Anonymous pisze:[
W Wietnamie większa wyporność? Jak i dlaczego? Ja sądzę, że nie była ona większa niż 54 000 ts.
Czystsze paliwo poprawia jakość spalania, co daje bonus energetyczny.
Sam pisałeś, ze "Poza tym jego ówczesna wyporność bojowa nie mogła odstawać aż tak mocno od tej z 2 wojny światowej"
A te dane szacunkowe dla Iowy (254 000SHP i 35,4 węzła) były przy wyporności 51 000ts
Testy modelowe z 1945 roku - 34 w. przy 225 000 SHP i wyporności 51 209 ts.
54 000 ts to jednak nie 58 000, czy nawet 59 000 ts. Nie znamy usprawnień, jakich dokonano w napędzie tych pancerniczków i raczej na razie nikt nam o nich nie opowie, a że były to wątpliwości nie ma. To nawet konieczność, bo współczesne Ticonderogi na turbinach gazowych osiągają po 33 w., więc "Iowa" musiał dotrzymać im kroku.
Anonymous pisze:
Czystsze paliwo poprawia jakość spalania, co daje bonus energetyczny.
Dlatego pewnie mniej sie go zużywa... samo pominięcie podgrzewania (ciężkie paliwo trzeba podgrzać, lekkie nie) juz sporo daje... Łatwiej jest takie paliwo transportowac, uzupełniac na wodzie itd...
Jak jest z temperaturą spalania - nie wiem, ale myślę że to też ściśle określone wartości, których nie mozna przekraczać (?)
Pewnie sądzisz, ze podwyzszono "masymalna moc trwałą" czyli, ze np. Iowa w latach '60 nie miała 212 000SHP tylko np. 230 000SHP... W/g mnie jest to mało prawdopodobne z uwagi na ogromną modyfikację jaka byłaby potrzebna w siłowni...ale... może sie mylę...
Anonymous pisze:[
W Wietnamie większa wyporność? Jak i dlaczego? Ja sądzę, że nie była ona większa niż 54 000 ts.
Czystsze paliwo poprawia jakość spalania, co daje bonus energetyczny.
Sam pisałeś, ze "Poza tym jego ówczesna wyporność bojowa nie mogła odstawać aż tak mocno od tej z 2 wojny światowej"
A te dane szacunkowe dla Iowy (254 000SHP i 35,4 węzła) były przy wyporności 51 000ts
Testy modelowe z 1945 roku - 34 w. przy 225 000 SHP i wyporności 51 209 ts.
54 000 ts to jednak nie 58 000, czy nawet 59 000 ts. Nie znamy usprawnień, jakich dokonano w napędzie tych pancerniczków i raczej na razie nikt nam o nich nie opowie, a że były to wątpliwości nie ma. To nawet konieczność, bo współczesne Ticonderogi na turbinach gazowych osiągają po 33 w., więc "Iowa" musiał dotrzymać im kroku.
Ticonderoga to mały okret więc przy dużej fali sporo moze tracic na szybkości (podobnie jak II wojenne niszczyciele). Stąd takiej analogii bym nie wysuwał.
Nie wiem kiedy.
Oficjlne dane podają:
Wyporność maksymalna- 59 331 ts (60 283 tm)
Może nigdy takiej wyporności nie było. Ale patrząc na zdjęcia głęboko siedzącego w wodzie "Washingtona" i pamiętając o praktyce w US Navy do wychodzenia w morze z dodatkowymi zapasami paliwa, nie odrzucał bym pochopnie takiej alternatywy.
Nie wiem kiedy.
Oficjlne dane podają:
Wyporność maksymalna- 59 331 ts (60 283 tm)
Może nigdy takiej wyporności nie było. Ale patrząc na zdjęcia głęboko siedzącego w wodzie "Washingtona" i pamiętając o praktyce w US Navy do wychodzenia w morze z dodatkowymi zapasami paliwa, nie odrzucał bym pochopnie takiej alternatywy.
Nie wiem czy wiesz, ale wypornosc maksymalna oznacza wypornośc z zalanymi barbetami
... myślałem, że to czytałem u Garzkego, ale chyba jednak nie, bo nie moge znaleźć... Przy najblizszej okazji jak znajdę to przytoczę cytat...
W każdym razie wypornosc pełna w '45 to 57 540ts, a w '88 57 500ts
Jest jeszcze wypornośc bojowa - ok. 55 000ts
Both of them hit, but no appreciable effect was observed. Then, the British heavy cruiser turned around, and at 1036 fired another torpedo from 2,200 meters against Bismarck's port side that also hit.
słabo znam angielski, ale tu jest napisane strzał okazał się celny, nie mniej jednak nie było widocznych skutków trafienia w związku z powyższym brytyjski cięzki krązownik odpalił nastepną torpedę z mniejszego systansu, również trafiając! Ani razu w tym tekście nie ma potwierdzenia, że z wystrzelonych dwóch torped trafiła więcej niż jedna, bo są opisane w liczbie pojedyńczej. Zresztą
At
10.25 AM, the cruiser HMS Dorsetshire fired some torpedoes into her starboard side &
10.36 AM, another one to the port side. Around 09.50-10.00, the technicians of Bismarck
detonated the explosive demolution charges and opened all the water ventils
Both of them hit, but no appreciable effect was observed. Then, the British heavy cruiser turned around, and at 1036 fired another torpedo from 2,200 meters against Bismarck's port side that also hit.
słabo znam angielski, ale tu jest napisane strzał okazał się celny, nie mniej jednak nie było widocznych skutków trafienia w związku z powyższym brytyjski cięzki krązownik odpalił nastepną torpedę z mniejszego systansu, również trafiając! Ani razu w tym tekście nie ma potwierdzenia, że z wystrzelonych dwóch torped trafiła więcej niż jedna, bo są opisane w liczbie pojedyńczej. Zresztą
At
10.25 AM, the cruiser HMS Dorsetshire fired some torpedoes into her starboard side &
10.36 AM, another one to the port side. Around 09.50-10.00, the technicians of Bismarck
detonated the explosive demolution charges and opened all the water ventils
Both of them hit - to znaczy dosłownie "obie trafiły", a później D obrócił się i odpalił jeszcze jedną która także trafiła.
Anonymous pisze:To nawet konieczność, bo współczesne Ticonderogi na turbinach gazowych osiągają po 33 w., więc "Iowa" musiał dotrzymać im kroku.
Wszedzie piszą, ze Ticonderogi wyciągają "30+" w. Niektóre opracowania podaja 32, czasami 32,5w. Skąd wziąłeś 33w?
O pół węzła będziemy się kłócić?
Słyszałem nawet, że ciut więcej niż 33. Ja pamiętam tylko tę wartość.
A co powiesz, jak piszą, że "Seawolf" osiąga 20+ węzła? Uwierzysz?
Both of them hit, but no appreciable effect was observed. Then, the British heavy cruiser turned around, and at 1036 fired another torpedo from 2,200 meters against Bismarck's port side that also hit.
słabo znam angielski, ale tu jest napisane strzał okazał się celny, nie mniej jednak nie było widocznych skutków trafienia w związku z powyższym brytyjski cięzki krązownik odpalił nastepną torpedę z mniejszego systansu, również trafiając! Ani razu w tym tekście nie ma potwierdzenia, że z wystrzelonych dwóch torped trafiła więcej niż jedna, bo są opisane w liczbie pojedyńczej. Zresztą
At
10.25 AM, the cruiser HMS Dorsetshire fired some torpedoes into her starboard side &
10.36 AM, another one to the port side. Around 09.50-10.00, the technicians of Bismarck
detonated the explosive demolution charges and opened all the water ventils
Czas się podszkolić, zwłaszcza w dzisiejszych czasach.
Tu jest jasno powiedziane "Obie trafiły", a następnie kolejna po obejściu "Bismarcka" przez krążownik.
dzięki za pomoc McWatt, uczę się tego barbarzyńskiego i uczę i coraz mniej rozumiem, zamiast więcej, jednak jeszcze jedną wątpliwość tu podniosę, strona kbismarck z której ten cytat pochodzi nie jest angielska może to nie ma znaczenia...