Miniatury - floty i okrety
Miniatury - floty i okrety
A co na temat tego malego, a nie BB i CV. Malych flot. Na poczatek Albania. Co kto wie ?
Pzed II WS sklad
TIRANE
SARANDA
DURRES
VLORE
Moze cos wiecej ?
A inne. Poludniowoamerykanskie, europejskie, afrykanskie ?
Pzed II WS sklad
TIRANE
SARANDA
DURRES
VLORE
Moze cos wiecej ?
A inne. Poludniowoamerykanskie, europejskie, afrykanskie ?
Hallo Jarek !
Szukasz czegos specjalnego?
Co do Albanii (zaczyna sie na "A") ...to stala sie od 1939 praktycznie Protektoratem Italii....
wymienione przez ciebie jednostki byly budowane w latach 20-tych (1926) ...dane Tech. masz?
poza tym Albania posiadala do 1935 roku dwa wieksze okrety: SQIPNIA (ex. FM 16) i SQENDERBEG (ex.FM 23) oydwa zatonely (?!) w 1935 roku
Ch.
Szukasz czegos specjalnego?
Co do Albanii (zaczyna sie na "A") ...to stala sie od 1939 praktycznie Protektoratem Italii....
wymienione przez ciebie jednostki byly budowane w latach 20-tych (1926) ...dane Tech. masz?
poza tym Albania posiadala do 1935 roku dwa wieksze okrety: SQIPNIA (ex. FM 16) i SQENDERBEG (ex.FM 23) oydwa zatonely (?!) w 1935 roku
Ch.
Pomysl dobry. Zacznijmy od Danii.
Oto moje dane o okretach dunskich.
Pancerniki obrony wybrzeża
„Peder Skram” (1908)
3735 t; 87.4x15.7x5 m; 5400KM/16 w; pb 195, pag 190, pp 75; 2x240, 4x150, 8x57,2x37AA,4x20AA,; 4rt457; 275 l;
PEDER SKRAM (s+ 29.8.43 Holmen; ® nm. Adler +)
„Niels Iuel” (1918)
3800 t; 90x16.3x5 m; 5800KM/16 w; pb 195, pag 50, pp 55; 10x150, 2x57, 10x20 AA; 369 l;
NIELS IUEL (=s=b rej Nykoping; ®nm. Nordland +)
Torpedowce
„Hvalrosen”(1913)
182 t; 45.2x5.2x2.1 m; 3500KM/26.3 w; 1x75, 4rt457; 30l;
HVALROSEN (s+ 29.08.43)
„Springeren“ (1916-17)
108 t; 38.5x4.3x2.7 m; 2000KM/24.6 w; 2x75, 2 rt457; 24 l;
SPRINGEREN
STOREN (wyc. 1940)
SOLOVEN
SOHUNDEN (wyc. 1940)
HAVHESTEN (s+ 29.08.43)
NARHVALEN
MAKRELEN (s+ 29.08.43)
NORDKAPEREN ( j.w.)
HAVKATTEN
SAELEN (s+ 29.08.43)
„Dragen“ (1929-30)
290 t; 61x6x2.3m; 6000KM/27.5w; 2x75, 2x20AA,2MG, 8rt457, 2wbg, miny; 51l;
DRAGEN (1941 nm® WT „TFA 3“ +14.05.45 miny)
HVALEN (jw. „TFA 5“; k=14.6.45 Flensburg, ekspl. amunicji)
LAXEN (Jw. „TFA 6“ jw.)
„Glenten“ (1933-34)
290 t; 61x6x2.3m; 6000KM/27.5w; 2x87, 2x20AA, 2MG, 6rt457, 2 wbg, miny; 51l;
GLENTEN (1941 nm WT „TFA 4“ k .7.45 na holu do Kopenhagi)
HOGEN (jw. „TFA 1“)
ORNEN (Jw. „TFA 2”)
Okręty podwodne
„Aegir“ (1915-16)
185/235 t; 40.6x3.7x2.4 m; 450/340 KM; 13.5/9.8 w; 1x57 AA; 4 rt457; 14 l;
RAN (wyc. 1940)
TRITON (j.w.)
GALATHEA (j.w.)
„Rota” (1918-20)
301/369 t; 47.5x4.4.x2.7 m; 900/640 KM; 14.5/10.5 w; 1x57 AA, 4rt457; 24l;
ROTA (s+ 29.08.43 Kopenhaga)
BELLONA ( j.w.)
FLORA (j.w.) ® mógł stawiać miny
„Daphne”(1925-26)
308/381t; 59x5.2x2.5m; 1200/400KM; 13.4/6.8w; 1x75, 1x20AA, 6rt457; 25l;
DAPHNE (s= 29.08.43 Kopenhaga)
DRVADEN (s+ 29.08.43)
„Havmanden“ (1937-40)
320/402t; 48x4.7x2.8m; 1200/450KM; 15/8w; 2x40AA, 2MG, 5rt457; 20l;
HAVMANDEN (s+ 29.08.43 Kopenhaga)
HAVFRUEN (j.w.)
HAVKALEN (j.w.)
HAVHESTEN (j.w.)
Okręty eskortowe i dozorowe
Kanonierki
„Beskytteren“ (1900)
415t; 43.4x7,5x3,8m; 620KM/11w; 1x57; 36l;
BESKYTTEREN (1943®Nm)
“Islands Falk” (1906)
720t; 55.9x8.9x5.1m; 1100KM/13w; 2x75, 2x47; 52l;
ISLANDS FALK
„Hvidbjornen“ (1928 )
1050t; 60x9.8x4m; 1800KM/14.5w; 2x87, 2MG, 1wdsm; 61l;
HVIDBJORNEN (s+ 29.08.43; zd. Nm®D)
„Ingolf“(1933)
1180t; 65x10.8x4.9m; 2950KM/16.5w; 2x120, 2x57, 2x20AA, 2MG, 1wdsm; 66l;
INGOLF (s+ 29.08.43; zd. Nm®D)
„Hejmdal“(19.35)
705t; 53.34x9,14x3.66m; 800KM/13w; 2x75, 2x40, 2MG; 40l;
HEIMDAL(s+ 29.08.43; zd. Nm)
Dozorowce
„Maagen” (1930)
110t; 21,8x5x2,9 m; 108KM=8w; 1x37; 11 l;
MAAGEN ® Grenlandia
„Ternen“ (1937)
82 t; 20,9x5x3 m; 110Km=8 w; 1x37;
TERNEN
„Freja”(1938)
322t; 53.5x7.7x2.2m; 300KM/10.5w; 2x75, 2x20AA; 40l;
FREJA (s+ 29.08.43; zd. Nm)
Patrolowce
„P”
P 1 – P 38
„K”
K 1 – K 18
Stawiacze min
„Lossen” (1910)
628 t; 45.5x8.6x2.9 m; 900KM/13 w; 2x75, 180 min; 53 l;
LOSSEN (s+; zd.nm)
„Kvintus“ (1917-18)
186 t; 26.9x6.2x2 m; 290KM/9.5 w; 2x37, miny; 53 l;
KVINTUS (s+ 29.08.43)
SIXTUS (j.w.)
„Lindormen” (1940)
614t; 53x8.8x2.4m; 1200KM/14w; 2x75, 3x20AA, 150 min; 58l;
LINDORMEN (s+29.08.43; zd. Nm ®D „VS 1401”)
„Laaland”( 1941)
350t; 34x6.6x2m; 10w; 2x20AA
LAALAND (s+ 1943)
LOUGEN (s+ jw.)
Trałowce
„Sobjornen” (1938-1942)
270t; 54x6.3x2m; 2200KM/18w; 2x75, 2x20AA,4MG; 48l;
SOLOVEN (29.8.43 zd. Nm. „MA 1“)
SOBJORNEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 2“)
SOULVEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm “MA 3”)
SORIDDEREN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 4“)
SOHESTEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 5“)
SOHUNDEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 6“)
Wszystkie (s+ 29.08.43)
„MS“ (1941)
70t; 24x4.6x1.5m; 250KM/10.5w; 1x20AA, 2MG;
MS 1 – MS 10
Okręty pomocnicze
Dannenborg (1931)
1130 t; 75x10,4x3,6 m; 1800KM=14 w; 2x37; 57 l;
DANNENBORG (jacht królewski)
Hekla (1890)
1322 t;
HEKLA (OBOP)
Fyen (1882)
2737 t;
FYEN (OB)
Gronsund (1883; 1906)
247 t; 36,2x6,1x2,5 m; 260KM=11,6 w; 2MG; 49 l;
GRONSUND (OB) (1942→VARMEBAD 1, 1943→Nm)
Sleipner (1882)
110 t; 22,7x4,6x1,8 m; 110KM=8,5 w; 2MG;
SLEIPNER (WT)
Den Lille Havfrue (1935)
88 t; 45,1x5,8x2,5 m;
DEN LILLE HAVFRUE
KIRSTEN PIIL
Czekam na komentarze !!!
Oto moje dane o okretach dunskich.
Pancerniki obrony wybrzeża
„Peder Skram” (1908)
3735 t; 87.4x15.7x5 m; 5400KM/16 w; pb 195, pag 190, pp 75; 2x240, 4x150, 8x57,2x37AA,4x20AA,; 4rt457; 275 l;
PEDER SKRAM (s+ 29.8.43 Holmen; ® nm. Adler +)
„Niels Iuel” (1918)
3800 t; 90x16.3x5 m; 5800KM/16 w; pb 195, pag 50, pp 55; 10x150, 2x57, 10x20 AA; 369 l;
NIELS IUEL (=s=b rej Nykoping; ®nm. Nordland +)
Torpedowce
„Hvalrosen”(1913)
182 t; 45.2x5.2x2.1 m; 3500KM/26.3 w; 1x75, 4rt457; 30l;
HVALROSEN (s+ 29.08.43)
„Springeren“ (1916-17)
108 t; 38.5x4.3x2.7 m; 2000KM/24.6 w; 2x75, 2 rt457; 24 l;
SPRINGEREN
STOREN (wyc. 1940)
SOLOVEN
SOHUNDEN (wyc. 1940)
HAVHESTEN (s+ 29.08.43)
NARHVALEN
MAKRELEN (s+ 29.08.43)
NORDKAPEREN ( j.w.)
HAVKATTEN
SAELEN (s+ 29.08.43)
„Dragen“ (1929-30)
290 t; 61x6x2.3m; 6000KM/27.5w; 2x75, 2x20AA,2MG, 8rt457, 2wbg, miny; 51l;
DRAGEN (1941 nm® WT „TFA 3“ +14.05.45 miny)
HVALEN (jw. „TFA 5“; k=14.6.45 Flensburg, ekspl. amunicji)
LAXEN (Jw. „TFA 6“ jw.)
„Glenten“ (1933-34)
290 t; 61x6x2.3m; 6000KM/27.5w; 2x87, 2x20AA, 2MG, 6rt457, 2 wbg, miny; 51l;
GLENTEN (1941 nm WT „TFA 4“ k .7.45 na holu do Kopenhagi)
HOGEN (jw. „TFA 1“)
ORNEN (Jw. „TFA 2”)
Okręty podwodne
„Aegir“ (1915-16)
185/235 t; 40.6x3.7x2.4 m; 450/340 KM; 13.5/9.8 w; 1x57 AA; 4 rt457; 14 l;
RAN (wyc. 1940)
TRITON (j.w.)
GALATHEA (j.w.)
„Rota” (1918-20)
301/369 t; 47.5x4.4.x2.7 m; 900/640 KM; 14.5/10.5 w; 1x57 AA, 4rt457; 24l;
ROTA (s+ 29.08.43 Kopenhaga)
BELLONA ( j.w.)
FLORA (j.w.) ® mógł stawiać miny
„Daphne”(1925-26)
308/381t; 59x5.2x2.5m; 1200/400KM; 13.4/6.8w; 1x75, 1x20AA, 6rt457; 25l;
DAPHNE (s= 29.08.43 Kopenhaga)
DRVADEN (s+ 29.08.43)
„Havmanden“ (1937-40)
320/402t; 48x4.7x2.8m; 1200/450KM; 15/8w; 2x40AA, 2MG, 5rt457; 20l;
HAVMANDEN (s+ 29.08.43 Kopenhaga)
HAVFRUEN (j.w.)
HAVKALEN (j.w.)
HAVHESTEN (j.w.)
Okręty eskortowe i dozorowe
Kanonierki
„Beskytteren“ (1900)
415t; 43.4x7,5x3,8m; 620KM/11w; 1x57; 36l;
BESKYTTEREN (1943®Nm)
“Islands Falk” (1906)
720t; 55.9x8.9x5.1m; 1100KM/13w; 2x75, 2x47; 52l;
ISLANDS FALK
„Hvidbjornen“ (1928 )
1050t; 60x9.8x4m; 1800KM/14.5w; 2x87, 2MG, 1wdsm; 61l;
HVIDBJORNEN (s+ 29.08.43; zd. Nm®D)
„Ingolf“(1933)
1180t; 65x10.8x4.9m; 2950KM/16.5w; 2x120, 2x57, 2x20AA, 2MG, 1wdsm; 66l;
INGOLF (s+ 29.08.43; zd. Nm®D)
„Hejmdal“(19.35)
705t; 53.34x9,14x3.66m; 800KM/13w; 2x75, 2x40, 2MG; 40l;
HEIMDAL(s+ 29.08.43; zd. Nm)
Dozorowce
„Maagen” (1930)
110t; 21,8x5x2,9 m; 108KM=8w; 1x37; 11 l;
MAAGEN ® Grenlandia
„Ternen“ (1937)
82 t; 20,9x5x3 m; 110Km=8 w; 1x37;
TERNEN
„Freja”(1938)
322t; 53.5x7.7x2.2m; 300KM/10.5w; 2x75, 2x20AA; 40l;
FREJA (s+ 29.08.43; zd. Nm)
Patrolowce
„P”
P 1 – P 38
„K”
K 1 – K 18
Stawiacze min
„Lossen” (1910)
628 t; 45.5x8.6x2.9 m; 900KM/13 w; 2x75, 180 min; 53 l;
LOSSEN (s+; zd.nm)
„Kvintus“ (1917-18)
186 t; 26.9x6.2x2 m; 290KM/9.5 w; 2x37, miny; 53 l;
KVINTUS (s+ 29.08.43)
SIXTUS (j.w.)
„Lindormen” (1940)
614t; 53x8.8x2.4m; 1200KM/14w; 2x75, 3x20AA, 150 min; 58l;
LINDORMEN (s+29.08.43; zd. Nm ®D „VS 1401”)
„Laaland”( 1941)
350t; 34x6.6x2m; 10w; 2x20AA
LAALAND (s+ 1943)
LOUGEN (s+ jw.)
Trałowce
„Sobjornen” (1938-1942)
270t; 54x6.3x2m; 2200KM/18w; 2x75, 2x20AA,4MG; 48l;
SOLOVEN (29.8.43 zd. Nm. „MA 1“)
SOBJORNEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 2“)
SOULVEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm “MA 3”)
SORIDDEREN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 4“)
SOHESTEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 5“)
SOHUNDEN (s+ 29.8.43 Holmen; podn. Nm „MA 6“)
Wszystkie (s+ 29.08.43)
„MS“ (1941)
70t; 24x4.6x1.5m; 250KM/10.5w; 1x20AA, 2MG;
MS 1 – MS 10
Okręty pomocnicze
Dannenborg (1931)
1130 t; 75x10,4x3,6 m; 1800KM=14 w; 2x37; 57 l;
DANNENBORG (jacht królewski)
Hekla (1890)
1322 t;
HEKLA (OBOP)
Fyen (1882)
2737 t;
FYEN (OB)
Gronsund (1883; 1906)
247 t; 36,2x6,1x2,5 m; 260KM=11,6 w; 2MG; 49 l;
GRONSUND (OB) (1942→VARMEBAD 1, 1943→Nm)
Sleipner (1882)
110 t; 22,7x4,6x1,8 m; 110KM=8,5 w; 2MG;
SLEIPNER (WT)
Den Lille Havfrue (1935)
88 t; 45,1x5,8x2,5 m;
DEN LILLE HAVFRUE
KIRSTEN PIIL
Czekam na komentarze !!!
I to ma być miniaturka?
Moderator!!!
To może Południowa Afryka?
Fregaty typu Loch/Bay:
Good Hope, Natal, Transvaal
Trawlery:
56 jednostek (ale za to jakie: po 200 - 300 ton wyporności)
Patrolowce:
27 sztuk
Albo Królewska Marynarka Węgierska:
2 kanonierki i sześć rzecznych patrolowców a-w typu Wels.
Moderator!!!
To może Południowa Afryka?
Fregaty typu Loch/Bay:
Good Hope, Natal, Transvaal
Trawlery:
56 jednostek (ale za to jakie: po 200 - 300 ton wyporności)
Patrolowce:
27 sztuk
Albo Królewska Marynarka Węgierska:
2 kanonierki i sześć rzecznych patrolowców a-w typu Wels.
Ostatnio zmieniony 2004-01-19, 18:59 przez Zulu Gula, łącznie zmieniany 1 raz.