Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Tadeusz Klimczyk
Posty: 1358
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

SiSi pisze: Taki news a tutaj cisza...

Może i dobrze bo przynajmniej tutaj nie pojawia się zalew głupstw, jakie zalewają internet na temat tego incydentalnego i pozbawionego jakiegokolwiek komercyjnego wymiaru wydarzenia. Na dodatek pachnącego z daleka Moskwą.

Jak ktoś trochę siedzi w temacie, to wystarczy popatrzeć na zdjęcie Istanbul Bridge stojącego w Baltic Hub, żeby dostrzec dziwne rzeczy.
Awatar użytkownika
SiSi
Posty: 281
Rejestracja: 2015-03-16, 14:11

Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska

Post autor: SiSi »

Fakt, obecnie 'troche' maly na ta trase - c. 5000 TEU. Przyszedl pusty?
...
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1358
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Na statku prawie nie ma kontenerów należących do armatora. Co zaprzecza teorii o otwarciu nowego połączenia liniowego.

Ten statek przywiózł do Europy głownie wielką partię baterii jonowo-litowych, których przewóz połączeniami komercyjnymi podlega dużym ograniczeniom ale kolejowy jest zdaje się zabroniony. Baterie są zapakowane w specjalne kontenery, będące dla nich magazynem i jakby opakowaniem do transportu wewnątrz Unii. Kontenery te należą do producenta.

Przy okazji Chińczycy i Rosjanie przetestowali sobie drogę polarną, robiąc niezwykle nośną reklamę, głownie dzięki niekompetentnym dziennikarzom, ale także politykom samorządowym, profesorom i doktorom ekonomii i transportu morskiego, którzy bajdurzą o transportowej rewolucji, ciosie zadanym Stanom Zjednoczonym czy - jak wyskoczył jeden przedstawiciel Szczecina - wielkich szansach, jakie dla Szczecina z tego rejsu wynikają. Każdy chciał tu się wypowiedzieć, każdy chciał zaistnieć wiekopomnym komentarzem. I nikomu nie przyszło do głowy poświęcić 5 minut, by w internecie sprawdzić podstawowe fakty. Wystarczy wyfiltrować to, co piszą w/w bajkopisarze i czytać to, co piszą spedytorzy, czyli ludzie, którzy się tymi sprawami zajmują zawodowo.

I nikt nie sprawdził, kto jest właścicielem armatora Sea Legend. Najważniejsze fakty, jakie wszyscy przepisują od siebie, to to, że to armator singapurski a statek pod banderą Liberii....
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6762
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska

Post autor: Peperon »

Czyli wychodzi na to, że niebezpieczny transport w ramach testu poszedł bokiem.
W razie jakiegoś pożaru można by taki statek zatopić i nikt by nie jęczał o jakiejś ekologii i zagrożeniach dla żeglugi.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Gregski
Posty: 1754
Rejestracja: 2006-01-27, 21:47
Lokalizacja: Na Kociewiu albo na morzu

Pierwszy chiński arktyczny kontenerowiec zawinął do Gdańska

Post autor: Gregski »

Tadeusz Klimczyk pisze: Przy okazji Chińczycy i Rosjanie przetestowali sobie drogę polarną
No mieli co testować bo ta droga jest nieźle rozpoznana.
Sam tamtędy pływałem.
Raz nawet w zimie.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
ODPOWIEDZ