Nornen i reszta serii

Okręty Wojenne po 1945 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Adam
Posty: 1770
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Nieładnie dyskutowac samemu ze sobą, ale gwoli uzupełnienia.

Informacja o tym jakoby to Stocznia Gryfia miała budować kadłuby większych patrolowców, na zlecenie stoczni Myklebust jest nieprawdziwa. O niczym takim obecnie nie ma mowy.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

MSiO podaje jednak, że to prawda
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Adam
Posty: 1770
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

karol pisze:MSiO podaje jednak, że to prawda
Ale ja właśnie dementuję info z MSiO.
Informacje pochodzą z biura prasowego Gryfii.
Info w MSiO to podobno przedruk za jakimś czasopismem zachodnim które sobie spekulowało na własną rękę, choć sama Gryfi i owszem była zainteresowana kontraktem.
Wg mnie bardziej prawdopodobnym jest to, że kadłuby wybuduje stocznia Marynarki - tradycyjny dostawca kadłubów dla stoczni Myklebust.
Adam Zieziula
Posty: 11
Rejestracja: 2006-09-17, 16:43
Lokalizacja: Szczecin

Nornen

Post autor: Adam Zieziula »

Nornen odpłynął na dobre ze Szczecina. Ewentualne problemy z elektroniką okrętu dopracują serwisanci producentów tych systemów. Prace przy ukończeniu drugiej jednostki postępują szybko i prawdopodobnie zostanie dotrzymany termin pierwszych prób morskich.(koniec pażdziernika b.r.). Kłopoty stoczni z uzyskaniem wolnego doku( duże obciążenie zleceniami remontowymi), spowodowały iż nie prowadzone są prace przy jedn. nr 3. Najpierw na dok trafią bloki W333, a po ich scaleniu i wodowaniu technicznym wolne miejsce na doku uzyska W332(malowanie kadłuba i wnętrza, montaż urządzeń i nadbudówki która gotowa czeka na transport ze Świnoujścia). Na końcowym etapie znajduje się montaż sekcji kadłuba jednostki nr 5(W334).
Prawdą jest że Gryfia zleca wykonanie większości budowanych u siebie sekcji i bloków kadłubów podwykonawcom. Jest to jednak powszechnie stosowana praktyka i w taki sposób postępuje większość stoczni w Europie. Nie zmienia to faktu że stocznia, tak jak wszystkie przedsiębiorstwa branży morskiej w regionie zachodniopomorskim w dużej mierze odczuwa brak fachowców okrętowych, licznie wyjeżdżających do pracy za granicą.
O budowie kadłubów dla Myklebust na Gryfii cisza jak makiem zasiał...
Marynarz
Posty: 1
Rejestracja: 2006-10-11, 14:40

Post autor: Marynarz »

Adamie Zieziula jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich wiadomości na temat okrętow i spraw z tym związanych!!!! :)
Chyba zacznę sie tym tematem bardziej interesować.... :x .Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ