Styczen / Luty 1945

Wszelkie tematy związane z PMW

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4125
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Styczen / Luty 1945

Post autor: crolick »

Panowie,

duza prosba. Potrzebuje jak najdokladniejszych informacji na temat dzialalnosci Polskich k-tt w styczniu i lutym 1945 roku. Z tego co wiem to:
Blyskawica - remont [Gdzie?! Od kiedy do kiedy?!]
Burza - okret szkolny [Gdzie stacjonuje?]
Garland - remont [Gdzie?! Od kiedy do kiedy?!]
Krakowiak - remont [Corpach, 10.XI.1944 - 3.III.1945]
Piorun - patrole przeciwpodwodne
Slazak - patrole u wybrzezy Francji i Holandii

Prosilbym o jak najdokladniejsze dane! Z gory wielkie dzieki :)

Pozdro
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Tylko tyle znalazłem:

BŁYSKAWICA
31.12.1944 -- BŁYSKAWICA jako SO zespołu 3 okretów wychodzi z Plymouth w eskorcie lotniskowca EMPRESS i statku dokowego EASTWAY do Lundy w zat. Bristolskiej; 1.01: po północy przekazano konwój 2 korwetom brytyjskim i wczesnym rankiem eskorta powróciła do Plymouth.
01.1945 -- W styczniu 4-krotnie eskortowa? konwoje. Pod koniec m-ca skierowana do remontu, wpierw do Portsmouth, potem do Cowes. Potem dokowanie w Southampton.
26.01.1945 -- BŁYSKAWICA włączona do eskorty konwoju US/LST.3 płynącego na zachód.
28.01.1945 -- Nurek w Plymouth stwierdził utratę 70% powierzchni steru.
4.02.1945 -- Przeszła do Portsmouth dla zdania amunicji.
6.02.1945 -- Przybyła do Cowes.
9.07.1945 -- Koniec remontu, przeszła do Portsmouth.

BURZA
04.1944 -- W rezerwie w West Hartlepool (Newcastle), do 02.1946.

GARLAND
29.11.1944 -- Przybył do Falmouth, a stąd do Devonport na remont generalny, do 02.1945.
3.03.1945 W Plymouth rozpoczęcie remontu burty uszkodzonej podczas zatopienia U-407; po 3 tygodniach załadowano amunicję. Nastęnie w 8DF Plymouth, do 06.1945.

KRAKOWIAK
10.11.1944 -- Skierowany do Port William, następnie na remont do Corpach, do 10.03.
3.03.1945 -- Wychodzi po remoncie z Corpach.
4.03.1945 -- Przybył do Scapa Flow, tam ćwiczenia i poprawki poremontowe.
18.03.1945 -- Skierowany po ćwiczeniach do Harwich.

PIORUN
27.12.1944 -- Remont w Plymouth, do 6.01.1945.
6.01.1945 -- Służba eskortowa i patrolowa z Greenock, potem z Liverpool wraz z ESKIMO i NUBIAN i flotyllą dużych niszczycieli. Zadaniem zespołu było patrolowanie i niszczenie U-bootów w Zatoce Biskajskiej oraz eskorta dużych statków pasażerskich (m.in. PASTEUR i ILE DE FRANCE).
9.01.1945 -- Patrol pop wraz z IROQUIS; w godzinę po wyjściu z Plymouth do zespołu przyłączyły NUBIAN i ESKIMO; do wieczora patrolowanie w St. George's Canal.
29.01.1945 -- Po odprowadzeniu konwoju z Plymouth do Lizard Point, a następnie Mumbles Head, przybył do Milford Haven na generalny remont, do 28.04.

ŚLĄZAK
24.10.1944 -- Do końca roku służba patrolowa wzdłuż wschodnich wybrzeży Anglii i Belgii; bazował w Harwich.
3.01.1945 -- Powrócił do Harwich; następnie patrole do 9.02 we wschodniej części Kanału La Manche i pod Francją i Belgią.
10.02.1945 -- Skierowany na remont w Royal Albert Docks (Londyn) do 11.05.

Nb.: oczywiście ten U-boot zatopiony przez PIORUNA w styczniu 1945 to - według mnie - humbug.
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4125
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Post autor: crolick »

Tja. No dzieki za te informacje :)
Niestety sprawa sie mocno komplikuje, wiecej na priv...
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
ODPOWIEDZ