Przepraszam za pomylki , to czesciowo moja wina.Losy tego statku są nie pełne i trudne już dziś do ustalenia, zbudowany najprawdopodobniej dla rosyjskiej administracji wodnej otrzymał nazwę „DELFIN”, stacjonował w Płocku. [Jest mało prawdopodobieństwo że statek ten zbudowano w 1880 roku w stoczni F. Schichau, Elbing dla hr. J. Tyszkiewicza z okolic Druskiennik, miał by on się nazywać „DRUSKIENNIKI” i pływać na Niemnie w relacji Grodno-Druskienniki.
Hrabia Tyszkiewicz nigdy nie mila statku DRUSKENIKI
Zamopwil natomiast pasazerski barkas parowy , ktory chaba nawet nie byl dla niego dostarczony:
#182 Schreubenboot 1881 Maschine #716 Kessel #868
9,5x2,0x1,0(h) m
15PSi 1Schraube = SRUBOWY
DELPHIN Graf J.Tyszkiewicz, Polangen (wg listy stoczniowej)
MPS #96 8PSn/32PSi
1881 LIKSNO Graf Platter (tug)
1885 LIKSNA Graf I.G. Platner-Seeberg (passenger)
1892 LIKSNA Graf I.G. Platner-Seeberg (passenger)
1897 LIKSNA Graf I.G. Platner-Seeberg (passenger) Pass 20 -II klasy
1900 LIKSNA S.Feygan
1906 LIKSNA S.Feygin, Riga tug
Natomiast tu chodzi o inny statek z Niemna
(DELFIN to tylko zbieznosc nazw)
Zbud 1880 F:Schichau
MPS #2473 18nhp/70ihp
91ftx22ft11in/14ft11in = 27,74x6,99/4,55m
cargo-passenger paddle iron = KOLOWY
musial byc zarejestrowany w 1895lub 1896 roku, tak wyglada z numeracji MPS
1900 DRUSKENIKI B.Musnickij i K.Kramkovskij, Grodno
1906 DELFIN Koz i Plachowskij, Grodno (serwis Grodno-Druskienninki)
1910 DELFIN Sz. F.Russata, Grodno
Rok 1880 trzeby wziasc orientacyjnie bo rejsetry rosyjskie czesto podaja
rozne dziwne lata
Wg mnie moze to byc np FLORA #214 F.Schichaua
26x5m 60 lun 80KM
Jest ewidenty blad w liscie Schicahua #182 w STRANDGUT