Wiślane Flotylle
Waldek super, ale :
1) Stocznia francuska nazywala sie Gache
2) Roczniki 1874, 1878 ani 1880 nie wymieniaja zadnego SANDOMIERZA !
3) Fajans zakupil ze stanu 3 parowce: WISLA, SANDOMIERZ i NAREW na podstawie Magnuskiego. Jesdt to podwazene przez samego Arkuszewskiego. Jak ww listy wynika Fajans mial w 1874 roku 4 statki , w tym dwa przebudowane w Gdansku u Dervient'a. por moj spis statkow zbud w Warszawie . Sa to:
WISLA, PLOCK, WARSZAWA ex NAREW , KRAKOW
4) SANDOMIERZ pojawia sie w 1892 jako zbud 1880 u F.Schichaua.
wtedy ma maszyne 18nKM/70iKM - czyli mniejsza niz poprzednio (32nKM)
Wtedy sa jeszcze 3 ww: WISLA, PLOCK, WARSZAWA , KRAKOW, ktore sa powoili sprzedawane na Dniepr.
5) Jakie masz dowody , ze SANDOMIERZ byl na Wisle 1870-1887 ?
Arkuszewski nie jest dla mnie zadnym dowodem.
6) F.Schichau´zbudowal okolo 1880 szereg parowcow.
,musze dobrze poszukac Np stalowy #170 w celach spekulacyjnych. Udalo mu sie dopiero w 1887 roku ten statek sprzedac do Rosji. Mial 11RT, 12.5x2.5x1.
AvM
1) Stocznia francuska nazywala sie Gache
2) Roczniki 1874, 1878 ani 1880 nie wymieniaja zadnego SANDOMIERZA !
3) Fajans zakupil ze stanu 3 parowce: WISLA, SANDOMIERZ i NAREW na podstawie Magnuskiego. Jesdt to podwazene przez samego Arkuszewskiego. Jak ww listy wynika Fajans mial w 1874 roku 4 statki , w tym dwa przebudowane w Gdansku u Dervient'a. por moj spis statkow zbud w Warszawie . Sa to:
WISLA, PLOCK, WARSZAWA ex NAREW , KRAKOW
4) SANDOMIERZ pojawia sie w 1892 jako zbud 1880 u F.Schichaua.
wtedy ma maszyne 18nKM/70iKM - czyli mniejsza niz poprzednio (32nKM)
Wtedy sa jeszcze 3 ww: WISLA, PLOCK, WARSZAWA , KRAKOW, ktore sa powoili sprzedawane na Dniepr.
5) Jakie masz dowody , ze SANDOMIERZ byl na Wisle 1870-1887 ?
Arkuszewski nie jest dla mnie zadnym dowodem.
6) F.Schichau´zbudowal okolo 1880 szereg parowcow.
,musze dobrze poszukac Np stalowy #170 w celach spekulacyjnych. Udalo mu sie dopiero w 1887 roku ten statek sprzedac do Rosji. Mial 11RT, 12.5x2.5x1.
AvM
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
Andrzej były dwa "Sandomierze". Jeden zbudowany u Schichaua w 1909 a drugi to własnie ten. W rejestrze z lat dwudziestych XX w "Sandomierz" ma rok budowy 1851/ przebudowa 1876.
W wydanej w 1924 roku książce chyba Niesego jest ze najstarszym parowcem na Wiśle jest "Moniuszko". Poza tym w rejestrze PZW Krakow z 1947 roku jest rok budowy 1852. Moze zrobiono jakiś szwindel i ten statek który mógł zbudować Schichau w 1880 (maszyna) pociagnieto pod ten stary "Sandomierz" tylko po co ?.
Andrzej w czym podajesz te wymiary i jak to przeliczyć
W wydanej w 1924 roku książce chyba Niesego jest ze najstarszym parowcem na Wiśle jest "Moniuszko". Poza tym w rejestrze PZW Krakow z 1947 roku jest rok budowy 1852. Moze zrobiono jakiś szwindel i ten statek który mógł zbudować Schichau w 1880 (maszyna) pociagnieto pod ten stary "Sandomierz" tylko po co ?.
Andrzej w czym podajesz te wymiary i jak to przeliczyć
W.DANIELEWICZ
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
szukam informacji o statku uzbr. Kraszewski ktory zostal zarekwirowany na poczatku VIII 1920 jednak nie wzial udzialu w walkach w sierpniu wszedl do sluzby dopiero po 20 VIII.; i juz we wrzesniu przeszedl do flotylli reserwowej ...
dwa inne Albert i Herbert zostaly zarekwirowane we wrzesniu '20 , a przebudowe na nich rozpoczeto w grudniu'20! czy zostala zakonczona?
i moze w ogole cos wiecej o tych dwoch
Ch.
dwa inne Albert i Herbert zostaly zarekwirowane we wrzesniu '20 , a przebudowe na nich rozpoczeto w grudniu'20! czy zostala zakonczona?
i moze w ogole cos wiecej o tych dwoch
Ch.
Kraszewski eks Kaiserin Auguste VictorieCHRIS pisze:szukam informacji o statku uzbr. Kraszewski ktory zostal zarekwirowany na poczatku VIII 1920 jednak nie wzial udzialu w walkach w sierpniu wszedl do sluzby dopiero po 20 VIII.; i juz we wrzesniu przeszedl do flotylli reserwowej ...
dwa inne Albert i Herbert zostaly zarekwirowane we wrzesniu '20 , a przebudowe na nich rozpoczeto w grudniu'20! czy zostala zakonczona?
i moze w ogole cos wiecej o tych dwoch
Ch.
Zbudowany w 1892 roku w stoczni J.W. Klawiter Danzig
Wyporność ok. 175 ton ?
Dł. 41,70 m , szer. 5,50 m , zanurzenie 0,90 m
Maszyna parowa 220 KM napęd tylnokołowy
Nie uzbrojony planowane 2 x 75 i 4 ckm ? ale to nie pewne.
Po 20 października 1920 roku zwrócony właścicielowi
1927 – 1939 Przedsiębiorstwo Żeglugowe „Lloyd Bydgoski”
Po II wojnie pod nazwą Żubr następnie Drwęca wycofany w 1970 roku .
Może ktoś zweryfikuje te dane , pochodzą z artykułu M. Prosnaka
Pozdrawiam
Czy chodzi o artykuł Prosnaka z Nautologii czy jeszcze zamieszczony gdzie indziej. Dane "Kraszewskiego" to tylko częściowo sie zgadzają. Nigdy nie był w LLoydzie Bydgoskim zresztą oficjalna nazwa LB to LLoyd Bydgoski Spółka Akcyjna a nie Przedsiębiorstwo Żeglugowe.
Nie mam w tej chwili pod reką danych "KRASZEWSKIEGO".
Nie mam w tej chwili pod reką danych "KRASZEWSKIEGO".
Prosnak, Mieczys³aw: Pierwsze okrêty ¶ródl±dowe Polskiej Marynarki Wojennej 1918-1921.
Kwart. Hist. Nauki i Techn 46. 1 (2001), 57-99, engl. Res.
Prosnak, Mieczys³aw: Pierwsze okrêty wojenne odrodzonej Polski 1918-1921.
Kwartalnik Historii Nauki i Techniki 45. 2 (2000), 63-88.
Prosnak, Mieczys³aw: Pierwsza flota wojenna odrodzonej Polski (1918-1921).
Nautologia 34. 3/4 (1999), 39-48, Abb., Ktn
Kwart. Hist. Nauki i Techn 46. 1 (2001), 57-99, engl. Res.
Prosnak, Mieczys³aw: Pierwsze okrêty wojenne odrodzonej Polski 1918-1921.
Kwartalnik Historii Nauki i Techniki 45. 2 (2000), 63-88.
Prosnak, Mieczys³aw: Pierwsza flota wojenna odrodzonej Polski (1918-1921).
Nautologia 34. 3/4 (1999), 39-48, Abb., Ktn
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- W.Danielewicz
- Posty: 692
- Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk