BISMARCK - jak bumerang

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

CIA pisze: Dlaczego pocisk w kadłubie sztywnym (co to takiego?) , ale nie w witaliach jest zmora, a pocisk w kadłubie "niesztywnym" na Iowa juz taką zmorą nie jest?
Mamy OP Iowa, ze rozmawiacie o kadłubach sztywnych i "miękkich"?
krzysiek

Post autor: krzysiek »

No bo Bismarck ma rewolucyjny układ opancerzenia zbudowany z 2 kadłubów sztywnych, przy czym penetracja tylko pierwszego z nich nie daje jeszcze przeciwnikowi specjalnych korzyści ....
buahahaha :D
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Emden pisze:
CIA pisze: Dlaczego pocisk w kadłubie sztywnym (co to takiego?) , ale nie w witaliach jest zmora, a pocisk w kadłubie "niesztywnym" na Iowa juz taką zmorą nie jest?
Mamy OP Iowa, ze rozmawiacie o kadłubach sztywnych i "miękkich"?
Też chciałbym to uściślić :) ... W/g encyklopedii kadłub sztywny vel kadlub mocny vel kadłub szczelny vel kadłub naciskotrwały to określenia stosowane wyłącznie w okrętach podwodnych...

Niemniej jednak wiem o co chodzi W.K. - kadłub sztywny - opancerzony, kadłub niesztywny - nieopancerzony...

ale zupełnie nie wiem czym różniłby się wybuch w tych różnych kadłubach, ze tak powiem? Dla mnie niczym. Zarówno w pierwszym wypadku jak i w drugim witalia nie zostałyby naruszone (jeśli tylko opancerzony pokład by wytrzymał). A pożary ponad pokładem pancernym szalałyby tak samo w kadłubach "sztywnym" jak i "niesztywnym" (lekkim).
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

No chociaż... wiem czym sie różnią te wybuchy.... Wybuch w kadłubie nieopancerzonym powoduje jego zdmuchnięcie z okretu (vide Jean Bart)
Wybuch w kadłubie opancerzonym nie powoduje tego,... burt i pokładu nie musimy szukać ,po nalocie bombowym, w odległości kilkuset metrów od okretu :D (vide Tirpitz, Gneisenau)
Gość

Post autor: Gość »

Tylko, że skoro energia nie ma ujścia na zewnątrz to mocniej niszczy trzewia, nie? :)

krzysiek
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Anonymous pisze:Tylko, że skoro energia nie ma ujścia na zewnątrz to mocniej niszczy trzewia, nie? :)

krzysiek
Niekoniecznie - trzewia są nakryte grubszym pancerzem niz strefa wybuchu... Zawsze wystąpią jakieś szczeliny, spękania, ale raczej nic nam nie odfrunie...
Gość

Post autor: Gość »

ja tylko chciałem wskazać, że nie ma nic za darmo i że każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy :D

k.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Gdyby tak nie było - to nie byłoby tak zażartej dyskusji na temat "który system lepszy"... :D
Właściwie to ja nie chcę nikogo przekonywac, ze system niemicki był lepszy, tylko, ze miał również swoje zalety, których niestety niektórzy nie widzą...
W. K.

Post autor: W. K. »

CIA pisze:No chociaż... wiem czym sie różnią te wybuchy.... Wybuch w kadłubie nieopancerzonym powoduje jego zdmuchnięcie z okretu (vide Jean Bart)
Wybuch w kadłubie opancerzonym nie powoduje tego,... burt i pokładu nie musimy szukać ,po nalocie bombowym, w odległości kilkuset metrów od okretu :D (vide Tirpitz, Gneisenau)
"Jean Bart" otrzymal także trafienia ciężkimi bombami. To te trafienia spowodowały takie uszodzenia, jakie "rozdmuchane" widać na zdjęciach. Tym niemniej nastąpiły one w kadłubie "lekkim" i nie spowodowały istotnych następstw.
Gość

Post autor: Gość »

a gdyby JB płynął sobie na pełnym morzu to też by nie było poważnych następstw?

krzysiek
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

W. K. pisze:
CIA pisze:No chociaż... wiem czym sie różnią te wybuchy.... Wybuch w kadłubie nieopancerzonym powoduje jego zdmuchnięcie z okretu (vide Jean Bart)
Wybuch w kadłubie opancerzonym nie powoduje tego,... burt i pokładu nie musimy szukać ,po nalocie bombowym, w odległości kilkuset metrów od okretu :D (vide Tirpitz, Gneisenau)
"Jean Bart" otrzymal także trafienia ciężkimi bombami. To te trafienia spowodowały takie uszodzenia, jakie "rozdmuchane" widać na zdjęciach. Tym niemniej nastąpiły one w kadłubie "lekkim" i nie spowodowały istotnych następstw.
No więc jakie istotne następstwa spowodowalyby identyczne wybuchy w kadłubie opancerzonym?
W. K.

Post autor: W. K. »

CIA pisze:Gdyby tak nie było - to nie byłoby tak zażartej dyskusji na temat "który system lepszy"... :D
Właściwie to ja nie chcę nikogo przekonywac, ze system niemicki był lepszy, tylko, ze miał również swoje zalety, których niestety niektórzy nie widzą...

Miał swoje zalety.
Nikt nie mówi, że tak nie było.
Gdyby nie miało to zalet, okręty obrony wybrzeża posiadałyby system "AoN".
W pewnym sensie niemiecki system był skuteczny.
Odzwierciedlał też pewną doktrynę, pod którą budowane były niemieckie pancerniki.
Tyle, że Bismarck" jako "rajder", nie pasował do tych doktryn(...)
W. K.

Post autor: W. K. »

CIA pisze:
W. K. pisze:
CIA pisze:No chociaż... wiem czym sie różnią te wybuchy.... Wybuch w kadłubie nieopancerzonym powoduje jego zdmuchnięcie z okretu (vide Jean Bart)
Wybuch w kadłubie opancerzonym nie powoduje tego,... burt i pokładu nie musimy szukać ,po nalocie bombowym, w odległości kilkuset metrów od okretu :D (vide Tirpitz, Gneisenau)
"Jean Bart" otrzymal także trafienia ciężkimi bombami. To te trafienia spowodowały takie uszodzenia, jakie "rozdmuchane" widać na zdjęciach. Tym niemniej nastąpiły one w kadłubie "lekkim" i nie spowodowały istotnych następstw.
No więc jakie istotne następstwa spowodowalyby identyczne wybuchy w kadłubie opancerzonym?
Naruszenie jego struktur nośnych. Co za tym idzie, wszystkiego co się na (pod) nim trzyma.
W. K.

Post autor: W. K. »

Anonymous pisze:a gdyby JB płynął sobie na pełnym morzu to też by nie było poważnych następstw?

krzysiek
Takie to dziwne?
Jakie niby Poważne następstwa miały by być, z powodu wygięcia poszycia powyżej linii wodnej i zniszczenia kilku umywalni załogi (pryczy nie licząc)? Chyba mniejsze niż wyciej 1000 ton paliwa, prawda?
W. K.

Post autor: W. K. »

Powyżej miało być "wyciek" (nie „wyciej”). Przepraszam za literówkę, mam nową, bezprzewodową klawiaturę, do której za cholerę nie mogę się przyzwyczaić.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

W. K. pisze:
CIA pisze:
W. K. pisze:
"Jean Bart" otrzymal także trafienia ciężkimi bombami. To te trafienia spowodowały takie uszodzenia, jakie "rozdmuchane" widać na zdjęciach. Tym niemniej nastąpiły one w kadłubie "lekkim" i nie spowodowały istotnych następstw.
No więc jakie istotne następstwa spowodowalyby identyczne wybuchy w kadłubie opancerzonym?
Naruszenie jego struktur nośnych. Co za tym idzie, wszystkiego co się na (pod) nim trzyma.
Struktury nośne to wręgi i wzdłuzniki... Jak jest różnica czy do wręgi jest przymocowane 30cm czy 30mm stali? Jeśli oderwie się połowa burty i pokładu to myślisz, ze wręgi pozostana nienaruszone?
ODPOWIEDZ