Panowie mili. Jakie znacie niemieckie okręty lotnicze... poza lotniskowcem o wiadomej nazwie?
Ostatnimi czasy wydawnictwo pewne wypuściło na rynek modelik taki oto:
http://jsc.pl/sklep/?d=produkt&id=158
czy były jeszcze inne takie jednostki?
PZDR
Niemieckie okręty lotnicze III Rzeszy
Re: Niemieckie okręty lotnicze III Rzeszy
I tak i nie.deglock pisze:Panowie mili. Jakie znacie niemieckie okręty lotnicze... poza lotniskowcem o wiadomej nazwie?
Ostatnimi czasy wydawnictwo pewne wypuściło na rynek modelik taki oto:
http://jsc.pl/sklep/?d=produkt&id=158
czy były jeszcze inne takie jednostki?
PZDR
Tak, bo były inne jednostki, wykorzystywane przez niemiecką pocztę w latach dwudziestych i trzydziestych do łączności pomiędzy Afryką i Ameryka południową.
Nie, bo nie było innych jednostek w Kriegsmarine.
X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?
![Obrazek](http://i10.photobucket.com/albums/a118/Anabaza/gnomeM.gif)
![Obrazek](http://i10.photobucket.com/albums/a118/Anabaza/gnomeM.gif)
Było ich kilka:
Sperber (1938)
1086 t; 70,3x14,6x1,6 m; 640KM=8 w;
SPERBER
Bussard (1942)
2040 t; 98,3x14x2,2 m; 1800KM=12 w;
BUSSARD
FALKE
Krischan (1934)
196 t; 38,2x6,7x2,5 m; 750KM=15 w;
KRISCHAN (+ 7.1.44 Kilonia, br sam)
Gunter Pluschow (1935)
375 t; 53,8x8,3x2,7 m; 3200KM=19 w;
GUNTER PLUSCHOW
Bernard von Tschirschki (1935)
880 t; 77x11x3 m; 4800KM=18,4 w;
BERNARD VON TSCHIRSCHKI (+ 7.1.44 Kilonia, br. Sam)
Hans Rolshoven (1938)
985 t; 76,2x10,8x3,5 m; 8800KM=19,5 w;
HANS ROLSHOVEN (+ .10.44 miny)
Karl Meyer (1940-42)
1157 t; 78x10,8x3,7 m; 8800KM=18,5 w; 3 wsam
BOELCKE (+8.4.45 ros.sam)
IMELMANN
KARL MEYER (+ .9.44 br.sam)
MAX STINSKY
Hans Albrecht Wedel (1941)
1215 t; 83,8x11x3,4 m; 8800KM=16 w; 3 wsam;
HANS ALBRECHT WEDEL (+ 8.4.45 ros.sam)
Greif (1937)
GREIF
Friesenland (1939)
5434 BRT; 138,7x16,5x6 m; 5800KM=16 w; 2 wsam;
FRIESENLAND
Ostmark (1939)
1281 BRT; 74,8x11,3x4,7 m; 1800KM=14 w;
OSTMARK (+14.9.40 br OP Tuna)
Schwabenland (1939)
8188 BRT; 142,6x18,5x8,4 m; 3600KM=12 w; 2 wsam;
SCHWABENLAND (= 24.3.44 br OP Terrapin)
Westfalen (1940)
5365 BRT; 124,6x16,1x m; 2200KM=11,5 w; 2 wsam;
WESTFALEN (+ 7.9.44 mina)
Sperber (1938)
1086 t; 70,3x14,6x1,6 m; 640KM=8 w;
SPERBER
Bussard (1942)
2040 t; 98,3x14x2,2 m; 1800KM=12 w;
BUSSARD
FALKE
Krischan (1934)
196 t; 38,2x6,7x2,5 m; 750KM=15 w;
KRISCHAN (+ 7.1.44 Kilonia, br sam)
Gunter Pluschow (1935)
375 t; 53,8x8,3x2,7 m; 3200KM=19 w;
GUNTER PLUSCHOW
Bernard von Tschirschki (1935)
880 t; 77x11x3 m; 4800KM=18,4 w;
BERNARD VON TSCHIRSCHKI (+ 7.1.44 Kilonia, br. Sam)
Hans Rolshoven (1938)
985 t; 76,2x10,8x3,5 m; 8800KM=19,5 w;
HANS ROLSHOVEN (+ .10.44 miny)
Karl Meyer (1940-42)
1157 t; 78x10,8x3,7 m; 8800KM=18,5 w; 3 wsam
BOELCKE (+8.4.45 ros.sam)
IMELMANN
KARL MEYER (+ .9.44 br.sam)
MAX STINSKY
Hans Albrecht Wedel (1941)
1215 t; 83,8x11x3,4 m; 8800KM=16 w; 3 wsam;
HANS ALBRECHT WEDEL (+ 8.4.45 ros.sam)
Greif (1937)
GREIF
Friesenland (1939)
5434 BRT; 138,7x16,5x6 m; 5800KM=16 w; 2 wsam;
FRIESENLAND
Ostmark (1939)
1281 BRT; 74,8x11,3x4,7 m; 1800KM=14 w;
OSTMARK (+14.9.40 br OP Tuna)
Schwabenland (1939)
8188 BRT; 142,6x18,5x8,4 m; 3600KM=12 w; 2 wsam;
SCHWABENLAND (= 24.3.44 br OP Terrapin)
Westfalen (1940)
5365 BRT; 124,6x16,1x m; 2200KM=11,5 w; 2 wsam;
WESTFALEN (+ 7.9.44 mina)
Fax et tuba