HMS Mauritius - 10.12.1941 r.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 2006-01-26, 18:42
HMS Mauritius - 10.12.1941 r.
Okręt Jego Królewskiej Mości "Mauritius" w dniu 10 grudnia 1941 r. był remontowany w Singapurze.
Ktoś z Panów wie, co było przyczyna remontu?
Ktoś z Panów wie, co było przyczyna remontu?
odpowiedź członka załogi Jacka Wilde'a (http://www.wartimememories.co.uk/ships/mauritius.html):
"Sebastian,
No, Maruitius was not damaged. She was undergoing an extensive refit which included all armaments and the replacing of the Vickers machineguns with the more modern Oerlikens."
"Sebastian,
No, Maruitius was not damaged. She was undergoing an extensive refit which included all armaments and the replacing of the Vickers machineguns with the more modern Oerlikens."
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 2006-01-26, 18:42
Dzięki wielkie.sebian pisze:odpowiedź członka załogi Jacka Wilde'a (http://www.wartimememories.co.uk/ships/mauritius.html):
"Sebastian,
No, Maruitius was not damaged. She was undergoing an extensive refit which included all armaments and the replacing of the Vickers machineguns with the more modern Oerlikens."
Stronę widziałem, ale na to, żeby zadać pytanie, to nie wpadłem.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 2006-01-26, 18:42
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 2006-01-26, 18:42
HMS Mauritius...
Hymmm trochę to wszystko dziwne. Zdanie:
"Maruitius was not damaged. She was undergoing an extensive refit which included all armaments and the replacing of the Vickers machineguns with the more modern Oerlikens"
Jest raczej lekką konfabulacją - "all armaments" czyli co, na jednym z najnowszych brytyjskich krążowników, który ledwo co zjechał z pochylni, wymieniano artylerię główną czy średnią? (która zresztą nie miała zbyt wielu okazji by sobie postrzelać).
"Oerlikens" a bardziej poprawnie Oerlikons, zostały dodane podczas moderki w Devenport (12 luty-2 kwietnia 1942), 4 x I wraz z radarami 273, 284 i 285.
I dalej:
"...we were more or less unarmed..." ja się pytam jakim cudem?
12 x 152, 8 x 102, 8 x 40, 8 x12 - ładnie mi nieuzbrojony...
Natomiast wydaje mi, że remont maszyn należał mu się jak najbardziej, gdyż sporo się napływał przez ten rok czasu od wejścia do służby. Co więcej, wydaje mi się, że odstawianie okrętu wojennego do remontu w takim czasie i miejscu jak mialo to miejsce historycznie, jest mocno kontrowersyjne - chyba, że było to koniecznie. Dodanie 4 Oerlikonów (nawet gdyby były dostępne w Singapurze) nie spełnia moim zdaniem takiego warunku...
Tym bardziej że na podanej wyżej stronie czytamy:
(http://home.swipnet.se/~w-11578/pedder.html)
"...Mauritius operated in the East Indies and Pacific theatres, narrowly escaping on one engine and crowded with civilian families to Ceylon from the Japanese invasion of Singapore in early 1942..."
Reasumując moim zdaniem chodziło o maszynownię a nie uzbrojenie.
Hymmm trochę to wszystko dziwne. Zdanie:
"Maruitius was not damaged. She was undergoing an extensive refit which included all armaments and the replacing of the Vickers machineguns with the more modern Oerlikens"
Jest raczej lekką konfabulacją - "all armaments" czyli co, na jednym z najnowszych brytyjskich krążowników, który ledwo co zjechał z pochylni, wymieniano artylerię główną czy średnią? (która zresztą nie miała zbyt wielu okazji by sobie postrzelać).
"Oerlikens" a bardziej poprawnie Oerlikons, zostały dodane podczas moderki w Devenport (12 luty-2 kwietnia 1942), 4 x I wraz z radarami 273, 284 i 285.
I dalej:
"...we were more or less unarmed..." ja się pytam jakim cudem?
12 x 152, 8 x 102, 8 x 40, 8 x12 - ładnie mi nieuzbrojony...
Natomiast wydaje mi, że remont maszyn należał mu się jak najbardziej, gdyż sporo się napływał przez ten rok czasu od wejścia do służby. Co więcej, wydaje mi się, że odstawianie okrętu wojennego do remontu w takim czasie i miejscu jak mialo to miejsce historycznie, jest mocno kontrowersyjne - chyba, że było to koniecznie. Dodanie 4 Oerlikonów (nawet gdyby były dostępne w Singapurze) nie spełnia moim zdaniem takiego warunku...
Tym bardziej że na podanej wyżej stronie czytamy:
(http://home.swipnet.se/~w-11578/pedder.html)
"...Mauritius operated in the East Indies and Pacific theatres, narrowly escaping on one engine and crowded with civilian families to Ceylon from the Japanese invasion of Singapore in early 1942..."
Reasumując moim zdaniem chodziło o maszynownię a nie uzbrojenie.
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 2006-01-26, 18:42
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 2006-01-26, 18:42
Zgrywa się to czasowo, zaś informacja o rzekomych problemach z maszynami zgrywa się z informacją w "Burzy nad Pacyfikiem" (T. I), gdzie w OdeB pisze się, że Mauritius z Eskadry Wschodnioindyjskiej znajdował się w Singauprze w naprawach.sebian pisze:OK.
Podrążymy dalej
btw - informacja o wymianie Oerlikonow w Devonport moze sie pokrywac z tym, co napisal J. Wilde (nie wymienili ich w Singapurze). Co do reszty - to dopytam...
Nie zapominajcie Panowie, że Brytyjczycy uważali Japończyków za niedojdów (bo rozwałkowali tylko Chińczyków i Ruskich, a nie wielkich Panów Świata) i nikomu nie wpadło do głowy, że Opoka Singapurska wpadnie w japońskie ręce tak szybko i tak tanim kosztem.
Stąd nie dziwcie się, że krążownik remontowano w Singapurze.
Remont uzbrojenia to nie wymiana, wymiana miala dotyczyc jedynie malokalibrowych działek.MiKo pisze:Hymmm trochę to wszystko dziwne. Zdanie:
"Maruitius was not damaged. She was undergoing an extensive refit which included all armaments and the replacing of the Vickers machineguns with the more modern Oerlikens"
Jest raczej lekką konfabulacją - "all armaments" czyli co, na jednym z najnowszych brytyjskich krążowników, który ledwo co zjechał z pochylni, wymieniano artylerię główną czy średnią? (która zresztą nie miała zbyt wielu okazji by sobie postrzelać).
OK, wiec Jack Wilde jest pewny, ze remont mial dotyczyc tylko i wylacznie uzbrojenia (przeglad i wymiana dzialek). Maszyny byly w porzadku.
Wymiana Oerlikonow faktycznie nastapila pozniej.
Poza tym: http://home.swipnet.se/~w-11578/hms_mauritius.htm :
" On December 10th we were suddenly given orders to vacate our quarters in the Fleet Shore Accommodation building, in order to make way for the survivors of the Prince of Wales and Repulse. Three days later, this was followed by orders to pick up the bits and pieces from the dockside, bundle them on board, and leave. After an all-night evolution, ammunitioning ship, we dashed through the Straits of Malacca at high speed." Skoro 13 grudnia wyszedl z Singapuru i juz tam nie wrocil - nie mogł na poczatku 1942 przewozic uchodzcow.
J. Wilde twierdzi, ze Mauritius w ogole na Pacyfiku nie sluzyl, wiec: "Mauritius operated in the East Indies and Pacific theatres, narrowly escaping on one engine and crowded with civilian families to Ceylon from the Japanese invasion of Singapore in early 1942..." jest niezgodne z faktami. Jesli chodzi o okret, ktory z "one engine":D plynal na Ceylon - to nie byl to Mauritius.
I jeszcze o J. Wildzie: "I was a humble Boy Telegraphist (Radio Operator). Later, after I reached the age of 18 and having passed the necessary exams I was rated a Telegraphist T,O. (Trained Operator)
I celebrated my 17 birthday in Singapore. That was rather a long time ago as I am now 82"
Wymiana Oerlikonow faktycznie nastapila pozniej.
Poza tym: http://home.swipnet.se/~w-11578/hms_mauritius.htm :
" On December 10th we were suddenly given orders to vacate our quarters in the Fleet Shore Accommodation building, in order to make way for the survivors of the Prince of Wales and Repulse. Three days later, this was followed by orders to pick up the bits and pieces from the dockside, bundle them on board, and leave. After an all-night evolution, ammunitioning ship, we dashed through the Straits of Malacca at high speed." Skoro 13 grudnia wyszedl z Singapuru i juz tam nie wrocil - nie mogł na poczatku 1942 przewozic uchodzcow.
J. Wilde twierdzi, ze Mauritius w ogole na Pacyfiku nie sluzyl, wiec: "Mauritius operated in the East Indies and Pacific theatres, narrowly escaping on one engine and crowded with civilian families to Ceylon from the Japanese invasion of Singapore in early 1942..." jest niezgodne z faktami. Jesli chodzi o okret, ktory z "one engine":D plynal na Ceylon - to nie byl to Mauritius.
I jeszcze o J. Wildzie: "I was a humble Boy Telegraphist (Radio Operator). Later, after I reached the age of 18 and having passed the necessary exams I was rated a Telegraphist T,O. (Trained Operator)
I celebrated my 17 birthday in Singapore. That was rather a long time ago as I am now 82"