Urugwaj

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Urugwaj

Post autor: jareksk »

Teraz Urugwaj 1939-45. Jako zachęta do dyskusji:
Kanonierki
„18 de Julio“ (1909)
678 t; 12 w; 4 działa, 2MG; 85l;
18 DE JULIO (jacht pezydencki)
„Urugway“ (1910)
1400t; 85x9.4x3.6m; 5700KM/23w; 2x1120, 4x76, 6x37, 2rt457; 125l;
URUGWAY(®OS)

Dozorowce
„Paysandu”
180t; 41.9x5.8x1.65m; 1000KM/17w; 1x37, 2x20AA, 1MG
PAYSANDU
RIO NEGRO
SALTO
Typ "PC 461" (1944)
414; 53x7x2,4 m; 2880KM=19 w.; 1x76, 1x40 AA, 5x20 AA, 2 mbg, 2 wbg, 2 jeż; 59 l;
MALDONADO (ex PC 1234)
Fax et tuba
Jerry

Post autor: Jerry »

URUGUAY 1150t; 2-120L45, 4-75L45,6-37,4MG,2xI TR450; opancerzenie pokład 17mm, LW 10mm, stocznia Vulcan Sttetin.
Jerry

i jeszcze ...

Post autor: Jerry »

ASPIRANTE exEXIR DALLEN zakupiony w 1938 r, trzymasztowy szkuner o ożaglowaniu gaflowym - okręt szkolny (Weyers 1941/2).

jednostki pomocnicze:
Vanguardia 1908 95t 12kn 2-37
Corsario 130t 10kn 2-37
Huracan 197t 12kn (Weyers 1941/2)
Zapican 162t 10kn (Weyers 1941/2)
Artigas 1931 265t 10kn (Weyers1939, brak w 1941/2)
Marek S.
Posty: 682
Rejestracja: 2004-07-06, 15:21
Lokalizacja: Węgierska Górka k/Żywca

Post autor: Marek S. »

Typ Paysandu - 150/180 t; załoga 26; zasięg 4000-10

Okręt hydrograficzny (później szkolny) - Capitan Miranda
Hiszpania, wodowany 1930; 516 ton; 45.1(mp) x 8.5 x 3.1 m; 10.5 w; Diesel, 500 KM; załoga 46
Gość

Post autor: Gość »

18 de Julio (1879 nie 1909) ex Normandy ex Lady Nell zbud Leith
UWAGA: Roczniki podaja 1879 . Wg Ramage & Ferguson, Leith zbud 1884 jako Lady Nell.
Urugway (1910) zbud Vulkan, Stettin
„Paysandu” class zbud 1935 Cantieri Navali Riuniti, Ancona
A-1 PAYSANDU
A-3 RIO NEGRO
A-2 SALTO
MALDONADO (ex PC 1234) przek 1944
ASPIRANTE ex Emir Dallen ex Parodi ex Trinidad ex Gelmirez (1919)
Vanguardia (1908) zbud Glasgow
Corsario (1888)
Huracan (1879) ex Fortuna zbud B.Hilman, Camden,NJ
Zapican (1911) ex Atlantico zbud Scott & Sons, Bowling
Artigas -por nizej
Capitan Miranda (1930) zbud SE de CN , Matagorda, Cadiz

W II WS po 1940 zakupiono USA 2 motorowki
Rescate -> PR.10 "Colonia" 33,5w
PM6

Administration Nacional de Puertos Monte Video (stan 1940/41)

Alfredo Labadie (1911) ex Hercules zbud Nederl. Schps. Maats, Amsterdam holownik
Antonio D.Lusich (1931) 150brt zbud Administration Nacional de Puertos Monte Video - drewniany holownik
Artigas (1931) zbud Cantieri Navali Riuniti, Ancona holownik
18 de Julio(1930) motorowy 310brt holownik zbud Cantieri Riunit dell Adriaticoi, Monfalcone
Emperor (1904) 197grt drewniany holownik zbud AD & M Lussich, Montevideo
Powerful (1905) 206grt zbud Fullerton & Co., Paisley holownik
Presidente Terra (1912) 3646brt ex Michalis ex Oakfield zbud Gray, W.Hartlepool[/b]
Jerry

Post autor: Jerry »

zdecydowanie "URUGUAY" i "EXIR DALLEN", http://www.armada.gub.uy/museo_naval/Cr ... Marina.pdf
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

"18 de Julio" - czyżby jednocześnie istniały jacht prezydencki i holownik o tej samej nazwie ? A jeśli nie to co do kiedy ?
Fax et tuba
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Jerry!

1)Oczywiscie URUGUAY - skopiowalem z poprzednich mailow
2) EXIR DALLEN - nadal nie moge znalesc w Lloydach

Mam za to:
-Martínez Montero, Homero- “Armada Nacional- Estudio Histórico Biográfico”
Imprenta Rosgal. Montevideo. 1977.

jareksk!
3) Nigdzie nie mam ze 18 de julio (i) byl jachtem prezydenckim.
Od 1917 byl okretem szkolnym.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Mam ale nie wszystko:

GELMIREZ (1919) zbud Hiszpania stocznia nieznana (HNFM) - drewniany 3 masztowy szkuner
165BRT/129NRT 104.9x24.7x10.3(glebokosc) w stopach
1922-3 wlasciciele Hijos de J.Barreras, Vigo
1928-9 jw.
1931-2 TRINIDAD PARODI wl. M.Parodi Perez, Vigo
1933-4 jw.

Motorowka AR 1 (1944) ktora wspomnialem jest w kilku Jane'sach
to musi byc ex Rescate typ angielskiej ratowania lotnikow.
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

AvM pisze:Jerry!

jareksk!
3) Nigdzie nie mam ze 18 de julio (i) byl jachtem prezydenckim.
Od 1917 byl okretem szkolnym.
A ja mam !
"Diez y Ocho de Julio" 678 tons. Complement 85. 4 small guns and 2 machone guns. 12 kts. Presidential Yacht"

Źródło:
"Jane's Fighting Ships of World War I" - Edition 1990. (Originally 1919).
Fax et tuba
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Sprawdzilem w kilku rocznikach
18 de Julio jest podawany jako jacht prezydencki
jane 1917 - nie
jane 1919 - tak (jest to czesciowo rownowazne jane's FS of WW I)
jane 1920 - nie
LFC 1917 - tak

Moge sprawdzic wiecej,
ale jestem pewien ze w 1939-50 ktorych szukalem
nie byl jachtem prezydenckim.

Wg zrodel urugwajskich w 1917 zostal okretem szkolnym.
w II WS byl juz stacjonarnym OS.

AvM
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Dodatkowo (sprawdziłem) Conway's 1906-1921 - jacht prezydencki. Funkcja szkolna nie musiała stać w sprzeczności do wykorzystywania w tej roli od przypadku do przypadku.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Conway 1906-21 , a Tobie chodzi o II WS.
"18 de Julio" byl zbudowany jako luksusowy jacht.
Problem ze w czasie II WS byl juz zuzyty i roczniki
mowia ze ASPIRANTE byl okretem morskim.
Czy czasem 18 de Julio nie byl juz okretem statcjonarnym.

Przy okazji ASPIRANTE nadal nie wiemy czy mial naprawde
silnik pomocniczy , Do 1932 nie mial. Nie jest pewne ze byl
zbudowany w Hiszpanii, to tylko moje przypuszczenie.

AvM
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

A być może był stacjonarnym okrętem reprezentacyjnym. Bliższych danych brak :oops: Ale jednostka ciekawa :lol:
Fax et tuba
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Martínez Montero, Homero- “Armada Nacional- Estudio Histórico Biográfico”
Imprenta Rosgal. Montevideo. 1977.

s.251
Po zakupieniu okret byl uzbrojony 2-47mm 2km

s.252:
"En 1917 , la superstructura, compartimentacion y artilleria
fuen modificadas a fin de adaptar la nave a la function
de buque-escula. El proyecto fue elaborado por los entonces
T/N Oscar Tagle y Gustavo A. Schroeder"
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

Dziękuje. To sprawa w zasadzie jasna.
Fax et tuba
ODPOWIEDZ