Miniatury - floty i okrety
Bardziej na południe - całkiem przyzwoita choć skromna strona o okrętach rumuńskich (morskie i rzeczne)
http://www.geocities.com/dangrecu/Marina.html
Postaram ci się podesłać skan z 11 jeszcze w tym tygodniu (muszę go zrobić).
Marek S.
http://www.geocities.com/dangrecu/Marina.html
Postaram ci się podesłać skan z 11 jeszcze w tym tygodniu (muszę go zrobić).
Marek S.
Dziękuję Marku serdecznie. Oto chodziło. Muszę porównać ze swoimi zbiorami. Już widze, że czeka mnie przyjemny wieczór
Mcwatt - dzieki z góry - mail - jareksk@poczta.onet.pl. Skoro mam już 11 prośba tylko
o 9 numer.
Mam nadzieję, że cały weekend spędzę na literaturze i porównaniach.

Mcwatt - dzieki z góry - mail - jareksk@poczta.onet.pl. Skoro mam już 11 prośba tylko
Mam nadzieję, że cały weekend spędzę na literaturze i porównaniach.

Może nie do końca. W Morskiej Kollekcji (numeru nie pamietam) poświęconemu małym flotom europejskim z okresu I wojny jest rozdział poświęcony flocie Portugalii.jareksk pisze:Cisza po PortugaliiSpróbuję wrzucić Pribałtykę jak mawiają sąsiedzi. Był swego czasu artykuł w OW. Niestety tego numeru nie posiadam. Byłbym wdzieczny za skan i ewentualne dodatkowe źródła i informacje.
Dzięki forumowiczom mogłem jako tako doprowadzić do środka Estonię.
Poniżej wykaz
Okręty podwodne
Kalev (1936 – 1937)
665/853 t; 59,5x7.5x3.5 m; 1200/900KM; 13.5/8.5w; 1x40AA, 1MG, 4rt533, 20 min; 38-40 l;
KALEV (+.11.41 miny)
LEMBIT
Dozorowce
Pikkeri
500t; 57x7.35x2.6m; 1900KM=18w; 2x75, 2MG; 43 l;
PIKKERI
Ex n T „A 32” (1916)
227t; 50x5.32x2.9m; 3500KM=24w; 2x75, 10 min; 35l;
SULEV
Typy różne ex ros
I. (1912)
211 t; 37x6.1x1.8m; 500KM/12w; 1x57; 20l
LAENE (+2.12.41)
II.
200t, 37,8x6,2x1,9m; 406KM=10w; 2x45; 31l;
PRESIDENT (P)
III. (1908)
115 t; 27.5 х 5 х 1.8 m;200KM= 10 w; 2x76; 24 l;
AHTI (P)
IV.
110 t; 39.2 х 5.3 х 0.8 m. 120 KM=11 w;.2x76; 20 l;
TARTU (P)
V.
90 t; 30,6x7,1x2,4 m; 225KM=11 w; 1x76; 25 l;
MARDUS
VI.
ok. 100 t; 12 w; 3x76;
TAARA (P)
VII.
ok. 100 t; 9 w; 1x76;
UKU (P)
VIII.
150t; 36.6 х 5.8 х 1.6 м. 200 KM=8 w, 2x76; 24 l;
ILAMTAR (P)
Typy różne
MP 2 - 1919; 16 t; 10 w; 1 MG;
MP 5 - 1909; 19 t; 17x3,9x1,8 m; 50KM=9 w; 8 l;
ERILANE – 1915; 25 t; 18x3,4x1,7 m; 50KM=10 w; 1 MG;
Kou (1928)
100t; 29,6x6x2,8 m; 350KM=12w; 1x57, 2MG; 18 l;
KOU
Stawiacze min
Typ ex ros (1906)
58(mp)x15,2x2 m;725 KM; 1x75, 1x40, 175 min; 40 l;
RISTNA (499t; 13.5w;)
SUUROP (501 t; 13w; )
Trałowce
Typ ex ros (1914)
80t; 22x4.6x1.2m; 80KM=9w; 1x47, 80 min; 10l;
VAINDLO
KERI
Tahkona (1919)
50t; 19,5x3,6x m; 150KM=12 w; 1x47; 8 l;
TAHKONA
Okręty pomocnicze
Okręty hydrograficzne
LOOD - 1906; 265 t; b.uzbr.
KOMPAS - 1919; 300 t; 48,6x7,1x4 m; 220KM=9 w; 20 l;
SEKSTANT – j.w.
MEREPOEG – 1939; 90 t;
Lodołamacze
SUUR TOLL
TASUJA
JURI VILMS
JAAN POSKA – 250 t; 34,4x7,1x3,1 m; 600KM=11 w; 15 l;
Holowniki
TALLIN
MARIKARU
HEINO
LEIGER
Transportowce
KALEWI POEG – (800 t; 12 w; 1x47)
KAJAK – ( 5100 t; 9 w)
Tendry
Typ „MP” (1909)
24 t; 18x4,4x2,2 m; 55KM=9 w; 6 l;
MP 8
MP 10
MP 14
MP 23
Typy różne
SAKALA - 40 t; 21,1x3,7x2,2 m; 40 KM=8 w; 6 l;
DELTA
TALLIN - 120 t; 10 w;
Oznaczone (P) stacjonowały na jeziorze Pejpus (u Rosjan - J. Czudzkie).
Będę wdzięczny za uwagi
i pochwały 
Poniżej wykaz
Okręty podwodne
Kalev (1936 – 1937)
665/853 t; 59,5x7.5x3.5 m; 1200/900KM; 13.5/8.5w; 1x40AA, 1MG, 4rt533, 20 min; 38-40 l;
KALEV (+.11.41 miny)
LEMBIT
Dozorowce
Pikkeri
500t; 57x7.35x2.6m; 1900KM=18w; 2x75, 2MG; 43 l;
PIKKERI
Ex n T „A 32” (1916)
227t; 50x5.32x2.9m; 3500KM=24w; 2x75, 10 min; 35l;
SULEV
Typy różne ex ros
I. (1912)
211 t; 37x6.1x1.8m; 500KM/12w; 1x57; 20l
LAENE (+2.12.41)
II.
200t, 37,8x6,2x1,9m; 406KM=10w; 2x45; 31l;
PRESIDENT (P)
III. (1908)
115 t; 27.5 х 5 х 1.8 m;200KM= 10 w; 2x76; 24 l;
AHTI (P)
IV.
110 t; 39.2 х 5.3 х 0.8 m. 120 KM=11 w;.2x76; 20 l;
TARTU (P)
V.
90 t; 30,6x7,1x2,4 m; 225KM=11 w; 1x76; 25 l;
MARDUS
VI.
ok. 100 t; 12 w; 3x76;
TAARA (P)
VII.
ok. 100 t; 9 w; 1x76;
UKU (P)
VIII.
150t; 36.6 х 5.8 х 1.6 м. 200 KM=8 w, 2x76; 24 l;
ILAMTAR (P)
Typy różne
MP 2 - 1919; 16 t; 10 w; 1 MG;
MP 5 - 1909; 19 t; 17x3,9x1,8 m; 50KM=9 w; 8 l;
ERILANE – 1915; 25 t; 18x3,4x1,7 m; 50KM=10 w; 1 MG;
Kou (1928)
100t; 29,6x6x2,8 m; 350KM=12w; 1x57, 2MG; 18 l;
KOU
Stawiacze min
Typ ex ros (1906)
58(mp)x15,2x2 m;725 KM; 1x75, 1x40, 175 min; 40 l;
RISTNA (499t; 13.5w;)
SUUROP (501 t; 13w; )
Trałowce
Typ ex ros (1914)
80t; 22x4.6x1.2m; 80KM=9w; 1x47, 80 min; 10l;
VAINDLO
KERI
Tahkona (1919)
50t; 19,5x3,6x m; 150KM=12 w; 1x47; 8 l;
TAHKONA
Okręty pomocnicze
Okręty hydrograficzne
LOOD - 1906; 265 t; b.uzbr.
KOMPAS - 1919; 300 t; 48,6x7,1x4 m; 220KM=9 w; 20 l;
SEKSTANT – j.w.
MEREPOEG – 1939; 90 t;
Lodołamacze
SUUR TOLL
TASUJA
JURI VILMS
JAAN POSKA – 250 t; 34,4x7,1x3,1 m; 600KM=11 w; 15 l;
Holowniki
TALLIN
MARIKARU
HEINO
LEIGER
Transportowce
KALEWI POEG – (800 t; 12 w; 1x47)
KAJAK – ( 5100 t; 9 w)
Tendry
Typ „MP” (1909)
24 t; 18x4,4x2,2 m; 55KM=9 w; 6 l;
MP 8
MP 10
MP 14
MP 23
Typy różne
SAKALA - 40 t; 21,1x3,7x2,2 m; 40 KM=8 w; 6 l;
DELTA
TALLIN - 120 t; 10 w;
Oznaczone (P) stacjonowały na jeziorze Pejpus (u Rosjan - J. Czudzkie).
Będę wdzięczny za uwagi


Lista rumuńskich jednostek marynarki wojennej zdobyta przez ZSRR w 1944 r.
http://www.worldwar2.ro/forum/viewtopic.php?t=1138
Marek S.
http://www.worldwar2.ro/forum/viewtopic.php?t=1138
Marek S.
Tylko się nie zdziwcie - od XIX w. do 1945 r.
Torpedowce
Typ – ros. „Byczok” (Ros., 1878; 1884)
20 tn; 18.8 x 2.3 x 1.9 m; 13-14.8 w; 1Ex, 220 KM; 2 torp. wytyk.
Christo Botew (eks ros. „Byczok”) (1913:-> PT; 1936:-> o. muzeum)
Wasil Lewski (jw. „Czerepacha”) (1913:-> PT)
Typ – Dierski (Fr., 1908-09)
100 tn; 40.20 x 4.39 x 1.30/2.59(r.) m; 26-27.7 w; VTE, 1950/2000 KM; 3x47, 3 rt 450; z. 2+25; 1800-10
Letiaszczi (10.18 zd.,-> Fr.) (+28.11.18)
Szumny (+12.9.16)
1920:-> TR – rt zdj.
mod. – (1934):-> PT – (17 w); 2x20pl; 2 rt 450; z. 32;
1942 – 97 tn; 2x47, 2 km, wbg, rt zdj.
Dierzki (10.18-1920 zd.,-> Fr.; 1944-45 zd.,-> radz.) (1955:-> o. muzeum)
Hrabri (jw.)
Smeli (jw.) (+)
Strogi (jw.)
Okręty podwodne
Typ – nm. „UB 1” (Nm., 1915; 1916)
Podwodnik Nr 18 (25.5.1 eks nm. „UB 8”) (23.2.19:-> Fr.)
Planowano także przejęcie „UB 7” po jego powrocie z rejsu w którym zatonął
Kanonierki torpedowe
Typ – Nadieżda (Fr., 1898)
717 tn; 67.00 x 9.40 x 2.20 m; 17-18.9 w; VTE, 3100 KM; 2x100, 2x65, 2x47, 2 rt 381; z. 97;
późn.:-> OS/J – 2x102, 2x47, rt zdj.
Nadieżda
Ścigacze
Typ – am. „SC 1” (USA, 1917-18; 1920)
77 tn; 33.53 x 4.50 x 1.70 m; 18(15.5) w; SB, 660 KM; 1x47, 2 km; z. 19; 1000-12
1941 – 1x37pl, 1x20pl
Biełomorec (1922 eks fr. „C 27”; 1917 eks am. „SC 314”) (1944-4.45:-> radz. „SKA 757”)
Czernomorec (jw. „C 80”; 1918 jw. „SC 385”) (jw. „SKA 758”)
Typ – fr. „V 1” (USA, 1916-17; 1922)
40 tn; 24.60 x 3.75 x 1.50 m; 14 w; SB, 440 KM; 1x37, 2 km; z. 16;
Kapitan-Liejtienant K. Minkow (1922 eks fr. „V 4”)
Konduktor Dokuzanow (jw. „V 6”)
Minor (jw. „V 10”)
Wzriw (jw. „V 17”)
Flotylla Białomorska
(Hol.) – 12 tn; 8.50 x 2.00 x 1.00 m; 6 w; D, 14 KM z. 2;
Iskra
oraz 5 jedn. [wiosłowo-żaglowe]
Pływające baterie torpedowe
(Fr., 1907) – 17 tn; 9.4 x 3.4 x 1.3 m; 1 rt 450
3 jedn.
Statki uzbrojone oraz kutry parowe
Typ – różne, [31.7.79 eks ros. parowce]
I. (Szwajc., 1878) – 100 tn; 27.43(mp) x 5.90 x 0.60 m; 6 w; 1Ex,140 KM; z. 30;
Gordyj Studen (4.80:-> JMH)
Pordim (jw.)
II. – 250 tn; 33.0 x 6.0 x 1.2 m; 6.5-8.1 w; . , 60 KM; z. 30;
Wzryw
III. (WBr., 1870) [bocznokołowiec] – 200 tn; 40.0 x 12.4 x . m; 7-10 w; . , 60 KM; z. 30;
Opyt -> Simeon Wieliki (s+1913; podn., §§)
IV. (WBr., 1859) [szkuner] – 289/326 tn; 39.40 x 6.17 x 2.60 m; 10 w; 1Ex, 240 KM; 2x12f., 1x8f.; z. 49;
Kelasura (21.4.80:-> ros.)
V. (Ros., 1875) – 10 tn; 9.4 x 2.2 x 1.4 m; ład. – 1 t (lub- 30 żołn.);
Pticzka
VI. (Ros., 1877) – 12 tn; 8.5 x 2.5 x 1.3 m; ład. – 1.5 t (lub- 30 żołn.);
Warna
VII. (WBr., 1876) – 43 tn; 14.7 x 3.4 x 1.8 m; ład. – 3 t (lub- 50 żołn.);
Bawaria
Farding
Motala
VIII. (Ros., 1874) – 16.8 x 2.8 x 1.8 m; ład. – 8 t (lub- 70 żołn.);
Rakieta
IX. (Ros., 1874) – 10.7 x 2.6 x 1.3 m;
Olafczik
Typ – różne
I. (WBr., 1859; 1880) – 265 tn; 47.4 x 7.7 x 1.5 m; 75 KM; z. 28;
Gołubczik (5.80 eks ros.) -> Krum
II. (Fr., 1883) [J] – 365 tn; 62.0 x 7.0 x 3.5 m; 9-14 w; . , 55 KM
Aleksandr I (późn.-> SM/transp.) (s+1913; podn., §§)
Stawiacze min
Typ – różne
I. (WBr., 1883; 1906) – 105 tn; 36.18 x 4.80 x 2.88 m; 11 w; . , 250 KM; 2 km
1911:-> SM – 10-12 min
Kamczia (1909 eks fr. J „De Romas”) (10.44-1945 zd.,-> radz.)
II. – 50-60 min
Dunaw (eks barka)
Swiszczow (jw.)
III.
Boris (1914 eks transp.; 1912 eks JMH)
Bulgaria (jw.)
Warna (jw.)
Typ – różne
I. (Jap., 1912; 1932) – 440 tn; 35.00 x 6.78 x 2.50 m; 10.5 w; . , 345 KM
Ribar (1932 eks TY)
II. – 100 tn; 8 w; D; 50-60 min
Dunaw (1941 eks jug. barka „Baia”)
Swiszczow (jw. „Vukovar”)
III. (WBr., 1894; 1941) – 1107 BRT; 72.27 x 10.18 x . m; 13 w; . , 1176 KM
Błgarija (eks JMH)
IV. (Ros., 1912; 1925) – 240 tn; 33.20/40.60 x 4.80 x 2.35 m; 7 w; D, 120 KM;
1941 – 2x65; 16 min
1942 dod. – 2x20pl
1944 – 1x65, 1x37pl, 2x20pl
mod. – (1945) – D, 110 KM; 1x37pl, 3x20pl
Asen (1941 eks OS; 1925 eks radz. „Irtysz”)
Kutry trałowe
Typ – Konduktor Dokuzanow
I. (Nm., 1916) – 16 tn; 14.00 x 2.80 x 0.80 m; 8 w; . , 40 KM; 2 km; z. 5;
Nr 1 - Konduktor Dokuzanow (1917 eks nm.) -> Lilija (1919-20:-> zarekw., Fr.)
II. (Nm., 1916) – jw., lecz – 14 tn; 13.00 x 2.65 x 0.92 m; 9 w; . , 40 kM
Nr 2 - Kapitan-Liejtienant Minkow (jw.) -> Wjara (jw.)
Nr 3 - Kapitan- Liejtienant Minor (jw.) -> Balik (jw.)
III. (Nm., 1916) – jw., lecz – 12 tn; 12.00 x 2.50 x 1.00 m; 7 w; . , 28 KM
Nr 4 - Dobroticz (1919-20:-> zarekw., Fr.)
Momcził
IV. (1918) – 8 tn; 9.00 x 2.00 x 0.95 m; 7 w; . , 28 KM; 1 km; z. 8;
Nr 7 - Kalacierka
Typ – Niesiebr (Ros., )
18 tn; ~16.00 x ~3.00 x . m; km
Nr 6 - Emona
Nr 5 - Niesiebr
Późn. jeszcze 2 jedn. z obu typów przemianowano na:-> Dobroticz, Momczal - (wszystkie 1919-20:-> zarekw., Fr.)
Typ – MCzK (1941-44)
25 tn; 17.25 x 3.00 x 1.00 m; 9-10.5 w; D, 100-120 KM; 1 km; z. 8;
Nr 1 (k+)
Nr 2 – 6 –> MCzK 1 – MCzK 5
jw., lecz – (1944-45)
Nr 7 – 10 –> MCzK 6 – MCzK 9
jw., lecz – (1946 ?)
Nr 11 – 13 -> MCzK 10 – MCzK 12
Typ – Marica (1943-44)
23.5 tn; D, 80 KM; 1 km
Marica (późn.:-> gr.)
Miesta (jw.)
Struma (jw.)
Wardar (jw.)
4 jedn. (nieukończone0
Ścigacze rzeczne
Typ – jug. „Grani?ar“ (Nm., 1929-30; 1944) [J. Ochrydzkie]
30 tn; 18.20 x 3.00 x 1.00 m; 10.8 w; D, 120 KM; 1 km
Graniczar (eks jug. „Gran?ar”)
Straż (jw. „Stra?ar”)
Rzeczne kutry uzbrojone
Typ – różne, [motorowe]
I. – 4 tn; dł. 8.55 m; 6.5-7.5 w; SB, 30 KM
Mietieor -> Chamidije -> 8/12 nojemwri 1912 g. (1931:-> flota)
II. (Nm., 1915) – 8 tn; 12.00 x 2.20 x 0.90 m; 7 w; . , 40 KM; 2 km; z. 5;
Rusałka 1925:-> Liejtienant Liapcziew
III. (1921) – 5 tn; 10.00 x 2.00 x 1.00 m; 8 w; . , 35 KM; 2 km; z. 5;
Iskar 1923:-> Zwiezda 1925:-> Miczman I rang Sajew
Łom 1923:-> Planieta 1925:-> Gienierał Kirkow (1931:-> flota)
IV. – 4 tn; zan. 0.50 m; SB, 22 KM
Graniczarka 1925:-> Strieła
V. (Wiedeń, 1916; 1925) – 10 tn; 12.60 x 2.50 x 0.85 m; 11 w; . , 60 KM; 2 km; z. 5;
Tiła
VI. (1926) – 1 tn; 4.70 x 1.30 x 0.40 m; 5 w; . , 8 KM; z. 5;
Majstor Iwan
Trałowce rzeczne
Typ – różne
I. – 13.80 x 3.20 x 0.72 m; 100 KM
Motor I (1942 eks austr. JMH) (+1944; podn. 1946, w sł.)
II. – 14.20 x 3.00 x 0.50 m; D, 200 KM
Motor II (jw.) (+1944; podn. 1946, w sł.)
III. (Wł., 1925; 1942) [eks H] – 241 tn; 35.00 x 7.00 x 1.85 m; 10.8 w; . , 320 KM
Iskr
Kirił Popow
Wasil Lewski
IV. [11.44 eks H]
Christo Botiew
Cibr
Torpedowce
Typ – ros. „Byczok” (Ros., 1878; 1884)
20 tn; 18.8 x 2.3 x 1.9 m; 13-14.8 w; 1Ex, 220 KM; 2 torp. wytyk.
Christo Botew (eks ros. „Byczok”) (1913:-> PT; 1936:-> o. muzeum)
Wasil Lewski (jw. „Czerepacha”) (1913:-> PT)
Typ – Dierski (Fr., 1908-09)
100 tn; 40.20 x 4.39 x 1.30/2.59(r.) m; 26-27.7 w; VTE, 1950/2000 KM; 3x47, 3 rt 450; z. 2+25; 1800-10
Letiaszczi (10.18 zd.,-> Fr.) (+28.11.18)
Szumny (+12.9.16)
1920:-> TR – rt zdj.
mod. – (1934):-> PT – (17 w); 2x20pl; 2 rt 450; z. 32;
1942 – 97 tn; 2x47, 2 km, wbg, rt zdj.
Dierzki (10.18-1920 zd.,-> Fr.; 1944-45 zd.,-> radz.) (1955:-> o. muzeum)
Hrabri (jw.)
Smeli (jw.) (+)
Strogi (jw.)
Okręty podwodne
Typ – nm. „UB 1” (Nm., 1915; 1916)
Podwodnik Nr 18 (25.5.1 eks nm. „UB 8”) (23.2.19:-> Fr.)
Planowano także przejęcie „UB 7” po jego powrocie z rejsu w którym zatonął
Kanonierki torpedowe
Typ – Nadieżda (Fr., 1898)
717 tn; 67.00 x 9.40 x 2.20 m; 17-18.9 w; VTE, 3100 KM; 2x100, 2x65, 2x47, 2 rt 381; z. 97;
późn.:-> OS/J – 2x102, 2x47, rt zdj.
Nadieżda
Ścigacze
Typ – am. „SC 1” (USA, 1917-18; 1920)
77 tn; 33.53 x 4.50 x 1.70 m; 18(15.5) w; SB, 660 KM; 1x47, 2 km; z. 19; 1000-12
1941 – 1x37pl, 1x20pl
Biełomorec (1922 eks fr. „C 27”; 1917 eks am. „SC 314”) (1944-4.45:-> radz. „SKA 757”)
Czernomorec (jw. „C 80”; 1918 jw. „SC 385”) (jw. „SKA 758”)
Typ – fr. „V 1” (USA, 1916-17; 1922)
40 tn; 24.60 x 3.75 x 1.50 m; 14 w; SB, 440 KM; 1x37, 2 km; z. 16;
Kapitan-Liejtienant K. Minkow (1922 eks fr. „V 4”)
Konduktor Dokuzanow (jw. „V 6”)
Minor (jw. „V 10”)
Wzriw (jw. „V 17”)
Flotylla Białomorska
(Hol.) – 12 tn; 8.50 x 2.00 x 1.00 m; 6 w; D, 14 KM z. 2;
Iskra
oraz 5 jedn. [wiosłowo-żaglowe]
Pływające baterie torpedowe
(Fr., 1907) – 17 tn; 9.4 x 3.4 x 1.3 m; 1 rt 450
3 jedn.
Statki uzbrojone oraz kutry parowe
Typ – różne, [31.7.79 eks ros. parowce]
I. (Szwajc., 1878) – 100 tn; 27.43(mp) x 5.90 x 0.60 m; 6 w; 1Ex,140 KM; z. 30;
Gordyj Studen (4.80:-> JMH)
Pordim (jw.)
II. – 250 tn; 33.0 x 6.0 x 1.2 m; 6.5-8.1 w; . , 60 KM; z. 30;
Wzryw
III. (WBr., 1870) [bocznokołowiec] – 200 tn; 40.0 x 12.4 x . m; 7-10 w; . , 60 KM; z. 30;
Opyt -> Simeon Wieliki (s+1913; podn., §§)
IV. (WBr., 1859) [szkuner] – 289/326 tn; 39.40 x 6.17 x 2.60 m; 10 w; 1Ex, 240 KM; 2x12f., 1x8f.; z. 49;
Kelasura (21.4.80:-> ros.)
V. (Ros., 1875) – 10 tn; 9.4 x 2.2 x 1.4 m; ład. – 1 t (lub- 30 żołn.);
Pticzka
VI. (Ros., 1877) – 12 tn; 8.5 x 2.5 x 1.3 m; ład. – 1.5 t (lub- 30 żołn.);
Warna
VII. (WBr., 1876) – 43 tn; 14.7 x 3.4 x 1.8 m; ład. – 3 t (lub- 50 żołn.);
Bawaria
Farding
Motala
VIII. (Ros., 1874) – 16.8 x 2.8 x 1.8 m; ład. – 8 t (lub- 70 żołn.);
Rakieta
IX. (Ros., 1874) – 10.7 x 2.6 x 1.3 m;
Olafczik
Typ – różne
I. (WBr., 1859; 1880) – 265 tn; 47.4 x 7.7 x 1.5 m; 75 KM; z. 28;
Gołubczik (5.80 eks ros.) -> Krum
II. (Fr., 1883) [J] – 365 tn; 62.0 x 7.0 x 3.5 m; 9-14 w; . , 55 KM
Aleksandr I (późn.-> SM/transp.) (s+1913; podn., §§)
Stawiacze min
Typ – różne
I. (WBr., 1883; 1906) – 105 tn; 36.18 x 4.80 x 2.88 m; 11 w; . , 250 KM; 2 km
1911:-> SM – 10-12 min
Kamczia (1909 eks fr. J „De Romas”) (10.44-1945 zd.,-> radz.)
II. – 50-60 min
Dunaw (eks barka)
Swiszczow (jw.)
III.
Boris (1914 eks transp.; 1912 eks JMH)
Bulgaria (jw.)
Warna (jw.)
Typ – różne
I. (Jap., 1912; 1932) – 440 tn; 35.00 x 6.78 x 2.50 m; 10.5 w; . , 345 KM
Ribar (1932 eks TY)
II. – 100 tn; 8 w; D; 50-60 min
Dunaw (1941 eks jug. barka „Baia”)
Swiszczow (jw. „Vukovar”)
III. (WBr., 1894; 1941) – 1107 BRT; 72.27 x 10.18 x . m; 13 w; . , 1176 KM
Błgarija (eks JMH)
IV. (Ros., 1912; 1925) – 240 tn; 33.20/40.60 x 4.80 x 2.35 m; 7 w; D, 120 KM;
1941 – 2x65; 16 min
1942 dod. – 2x20pl
1944 – 1x65, 1x37pl, 2x20pl
mod. – (1945) – D, 110 KM; 1x37pl, 3x20pl
Asen (1941 eks OS; 1925 eks radz. „Irtysz”)
Kutry trałowe
Typ – Konduktor Dokuzanow
I. (Nm., 1916) – 16 tn; 14.00 x 2.80 x 0.80 m; 8 w; . , 40 KM; 2 km; z. 5;
Nr 1 - Konduktor Dokuzanow (1917 eks nm.) -> Lilija (1919-20:-> zarekw., Fr.)
II. (Nm., 1916) – jw., lecz – 14 tn; 13.00 x 2.65 x 0.92 m; 9 w; . , 40 kM
Nr 2 - Kapitan-Liejtienant Minkow (jw.) -> Wjara (jw.)
Nr 3 - Kapitan- Liejtienant Minor (jw.) -> Balik (jw.)
III. (Nm., 1916) – jw., lecz – 12 tn; 12.00 x 2.50 x 1.00 m; 7 w; . , 28 KM
Nr 4 - Dobroticz (1919-20:-> zarekw., Fr.)
Momcził
IV. (1918) – 8 tn; 9.00 x 2.00 x 0.95 m; 7 w; . , 28 KM; 1 km; z. 8;
Nr 7 - Kalacierka
Typ – Niesiebr (Ros., )
18 tn; ~16.00 x ~3.00 x . m; km
Nr 6 - Emona
Nr 5 - Niesiebr
Późn. jeszcze 2 jedn. z obu typów przemianowano na:-> Dobroticz, Momczal - (wszystkie 1919-20:-> zarekw., Fr.)
Typ – MCzK (1941-44)
25 tn; 17.25 x 3.00 x 1.00 m; 9-10.5 w; D, 100-120 KM; 1 km; z. 8;
Nr 1 (k+)
Nr 2 – 6 –> MCzK 1 – MCzK 5
jw., lecz – (1944-45)
Nr 7 – 10 –> MCzK 6 – MCzK 9
jw., lecz – (1946 ?)
Nr 11 – 13 -> MCzK 10 – MCzK 12
Typ – Marica (1943-44)
23.5 tn; D, 80 KM; 1 km
Marica (późn.:-> gr.)
Miesta (jw.)
Struma (jw.)
Wardar (jw.)
4 jedn. (nieukończone0
Ścigacze rzeczne
Typ – jug. „Grani?ar“ (Nm., 1929-30; 1944) [J. Ochrydzkie]
30 tn; 18.20 x 3.00 x 1.00 m; 10.8 w; D, 120 KM; 1 km
Graniczar (eks jug. „Gran?ar”)
Straż (jw. „Stra?ar”)
Rzeczne kutry uzbrojone
Typ – różne, [motorowe]
I. – 4 tn; dł. 8.55 m; 6.5-7.5 w; SB, 30 KM
Mietieor -> Chamidije -> 8/12 nojemwri 1912 g. (1931:-> flota)
II. (Nm., 1915) – 8 tn; 12.00 x 2.20 x 0.90 m; 7 w; . , 40 KM; 2 km; z. 5;
Rusałka 1925:-> Liejtienant Liapcziew
III. (1921) – 5 tn; 10.00 x 2.00 x 1.00 m; 8 w; . , 35 KM; 2 km; z. 5;
Iskar 1923:-> Zwiezda 1925:-> Miczman I rang Sajew
Łom 1923:-> Planieta 1925:-> Gienierał Kirkow (1931:-> flota)
IV. – 4 tn; zan. 0.50 m; SB, 22 KM
Graniczarka 1925:-> Strieła
V. (Wiedeń, 1916; 1925) – 10 tn; 12.60 x 2.50 x 0.85 m; 11 w; . , 60 KM; 2 km; z. 5;
Tiła
VI. (1926) – 1 tn; 4.70 x 1.30 x 0.40 m; 5 w; . , 8 KM; z. 5;
Majstor Iwan
Trałowce rzeczne
Typ – różne
I. – 13.80 x 3.20 x 0.72 m; 100 KM
Motor I (1942 eks austr. JMH) (+1944; podn. 1946, w sł.)
II. – 14.20 x 3.00 x 0.50 m; D, 200 KM
Motor II (jw.) (+1944; podn. 1946, w sł.)
III. (Wł., 1925; 1942) [eks H] – 241 tn; 35.00 x 7.00 x 1.85 m; 10.8 w; . , 320 KM
Iskr
Kirił Popow
Wasil Lewski
IV. [11.44 eks H]
Christo Botiew
Cibr