

To nie jest kwestia Twojego twierdzenia, lecz zapisów wymagań przetargowych i rezultaty prac koncepcyjnych. Takie było ząłożenie w 1997-8 roku, które dziś mocno się zdezaktualizowało. Jakby nie patrzeć minęła cała dekada.Piotr S. pisze:Cała rzecz sprowadza sie do tego gdzie ten okręt ma pływać?
ja twierdze ,że jest on przeznaczony na Bałtyk a to dlatego
że posiada głowną wade braku bazowania śmigłowca śmigłowca
To ja się dam wciągnąć w wymianę poglądów. Co to znaczy "lepiej wykonany" ?Dziadek pisze:[Niemcy: korweta K-130 - te same rakiety w-w, ta sama technologia, pewnie super socjal no i lepiej wykonany - coś jak volkswagen i skodaPrzewaga liczebna nad Gawronem 5:0,6*
Tak? A uwzględniając udział w akcjach na Biskajach czy na Śródziemnym? Lepiej uważać z określeniami "pod każdym względem lepsza". Po prostu zależy do czegoDziadek pisze:Szwecja: korweta Visby - przede wszystkim niewidzialnamoim zdaniem pod każdym względem lepsza od Gawrona,
Ten NF to numer 1/2006, a art dotyczy zmian w podejściu do projektowania przestrzeni socjalnej. Wychwalają socjal K-130 pod niebiosa, ale osobiście uważam, że lekko przesadzają, bo wchodząc na Thetisa wpadliby w kompleksyDziadek pisze:Z tym socjalem napisalem PEWNIE, tak więc nic nie potwierdzam ani nic nie zaprzeczam, bo jak celnie zauważyłeś nie mam podstaw. Widziałem jedynie wizualizacje przykładową kabin oficerskich Gawrona.
Wniosek nie jest prawdziwy. Stosujesz niewłasciwe porównanie. Skodą jeździsz? Tak, czyli jest wykończona, a Gawron jak dotąd nie. Wprawdzie można postawić tezę, że solidność prac w SMW jest niższa niż w niemieckich stoczniach budujących Brunszwiki, ale z "pogrzebaniem" Gawrona bym się tak nie spieszył. Zwłaszcza, że ciężko robić tego typu porównania.Dziadek pisze:Jeżdze skodą i widze róznice w stosunku do VW, niby to samo ale...
Stąd wniosek, może prawdziwy, a może się mylę, nie wiem.
Dziadek pisze:Z tym pod każdym wzgledem lepsza to moze i mnie ponioslo...
Tak? Większa tzn. do działań także w innych regionach świata i na akwenach oddalonych. Odpowiedz mi zatem jak wiele stoczni (w pobliżu potencjalnego rejonu działań) opanowało techologię naprawy nowoczesnego kadłuba z poliestrów, wzmacnianych włóknami węglowymi, nałożonych obustronnie na poliwinylowy rdzeń.Dziadek pisze:... nie ukrywam, że Visby jest moim faworytem, no moze w troszkę powiekszonej wersji
Tylko autonomicznosc, ktora pozostawia trochę do zyczenia...
Nie... nie tak autokrytycznieDziadek pisze:W żadnym razie nie mam zamiaru grzebac Gawrona!
Ja zaś nie robię za etatowego obrońcę Gawrona, bo widzę wiele jego wad. Co do zasadniczych przyczyn kłopotów Gawrona to chyba zgadzamy się w 90%. Brakuje mi tu jedynie powiewu bryzy, bo szum Wisły jest dla mnie oczywisty.Dziadek pisze:Część moich komentarzy, czasem negatywnych, dotyczących Gawrona ma podtekst czysto ironiczny, bo ile czasu można oglądać jedno i to samo przedstawienie w cyrku, z kasą a raczej jej brakiem w roli głównej?
Dziadek pisze:Z drugiej strony porównywać socjal grubo ponad 100 metrowego Thetisa, który w założeniu ma działać z dala od lądu przez długi okres (fregata ochrony rybołówstwa) z K-130 (nazwijmy ją korwetą do działań przybrzeżnych) to też tak "nie bałdzo", jak to mówiła pewna pani od matematyki...
A czemu nie możemy nazwać jej korwetą? Korwetą rakietową? dużą korwetą rakietową?Dziadek pisze: (nazwijmy ją korwetą do działań przybrzeżnych)
Dziadek pisze:Rzeczywiście! Może tymi wyrzutniami POP ulokowanymi niczym na pancerniku z czasów złotej ery drednotów, ktoś próbuje zaleczyć kompleksy braku pancernika w dziejach MW RP? Rzeźnia...
PS
A mi najbardziej AH-64D LongBow Apache na lądowisku