Doki w Nagasaki i Kobe
Doki w Nagasaki i Kobe
Czy ktoś się może orientuje jakie suche doki były w stoczniach Mitsubishi w Nagasaki i Kawasaki w Kobe na początku XX w.?
Z tego co ja się zorientowałem to w Mitsubishi były:
od 1879 Dok Nr1
od 1896 Dok Nr2
od 1905 Dok Nr3
W Kawasaki tylko:
od 1902 dok o długości zaledwie 130 metrów
Ktoś może wie coś więcej?
Z tego co ja się zorientowałem to w Mitsubishi były:
od 1879 Dok Nr1
od 1896 Dok Nr2
od 1905 Dok Nr3
W Kawasaki tylko:
od 1902 dok o długości zaledwie 130 metrów
Ktoś może wie coś więcej?
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
za Oscar Parkes JFS 1920 (wymiary w stopach)
Kawasaki, Kobe
one graving dock 407 x 64 x 24
Mitsubishi, Nagasaki
Nr 3 728 x 96,5 x 34,4 (dla drednotów)
Nr 1 (Tategami {miejscowość?}) 523 x 80 x 26,5 (dla drednotów)
Nr 2 (Mukajima {miejscowość?}) 371 x 66 x 23,5
Warto jeszcze sprawdzić w książce R. Winklaretha "Shipyards of the World" wyd. Chatham. Tytuł z pamięci. Mam xero, ale przygniecione, bo robię porządek
Kawasaki, Kobe
one graving dock 407 x 64 x 24
Mitsubishi, Nagasaki
Nr 3 728 x 96,5 x 34,4 (dla drednotów)
Nr 1 (Tategami {miejscowość?}) 523 x 80 x 26,5 (dla drednotów)
Nr 2 (Mukajima {miejscowość?}) 371 x 66 x 23,5
Warto jeszcze sprawdzić w książce R. Winklaretha "Shipyards of the World" wyd. Chatham. Tytuł z pamięci. Mam xero, ale przygniecione, bo robię porządek

Ostatnio zmieniony 2008-01-22, 12:30 przez Andrzej J., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4473
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Dziękuje za informacje i źródła.
O dokach Mitsubishi jest trochę na ich stronie:
http://www.mhi.co.jp/nsmw/indexe.html
Dok Nr3 zbudowali w Iwasedo:

Fotka z 1937 roku.
A tu fotka doku Nr.2

O dokach Mitsubishi jest trochę na ich stronie:
http://www.mhi.co.jp/nsmw/indexe.html
Dok Nr3 zbudowali w Iwasedo:

Fotka z 1937 roku.
A tu fotka doku Nr.2

-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Sugerowałbym obejrzenie dokładnych planów stoczni "na dziś" lub lepiej zdjęć satelitarnych na maps.google.com lub innych "earthach".
Może ktoś ma materiały reklamowe stoczni z okresu powojennego. W takich wydawnictwach (maplety, foldery itp.) znajdują się tego rodzaju poszukiwane informacje merytoryczne. Ponadto różne atlasy i mapy portów.
Może ktoś ma materiały reklamowe stoczni z okresu powojennego. W takich wydawnictwach (maplety, foldery itp.) znajdują się tego rodzaju poszukiwane informacje merytoryczne. Ponadto różne atlasy i mapy portów.
- pothkan
- Posty: 4545
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Stan aktualny, wg "Maritime Guide" z 1995 (czyli prawdopodobnie całkowicie wymienione w stosunku do początku XX w., no i w ciągu 13 lat mogło się do dziś coś zmienić)
Kawasaki Heavy Industries Ltd., Kobe
Dry Dock No.1 161x24 m
Dry Dock No.4 215x33.5 m
Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Nagasaki
Dry Dock No.1 375x56 m
Dry Dock No.2 350x56 m
Dry Dock No.3 277x41 m
Kawasaki Heavy Industries Ltd., Kobe
Dry Dock No.1 161x24 m
Dry Dock No.4 215x33.5 m
Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Nagasaki
Dry Dock No.1 375x56 m
Dry Dock No.2 350x56 m
Dry Dock No.3 277x41 m
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
"...No.1 Dry Dock was completed. (This dock was demolished in 1963 for the construction of new dry docks.)..."
A jakieś informacje datach budowy suwnic karatowych nad pochylniami?
Tu nad pochylnią Nr2 (ta od Musashi) skończona w 1936 roku:

Nad pochylnią Nr.1 skończona w 1912 roku (w tym samym roku w marcu zaczeli pod nim budować Kirishima)
Ale pochylni było 8 i wszystkie miały suwnice do 1939 roku.
A jakieś informacje datach budowy suwnic karatowych nad pochylniami?
Tu nad pochylnią Nr2 (ta od Musashi) skończona w 1936 roku:

Nad pochylnią Nr.1 skończona w 1912 roku (w tym samym roku w marcu zaczeli pod nim budować Kirishima)
Ale pochylni było 8 i wszystkie miały suwnice do 1939 roku.
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk