U-209 przyczyna długowieczności?

Okręty Wojenne po 1945 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

poszukiwacz
Posty: 285
Rejestracja: 2004-10-03, 17:16
Lokalizacja: Siedlce

U-209 przyczyna długowieczności?

Post autor: poszukiwacz »

Czytajac o budowie dla RPA trzech okretów podwodnych typ 209/1400 (oznaczone jako "S-101", "S-102" i "S103") nie moge wyjść z podziwu nad długowiecznością tych tj. U-209 zaprojektowanych przecież już dość dawno (zdaje sie połowa lat 60-tych) okretów. Jak myślicie co były takiego rewelacyjnego w "209", że trzymają sie tak długo i wciąz sa na nie chętni?
krzysiek

Post autor: krzysiek »

Popularnośc tego okrętu wiąże się zapewne z jego dostępnością. Jest produkowany masowo więc łatwo go kupić. Pod tym względem może z konkurować tylko rosyjski Kilo, ale jak masz do wyboru OP z napędem klasycznym produkcji niemieckiej i rosyjskiej, to który wybierzesz? ;)

Poza tym Typ 209 (kurcze ma nazwę jak jakiś messerschmitt :P ), jest zapewne w miarę tani ze względu na niewielkie rozmiary (wypornośc w zanurzeniu 1200 - 1600, w zależności od wariantu, a np. Kilo 3076).
poszukiwacz
Posty: 285
Rejestracja: 2004-10-03, 17:16
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: poszukiwacz »

Gdy powstawał czyli w latach 70-tych (a i poźniej) typ U-209 miał przecież konkurencje ze strony choćby W. Brytanii czy Francjii. One też eksportowały okręty typy "Oberon", "Daphine" , "Agosta" więc z dostepnością chyba kłopotu nie było. Co do wielkości to "Agusta" miała 1500-1700 tonażu czyli mniej wiecej podobnie.
Awatar użytkownika
sebian
Zwycięzca QUIZ-u FOW
Posty: 437
Rejestracja: 2004-03-20, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sebian »

A moze chodzi o cene? Poza tym pewnie dobry marketing i renoma niemieckich op...
ODPOWIEDZ