sam. TF58)
30 (+24.12.44, rej. płn. zach. Borneo, am, OP ,,Barbero”?)
31 (+12.1.45, na płd. od Indochin, am. sam. TF 38)
32 (+24.9.44, na płd. od Mindoro, am. sam. TF 38)
33 (+21.3.45 na wsch. od Indochin, am. sam.)
34 (+26.3.45, na wsch. od Arch. Malego, br. N)
35 (+23.2.45, rej. płd. wsch. Indochin, am. sam.)
36 (+19.11.44, koło Luzonu, am, sam. TF 38)
37 (+22.5.45, rej. płn. . Riukiu, am. sam. TF 38)
38
39 (+16.2.44, koło Kaviengu, Nowa Ir¬landia, am. sam.)
40 (+19.2.44, rej. płn. zach. Nowej lrlandii, am. sam.)
41 (++11.7.46, koło Singapuru)
42 (=3.8.45, rej. wsch. Jap., +10.8.45, Onagawa)
43 (+12.1.45, rej. płd. wsch. Indochin, am. sam. TF 38)
44
45 (+29.11.44, na zach. od Leyte, am. Sam.)
40 (+25.11.44, koło wyspy Masbate, Fi¬lipiny, am. sam.)
47
48 (+14.7.45, rej. płn. wsch. Honsiu, am. sam. TF 38)
49 (1947 ch. ,,Ya Lung”)
50 (+18.7.44, na płn, od Wysp Bonin, am. OP ,,Plaice”)
51
52
53 (+28.11.44, na zach. od Leyte, am. N ,,Waller”, ,,Saufley”, ,,Renshaw” i ,,Pringle”)
54 (+25.3.44, na płn, od Wysp Bonin, am. OP ,,Palhack”)
55 (+12.9.44, koło wyspy Cebu, Fihipiny, am. sam. TF 38)
56
57 (+12.6.45, na płn. zach. ad Sumatry,br. N)
58 (+22.5.45, na płn, od Wysp Riukiu, am. sam. TF 58)
60
61(+9.1.45, rej. płd. zach. Tajwanu, am. sam. TF 38)
63 (+26.3.45, na wsch. od Andamanu Małego bin. N)
Okręty desantowe
„T 1” (1944-45)
1500 t; 96x10,2x3,6 m; 9500KM=22 w; 2x127AA, 15x25AA26x25AA i 5x13AA (.5.44 dod. 4mbg); 5 Daihatsu (1944-45 2 Koryu lub 6 Kaiten); ? l;
T 1 (+ 27.7.44)
T 2 (+ 5.8.44)
T 3 (+14.9.44)
T 4 (+ 4.8.44)
T 5 (+ 14.9.44)
T 6 (+ 25.11.44)
T 7 (+ 27.12.44)
T 8 (+ 24.12.44)
T 9
T 10 (+ 25.11.44)
T 11 (+ 7.12.44)
T 12 (+ 13.12.44)
T 13
T 14 (+ 15.1.45)
T 15 (+ 17.1.45)
T 16
T 17 (+ 2.4.45)
T 18 (+ przed 18.3.45)
T 19
T 20
T 21 (+ 10.8.45)
„SS” (1942-44)
933 t; 63x9,6x2,8 m; 1100KM=13,5 w; 1x80AA, 4x25AA, 4MG, 1 m; ? l;
SS 1 (+ 13.1.45)
SS 2 (+ 13.9.44)
SS 3 (+ 27.3.44)
SS 4 (+ 1944)
SS 5 (+ 30.11.44)
SS 6 (+ 4.12.44)
SS 7
SS 8 (+)
SS 9 (+ 4.12.44)
SS 10 (+)
SS 11 (+ 1945)
SS 12
SS 13
SS 14 (+)
SS 15 (+)
SS 16
SS 17 (+ 5.6.45)
SS 18 – SS 20
SS 21 (+ 1.6.45)
SS 22 (+ 8.8.45)
„T 101” (1944)
950 t; 80,5x9,1x2,9 m; 1200KM=13,5 w; 1x80AA, 6x25AA(.5.448x25AA, .9.4421x25AA); 90 l;
T 101 (+ 28.10.44)
T 102 (+ 26.10.44)
T 127 (+ 24.9.44)
T 128 (+ 4.6.44)
T 129 (= 12.1.45)
T 150 (+ 27.7.44)
„T 103” (1944-45)
870 t; 80,5x9,1x2,9 m; 2500KM=16 w; 1x80AA, 6x25AA; 90 l;
T 103 (+ 4.7.44)
T 104 (+ 13.12.44)
T 105 (+ 11.10.44)
T 106 (+ 15.12.44)
T 107 (+ 5.1.45)
T 108
T 110
T 111 (+ 24.11.44)
T 112 (+ 5.11.44)
T 113 (+ 25.11.44)
T 114 (+ 17.2.45)
T 115
T 129 (+ 14.78.44)
T 130 (+4.7.44)
T 131 (= 12.1.45)
T 132 (+27.12.44)
T 133 (+ 4.8.44)
T 134 (+ 4.10.44)
T 135 (+ 18.10.44)
T 136 (+ 18.10.44)
T 137
T 138 (+ 26.10.44)
T 139 (+ 6.11.44)
T 140 (+ 12.1.45)
T 141 (+ 25.11.44)
T 142 (+ 25.11.44)
T 143 (+ 8.2.45)
T 144
T 145 (=4.4.45)
T 146 (+ 28.4.45)
T 147
T 151 (+ 23.11.44)
T 152 (+ 2.8.44)
T 153
T 154 (+ 5.1.45)
T 157 (+ 24.12.44)
T 158 (+ 10.10.44)
T 159 (+ 12.12.44)
T 160 (+ 24.11.44)
T 161 (+ 25.11.44)
T 172
T 173 (+ 22.5.45)
T 174
SB 101 – SB 106
SB 107 (+ .3.45 )
SB 108 – SB 112
SB 113 (+ 28.7.45)
SB 114 – SB 126
Typy różne ex TR
MAYASAN MARU
TAMATSU MARU
TAKATSU MARU
KIBITSU MARU
HYUGA MARU
SETTSU MARU
TOKITSU MARU
Małe jednostki desantowe
Daihatsu (1935-45)
20-21,4 t; 14,6x3,4x0,8 m; 60-150KM=7,5-8,5 w; 2 MG (późń 2-3x25AA); 10 ton ładunku; 12 l;
(część uzbrojona: 2x25AA, 4 bg lub 1x13AA, 2 torp. 533)
3229 jednostek
Shohatsu
10 m;
20 jednostek
Chuchatsu
13 m;
3 jednostki
Moku Daihatsu
15 m;
1140 jednostek
Toku Daihatsu
17 m;
163 jednostki
Okręty rzeczne
Toba (1911)
250 t; 55,9x8,3x0,8 m; 1400KM=15 w; 2x80, 6 MG; 59 l;
TOBA
Seta (1923)
338 t; 56,1x8,2x1 m; 2100KM=16 w; 2x80, 3-6x13 MG; 62 l;
SETA (= 6.6.43 Jangtse chin.sam.)
KATATA (= 20.10.43 Jangtse, = 12.12.44 Jangtse am. Sam.)
HIRA (+ 26.11.44 koło Anking, chin. Sam.)
HOZU (j.w.)
Atami (1929)
206 t; 45,3x6,3x0,9 m; 1300KM=16,7 w;1x80AA, 6MG5x25AA; 77 l;
ATAMI
FUTAMI
Fushimi (1939)
304 t; 50x9,8x1,3 m; 2200KM=17 w; 1x80AA, 28x25 AA; 64 l;
FUSHIMI
SUMIDA
Kotaka (1930)
50 t; 30,5x4,9x0,6 m; 540KM=15,5 w; 53MG; ? l;
KOTAKA (+ 31.5.44 chin.sam. Jangtse)
Ex am Wake
370 t; 48,6x8,3x1,3 m; 1950KM=14,5 w; 2x80AA, 13x25AA; 70 l;
TATARA
Ex am Luzon
560 t; 64,2x9,5x1,7 m; 3150KM=16 w; 2x80AA, 13x25AA; 70 l;
KARATSU
Ex br Moth
645 t; 72,4x11x1,2 m; 2000KM=14w; 2x152, 2x76, 6 MG; 53 l;
SUMA (+19.3.45 Jangtse, mina)
Ex port Macau (1909)
133 t; 36,5x6x0,6 m; 250KM=11,8 w; 2x57, 3 MG; 24 l;
MAIKO
Ex wł Ermanno Carlotto (1918)
218 t; 48,8x7,5x0,9 m; 1100KM=14 w; 2x76, 4 MG; 44 l;
NARUMI
Typy rózne
I. (eks KP) (1899, 1929)
9240 t; 134,7x20,4x7,4; 18000KM=12 w; 2x203, 8x152, 2x76, 1x76 AA, pb 178, pp 51, pag 152; od 1940: 4x152, 1x76 AA, 2x40 AA, 35x25AA, 300 min, 80 bg;
TOKIWA (+8.8.45, rej. Ominata, płn. wsch. Honsiu, sam.)
II. (1917)
1540 t; 73,1x11,9x4,3 m; 1800KM=13 w.; 3x76 AA, 150 min; ? l;
KATSURIKI (1942 . OH; +21.9.44, na zach. od Manili, am. OP ,,Hadda”)
III. (SM/SS) (1929)
1345 t; 84x11,6x3,1 m; 2000KM=16 w.; 3x120, 100 min; 6 sieci pop, 36 bg;
SHIRATAKA (1940 E: 1x120, bg; +31.8.44, rej. Luzonu, am. OP ,,Sea¬han”)
IV. (1929)
1970 t; 104x11,8x3,2 m; 3000KM=17 w.; 3x140, 2x76 AA, 2 mbg, 300 min; 1944: 2330 t; 3x140, 2x25 AA, 6x13 AA, 400 min; 235 l;
ITSUKUSHIMA (+7.10.44, na płd. wsch. od wyspy Bawean, M. Jawajskie, hol. OP ,,Zwaardvis”)
V. (SM/SS) (1932)
1135 t; 89x10,6x2,8 m; 4800KM=20 w.; 2x120 AA, 185 min; 150 l;
YAEYAMA (1943/1944 E: bg zamiast min; +24.9.44, na płd. od Mindoro, am. sam. TF 38)
,,Okinoshlma” (1936)
4400 t;1l9,3x15,7x5,5 m; 9000KM=20 w.;4x140, 2x76 AA, 500 min; 1 wsam.,1 kat.; ? l;
OKINOSHIMA (+11.5.42, rej. Nowa Brytania — Nowa Irlandia, am. OP ,,S 42”)
„Tsugaru” (1941)
4000 t; 124,5x15,6x4,9 m; 9000KM=20 w.; 4x127, 4x25 AA, 600 main; 1 wsam.,1 kat.; ? l;
TSUGARU (+29.6.44, na zach. od Ma¬rotai, Molukki, am. OP ,,Darter”)
SM/SS ,,Hatsutaka” (1939—1941)
1608 t; 90,9x11,3x4 m; 6000KM=20 w.; 4x40 AA,4x25 AA, 360 min lub 110 min i 24 sieci pop; 1943/1944 E: miny bg; ? l;
AOTAKA (+26.9.44, M. Jawajskie, am. OP ,,Pargo”)
HATSUTAKA (+16.5.45, rej. cieśn. Sun¬da, am. OP ,,Hawkbill”)
WAKATAKE (2x76 AA, 4x25 AA itd.; 1947 br. ,,Labumnuma’)
SM/SK Typ ,,Hatsushima” (1940—1941)
1564 t; 79,9x10,8x3,5 m; 2300KM=14 w.; 1x76AA, 2x13 AA, 120 min; 1943/1944: 1x76 AA,6x25 AA, 120 min, bg; ? l;
HATSUSHIMA (+28.4.45, rej. płd. wybrz. Honsiu, am. OP ,,Sennet”)
ODATE (+27.3.45, na płd. zach. od Kiu¬siu, am. OP ,,Trigger”)
TATEISHI (+21.3.45, zat. Camranh, In¬dochiny, am. sam.)
TSURUSHIMA
,,Natsushima” (1914—1920)
Także TR
405 t; 45,7x7,6x2,3 m; 600KM=12,8 w.;2x76, 45 min; 1941/1942: 1x76, bg, 120 min; 1944/1945: dad. 1—2x13 AA; ? l;
ASHIZAKI (b+17.11.45, zach. wybrz. Honsiu)
ENOSHIMA (=14.10.44, Takao, Taijwan;)
ENTO (=15.1.45, rej. Tajwanu, am. sam.)
KATASHIMA
KATOKU
KUROKAMI
KUROSAKI (b+ 18.11.45, płn. wsch.wybrz. Honshu)
KUROSHIMA
NINOSHIMA
TOSHIMA (+30.7.45, Maidzuru, am. sam. TF 38)
WASHIZAKI
,,Kamome” (1929)
450 t; 65,5x7,2x2,1 m; 2500KM=19 w.; 1x76 AA, 1x13 AA, 120 min; 1943/1944 dad. 4 mbg, bez min; 56 l;
KAMOME (+27.4.44, rej. wysp Amami, am. OP ,,Halibut”)
TSUBAME (+1.3.45, wyspy Saki, am. sam. TF 58)
„Nasami” (1934)
450 t; 70x7,5x1,9 m; 2300KM=19 w.; 2x76AA, 1x13 AA, 120 min; ? l;
NASAMI (=30.3.44, +1.4.44, Rabaul, am. sam.)
NATSUSHIMA (+22.2.44, na zach. od Nowego Hanoweru, am. N ,,Charles Ausbumne”, ,,Dyson”, ,,Staniy”)
„Sarushima” (1934)
566 t; jak Nasami., lecz 1944 . E: dod. 4 mbg, bez min;
SARUSHIMA (+4.7.44, rej. wysp Bonin, am. sam. TF 58)
,,Sokuten”
I. (1938—1940)
720 t; 75,5x7,8x2,6 m;3600KM= 20 w.; 2x40AA,2x13 AA (19446x25 AA), 120 min;1943: dod. 4 mbg; 100 l;
KYOSAI (=6.8.45, na płd. od Yokosuki, am. sam)
NARYU (+16.2.45, na płd. od Honsiu, am. OP. ,,Sennet”)
SHIRAKAMI (z+ 3.3.44 na płd. od wy¬spy Urup, Kuryle, jap .,,Nachiran Maru’)
SOKUTEN (+25.7.44, wyspy Palau, am. sam. TF 58)
UKISHIMA (+16.11.43, na płd. od .Yoko¬suki, zaginął)
II. (1940—1942)
jak I., lecz: 3500KM; 1x76 AA, 2x13 AA 6x25 AA, 4 mbg, 120 min
HIRASHIMA (+27.7.43, na zach. od Na¬gasaki, am. OP ,,Sawfish’)
HOKO (+28.3.43, na płn, aod wyspy Bou¬gainville, am. sam.)
ISHIZAKI
MAESHIMA (b+ 18.10.44, Luzon)
NIIZAKI (=4.10.45, płd. wsch. wybrz. Hokkaido,)
NUWASHIMA (=7.5.45, zach. wybrz. Kiusiu, am. sam.)
SAISHU
TAKASHIMA (+10.10.44, rej. Okinawy, am. sam. TF 38)
YURISHIMA(+14.1.45, na płd. wsch. od Kota Bharu, Płw. Ma¬lajski, am. OP ,,Cobia”)
III. (1943)
ink II.
AJIRO (+1.10.44, na płn. zach. od wysp Bonin, am. OP ,,Snapper”)
,,Kamishimaa” (1945)
766 t; 74,5x7,8x2,6 m; 1900KM=16,5 w.; 2x40,13x25 AA, 4 mbg, 120 min; ? l;
KAMISHIMA
Typ przybrzeiny (1942)
215 t; 35,1x6,2x2,4 m; 9,5 w.; 1x76 AA,2x13 AA (póln. zm.), 2 mbg, 40 min
1 (+27.3.45, rej. płn. wsch. Sumatry, br. miny)
2 (+31.12.42, koło Surabai, mina)
3 (=18.9.44, Karohiay, am. sam.; wyc.3.45)
4 (+20.11.44, na płd. od Nikobarów, br. OP ,,Tally Ho”)
Trałowce
,, W 1” (1923—1925)
615 t; 76,3x8x2,3 m; 4000KM=20 w.; 2x120,1x76 AA; od 1944: 1x120, 5x25 AA, 36 bg,bez utr; 82 l;
1 (+10.8.45, rej. płn. wsch, Honsiu, am. sam. TF 38)
2 (+1.3.42, cieśn. Sunda, mina?)
3 (+9.4.45, na wsch. od płn. Honsiu, am. OP ,,Pnrche”)
4 (++13.7.46, rej. Singapuru)
” W 5” jw., lecz (1929)
620 t; 77x8,3x2,3 m; 21 w.; jw.
5 (+4.11.44, na wsch. od Sumatry, br. OP ,,Terrapin’)
6 (+26.12.41, rej. płn. zach. Borneo, hol. sam.)
,,W 13,, (1933—1934)
691 t; 74x8,2x2,1 m; 3200KM=18 w.; 2x120, 2x13 AA; od 1944: 2x120, 5x25 AA, bg; ? l;
13 (+12.1.42, koło Tarakanu, Borneo, hol. art.)
14 (+12.1.42, iw.)
15 (=5.3.45, rej. Wysp Riukiu, am. OP ,,Tilefish”, b+)
16 (+11.3.43, na płd. zach. od Celebesu, miny)
„W 17”(1936)
578 t; 72,5x7,8x2,5 m; 3200KM=19 w.; 2x120,2x13 AA; jak „W 13”;.
17 (=2.8.45, płd. Korea, mina)
18 (+26.11.44, na płd. zach. od Hamanau, am. sam.)
„W 7” (1938—1939)
630 t; 72,5z7,8z2 m;3850KM= 20 w.; 2x120, 2x25 AA; od 1944: 2x120, 9x25 AA, bg,bez utr; 88 l;
7 (+15.4.44, rej. Andamaanu płd., br. OP ,,Storm”)
8 (++l3.7.46, koło Singapuru)
9 (+2.2.42, M. Bnnda, rej. Ambon, miny)
10 (+l0.12.41, na zach. od Luzonu, am. sam.)
11 (+28.3.45, na płd. zach. od Celebesu.am. sam.)
12 (+6.4.45, koło wyspy Sumbawa, am. OP ,,Besuga”)
„W 19” (1941—1944)
648 t; 72,5x7,9x2,6 m;3850KM=20 w; 3x120, 2x25 AA; od 1944: 2x120,9x25 AA, bg, bez utr; ? l;
19 (=10.12.41, rej. płn. Luzonu, am. sam., b=)
20 (+4.5.45, na płd. wsch. od Korei; am. OP ,,Trepang’)
21
22 (+11.11.44, rej. wysp Palau, miny)
23
24 (+15.7.45, cieśn. Tsugaru, am. sam. TF 38)
25 (+4.7.44, me]. wysp Beam, am. sam. TF 58)
26 (=2.11.43, Rabaul, am. sam.; +17.2.44, Rabaul, am. sam.)
27 (+10.7.45, na płn. wsch. od Sendai, am. OP ,,Ruaner”)
28 (+29.8.44, na płn, od Celebesu, am. OP ,,Jack”)
29 +7.5.45, na zach. od Shimonoseki, miny)
39 (+11.11.44, zat. Ormoc, Leyte, am. sam. TF 38)
33 (+9.8.45, na wsch. od Sendai, am. sam. TI’ 38)
34 (+21.5.45. wsch. cz. M. Jawajskiego, am. OP ,,Chub”)
38 (+20.11.44, na płd. zach. od Tajwa¬nu, am. OP ,,Atule”)
39 (+20.7.45, M. Zółte, am. OP ,,Thread¬fin)
41 (=4.1.45, koło płd. zach. Tajwanu, am sam., b= )
Okręty zdobyte
I. (Typ br. ,,Bangor”) (Hongkong oa; 1944)
580 t; 54,9x8,7x2,5 m; 2200KM=15,8 w.; 1x120, 8x25 AA, bg; ok. 60 l;
101 (12.41 eks br. ,,Taitam”, eks ,,Port¬land” zd. na poch.; + 12.1.45, na płd. wsch. od Indochin, am. sam. TF 38)
102 (12.41 eks br. ,,Waglan”, eks ,,Seaford”, zd. na poch.)
Ścigacze
Kutry torpedowe
„19 m” (1940)
18,7 t; 19x4,3x1,2 m; 1860KM=35 w; 1MG, 2 torp 457; ? l;
1
„T 1” (1941)
17 t; 18,3x4,3x0,7 m; 1860KM=38,5w; 2Mg, 2 torp 457; 7 l;
1
2 – 6 (+ w czasie wojny)
„T 23” (1943-45)
20 t; 18x4,3x0,7 m; 530KM=17 w; 1x25AA lub 1x13AA, 2 torp 457; 7 l;
201 – 207
401 – 410
451 – 456
„T 25”
jw. lecz 1000KM=21,5 w;
468
484 – 488
„T 31”
jw. lecz 800 KM=20 w;
208 – 240
„T 32”
jw. lecz 1000KM=21,5 w;
301 – 308
„ T 33”
jw. lecz 900KM=21 w;
500 – 505
„T 34”
jw. lecz 1400KM=27,5 w;
151 – 165
„T 35”
jw. lecz 1840KM=35 w;
469
482 – 483
494 – 499
529 - 537
801 – 935
„T 36”
jw. lecz 800KM=21,5 w;
411 – 450
„T 37”
jw. lecz 1200KM=25 w;
327 - ?
„T 38”
jw. lecz 1400KM=27,5 w;
241 – 286
457 – 467
506
528
„T 39”
jw. lecz 1440KM=27 w;
474 – 481
Uwaga 34 jednostki stracone w czasie wojny
„ T 14” (1944-45)
14,5 t; 15x3,7x0,6 m; 920KM=33 w;1x25AA lub 1x13AA, 2 torp 457; 7 l;
538 – 555
839 – 848
871 – 889
Straty: 12 jednostek
„T 15” (1944-45)
15 t; 15,2x3,8x0,6 m; 920KM=35 w; 1x25AA lub 1x13AA, 2 torp 457; 7 l;
1001 – 1008
1011 – 1031
Uwaga: 1013 zatopiony
„T 51” (1942-1945)
75 t( „10” –80 t) ; 32,4x5x1,1 m; 3600KM=29 w; 3x25AA, 2 torp 457, 8 bg; 18 l;
10 – 17 („10“ i „12“ utracone)
Ex CH (1934; 1937)
14t; 16.76m; 1500KM/38w; 2MG, 2 rt450
1 – 2 (OS)
Ex hol „TM 3“
13t; 18.6m; 1260KM/32w; 2MG, 2rt450
101 (ex TM 3)
Ex hol „TM 4”
17t; 19.2m; 1350KM/33.2w; 2MG, 2rt450, 4bg
102 – 120 (102,109-113, 115-117, utracone)
Ścigacze okrętów podwodnych
,,CH 1” (1934, 1935)
266 t; 64x5,9x1,4 m; 3400KM=21,1 w.;2x40 AA, późn. tez 3x25 AA 1 mbg; 45 l;
1 (=14.11.44, rej. Mindora, Fihipiny, am. sam., b=; późn napr.; ++11.7.46, rej. Singapuru)
2 (+27.6.45, na płn, od wyspy Lambok, am. OP ,,Blueback”)
,,CH 3” (1936)
270 t; 55x5,6x2,2 m; 2500KM=20 w.; 2x40AA, późn. też 3x25 AA, mbg; 45 l;
3
“CH 51” (1936-1937)
170 t; 44,5x4,8x1,7 m; 3000KM=23 w; 1x40AA, bg; ? l;
CH 51 (1944H)
CH 52 (1944H)
„CH 53” (1937)
170 t; 44,5x4,8x1,7 m; 3000KM=23 w; 1x40AA, bg; ? l;
CH 53 (1944H)
“CH 4” (1938—1939)
291 t;55,5x5,6x2,2 m; 2600KM=20 w; 2x40 AA, mbg, od 1944/1945 też 3x25 AA; ? l;
4 ( .8.45, Borneo, kapitulacja)
5 (++11.7.46, rej. Singapuru)
6 (=30.3.44, rej. wysp Palau, am. sam. TF 38, b+)
7 (+11.4.45, na wsch. od wyspy Kar Nikobar, br. sam. L)
8 (+4.3.45, cieśn. Malakka, br. OP)
9
10 (b+ 2.5.44, wyspy Palau)
11 (+6.11.43, na zach. od wyspy Bouga¬invihie, am. sam.)
12 (+ .8.44, rej. wysp Palau, zaginął)
,,W 13” (1940—1942)
438 t; 49x6,7x2,7 m: 1700KM=16 w.; 1x76AA, 2x13 AA, bg; od 1944 też 3x25 AA; ? l;
13 (+3.4.43, płn. wybrz. Honsiu, am. OP ,,Pickerei”)
14 (+28.7.45, Owase, am. sam. TF 38)
15
16 (+4.7.44, rej. wysp Bonin, am. sam.TF 58)
17 (+28.4.45, na zach. od Kiusiu, am. OP ,,Springee-”)
18 (+30.12.44, rej. płn. wsch. Luzonu, am. sam.)
19
20
21
22 (+19.2.44, rej. płn. zach. Nowej Irlan¬dii, am. sam.)
23
24 (+17.2.44, na zach. od wysp Truk, am. N ,,Bumns”)
25 (+15.7.42, rej. wyspy Kiska, Aleuty, am. OP ,,Grunian”)
26 (+30.7.45, Cieśn. Koreańska, am. sam. TF 38)
27 (+15.7.42, rej. wyspy Kiska, am. OP ,,Grunion”)
„W 28” (1942—1944— cc)
jak „W 13“ lecz 420 t; zan. 2,6 m
28 (+2.2.45, na płn, od Mindanao, am. sam.)
29 (+18.2.44, rej. wysp Truk, am. sam. TF58)
30 (+24.12.44, rej. płn. zach. Borneo, am, OP ,,Barbero”?)
31 (+12.1.45, na płd. od Indochin, am. sam. TF 38)
32 (+24.9.44, na płd. od Mindoro, am. sam. TF 38)
33 (+21.3.45 na wsch. od Indochin, am. sam.)
34 (+26.3.45, na wsch. od Arch. Malego, br. N)
35 (+23.2.45, rej. płd. wsch. Indochin, am. sam.)
36 (+19.11.44, koło Luzonu, am, sam. TF 38)
37 (+22.5.45, rej. płn. . Riukiu, am. sam. TF 38)
38
39 (+16.2.44, koło Kaviengu, Nowa Ir¬landia, am. sam.)
40 (+19.2.44, rej. płn. zach. Nowej lrlandii, am. sam.)
41 (++11.7.46, koło Singapuru)
42 (=3.8.45, rej. wsch. Jap., +10.8.45, Onagawa)
43 (+12.1.45, rej. płd. wsch. Indochin, am. sam. TF 38)
44
45 (+29.11.44, na zach. od Leyte, am. Sam.)
40 (+25.11.44, koło wyspy Masbate, Fi¬lipiny, am. sam.)
47
48 (+14.7.45, rej. płn. wsch. Honsiu, am. sam. TF 38)
49 (1947 ch. ,,Ya Lung”)
50 (+18.7.44, na płn, od Wysp Bonin, am. OP ,,Plaice”)
51
52
53 (+28.11.44, na zach. od Leyte, am. N ,,Waller”, ,,Saufley”, ,,Renshaw” i ,,Pringle”)
54 (+25.3.44, na płn, od Wysp Bonin, am. OP ,,Palhack”)
55 (+12.9.44, koło wyspy Cebu, Fihipiny, am. sam. TF 38)
56
57 (+12.6.45, na płn. zach. ad Sumatry,br. N)
58 (+22.5.45, na płn, od Wysp Riukiu, am. sam. TF 58)
60
61(+9.1.45, rej. płd. zach. Tajwanu, am. sam. TF 38)
63 (+26.3.45, na wsch. od Andamanu Małego bin. N)
Okręty desantowe
„T 1” (1944-45)
1500 t; 96x10,2x3,6 m; 9500KM=22 w; 2x127AA, 15x25AA26x25AA i 5x13AA (.5.44 dod. 4mbg); 5 Daihatsu (1944-45 2 Koryu lub 6 Kaiten); ? l;
T 1 (+ 27.7.44)
T 2 (+ 5.8.44)
T 3 (+14.9.44)
T 4 (+ 4.8.44)
T 5 (+ 14.9.44)
T 6 (+ 25.11.44)
T 7 (+ 27.12.44)
T 8 (+ 24.12.44)
T 9
T 10 (+ 25.11.44)
T 11 (+ 7.12.44)
T 12 (+ 13.12.44)
T 13
T 14 (+ 15.1.45)
T 15 (+ 17.1.45)
T 16
T 17 (+ 2.4.45)
T 18 (+ przed 18.3.45)
T 19
T 20
T 21 (+ 10.8.45)
„SS” (1942-44)
933 t; 63x9,6x2,8 m; 1100KM=13,5 w; 1x80AA, 4x25AA, 4MG, 1 m; ? l;
SS 1 (+ 13.1.45)
SS 2 (+ 13.9.44)
SS 3 (+ 27.3.44)
SS 4 (+ 1944)
SS 5 (+ 30.11.44)
SS 6 (+ 4.12.44)
SS 7
SS 8 (+)
SS 9 (+ 4.12.44)
SS 10 (+)
SS 11 (+ 1945)
SS 12
SS 13
SS 14 (+)
SS 15 (+)
SS 16
SS 17 (+ 5.6.45)
SS 18 – SS 20
SS 21 (+ 1.6.45)
SS 22 (+ 8.8.45)
„T 101” (1944)
950 t; 80,5x9,1x2,9 m; 1200KM=13,5 w; 1x80AA, 6x25AA(.5.448x25AA, .9.4421x25AA); 90 l;
T 101 (+ 28.10.44)
T 102 (+ 26.10.44)
T 127 (+ 24.9.44)
T 128 (+ 4.6.44)
T 129 (= 12.1.45)
T 150 (+ 27.7.44)
„T 103” (1944-45)
870 t; 80,5x9,1x2,9 m; 2500KM=16 w; 1x80AA, 6x25AA; 90 l;
T 103 (+ 4.7.44)
T 104 (+ 13.12.44)
T 105 (+ 11.10.44)
T 106 (+ 15.12.44)
T 107 (+ 5.1.45)
T 108
T 110
T 111 (+ 24.11.44)
T 112 (+ 5.11.44)
T 113 (+ 25.11.44)
T 114 (+ 17.2.45)
T 115
T 129 (+ 14.78.44)
T 130 (+4.7.44)
T 131 (= 12.1.45)
T 132 (+27.12.44)
T 133 (+ 4.8.44)
T 134 (+ 4.10.44)
T 135 (+ 18.10.44)
T 136 (+ 18.10.44)
T 137
T 138 (+ 26.10.44)
T 139 (+ 6.11.44)
T 140 (+ 12.1.45)
T 141 (+ 25.11.44)
T 142 (+ 25.11.44)
T 143 (+ 8.2.45)
T 144
T 145 (=4.4.45)
T 146 (+ 28.4.45)
T 147
T 151 (+ 23.11.44)
T 152 (+ 2.8.44)
T 153
T 154 (+ 5.1.45)
T 157 (+ 24.12.44)
T 158 (+ 10.10.44)
T 159 (+ 12.12.44)
T 160 (+ 24.11.44)
T 161 (+ 25.11.44)
T 172
T 173 (+ 22.5.45)
T 174
SB 101 – SB 106
SB 107 (+ .3.45 )
SB 108 – SB 112
SB 113 (+ 28.7.45)
SB 114 – SB 126
Typy różne ex TR
MAYASAN MARU
TAMATSU MARU
TAKATSU MARU
KIBITSU MARU
HYUGA MARU
SETTSU MARU
TOKITSU MARU
Małe jednostki desantowe
Daihatsu (1935-45)
20-21,4 t; 14,6x3,4x0,8 m; 60-150KM=7,5-8,5 w; 2 MG (późń 2-3x25AA); 10 ton ładunku; 12 l;
(część uzbrojona: 2x25AA, 4 bg lub 1x13AA, 2 torp. 533)
3229 jednostek
Shohatsu
10 m;
20 jednostek
Chuchatsu
13 m;
3 jednostki
Moku Daihatsu
15 m;
1140 jednostek
Toku Daihatsu
17 m;
163 jednostki
Okręty rzeczne
Toba (1911)
250 t; 55,9x8,3x0,8 m; 1400KM=15 w; 2x80, 6 MG; 59 l;
TOBA
Seta (1923)
338 t; 56,1x8,2x1 m; 2100KM=16 w; 2x80, 3-6x13 MG; 62 l;
SETA (= 6.6.43 Jangtse chin.sam.)
KATATA (= 20.10.43 Jangtse, = 12.12.44 Jangtse am. Sam.)
HIRA (+ 26.11.44 koło Anking, chin. Sam.)
HOZU (j.w.)
Atami (1929)
206 t; 45,3x6,3x0,9 m; 1300KM=16,7 w;1x80AA, 6MG5x25AA; 77 l;
ATAMI
FUTAMI
Fushimi (1939)
304 t; 50x9,8x1,3 m; 2200KM=17 w; 1x80AA, 28x25 AA; 64 l;
FUSHIMI
SUMIDA
Kotaka (1930)
50 t; 30,5x4,9x0,6 m; 540KM=15,5 w; 53MG; ? l;
KOTAKA (+ 31.5.44 chin.sam. Jangtse)
Ex am Wake
370 t; 48,6x8,3x1,3 m; 1950KM=14,5 w; 2x80AA, 13x25AA; 70 l;
TATARA
Ex am Luzon
560 t; 64,2x9,5x1,7 m; 3150KM=16 w; 2x80AA, 13x25AA; 70 l;
KARATSU
Ex br Moth
645 t; 72,4x11x1,2 m; 2000KM=14w; 2x152, 2x76, 6 MG; 53 l;
SUMA (+19.3.45 Jangtse, mina)
Ex port Macau (1909)
133 t; 36,5x6x0,6 m; 250KM=11,8 w; 2x57, 3 MG; 24 l;
MAIKO
Ex wł Ermanno Carlotto (1918)
218 t; 48,8x7,5x0,9 m; 1100KM=14 w; 2x76, 4 MG; 44 l;
NARUMI
Fax et tuba
- Janusz Kluska
- Posty: 1150
- Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Jacek Bernacki
- Posty: 431
- Rejestracja: 2007-03-15, 13:32
- Lokalizacja: Siecień k/Płocka