Okręty pomocnicze
Lodołamacze
Krisjanis Valdemars (1925)
2800 t; 59,9x17x6,7 m; 5200KM=15 w; 55 l;
KRISJANS VALDEMARS
Typy różne
LAPCPLESIS
VARONIS (OBOP) (1908)
Okręt hydrograficzny
Hidrografs (1918)
600 t; 42,9x7,9x4,6 m; 10 w;
HIDROGRAFS
Okręt szkolny
SVEJENECKS
ESTONIA
(P- jednostka stacjonowałana jeziorze Pejpus)
Okręty podwodne
Kalev (1936 – 1937)
665/853 t; 59,5x7.5x3.5 m; 1200/900KM; 13.5/8.5w; 1x40AA, 1MG, 4rt533, 20 min; 38-40 l;
KALEV (+.11.41 miny)
LEMBIT
Dozorowce
Pikkeri
500t; 57x7.35x2.6m; 1900KM=18w; 2x75, 2MG; 43 l;
PIKKERI
Ex n T „A 32” (1916)
227t; 50x5.32x2.9m; 3500KM=24w; 2x75, 10 min; 35l;
SULEV
Typy różne ex ros
I. (1912)
211 t; 37x6.1x1.8m; 500KM/12w; 1x57; 20l
LAENE (+2.12.41)
II.
200t, 37,8x6,2x1,9m; 406KM=10w; 2x45; 31l;
PRESIDENT (P)
III. (1908)
115 t; 27.5 х 5 х 1.8 m;200KM= 10 w; 2x76; 24 l;
AHTI (P)
IV.
110 t; 39.2 х 5.3 х 0.8 m. 120 KM=11 w;.2x76; 20 l;
TARTU (P)
V.
90 t; 30,6x7,1x2,4 m; 225KM=11 w; 1x76; 25 l;
MARDUS
VI.
ok. 100 t; 12 w; 3x76;
TAARA (P)
VII.
ok. 100 t; 9 w; 1x76;
UKU (P)
VIII.
150t; 36.6 х 5.8 х 1.6 м. 200 KM=8 w, 2x76; 24 l;
ILAMTAR (P)
Typy różne
MP 2 - 1919; 16 t; 10 w; 1 MG;
MP 5 - 1909; 19 t; 17x3,9x1,8 m; 50KM=9 w; 8 l;
ERILANE – 1915; 25 t; 18x3,4x1,7 m; 50KM=10 w; 1 MG;
Kou (1928)
100t; 29,6x6x2,8 m; 350KM=12w; 1x57, 2MG; 18 l;
KOU
Stawiacze min
Typ ex ros (1906)
58(mp)x15,2x2 m;725 KM; 1x75, 1x40, 175 min; 40 l;
RISTNA (499t; 13.5w;)
SUUROP (501 t; 13w; )
Trałowce
Typ ex ros (1914)
80t; 22x4.6x1.2m; 80KM=9w; 1x47, 80 min; 10l;
VAINDLO
KERI
Tahkona (1919)
50t; 19,5x3,6x m; 150KM=12 w; 1x47; 8 l;
TAHKONA
Okręty pomocnicze
Okręty hydrograficzne
LOOD - 1906; 265 t; b.uzbr.
KOMPAS - 1919; 300 t; 48,6x7,1x4 m; 220KM=9 w; 20 l;
SEKSTANT – j.w.
MEREPOEG – 1939; 90 t;
Lodołamacze
SUUR TOLL – (Nm.1914) 3620 t; 75x17,5x5,3 m; 5800KM=13,5 w; 43 l;
TASUJA
JURI VILMS
JAAN POSKA – 250 t; 34,4x7,1x3,1 m; 600KM=11 w; 15 l;
Holowniki
TALLIN
MARIKARU
HEINO
LEIGER
Transportowce
KALEWI POEG – (800 t; 12 w; 1x47)
KAJAK – ( 5100 t; 9 w)
Tendry
Typ „MP” (1909)
24 t; 18x4,4x2,2 m; 55KM=9 w; 6 l;
MP 8
MP 10
MP 14
MP 23
Typy różne
SAKALA - 40 t; 21,1x3,7x2,2 m; 40 KM=8 w; 6 l;
DELTA
TALLIN - 120 t; 10 w;
Ot taka ciekawostka wyczytana w "Historii Floty Irlandzkiej". Kutry torpedowe w jej służbie M1 i M2 zostały początkowo zamówione przez Estonię i Łotwę w stoczni Thornycroft'a.
Marek S. pisze:Ot taka ciekawostka wyczytana w "Historii Floty Irlandzkiej". Kutry torpedowe w jej służbie M1 i M2 zostały początkowo zamówione przez Estonię i Łotwę w stoczni Thornycroft'a.
M 1 zbudowany w 1940 roku. Thoprnycrioft #2422 70ft
M2-3 zbudowane 1940 Thoprnycrioft #2463-4 70ft
M4-6 zbudowane 1942 Thoprnycrioft #2492-4 72ft
Jane 1939
Estonia 1 MTB ordered in Jan 1939 72x16ft 4 Y 12 cyl engines 2400=40+kts