Chincyki trzymajom siem mocno...

Okręty Wojenne po 1945 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4541
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

5x serii VI-бис, wyc. 1963 (200) i 1968 (201-204)
200 (ex M-44)
201 (ex M-45)
202 (ex M-46)
203 (ex M-47)
204 (ex M-48)

1x serii XII, wyc. 1963 lub 1969
205 (ex M-49)

3x serii X, wyc. 1970
300 (ex C-135)
301 (ex C-136)
302 (ex C-137)

1x serii X-бис, wyc. 1970
303 (ex C-139)

4x serii IX-бис, wyc. 1972
400 (ex C-24)
401 (ex C-25)
402 (ex C-52)
403 (ex C-53)
Obrazek
Jarek C.
Posty: 873
Rejestracja: 2004-01-04, 14:13
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Jarek C. »

Mógłbyś podać źródło tych informacji.
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4541
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Na szybko sprawdziłem "Korabli kitajskogo fłota" Pawłowa, jedynie lekko skorygowałem (na podstawie chińskiego internetu, a bardziej własnych podejrzeń) numery chińskie - chodzi o to, że Pawłow podaje serie od 401 i 301, ale zarazem od 200; na jednej stronie znalazłem informacje o 300, więc podejrzewam że również od 400 się zaczyna trzecia seria.

Ale jak zawsze w przypadku MW ChRL - nic nie jest 100% pewne.
Obrazek
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

nek
Posty: 398
Rejestracja: 2005-07-25, 16:07
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: nek »

pothkan pisze:Na szybko sprawdziłem "Korabli kitajskogo fłota" Pawłowa, jedynie lekko skorygowałem (na podstawie chińskiego internetu, a bardziej własnych podejrzeń) numery chińskie - chodzi o to, że Pawłow podaje serie od 401 i 301, ale zarazem od 200; na jednej stronie znalazłem informacje o 300, więc podejrzewam że również od 400 się zaczyna trzecia seria.

Ale jak zawsze w przypadku MW ChRL - nic nie jest 100% pewne.
Ciekawe podejrzenia ale bardziej prawdopodobna jest wersja że S-ki IXbis zaczynały się od 401 , Malutka żadna raczej nie miała w Chinach 200 bo ją miał chiński Golf co do wymienionych przez Ciebie Szczuk to nie tylko że zostały wycofane z floty Pacyfiku dopiero w latach 1958/59 cztery lata po dostarczeniu CHRL eMek i eSek ( praktycznie po zerwaniu stosunków ) to jeszcze kadłub jednej z podanych przez Ciebie Szczuk był jeszcze nie złomowany w latach osiemdziesiątych w ZSRR ( S-139 ) , na dodatek nr 300-303 miały Romea , a raczej mało prawdopodobne jest by w jednym okresie istniały dwa okręty podwodne o tych samych numerach
nek
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Jestem ciekaw, ale u mnie na liście którą posiadam nie ma żadnego okrętu S-139 proj.X-bis, nawet z tych przemianowanych po wojnie. Jest tylko S-129 ex Szcz-129 ale nie wiem czy to ten.
Druga uwaga to okręt M-49 proj.XII ja posiadam że został on zat. 08.1941. Jeżeli się mylę to prosze o poprawkę. Janusz
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Trochę poszperałem i znalazłem:
" ... Щ-423 (до 17.07.1938 г. “Щ-315”, с 17.04.1942 г. “Щ-139”, с 10.06.1949 г. "С-139")
Заложена 8.01.1936 г., спущена в мае 1937 г., вст. в строй 6.12.1937 г. и вошла в состав КБФ. С 21.06.1938 г. в составе СФ. С 5.08.1940 г. по 17.10.1940 г. совершила переход на ТОФ Северным морским путем. В боевых действиях не участвовала. 9.11.1956 г. выведена из боевого состава, а 29.03.1957 г. исключена из состава ВМФ СССР в связи со сдачей в отдел фондового имущества. ..."
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4541
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

"Poprawiona" lista po głębszym przeanalizowaniu literatury. Wynika z tego, że Chińczycy otrzymali
nie tylko inne okrety, ale też trochę inne ich typy. Zapis wg kolejności: stocznia, daty budowy, nr radziecki,
data przekazania (chyba że podana w uwagach), numer chiński, dalsze losy.

4x serii XV (projekt 96)
196, 06.1950/10.1950/12.1950, M-276 > 10.1954 200, wyc. w 1963
196, 07.1950/12.1950/05.1951, M-277 > 10.1954 201, wyc. ok. 1969
196, 08.1950/01.1951/05.1951, M-278 > 06.1955 202, wyc. ok. 1969
196, 10.1950/02.1951/06.1951, M-279 > 06.1955 203, wyc. ok. 1969

Istnieje niewielka możliwość, że przejęto również dwie stare jednostki serii VI-бис,
spośród wycofanych w styczniu 1951 r. M-43 do M-48 (wszystkie stacjonowały wówczas
w Port-Artur). Być może to one nosiły właśnie spotykane czasem numery 204 i 205. W takim
wypadku przejęcie nastąpiłoby w związku z opuszczeniem przez WMF bazy w Port-Artur (październik
1955 r.). Zaznaczam jednak, jest to sugestia dość wątpliwa, powstała z połączenia danych (wątpliwych)
z zachodnich roczników z informacjami z deepstorm.ru (gdzie sugerowane jest - moim zdaniem
nieprawdopodobne - oddanie Chinom całej szóstki). Raczej jednak po prostu pocięto je
ok. 1952-1953 na żyletki.

Zresztą właśnie z funkcjonowania w latach 1945-1955 radzieckiej bazy w Port-Artur może
wynikać poważna dezinformacja źródeł zachodnich - prawdopodobnie brano jednostki WMF
za chińskie, zresztą mogły nawet wywieszać chińską banderę (podobnie pod albańską wyruszały
na patrole po M. Śródziemnym radzieckie 613-tki z bazy w Pashaliman, w latach 1958-1961).

4x serii V-бис-2
Wcześniej na nich odbywało się (w latach 1951-1953) szkolenie chińskich marynarzy.
Wszystkie wycofano ok. 1963 (a najpóźniej do końca lat 1960-tych).
189, 12.1933/08.1934/04.1935, C-121 (ex Щ-121) 10.1954 > 301
194, 12.1933/08.1934/04.1935, C-122 (ex Щ-122) 10.1954 > 302
189, 12.1933/08.1934/04.1935, C-123 (ex Щ-123) 10.1954 > 303
194, 12.1933/12.1934/10.1935, C-124 (ex Щ-124) 10.1954 > 304

C-139 (ex Щ-423) odpada - w 1989 jej kadłub znajdował się jeszcze
w kompleksie bazy we Władywostoku. Podobnie można wyeliminować
wymieniane wśród IX-tek C-51 i C-57 (ta ostatnia chyba została
zachowana w Rosji jako okręt-pomnik).

4x serii IX-бис-2
Źródła rosyjskie wymieniają dla ex-C-52 i C-53 odpowiednio nazwy "Nowe Chiny" i "Obrona" lub "Nowe Chiny-11" i "Nowe Chiny-12".
112, 06.1940/05.1941/12.1947, C-24 > 06.1955 401, wyc. 1972
112, 06.1940/05.1941/03.1948, C-25 > 06.1955 402, wyc. 1972
202, 04.1937/08.1940/06.1943, C-52 > 06.1954 403, = 05.1956, wyc. 1972, być może zachowana w Qingdao
202, 09.1938/10.1941/01.1943, C-53 > 06.1954 404, wyc. 1972

Jeszcze odpowiedź co do uwag nt. numerów: Pawłow dla Romeo nie podaje "nakładających się" numerów, a "200"
mogła zostać wycofana przed wprowadzeniem Golfa. Generalnie dla serii 40# spotkałem obie możliwości, dla
30# od 301, a dla 20# od 200. W związku z tym 301-304 można zamieniać na 300-303, a 200-203 na 201-204.
Ostatnio zmieniony 2007-01-08, 14:41 przez pothkan, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
nek
Posty: 398
Rejestracja: 2005-07-25, 16:07
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: nek »

Pothkanku czy Pawłow podaje numery chińskich Whiskey'ów i Romeów poza nrami Romeów / ES3 : 268-272,275-280.286.287,291-304,343-349,355 brakuje mi ~37 chińskich ES3 - i które z chińskich Romeó'w zostały przekazane Bangladeszowi-6 ,Egiptowi-4 i KRLD-23 sztuki
nek
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Mam pytanie który z Golfów proj.629 był wypożyczony lub sprzedany Chinom? Janusz
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4541
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

nek pisze:Pothkanku czy Pawłow podaje numery chińskich Whiskey'ów i Romeów poza nrami Romeów / ES3 : 268-272,275-280.286.287,291-304,343-349,355 brakuje mi ~37 chińskich ES3 - i które z chińskich Romeó'w zostały przekazane Bangladeszowi-6 ,Egiptowi-4 i KRLD-23 sztuki
nek
Janusz Kluska pisze:Mam pytanie który z Golfów proj.629 był wypożyczony lub sprzedany Chinom? Janusz
Ponieważ zadane pytania wnioskują konieczność dalszego opracowania chińskich okrętów podwodnych, proszę o trochę cierpliwości. Zresztą w sumie kiedyś i mnie się to przyda (jak "dojdę" do Chin, a z Bangladeszem pewnie całkiem niedługo). Przy okazji informuję (kto nie zauważył), że pierwszą literę - "A" - zakończyłem :-)

Pozdrawiam, Oskar
Obrazek
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4541
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

5x 613 Whiskey (ex-radzieckie)
21x Whiskey (chińskie, 1954-64 Guangzhou i Jiangnan)
20 znanych numerów: 119-120, 122-123, 127, 129, 131, 201-207, 221, 241, 243-244, 265-266
Moje podejrzenia co do pozostałych 6: spośród 121, 124-125, 128, 130, 242, 261-264
6x wyc. 1989
15x wyc. ok. 1993

3x 633 Romeo (zbudowane w ZSRR)
9x 031 Romeo (zmontowane w Chinach)
62x 033 lub ES3 Romeo (chińskie)
74 znane numery: 126, 140, 142-143, 153, 172, 176, 208-218,
227-229, 237-240, 245-248, 267-283, 286-304, 343-350, 355
12x 033 lub ES3B Romeo (chińskie)
249-260
1999: ok. 40+26 w rezerwie
2001: 37+31 w rezerwie
2004: 21+10 w rezerwie
2005: ok. 15 sztuk
7x KRL-D, 1973 (2), 1974 (2) i 1975 (3) + zbudowane w Korei 16-17x (w latach 1976-95). Jeden o.p. zatonął w 02.1985.
4x Egipt, 03.1982 i 05.1984 (po 2): 777>831>849, 778>842>855, 852, 862>858
Bangladesz nie otrzymał okrętów tej klasy (prawdopodobnie planowany kontrakt zerwano z
przyczyn ekonomicznych).

1x (629 Golf lic.) [Luda/Dalian]
1961/1964/1966 200, w służbie

1x 035 lub ES5C Ming
06.1971/04.1974 231, wycofany [Wuhan]
2x 035 lub ES5D Ming
1972/11.1974/1975 232>351 [Jiangnan], 1987 zmod. do 033G Wuhan
/1975/1978-79 233, wycofany [Wuhan]
15x 036 lub ES5E Ming
1978/../1982 341
/1987 342 (prawdopodobnie wyc.)
/1991 343 (prawdopodobnie wyc.)
/1988-94 352-359 (po 1 na rok)
/1995 360-361 (361 zat. 16.04.2003, podniesiony i ponownie w służbie)
/1996 362-363
9x ES5F Ming II
/1998 305-306
/1999 307-308
/2000 309
/2001 310
/2002 311-312
/2003 313
obecnie: 21-23 sztuki

5x 091 Han [Huludao]
1967/12.1970/08.1974 401 長征1号 Zhangzhēng-1
1974/1977/01.1980 402 長征2号 Zhangzhēng-2
1980/1983/09.1984 403 長征3号 Zhangzhēng-3
1984/1987/11.1988 404 長征4号 Zhangzhēng-4
1987/04.1990/01.1991 405 長征5号 Zhangzhēng-5
401 wycofany ok. 2000, pozostałe w słuzbie

1x 092 Xia [Huludao]
1971/04.1981/10.1988 406 長征6号 Zhangzhēng-6, w służbie
/1982/ 407 長征7号 Zhangzhēng-7, zat. 1985 (awaria)

1x 039 Song [Wuhan]
1991/05.1994/06.1999 320 遠征20艇 Yuǎnzhēng-20
5x 039G Song [Wuhan]
1995/11.1999/04.2001 321 遠征21艇 Yuǎnzhēng-21
1996/06.2000/12.2001 322 遠征22艇 Yuǎnzhēng-22
1998/05.2002/11.2003 323 遠征23艇 Yuǎnzhēng-23
1999/11.2002/12.2003 324 遠征24艇 Yuǎnzhēng-24
2001/05.2003/2004 314 遠征14艇 Yuǎnzhēng-14
7+2x 039G1 Song [Wuhan]
2001/12.2002/2004 325 遠征25艇 Yuǎnzhēng-25
2002/09.2003/2004 315 遠征15艇 Yuǎnzhēng-15
2002/07.2004/2006 326 遠征26艇 Yuǎnzhēng-26
2003/09.2004/2006 327 遠征27艇 Yuǎnzhēng-27
[Jiangnan]
2002/2004/2005 316 遠征16艇 Yuǎnzhēng-16
2002/08.2004/2006 328 遠征28艇 Yuǎnzhēng-28
2003/11.2004/2006 329 遠征29艇 Yuǎnzhēng-29
+2 w budowie (318, 319)
Wszystkie w służbie.

11x 040 (Kilo)
2x 877EKM [Krasnoje Sormowo]
/11.1994 Б-185 > 02.1995 390>364 遠征64艇 Yuǎnzhēng-64, w służbie
/08.1995 Б-188 > 11.1995 391>365 遠征65艇 Yuǎnzhēng-65, w służbie
2x 636 [Stocznia Admiralicji]
07.1996/04.1997/08.1997 Б-871? > 392>366 遠征66艇 Yuǎnzhēng-66, w służbie
08.1997/06.1998/10.1998 Б-801? > 393>367 遠征67艇 Yuǎnzhēng-67, w służbie
8x 636M
[Stocznia Admiralicji]
10.2002/05.2004/12.2004 368, w służbie
10.2002/08.2004/2005 370?
/02.2005/2005 371?
/05.2005/2005 372?
/08.2005/2006 375?
[Krasnoje Sormowo]
/05.2004/2005 369?
[Siewierodwinsk]
05.2003/05.2005/2006 373?
05.2003/07.2005/2006 374?

1+1x 093 Shang [Huludao]
1994/12.2002/2006 407
2000/2003/2007 408?
+6 planowanych (409-414?)

1+1x 041 039A Yuan [Wuhan]
/05.2004/2006 330
/12.2004/2007 341

+4x 094 Jin [Huludao]
2001/07.2004/2007
2003/2006/2010
+2

klasyfikacja:
atomowe o.p. - 核动力潜艇 hédònglì qiánting
konwencjonalne o.p. - 常规动力潜艇 chángguī dònglì qiántǐng

edit: wprowadziłem trochę poprawek od nek-a
Ostatnio zmieniony 2007-01-09, 02:58 przez pothkan, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Jeżeli jest to możliwe to poproszę o podanie jakie okręty trafiły do Chiny z projektów: T-43/proj.254, P-6/proj.183 i P-4/proj.123bis (odpowiednio 6,12,90). Janusz
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Ze świeżego LOTNICTWA:

Rosyjskie źródła podają nieoficjalnie o zbliżającym się kontrakcie na 60 Su-33 i 40 Su-33UB - maszyny mająbyć zamawiane w kilku partiach i mieć awionikę i silniki analogiczne jak Su-30Mk2, a później zgodne z Su-35.

Przy okazji przypomniano iż w 2004 Chińczycy odkupili od Ukraniy pozostały tam po rozpadzie ZSRR T-10K-7 - czyli jeden z prototypów Su-33, a w 2005 odwiedzili Newskie PKB (producent systemu automatycznego lądowania i aerofiniszerów) oraz stocznię w Nikołajewie.

Na marginesie - jeżeli ruszy produkcja na Chin da to możliwość wyprodukowania dodatkowych maszyn dla Kuzniecowa (z 26 maszyn z lat 1992-95 4 zniszczone, kolenym wyczerpały resurs - na chodzie jest mniej niż 10).

Na marginesie - na tapecie są rozmowy w sprawie dostaw 15 patrolowych Be-200, 20 Ka-31 i ok. 40 Ka-29
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Szukam danych na temat chińskich lub tajwańskich patrolowców ex am. typu PC-461. Znalazłem niektóre dane i poproszę o ich skorygowanie, nazwy tajwańskie lub chińskie:
1. przekazanie 06-08.1948:
PC-490, PC-492, PC-593, PC-595, PC-1087-1091, PC-1549-1550,
2. przekazanie 05.1954 oczywiście Tajwanowi:
PC-786, PC-1078, PC-1142, PC-1168, PC-1175, PC-1182, PC-1208, PC-1232-1233, PC-1247, PC-1254,
Brak danych PC-1262.
Mam też inne pytanie. Czy amerykanie względem brytyjczycy przekazywali swoje okręty z radarami i sonarami, czy też najpierw się ich pozbywali z okrętów? Janusz
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4541
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

1x przekazany 05.1946 (typ PC-461):

Consolidated SB Co. - Morris Heights
01.1944/03.1944/07.1944
PC-1549 > 錢塘 Qiántáng, § 1952

6x przekazanych 06.1948 (typ PGM-9, przeklasyfikowane przed zwodowaniem):

Consolidated SB Co. - Morris Heights
03.1944/05.1944/12.1944
PC-1551 > PGM-20 > 寶應 Bǎoyīng > 04.1954 101 鄞江 Yínjiāng, 24.01.1955 uszkodzony przez kuter torpedowy ChRL, odholowany, ale ze względu na uszkodzenia § 02.1955

G. Lawley & Sons - Neponset
08.1943/01.1945/04.1945
PC-1088 > PGM-12 > 東平 Dōngpíng, 01.1949 ChRL (opuszczony), § 1960/70s

G. Lawley & Sons - Neponset
01.1945/04.1945/06.1945
PC-1089 > PGM-13 > 洞庭 Dòngtíng > 04.1954 102 靈江 Língjiāng, † 10.01.1955 przez kuter torpedowy ChRL (straty: 32 marynarzy, wt. dowódca kpt. Zhāng Shìdá; pozostałych 43 uratowano)

Consolidated SB Co. - Morris Heights
08.1944/09.1944/02.1945
PC-1557 > PGM-26 > 洪澤 Hóngzé > 04.1954 103 甌江 Ōujiāng, § 09.1960

G. Lawley & Sons - Neponset
04.1945/06.1945/08.1945
PC-1090 > PGM-14 > 宋平 Sòngpíng, 01.1949 ChRL (opuszczony), § 1960/70s

G. Lawley & Sons - Neponset
06.1945/07.1945/10.1945
PC-1091 > PGM-15 > 甘棠 Gāntáng, 01.1949 ChRL (opuszczony), § 1970s (być może j. hulk na pocz. 1980-tych?)

3x przekazane 15.06.1948 (typ PC-461):

Nashville Bridge Co
05.1943/08.1943/12.1943.
PC-1247 > 巡邏503 Xúnluó 503 > 1949 嘉陵 Jiālíng > 04.1954 104 沱江 Tuójiāng, 01.10.1955 uszkodzony w bitwie z ChRL, 02.09.1958 starł się (dowódca: st. kpt. Liú Yìchuān) z jednostkami ChRL - zatopił jeden kuter torpedowy (na 104 zginęło 10 marynarzy), ze względu na uszkodzenia § 11.1958 (być może zatopiony jeszcze w czasie holowania)

Dravo Corp. - Neville Island
06.1941/12.1941/05.1942
PC-492 > 巡邏501 Xúnluó 501 > 1949 黃埔 Huángbù > 04.1954 105 涪江 Fújiāng, § 12.1970

Dravo Corp. - Neville Island
05.1942/10.1942/04.1943
PC-595 > 巡邏502 Xúnluó 502, do ok.1949?

2x przekazane 08.1948 (typ PC-461):

Dravo Corp. - Neville Island
05.1941/10.1941/05.1942
PC-490 > 巡邏505 Xúnluó 505 > 1949 吳淞 Wúsōng, § 1951/52

Dravo Corp. - Neville Island
04.1942/08.1942/12.1942
PC-593 > 巡邏506 Xúnluó 506 > 1949 富春 Fùchūn

6x przekazanych 19.05.1954 (typ PC-461):

Commercial Iron Works - Portland
12.1942/02.1943/10.1943
PC-786 > 108 湘江 Xiāngjiāng, § 01.1969

Albina Engine and Machinery Works Inc. - Portland
04.1942/08.1942/02.1943
PC-1078 > 109 資江 Zījiāng, § 01.1971

Brown SB Co. - Houston
06.1942/10.1942/04.1943
PC-1254 > 114 鄱江 Pójiāng, § 11.1970

L.D. Smith SB Co. - Sturgeon Bay
01.1943/03.1943/06.1943
PC-1262 > 115 昌江 Chāngjiāng, § 11.1970, # 1974

Sullivan DD & Repair Co. - Brooklyn
04.1943/07.1943/12.1943
PC-1168 > 116 清江 Qīngjiāng, § 12.1970

Sullivan DD & Repair Co. - Brooklyn
09.1942/12.1942/08.1943
PC-1232 > 118 章江 Zhāngjiāng, † 06.08.1965 przez kanonierkę i kuter torpedowy ChRL (straty: cała załoga, wt. dowódca st. kpt. Li Zhǔn)

1x przekazany 09.07.1954 (typ PGM-9, przeklasyfikowany przed zwodowaniem):

L.D. Smith SB Co. - Sturgeon Bay
07.1944/09.1944/01.1945
PC-1567 > PGM-31 > 117 珠江 Zhūjiāng, § 01.1970

3x przekazane 26.07.1954 (typ PC-461):

Gibbs Gas Engine Co. - Jacksonville
10.1942/06.1943/10.1943
PC-1182 > 110 沅江 Yuánjiāng, § 02.1965

Consolidated SB Co. - Morris Heights
07.1943/09.1943/11.1943
PC-1208 > 111 澧江 Lǐjiāng, § 11.1970

Sullivan DD & Repair Co. - Brooklyn
09.1942/091.1943/09.1943
PC-1233 > 113 貢江 Gòngjiāng, § 12.1970

5x wydzierżawionych 15.07.1957 (typ PC-461), odsprzedane 05.1976 (PC-1175 w 06.1969):

G. Lawley & Sons - Neponset
04.1943/08.1943/05.1944
PC-1087 > 02.1956 Placerville > 119 東江 Dōngjiāng, 01.05.1965 w wyniku uszkodzenia radaru zapuścił się na wody ChRL - zaatakowany przez osiem jednostek (prawdopodobnie typu 062) - zginęło 7 marynarzy, wt. dowódca kpt. Yáo Zhènfāng, 19 rannych), § 1970

Defoe SB Co. - Bay City
11.1943/01.1944/06.1944
PC-1149 > 02.1956 Susanville > 120 西江 Xijiāng, 05.1971 przekazany służbie celnej: 海福 Hǎifú, § 1975/80

Defoe SB Co. - Bay City
03.1943/08.1943/06.1944
PC-1142 > 02.1956 Hanford > 122 北江 Běijiāng, 03.1971 lub 06.1972 przekazany służbie celnej: 海楨 Hǎizhēn, § 1974

Sullivan DD & Repair Co. - Brooklyn
07.1943/10.1943/01.1944
PC-1169 > 02.1956 Escandido > 123 柳江 Liǔjiāng, § 05.1969

L.D. Smith SB Co. - Sturgeon Bay
06.1943/08.1943/12.1943
PC-1175 > 02.1956 Vandalia > 124 韓江 Hánjiāng, § 01.1972, #

1x przekazany 14.07.1959 (typ PC-461):

L.D. Smith SB Co. - Sturgeon Bay
03.1942/04.1943/07.1943
PC-1263 > 02.1956 Milledgeville > 125 沱江 Tuójiāng, § 01.1971

klasyfikowane jako ścigacze o.p. (驅潛艦, qūqiánjiàn)
Obrazek
ODPOWIEDZ