pancernik Lion, oczywiście brytyjski z lat 40-tych

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

karolk

pancernik Lion, oczywiście brytyjski z lat 40-tych

Post autor: karolk »

Czy ktoś chciałby tu opowiedzieć o tym pancerniku typu Lion, który miał być budowany na pochylni po King Gerge V, o czym Marek napisał w swoim świetnym artykule dotyczącym monitora Roberts, bo nic nie potrafiłem odpowiedzieć na pytanie o ten nowy, planowany tylko typ battleshipa RN? :)
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

Tu garść danych, nie wiem na ile sprawdzona
http://warships.web4u.cz/lode.php?langu ... trida=Lion
karolk

Post autor: karolk »

jak taki słoń może mieć tak słabe motorki i zasuwać 29 węzłów? :o
karolk

Post autor: karolk »

dzięki za linka, sam zagladam na tę stronę dość często, ale jakos nie wpadło mi do łepetyny żeby ziorknąć :)
Awatar użytkownika
Darth Stalin
Posty: 1202
Rejestracja: 2005-01-23, 23:35
Lokalizacja: Płock

Post autor: Darth Stalin »

karolk pisze:jak taki słoń może mieć tak słabe motorki i zasuwać 29 węzłów? :o
może dobra hydrodynamika części podwodnej??
DARTH STALIN - Lord Generalissimus Związku Socjalistycznych Republik Sithów

Owszem - to był Towarzysz Stalin... i na niego nie znaleźli rozwiązania...
Shinano
Posty: 657
Rejestracja: 2004-03-07, 22:25

Post autor: Shinano »

Raczej propaganda. Przy tym kształcie kadłuba bardzo wątpliwe, by z siłownią nawet Iowa, dało się wyciągnąć powyzej 25 węzłów.
Duże koty zjadam na przystawkę.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6846
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Nie mam nic przeciwko pepiczkom,
wydali szereg powaznych shiploverow, ale wezmy cytowana strone:

http://warships.web4u.cz/lode.php?langu ... trida=Lion

Vickers-Armstrong 04.07.1939 --- --- 03.10.1940 canceled

NIE Vickers-Armstrong TYLKO Vickers-Armstrongs
(por moje reklamowki tej stoczni)

NIE canceled ALE cancelled

Dalej "?í?ka" (Beam) - jaka szerokosc ?

"Ponor standard" (Draft) - albo standard albo nie - ale tez jak mierzony?

To sa pierdoly, ale dyskredytujace piszacego, moze dla OW czy MSiO ?

Panowie! To sa wazne faktory!

AvM
Awatar użytkownika
Boruta
Posty: 723
Rejestracja: 2004-06-13, 22:09
Lokalizacja: Cosmopolis Sopot, Sarmatia
Kontakt:

Post autor: Boruta »

Slabe maszyny? Vanguarda mialy taka sama moc, a KGV byly slabsze. Co do Liona to dane dwoch projektow sa tutaj:
http://web.archive.org/web/200302130152 ... _specs.htm
http://web.archive.org/web/200306261229 ... _specs.htm
"Dobro i zło nie istnieją, tak jak życie i śmierć. Jest tylko działanie. Walka"
- baron von Ungern-Sternberg, d-ca Azjatyckiej Dywizji Konnej
karolk

Post autor: karolk »

biorąc pod uwagę dane ważącej 65000 ts Normandie dotyczące 180 obrotów na wale i uzyskanej na nich szybkości 28 węzłów przy zaangazowaniu mocy 130000 KM, to nie wydaje się to przesadzone Morki, zresztą Yamato też miał maszynki jak kuter portowy, a grzał 27 węzłów :)
Gość

Post autor: Gość »

Wertując stare numery MSiO (dokładniej 5 i 6 / 00) natrafiłem na artykuł p. Bukały "Niezbudowane brytyjskie olbrzymy". Znajduje się tam dość dokładny opis historii projektowania i budowy pancerników typu Lion. Warto zerknąć. :P
Shinano
Posty: 657
Rejestracja: 2004-03-07, 22:25

Post autor: Shinano »

karolk pisze:biorąc pod uwagę dane ważącej 65000 ts Normandie dotyczące 180 obrotów na wale i uzyskanej na nich szybkości 28 węzłów przy zaangazowaniu mocy 130000 KM,
Tu warto by zwrócić uwagę na kształt kadłuba i filozofię konstruktorów Normandie, oraz kształt jej kadłuba. Porównanie moim zdaniem chybione. :-)
to nie wydaje się to przesadzone Morki,
A biorąc pod uwagę przeznaczenie Normandie, mnie się wydaje przesadzone.
zresztą Yamato też miał maszynki jak kuter portowy, a grzał 27 węzłów :)
Przy swoim hydrodynamicznym eleganckim kształcie kadłuba i całkiem niepomijalnych rozmiarów gruszce dziobowej, osiagnięcie 27 węzłów na mili pomiarowej nie było wyczynem. Co do maszyn, to były one, istotnie niezbyt duże i całkiem mierne jak na tą wielkość okrętu :-D
Duże koty zjadam na przystawkę.
Awatar użytkownika
Boruta
Posty: 723
Rejestracja: 2004-06-13, 22:09
Lokalizacja: Cosmopolis Sopot, Sarmatia
Kontakt:

Post autor: Boruta »

"Dobro i zło nie istnieją, tak jak życie i śmierć. Jest tylko działanie. Walka"
- baron von Ungern-Sternberg, d-ca Azjatyckiej Dywizji Konnej
Awatar użytkownika
Drake
Posty: 20
Rejestracja: 2006-01-19, 14:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Drake »

Co do innych wersji Liona. Oto jakby się przedstawiał, gdyby nie zatopienie Prince of Wales (przez co projekt anulowano... :cry: ). Ten projekt był ostatnią modyfikacją oryginalnego projektu. Kolejne Liony były już całkiem nowymi projektami.

Lion 1942 (zmodyfikowana wersja z 39 r.):

Wymiary:793ft x 108ft x 30ft2in/34ft3in (241,7m x 32,9 m x 9,2m/10,4 m)
Wyporność: 42 550t std/ 49 350t maks.
Moc: 130 000KM
Prędkość maks.: 29,5 w.
Zasięg: 16 500 Mm/10 w.
Uzbrojenie: 9x406 (3xIII)
16x133 (8xII) w wersji RP10 Mk I jak na Vanguardzie
68x2pdr (8xVIII+1xIV)
Pancerz burtowy: 381mm magazyny, 356mm maszynownia
Pancerz pokładu: 152-127mm
Pancerz artlerii głównej: 381-152mm, barbety: 356-305mm
Pancerz artylerii 133mm: 51-25mm, barbety: 38-25mm
Pancerz wieży dowodzenia: 114-51mm
Grodzie torpedowe: 44mm
Załoga: 1750
Samolot: brak

Z wyglądu przypominałby trochę krótszego Vanguarda z 3 wieżami 406 zamiast 4 381.

Dodam jeszcze, że to jest mój ulubiony okręt jaki kiedykolwiek zaprojektowano lub zbudowano. :D

P.S. Dane pochodzą z artykułu "Penultumate battleships: the Lion class 1937-1946" Johna Robertsa.
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:
Britons never shall be slaves.
Janusz C.
Posty: 153
Rejestracja: 2005-10-29, 20:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Janusz C. »

karolk pisze:biorąc pod uwagę dane ważącej 65000 ts Normandie dotyczące 180 obrotów na wale i uzyskanej na nich szybkości 28 węzłów przy zaangazowaniu mocy 130000 KM, to nie wydaje się to przesadzone Morki, zresztą Yamato też miał maszynki jak kuter portowy, a grzał 27 węzłów :)
Normandie ważyła 65000 ts? Skąd te dane? Nie mówię, że są złe, ale przeważnie podają BRT czyli pojemność. Normandie miała 83 423 BRT...

Dla jakiej wyporności te 29 węzłów Liona?
Awatar użytkownika
Drake
Posty: 20
Rejestracja: 2006-01-19, 14:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Drake »

29,5 w. dla standardowej, 28,25w. dla pełnej.
Rule, Britannia! Britannia, rule the waves:
Britons never shall be slaves.
Janusz C.
Posty: 153
Rejestracja: 2005-10-29, 20:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Janusz C. »

Drake pisze:29,5 w. dla standardowej, 28,25w. dla pełnej.
Czyli wszystko OK - porównywalnie z innymi podobnej wielkości pancernikami... przy podobnej wyporności i mocy...
ODPOWIEDZ