NMN La Galissonniere

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

O ile Iowa wyciągała 50, a Sverige 30 to już wszystko jest możliwe...
Fax et tuba
Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Pytam poważnie :P
Ale może wiatr ich mocno pchał i mieli puste baki :D

A wracając do Hipperów to były przecież sporo większe od brytyjskich ciężkich krążowników, więc nic dziwnego, że miały mocniejszą siłownię aby osiągnąć pożądaną prędkość...
Nie ma co z tego czynić zarzutu. Można im natomiast zarzucać za mały zasięg (w stosunku do stawianych zadań).
karolk

Post autor: karolk »

jareksk pisze:O ile Iowa wyciągała 50, a Sverige 33 to już wszystko jest możliwe...
jesli już, no nie :-)
karolk

Post autor: karolk »

A wracając do Hipperów to były przecież sporo większe od brytyjskich ciężkich krążowników, więc nic dziwnego, że miały mocniejszą siłownię aby osiągnąć pożądaną prędkość...
wiesz krzysiek, to mit bo weź rozmiary kadłuba Hipper 206 x 21,3 x 5,8 m typ Kent 192 x 20,8 x 5,0; dodaj do tego kadłub Kent wyższy o jeden pokład :) różnice niezbyt istotne, bo zyskane na kształtach dziobu oraz rufy, po odjęciu tylko trochę większy
Krzysiek

Post autor: Krzysiek »

Suffolk - standard - 9,8 tys. pełna - 13, 6 tys.

Prinz Eugen - standard 16,2 tys., pełna 19,1 tys.

Większy?
Większy...

Karol długość kadłuba okrętu przyrasta znacznie mniej niż jego wyporność...
karolk

Post autor: karolk »

Krzysiek pisze:Suffolk - standard - 9,8 tys. pełna - 13, 6 tys.

Prinz Eugen - standard 16,2 tys., pełna 19,1 tys.

Większy?
Większy...

Karol długość kadłuba okrętu przyrasta znacznie mniej niż jego wyporność...
hmm, nie dostrzegasz dziwnych proporcji, coś krótsze o pięć metrów, lepiej opancerzone jest o tyle lżejsze? :wink:
krzysiek

Post autor: krzysiek »

Jakie znowu lepiej opancerzone? :o
Kent lepiej opancerzony od AH???

Karol tu nie ma nad czym dyskutować, Hippery były większe więc miały mocniejszą siłownię aby osiągać podobną prędkość. Proste jak drut!
karolk

Post autor: karolk »

no dobra, sam napisałem, że nie miał Kent czterech cali pancerza, tylko trzy, ale 75 milimetrów rózni się tylko minimalnie od 80 milimetrów :)
Gość

Post autor: Gość »

To weź sobie jeszcze porównaj opancerzenie artylerii głównej :P

Krzysiek
karolk

Post autor: karolk »

płyta czołowa, bo do niej sprowadzał się ten szokujący dla niektórych element opancerzenia, miała stosunkowo niewielki rozmiar, więc jej udział w całości opancerzenia liczy się w promilach, krzysiek :) zresztą rosjanie tez podobnie postąpili z Kirowem
karolk

Post autor: karolk »

ale już na przykład osłona pod wieżą w dół, czyli to, co mogło spowodować unieruchomienie wieży, miała symboliczne opancerzenie, słabsze niż na lekkich krążownikach Royal Navy :)
krzysiek

Post autor: krzysiek »

Karol kombinujesz jak koń pod górę :P

Barbety PE mają 80 mm, nie wiem ile mają te na Kencie ale pewno 7 mm :P

Cała sprawa sprowadza się do tego, że wieże PE moglyby wytzymać nawet bezpośrednie trafienie 8 calowym pociskiem, a te na Kencie to nawet odłamków nie zatrzymają :)
karolk

Post autor: karolk »

krzysiek pisze:Karol kombinujesz jak koń pod górę :P

Barbety PE mają 80 mm, nie wiem ile mają te na Kencie ale pewno 7 mm :P

Cała sprawa sprowadza się do tego, że wieże PE moglyby wytzymać nawet bezpośrednie trafienie 8 calowym pociskiem, a te na Kencie to nawet odłamków nie zatrzymają :)
no przesadziłeś nieco, barberta Kenta ma cztery cale od momentu jej zmontowania w stoczni :)
wytrzyma, ale tylko płyta czołowa i z dystansu powyżej...
karolk

Post autor: karolk »

natomiast Hipperowa 60-65 milimetrów :wink:
krzysiek

Post autor: krzysiek »

dach też wytrzyma :P
Gość

Post autor: Gość »

boki też :P
ODPOWIEDZ