Łodzie i kutry pokładowe

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

Miko, a ten komin na japońskim kutrze nie sugeruje przymiotnika parowy, tak jak dla jednostki brytyjskiej?
JB
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Nie - tamtędy właśnie wydostawały się spaliny silnikowe ze tego 150-konnego diesla, o którym to niedawno rozmawialiśmy w innym wątku...
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Obrazek

(skan z Anatomy of IJN Battleships, Grand Prix Shuppan)
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Po głębokich przemyśleniach myślę, że najbardziej skłaniam się ku:

Kuter admiralski (prost jasno i przejrzyście)
Kuter reprezentacyjny (uwzględnia brak słowa admiralski)
Shinano
Posty: 657
Rejestracja: 2004-03-07, 22:25

Post autor: Shinano »

MiKo pisze:Po głębokich przemyśleniach myślę, że najbardziej skłaniam się ku:

Kuter admiralski (prost jasno i przejrzyście)
Kuter reprezentacyjny (uwzględnia brak słowa admiralski)
Tylko, że w japońskiej terminologii nie występuje wcale słowo "admiralski" :P
Oni uważają, ze jest to "17 metrowa okrętowa łódź transportowa (względnie komunikacyjna) o napędzie mechanicznym" :D Jak dosłownie stwierdza podpis nad rysunkiem :-)

BTW: Shinano jest tylko marnym dyletantem i nie ma bladego pojęcia o okrętowej terminologii :lol: A jego zdanie zostało w 100% wykreowane przez słownik japońsko-angielski.
Ostatnio zmieniony 2006-04-15, 03:48 przez Shinano, łącznie zmieniany 1 raz.
Duże koty zjadam na przystawkę.
ODPOWIEDZ