Niemieckie okręty lotnicze III Rzeszy

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

deglock
Posty: 569
Rejestracja: 2004-01-14, 14:47

Niemieckie okręty lotnicze III Rzeszy

Post autor: deglock »

Panowie mili. Jakie znacie niemieckie okręty lotnicze... poza lotniskowcem o wiadomej nazwie?
Ostatnimi czasy wydawnictwo pewne wypuściło na rynek modelik taki oto:
http://jsc.pl/sklep/?d=produkt&id=158
czy były jeszcze inne takie jednostki?
PZDR
Awatar użytkownika
Ksenofont
Posty: 2105
Rejestracja: 2004-12-27, 23:28
Lokalizacja: Praga

Re: Niemieckie okręty lotnicze III Rzeszy

Post autor: Ksenofont »

deglock pisze:Panowie mili. Jakie znacie niemieckie okręty lotnicze... poza lotniskowcem o wiadomej nazwie?
Ostatnimi czasy wydawnictwo pewne wypuściło na rynek modelik taki oto:
http://jsc.pl/sklep/?d=produkt&id=158
czy były jeszcze inne takie jednostki?
PZDR
I tak i nie.
Tak, bo były inne jednostki, wykorzystywane przez niemiecką pocztę w latach dwudziestych i trzydziestych do łączności pomiędzy Afryką i Ameryka południową.
Nie, bo nie było innych jednostek w Kriegsmarine.
X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?
Obrazek
Cypis
Posty: 155
Rejestracja: 2005-03-03, 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Cypis »

Tender lotniczy "Friesenland" był chyba użytkowany przez Kriegsmarine .
Awatar użytkownika
fdt
Posty: 1644
Rejestracja: 2004-01-04, 15:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: fdt »

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Było ich kilka:
Sperber (1938)
1086 t; 70,3x14,6x1,6 m; 640KM=8 w;

SPERBER

Bussard (1942)
2040 t; 98,3x14x2,2 m; 1800KM=12 w;

BUSSARD
FALKE

Krischan (1934)
196 t; 38,2x6,7x2,5 m; 750KM=15 w;

KRISCHAN (+ 7.1.44 Kilonia, br sam)

Gunter Pluschow (1935)
375 t; 53,8x8,3x2,7 m; 3200KM=19 w;

GUNTER PLUSCHOW

Bernard von Tschirschki (1935)
880 t; 77x11x3 m; 4800KM=18,4 w;

BERNARD VON TSCHIRSCHKI (+ 7.1.44 Kilonia, br. Sam)

Hans Rolshoven (1938)
985 t; 76,2x10,8x3,5 m; 8800KM=19,5 w;

HANS ROLSHOVEN (+ .10.44 miny)

Karl Meyer (1940-42)
1157 t; 78x10,8x3,7 m; 8800KM=18,5 w; 3 wsam

BOELCKE (+8.4.45 ros.sam)
IMELMANN
KARL MEYER (+ .9.44 br.sam)
MAX STINSKY

Hans Albrecht Wedel (1941)
1215 t; 83,8x11x3,4 m; 8800KM=16 w; 3 wsam;

HANS ALBRECHT WEDEL (+ 8.4.45 ros.sam)

Greif (1937)

GREIF

Friesenland (1939)
5434 BRT; 138,7x16,5x6 m; 5800KM=16 w; 2 wsam;

FRIESENLAND

Ostmark (1939)
1281 BRT; 74,8x11,3x4,7 m; 1800KM=14 w;

OSTMARK (+14.9.40 br OP Tuna)

Schwabenland (1939)
8188 BRT; 142,6x18,5x8,4 m; 3600KM=12 w; 2 wsam;

SCHWABENLAND (= 24.3.44 br OP Terrapin)

Westfalen (1940)
5365 BRT; 124,6x16,1x m; 2200KM=11,5 w; 2 wsam;

WESTFALEN (+ 7.9.44 mina)
Fax et tuba
shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shigure »

... i w małej formie uzupełnienia planowano jeszcze przebudować pasażery
DeGrasse
Europa
Potsdam
Gneisenau
krążownik
Seydlitz
ODPOWIEDZ