Będzie Kanał z Elbląga!!!
Jeżeli dobrze wysłuchałem tego co mówiono w deklaracjach to co powiedział Kaczyński w Elblągu to to ,że są zarezewowane pieniądze i myśle ,że kanał i nie tylko bo ostatnio padło multum różnych deklaracji a to atostrady ,szybka kolej ,tunel dla Świnoujścia ,Stadion Narodowy i wiele innych na które są pieniądze tak twierdzą cały czas rządzący , to myśle ,ze to wszystko jest realne , i chyba juz więcej ludzi nie da się robic w balona bo nikt już nikomu by nigdy nie uwierzył szczególnie w Polsce
Karolu, przepraszam za uproszczenie - chciałbym tylko zwrócić uwagę że to nie ja zacząłem (Piotr pierwszy pisał o SLD,AWS i PO).karol pisze:tutaj albo kolega nie wie pewnych drobnych niuansów, albo kolega celowo wprowadza w błąd (to tylko opcja, raczej nie podejrzewam tego typu zagrywki), bo AWS jako taki w polityce udziału nie brałMoże troche obok tematu ale niektórzy członkowie PiS byli członkami AWS i wtedy w kwestii gospodarki morskiej nie zabłysnęli
ps. żeby było jasno, jako były solidaruch mam stosowną wiedzę na temat AWS i opartego na działaczach AWS równoległego Ruchu Społecznego AWS, czyli RS AWS, który istonie brał udział w rządzeniu krajem, ale bez działaczy związkowych! Dlatego generalizowanie może byc męczące dla niektórych, stąd moja riposta/prośba o dbałość o szczegóły, bo ...
Nie jest moją winą że przeciętna osoba w tym kraju nie odróżnia części związkowej od ruchu społecznego i co może smutne ale raczej nigdy nie będzie odróżniała.
Chciałbym zauważyć, że dwa podkreślenia wzajemnie się wykluczają. Poza tym gratuluję optymizmu, aczkolwiek mam wrazenie, że jest on oparty raczej na młodzieńczym entuzjaźmie. Myślę, że z czasem życie zweryfikuje tą wiarę w polityków.Piotr S. pisze: wiele innych na które są pieniądze tak twierdzą cały czas rządzący , to myśle ,ze to wszystko jest realne , i chyba juz więcej ludzi nie da się robic w balona bo nikt już nikomu by nigdy nie uwierzył szczególnie w Polsce
Tak to co napisałem jest realne bo są na to zarezerwowane pieniądze ,z których część pochodzi z UE a oni na pewno bacznie będą się przyglądać jak jest wydawana kasa na inwestycje z UE ,dlatego jestem takim optymistą bo w tym wypadku kombinacje nie przejdą i dlatego realność tych inwestycje jest niemal 100%
Aby dostać pieniądze z Unii to trzeba spory procent dać ze swoich. Jak tak policzyć wkład własny w te wszystkie przedsięwzięcia to ....Piotr S. pisze: są zarezewowane pieniądze i myśle ,że kanał i nie tylko bo ostatnio padło multum różnych deklaracji a to atostrady ,szybka kolej ,tunel dla Świnoujścia ,Stadion Narodowy i wiele innych na które są pieniądze tak twierdzą cały czas rządzący , to myśle ,ze to wszystko jest realne , i chyba juz więcej ludzi nie da się robic w balona
Ja sobie zarezerwowałem sporą sumę na przyszłoroczne wakacje. Liczę że znacznie mi się poprawi w przyszłym roku. Inna sprawa, że dlaczego miałoby mi się tak nagle i tak bardzo poprawić ??? Pewnie tej kasy nie będzie, ale zarezerwować mogę, a co mi szkodzi.
Januszbn napisał:
Wracając do sprawy kanału, to zdaje się, ze ekolodzy jakieś tam larum podnosili, ale mam nadzieję, że to tak dla formalności, znaczy, potrzeba zaistnienia medialnego. Faktem jest, że rejon Elbląga jest dość skutecznie oddzielony od Bałtyku, ale nie ma tam chyba jakiejś specyfiki narażonej na zniszczenie. Przy okazji, czy kiedykolwiek po wojnie Mierzeja była całkowicie polskim terytorium. Nie potrafię jakoś tego poukładać.
Że też Tobie się chce prowadzić nagle takie kalkulacje.Aby dostać pieniądze z Unii to trzeba spory procent dać ze swoich. Jak tak policzyć wkład własny w te wszystkie przedsięwzięcia to ....
Ja sobie zarezerwowałem sporą sumę na przyszłoroczne wakacje. Liczę że znacznie mi się poprawi w przyszłym roku. Inna sprawa, że dlaczego miałoby mi się tak nagle i tak bardzo poprawić ??? Pewnie tej kasy nie będzie, ale zarezerwować mogę, a co mi szkodzi.

Wracając do sprawy kanału, to zdaje się, ze ekolodzy jakieś tam larum podnosili, ale mam nadzieję, że to tak dla formalności, znaczy, potrzeba zaistnienia medialnego. Faktem jest, że rejon Elbląga jest dość skutecznie oddzielony od Bałtyku, ale nie ma tam chyba jakiejś specyfiki narażonej na zniszczenie. Przy okazji, czy kiedykolwiek po wojnie Mierzeja była całkowicie polskim terytorium. Nie potrafię jakoś tego poukładać.
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).
====================
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).
====================
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Jako biolog mogę powiedzieć, że "specyfika jest" i nagły dopływ wód słonych z drugiego, praktycznie słodkiego "końca" Zalewu spowodowałby niezłe "zamieszanie", z przebudową wszystkich zespołów fauny i flory. W efekcie przez parę lat trwałoby coś na kształt katastrofy, po czym ustbilizwoałby się nowy, odrębny układ. Jest to dyskusyjne z punktu widzenia ochrony przyrody, która dzisiaj opiera się na filozofii zachowania stanu obecnego. Tylko, że w przypadku planowanego kanału ten scenariusz jest mało prawdopodobny, bo na kanale będzie śluza, tym samym dopływ wód z Bałtyku będzie ograniczony (o ile będzie ciągle zamknieta, a nie zamykana tylko przy określonych stanach wody).RyszardL pisze:Wracając do sprawy kanału, to zdaje się, ze ekolodzy jakieś tam larum podnosili, ale mam nadzieję, że to tak dla formalności, znaczy, potrzeba zaistnienia medialnego. Faktem jest, że rejon Elbląga jest dość skutecznie oddzielony od Bałtyku, ale nie ma tam chyba jakiejś specyfiki narażonej na zniszczenie.
Bardziej istotny będzie problem zanikania dalszej części mierzeji, w skutek odcięcia transportu piasku wzdłuż wybrzeża (tak jak ma to miejsce z Władysławowem i Mierzeją Helską). W efekcie będziemy wydawawać duże pieniadze na "ochronę brzegów" czyli zasilanie ich piaskiem.
Tak czy inaczej, IMHO bardziej sensowne byłoby poprowadzenie szlaku dla statków morskich przez Przekop i Szkaprawę, ale jak to u nas - dla "świetego spokoju" szybko popiera się jedyny istniejący pomysł, bez analizy rozwiązań alternatywnych, tym bardziej kiedy ten istniejący jest baaaardzo medialny. Przecież jak to pięknie brzmi - "przegryziemy się przez piachy mierzeji, by nie pluł nam Ruski w twarz".
Adamie co ty za bzdury tu opowiadasz ,przytocze tu istotny fakt opracowanie na temat budowy kanału prowadził prof.Jednorał na podstawie jego badań wpływu i zagrożeń jakie by niosła budowa kanału stwierdzono ,że nie istnieje tzw ruch rumowiska na Mierzeji Wiślanej ,który by powodował zagrozenie dla ubytku rumowiska przez co zaczeła by zanikać mierzeja ,tu nie występują takie prądy i ruchy rumowiska które są istotne dla Pólwyspu Helskiego ,badanie te były prowadzone przez prof Jednorała co do ekosystemu na zalewie nie ma takiego zagrożenia a to z prostej przyczyny ,ze to rzeki nanoszą wody na zalew a nie morze owszem zdarzają się czasem sytuacje gdzie wody morskie przez cieśnine Pilawską nieco spiętrzą wody zalewu ,ale wtedy aż się prosi aby mieć śluze i kanał aby ten pozim wody obniżyć ,bo też do tego ma słuzyć ten kanał i śluza która w razie zagrożeń będzie pełniła istotne zadanie jako wentyl bezpieczeństwa upuszczając wyski poziom wód zalewu do morza . Nie ma się czym martwić wszystko jest dobrze opracowane .
Bzudy nie bzdury. Twoje argumenty opierają się na twierdzeniach tylko jednego człowieka, zwolennika kanału. Trudno by przytaczał inne argumenty. Ze skalą oddziaływania poczekajmy na stosowne opracowania, wykonane przez inne zespoły ekspertów.
Poza tym mam wątpliwości co do możliwości finansowania ze środków unijnych takiej inwestycji na terenie Natura 2000. A już na pewno jest to niemożliwe bez porządnej analizy skutków oddziaływania i ew. działań kompensacyjnych (co też kosztuje).
Mam też ograniczone zaufanie do prof. Jednorała, szczególnie po ogłoszeniu chorego pomysłu przegrodzenia Zatoki Puckiej i budowy mostu/mierzeji na Półwysep Helski. Tak samo jak mam znikome zaufanie do głoszonych przez hydrotechnika/inżyniera sądów na temat oddziaływania na środowisko przyrodnicze.
Poza tym mam wątpliwości co do możliwości finansowania ze środków unijnych takiej inwestycji na terenie Natura 2000. A już na pewno jest to niemożliwe bez porządnej analizy skutków oddziaływania i ew. działań kompensacyjnych (co też kosztuje).
Mam też ograniczone zaufanie do prof. Jednorała, szczególnie po ogłoszeniu chorego pomysłu przegrodzenia Zatoki Puckiej i budowy mostu/mierzeji na Półwysep Helski. Tak samo jak mam znikome zaufanie do głoszonych przez hydrotechnika/inżyniera sądów na temat oddziaływania na środowisko przyrodnicze.
Wybacz, ale takie stwierdzenie budzi u mnie pusty śmiech, połaczony ze strachem.Nie ma się czym martwić wszystko jest dobrze opracowane .
A co może uważasz ,że inny zespół stwierdzi co innego ? na jakich chcesz sie powoływać ekspertów ,może na tych którzy są w kieszeni Rosjan którym zależy na sabotowaniu polskich inwestycji strategicznych w odniesieniu do gospodarki ,widze ,że dla ciebie najlepiej by było aby dogadać sie z ruskimi i być na ich łasce mając bardzo długi nie korzystny tor wodny z Bałtijska do Elbląga ,lub forsować budowe toru wodnego przez odnogi wisły ,które ciągneły by się dziesiątkami kilometrów .Powtórze nie ma rzadnej innej alternatywy jak przekop mierzeji ,zajrzyj do mapy i zobacz ile będzie liczył kilometrów tor wodny do portu w Elblągu przez mierzeje w miejscowości Skowronki i porównaj to z tym co ty proponujesz .
no Wisła jest głęboka w tamtym rejonie aż do Tczewa, ale istotnie przekop jest lepszym pomysłem
coś w tym z propagowania wyborczego jednak jest, bo godzinę temu wszystkie cztery listy zapełniłem krzyżykami przy ludziach partii premiera, niby nic, ale pomógł mi podjąć decyzję
coś w tym z propagowania wyborczego jednak jest, bo godzinę temu wszystkie cztery listy zapełniłem krzyżykami przy ludziach partii premiera, niby nic, ale pomógł mi podjąć decyzję

Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
- pothkan
- Posty: 4537
- Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
- Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
- Kontakt:
Pisze się "żadnej" i "mierzei". Poglądy poglądami, o ortografię należy dbać zawszePiotr S. pisze:A co może uważasz ,że inny zespół stwierdzi co innego ? na jakich chcesz sie powoływać ekspertów ,może na tych którzy są w kieszeni Rosjan którym zależy na sabotowaniu polskich inwestycji strategicznych w odniesieniu do gospodarki ,widze ,że dla ciebie najlepiej by było aby dogadać sie z ruskimi i być na ich łasce mając bardzo długi nie korzystny tor wodny z Bałtijska do Elbląga ,lub forsować budowe toru wodnego przez odnogi wisły ,które ciągneły by się dziesiątkami kilometrów .Powtórze nie ma rzadnej innej alternatywy jak przekop mierzeji ,zajrzyj do mapy i zobacz ile będzie liczył kilometrów tor wodny do portu w Elblągu przez mierzeje w miejscowości Skowronki i porównaj to z tym co ty proponujesz .
karol: I właśnie o to im chodziło, żebyś na nich zagłosował. Zobaczymy za kilka miesięcy, czy coś z tego projektu zostanie...
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Czytam czytam wasze wypowiedzi i tak sobie myślę po co w Elblągu port ?. Jakie statki tam wejdą. Co będą wywozić. Ktoś chce na siłę doprowadzić do obsady nowych stanowisk. Bo przecież już to zrobiono wcześniej. np. Delegatura U.Morskiego w Gdyni. + kapitanat portu. A może te pieniądze przeznaczyć na modernizację Delty Wisły i usprawnić transport śródlądowy do Elbląga. No bo do Elblaga co wpłynie no góra statek do 1000 GT. Czy to ma sens. Ale ja pamietam jak przed każdą zadymą w kraju powstawał projekt "Wisła" co to miała być za arteria wodna ile zapór i elektrowni i co i g.... Co rząd to obiecanki. Przecież my nie mamy Ministerstwa Żeglugi, a było. Więc sami wiecie jaką rolę odgrywa w Polsce żegluga morska, przybrzeżna i śródlądowa w stosunku do innych krajów UE. Może sie mylę
W.DANIELEWICZ
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Czytam czytam wasze wypowiedzi i tak sobie myślę po co w Elblągu port ?. Jakie statki tam wejdą. Co będą wywozić. Ktoś chce na siłę doprowadzić do obsady nowych stanowisk. Bo przecież już to zrobiono wcześniej. np. Delegatura U.Morskiego w Gdyni. + kapitanat portu. A może te pieniądze przeznaczyć na modernizację Delty Wisły i usprawnić transport śródlądowy do Elbląga. No bo do Elblaga co wpłynie no góra statek do 1000 GT. Czy to ma sens. Ale ja pamietam jak przed każdą zadymą w kraju powstawał projekt "Wisła" co to miała być za arteria wodna ile zapór i elektrowni i co i g.... Co rząd to obiecanki. Przecież my nie mamy Ministerstwa Żeglugi, a było. Więc sami wiecie jaką rolę odgrywa w Polsce żegluga morska, przybrzeżna i śródlądowa w stosunku do innych krajów UE. Może sie mylę
W.DANIELEWICZ