Nieładnie dyskutowac samemu ze sobą, ale gwoli uzupełnienia.
Informacja o tym jakoby to Stocznia Gryfia miała budować kadłuby większych patrolowców, na zlecenie stoczni Myklebust jest nieprawdziwa. O niczym takim obecnie nie ma mowy.
Nornen i reszta serii
Ale ja właśnie dementuję info z MSiO.karol pisze:MSiO podaje jednak, że to prawda
Informacje pochodzą z biura prasowego Gryfii.
Info w MSiO to podobno przedruk za jakimś czasopismem zachodnim które sobie spekulowało na własną rękę, choć sama Gryfi i owszem była zainteresowana kontraktem.
Wg mnie bardziej prawdopodobnym jest to, że kadłuby wybuduje stocznia Marynarki - tradycyjny dostawca kadłubów dla stoczni Myklebust.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:43
- Lokalizacja: Szczecin
Nornen
Nornen odpłynął na dobre ze Szczecina. Ewentualne problemy z elektroniką okrętu dopracują serwisanci producentów tych systemów. Prace przy ukończeniu drugiej jednostki postępują szybko i prawdopodobnie zostanie dotrzymany termin pierwszych prób morskich.(koniec pażdziernika b.r.). Kłopoty stoczni z uzyskaniem wolnego doku( duże obciążenie zleceniami remontowymi), spowodowały iż nie prowadzone są prace przy jedn. nr 3. Najpierw na dok trafią bloki W333, a po ich scaleniu i wodowaniu technicznym wolne miejsce na doku uzyska W332(malowanie kadłuba i wnętrza, montaż urządzeń i nadbudówki która gotowa czeka na transport ze Świnoujścia). Na końcowym etapie znajduje się montaż sekcji kadłuba jednostki nr 5(W334).
Prawdą jest że Gryfia zleca wykonanie większości budowanych u siebie sekcji i bloków kadłubów podwykonawcom. Jest to jednak powszechnie stosowana praktyka i w taki sposób postępuje większość stoczni w Europie. Nie zmienia to faktu że stocznia, tak jak wszystkie przedsiębiorstwa branży morskiej w regionie zachodniopomorskim w dużej mierze odczuwa brak fachowców okrętowych, licznie wyjeżdżających do pracy za granicą.
O budowie kadłubów dla Myklebust na Gryfii cisza jak makiem zasiał...
Prawdą jest że Gryfia zleca wykonanie większości budowanych u siebie sekcji i bloków kadłubów podwykonawcom. Jest to jednak powszechnie stosowana praktyka i w taki sposób postępuje większość stoczni w Europie. Nie zmienia to faktu że stocznia, tak jak wszystkie przedsiębiorstwa branży morskiej w regionie zachodniopomorskim w dużej mierze odczuwa brak fachowców okrętowych, licznie wyjeżdżających do pracy za granicą.
O budowie kadłubów dla Myklebust na Gryfii cisza jak makiem zasiał...