Taki news a tutaj cisza...
https://www.portalmorski.pl/zegluga/591 ... do-gdanska
https://www.polskieradio.pl/395/7786/Ar ... c-shortcut
https://www.aa.com.tr/en/asia-pacific/1 ... y%20voyage.
Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska
-
Tadeusz Klimczyk
- Posty: 1358
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska
Może i dobrze bo przynajmniej tutaj nie pojawia się zalew głupstw, jakie zalewają internet na temat tego incydentalnego i pozbawionego jakiegokolwiek komercyjnego wymiaru wydarzenia. Na dodatek pachnącego z daleka Moskwą.
Jak ktoś trochę siedzi w temacie, to wystarczy popatrzeć na zdjęcie Istanbul Bridge stojącego w Baltic Hub, żeby dostrzec dziwne rzeczy.
Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska
Fakt, obecnie 'troche' maly na ta trase - c. 5000 TEU. Przyszedl pusty?
...
-
Tadeusz Klimczyk
- Posty: 1358
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska
Na statku prawie nie ma kontenerów należących do armatora. Co zaprzecza teorii o otwarciu nowego połączenia liniowego.
Ten statek przywiózł do Europy głownie wielką partię baterii jonowo-litowych, których przewóz połączeniami komercyjnymi podlega dużym ograniczeniom ale kolejowy jest zdaje się zabroniony. Baterie są zapakowane w specjalne kontenery, będące dla nich magazynem i jakby opakowaniem do transportu wewnątrz Unii. Kontenery te należą do producenta.
Przy okazji Chińczycy i Rosjanie przetestowali sobie drogę polarną, robiąc niezwykle nośną reklamę, głownie dzięki niekompetentnym dziennikarzom, ale także politykom samorządowym, profesorom i doktorom ekonomii i transportu morskiego, którzy bajdurzą o transportowej rewolucji, ciosie zadanym Stanom Zjednoczonym czy - jak wyskoczył jeden przedstawiciel Szczecina - wielkich szansach, jakie dla Szczecina z tego rejsu wynikają. Każdy chciał tu się wypowiedzieć, każdy chciał zaistnieć wiekopomnym komentarzem. I nikomu nie przyszło do głowy poświęcić 5 minut, by w internecie sprawdzić podstawowe fakty. Wystarczy wyfiltrować to, co piszą w/w bajkopisarze i czytać to, co piszą spedytorzy, czyli ludzie, którzy się tymi sprawami zajmują zawodowo.
I nikt nie sprawdził, kto jest właścicielem armatora Sea Legend. Najważniejsze fakty, jakie wszyscy przepisują od siebie, to to, że to armator singapurski a statek pod banderą Liberii....
Ten statek przywiózł do Europy głownie wielką partię baterii jonowo-litowych, których przewóz połączeniami komercyjnymi podlega dużym ograniczeniom ale kolejowy jest zdaje się zabroniony. Baterie są zapakowane w specjalne kontenery, będące dla nich magazynem i jakby opakowaniem do transportu wewnątrz Unii. Kontenery te należą do producenta.
Przy okazji Chińczycy i Rosjanie przetestowali sobie drogę polarną, robiąc niezwykle nośną reklamę, głownie dzięki niekompetentnym dziennikarzom, ale także politykom samorządowym, profesorom i doktorom ekonomii i transportu morskiego, którzy bajdurzą o transportowej rewolucji, ciosie zadanym Stanom Zjednoczonym czy - jak wyskoczył jeden przedstawiciel Szczecina - wielkich szansach, jakie dla Szczecina z tego rejsu wynikają. Każdy chciał tu się wypowiedzieć, każdy chciał zaistnieć wiekopomnym komentarzem. I nikomu nie przyszło do głowy poświęcić 5 minut, by w internecie sprawdzić podstawowe fakty. Wystarczy wyfiltrować to, co piszą w/w bajkopisarze i czytać to, co piszą spedytorzy, czyli ludzie, którzy się tymi sprawami zajmują zawodowo.
I nikt nie sprawdził, kto jest właścicielem armatora Sea Legend. Najważniejsze fakty, jakie wszyscy przepisują od siebie, to to, że to armator singapurski a statek pod banderą Liberii....
Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska
Czyli wychodzi na to, że niebezpieczny transport w ramach testu poszedł bokiem.
W razie jakiegoś pożaru można by taki statek zatopić i nikt by nie jęczał o jakiejś ekologii i zagrożeniach dla żeglugi.
W razie jakiegoś pożaru można by taki statek zatopić i nikt by nie jęczał o jakiejś ekologii i zagrożeniach dla żeglugi.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska
No mieli co testować bo ta droga jest nieźle rozpoznana.Tadeusz Klimczyk pisze: ↑ Przy okazji Chińczycy i Rosjanie przetestowali sobie drogę polarną
Sam tamtędy pływałem.
Raz nawet w zimie.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Waldemar Łysiak