Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
Jako wstep polecam
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprawa_tysi%C4%85ca
https://en.wikipedia.org/wiki/Expeditio ... e_Thousand
Na obrazkaz zaladowanie w Genuii ochotnikow na statki LOMBARDO i PIEMONTE
oraz desant w Marsali
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprawa_tysi%C4%85ca
https://en.wikipedia.org/wiki/Expeditio ... e_Thousand
Na obrazkaz zaladowanie w Genuii ochotnikow na statki LOMBARDO i PIEMONTE
oraz desant w Marsali
- Załączniki
-
- Garibaldi 11.jpg (594.34 KiB) Przejrzano 712 razy
-
- Garibaldi 12.jpg (635.59 KiB) Przejrzano 712 razy
-
- Garibaldi 13.jpg (681.6 KiB) Przejrzano 712 razy
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
PIEMONTE zelazny kolowy parowiec
zbudowany John Reid & Co, Port Glasgow - wodowanie 29 wrzesnia 1848
maszyny James & George Thomson 140 nhp
zwodowany jako "Marquis of Stafford" (365grt 214nrt154nhp) dla Sir James Matheson & Duke of Sutherland.
13.01.1849 proby
2.02.1849 zarejestrowany #1 w Stornway
Serwis Stornoway do Poolewe
1851 Stornoway do Ullapool i Lochinver.
10.01.1852 Brytyjski rejestr zamkniety , statek sporzedany pobcokrajowcom
1852 zakupiony Raffaele Rubattino za 151,200 Lirow
4.02.1852 wyplyna ze Glasgow do Genui jako "Piemonte"
16.02.1852 zarejestrowany #289 w Genui
9.03.1853 zarejestrowany #289 w Genui
05.05.1860 wypozyczony (oficjalnie zajety) Garibaldi.
13.06.1860 Dictatorial Marynarka (unofficial).
07.09.1860 Sardynska Marynarka
17.03.1861 Wloska MW - transportowiec 2-giej klasy
1862 hulk.
16.07.1865 sprzedany w publicznej aukcji w Neapolu
1866 rozebrany
zbudowany John Reid & Co, Port Glasgow - wodowanie 29 wrzesnia 1848
maszyny James & George Thomson 140 nhp
zwodowany jako "Marquis of Stafford" (365grt 214nrt154nhp) dla Sir James Matheson & Duke of Sutherland.
13.01.1849 proby
2.02.1849 zarejestrowany #1 w Stornway
Serwis Stornoway do Poolewe
1851 Stornoway do Ullapool i Lochinver.
10.01.1852 Brytyjski rejestr zamkniety , statek sporzedany pobcokrajowcom
1852 zakupiony Raffaele Rubattino za 151,200 Lirow
4.02.1852 wyplyna ze Glasgow do Genui jako "Piemonte"
16.02.1852 zarejestrowany #289 w Genui
9.03.1853 zarejestrowany #289 w Genui
05.05.1860 wypozyczony (oficjalnie zajety) Garibaldi.
13.06.1860 Dictatorial Marynarka (unofficial).
07.09.1860 Sardynska Marynarka
17.03.1861 Wloska MW - transportowiec 2-giej klasy
1862 hulk.
16.07.1865 sprzedany w publicznej aukcji w Neapolu
1866 rozebrany
- Załączniki
-
- Piemonte_nave_dei_Mille.jpg (894.85 KiB) Przejrzano 708 razy
-
- Piemonte col .jpeg (370.12 KiB) Przejrzano 692 razy
Ostatnio zmieniony 2025-10-11, 17:17 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
LOMBARDO drewniany kolowy parowiec
zbudowany Luigi Mancini, Livorno wodowanie 10 Maja 1841
maszyny Maudslay, Sons & Filed, 220 nhp 440ihp
Zbudowany dla Amministrazione degli II.RR Piroscafi Privilegiati of Milano.
15.09.1841 Compagnia Lombardo Toscana di Navigazione a Vapore, Leghorn.
1842 oferowana na aukcji w Milanie.
26.05.1846 zakupiony na aukcji w Triescie przez Raffaele Rubattino & Co., Genoa.
05.1860 zajety (wypozyczony) dla Garibaldiego.
17.03.1861 sluzba MW Wloch jako transportowiec of 3 klasy.
19.03.1864 zatonal Wyspy Tremiti
zbudowany Luigi Mancini, Livorno wodowanie 10 Maja 1841
maszyny Maudslay, Sons & Filed, 220 nhp 440ihp
Zbudowany dla Amministrazione degli II.RR Piroscafi Privilegiati of Milano.
15.09.1841 Compagnia Lombardo Toscana di Navigazione a Vapore, Leghorn.
1842 oferowana na aukcji w Milanie.
26.05.1846 zakupiony na aukcji w Triescie przez Raffaele Rubattino & Co., Genoa.
05.1860 zajety (wypozyczony) dla Garibaldiego.
17.03.1861 sluzba MW Wloch jako transportowiec of 3 klasy.
19.03.1864 zatonal Wyspy Tremiti
- Załączniki
-
- Lombardo R.png (76.68 KiB) Przejrzano 702 razy
-
- Lombardo_nave_dei_Mille.jpg (864.08 KiB) Przejrzano 702 razy
-
- Lombardo_-_bandiera.jpg (375.22 KiB) Przejrzano 702 razy
-
- Lombardo.jpg (263.77 KiB) Przejrzano 699 razy
-
- Fondale.jpg (95.29 KiB) Przejrzano 699 razy
-
- relitto (1).jpg (10.17 KiB) Przejrzano 698 razy
Ostatnio zmieniony 2025-10-11, 22:29 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
Z ksiazki (dzieki dr. Juliuszowi Tomczakowi za zwrocenie uwagi na to zrodlo)
GARIBALDI AND THE MAKING OF ITALYJUNE—NOVEMBER, 1860
GEORGE MACAULAY TREVELYAN
https://ia801304.us.archive.org/9/items ... 276685.pdf
>>Trzy parowce, które miały przewieźć Medyceusza i jego ludzi na Sycylię, zostały zakupione od francuskiej firmy, nominalnie w imieniu De Rohana, jankeskiego entuzjasty sprawy włoskiej. Pospiesznie przemianowano je na „Washington, Oregon i Franklin”, a konsul Stanów Zjednoczonych w Genui, w towarzystwie „Anglika Garibaldiego”, Pearda, który wyruszał z wyprawą, wszedł na pokład „Washingtona” i namalował na nim gwiazdy i pasy. Tuż przed świtem 1 czerwca „Medici wypłynął z „Washingtonem i Oregonem” z miejsca położonego kilka mil na zachód od Genui, gdzie odbyło się zaokrętowanie o północy, a tego samego dnia „Franklin” odpłynął z brzegu między Pizą a Livorno, gdzie zabrał na pokład toskańskich ochotników<<
Washington drewniany srubowy parowiec 1048t 469tx
zbudowany przez Philip Taylor et fils*, La Seyne wodowany 1854
maszyny tej samej firmy z zakladu w Marsylii 180nhp
* stocznia byla poprzednikiem "Société nouvelle des forges et chantiers de la Méditerranée" (FCM)
FCM ukonczyla statek w 1855
Taylor przejal w 1845 stocznie Mathieu et Lombard
z budowany dla "Compagnie Marseillaise de Navigation a Vapeur" jako Helvétie.
05.06.1860 zakupiony przez W de Rohan i w sluzbie pod flaga USA.
05.07.1860 Marina Dittatoriale Siciliana.
17.11.1860 do Sardynska Marynarka Koszt 500,500 Liras.
17.03.1861 commissioned in the Italian Navy as transportship of 3rd class.
1876 okret hydrograficzny
01.07.1897 baza okretow torpedowych.
16.06.1904 Wycofany czasowo ze służby
25.07.1904 skreslony ze sluzby
GARIBALDI AND THE MAKING OF ITALYJUNE—NOVEMBER, 1860
GEORGE MACAULAY TREVELYAN
https://ia801304.us.archive.org/9/items ... 276685.pdf
>>Trzy parowce, które miały przewieźć Medyceusza i jego ludzi na Sycylię, zostały zakupione od francuskiej firmy, nominalnie w imieniu De Rohana, jankeskiego entuzjasty sprawy włoskiej. Pospiesznie przemianowano je na „Washington, Oregon i Franklin”, a konsul Stanów Zjednoczonych w Genui, w towarzystwie „Anglika Garibaldiego”, Pearda, który wyruszał z wyprawą, wszedł na pokład „Washingtona” i namalował na nim gwiazdy i pasy. Tuż przed świtem 1 czerwca „Medici wypłynął z „Washingtonem i Oregonem” z miejsca położonego kilka mil na zachód od Genui, gdzie odbyło się zaokrętowanie o północy, a tego samego dnia „Franklin” odpłynął z brzegu między Pizą a Livorno, gdzie zabrał na pokład toskańskich ochotników<<
Washington drewniany srubowy parowiec 1048t 469tx
zbudowany przez Philip Taylor et fils*, La Seyne wodowany 1854
maszyny tej samej firmy z zakladu w Marsylii 180nhp
* stocznia byla poprzednikiem "Société nouvelle des forges et chantiers de la Méditerranée" (FCM)
FCM ukonczyla statek w 1855
Taylor przejal w 1845 stocznie Mathieu et Lombard
z budowany dla "Compagnie Marseillaise de Navigation a Vapeur" jako Helvétie.
05.06.1860 zakupiony przez W de Rohan i w sluzbie pod flaga USA.
05.07.1860 Marina Dittatoriale Siciliana.
17.11.1860 do Sardynska Marynarka Koszt 500,500 Liras.
17.03.1861 commissioned in the Italian Navy as transportship of 3rd class.
1876 okret hydrograficzny
01.07.1897 baza okretow torpedowych.
16.06.1904 Wycofany czasowo ze służby
25.07.1904 skreslony ze sluzby
- Załączniki
-
- RN_Washington.jpg (97.17 KiB) Przejrzano 672 razy
-
- Washington_Alberto_Porro.jpg (55.37 KiB) Przejrzano 672 razy
-
- Washington 2.png (1.13 MiB) Przejrzano 671 razy
Ostatnio zmieniony 2025-10-11, 23:52 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
Franklin drewniany kolowy parowiec 600t 231tx
zbudowany przez Louis-Aguste Vasse, Le Havre - wodowany 20.08.1838
maszyny firmy Barnes*, kotly Mazeline**, 150nhp 9w
*John Barnes (1798-1852) , maial wspolna firme z Joseph Miller w Londynie, po 1835 dzialal sam we Francji (z Paryza), ale firma byla zarejestrowana w Londynie. Maszxyny na jego zamowienie wykonywala Horseley Ironworks, Tipton, kolo Birmingham.
**zaklady byly poprzednikiem "Société nouvelle des forges et chantiers de la Méditerranée" (FCM), Le Havre
zbudowany dla Cie. Albrecht "L'Europe", Le Havre jako Amsterdam.
Serwis Le Havre-St.Petersburg (100 pasazerow + 280t ladunku)
1853 "Francia" Cie. des Chemins de Fer du Midi, Bordeaux. (flaga hiszpanska)
12.1853 Amsterdam Cie. Albrecht "L'Europe", Le Havre .
1860 Amsterdam Maison Bazin et Léon Gay, Marseilles.
05.06.1860 zakupiony przez William de Rohan i Giuseppe Finzi, w sluzbie pod flaga USA.
05.07.1860 Marina Dittatoriale Siciliana.
17.11.1860 do Sardynska Marynarka
17.03.1861 w sluzboe we flocie Wloch jako transportowiec 3 klasy
1863 skreslony ze sluzby
zbudowany przez Louis-Aguste Vasse, Le Havre - wodowany 20.08.1838
maszyny firmy Barnes*, kotly Mazeline**, 150nhp 9w
*John Barnes (1798-1852) , maial wspolna firme z Joseph Miller w Londynie, po 1835 dzialal sam we Francji (z Paryza), ale firma byla zarejestrowana w Londynie. Maszxyny na jego zamowienie wykonywala Horseley Ironworks, Tipton, kolo Birmingham.
**zaklady byly poprzednikiem "Société nouvelle des forges et chantiers de la Méditerranée" (FCM), Le Havre
zbudowany dla Cie. Albrecht "L'Europe", Le Havre jako Amsterdam.
Serwis Le Havre-St.Petersburg (100 pasazerow + 280t ladunku)
1853 "Francia" Cie. des Chemins de Fer du Midi, Bordeaux. (flaga hiszpanska)
12.1853 Amsterdam Cie. Albrecht "L'Europe", Le Havre .
1860 Amsterdam Maison Bazin et Léon Gay, Marseilles.
05.06.1860 zakupiony przez William de Rohan i Giuseppe Finzi, w sluzbie pod flaga USA.
05.07.1860 Marina Dittatoriale Siciliana.
17.11.1860 do Sardynska Marynarka
17.03.1861 w sluzboe we flocie Wloch jako transportowiec 3 klasy
1863 skreslony ze sluzby
- Załączniki
-
- Bois.png (778.4 KiB) Przejrzano 653 razy
-
- Hawks -plan.png (72.93 KiB) Przejrzano 653 razy
Ostatnio zmieniony 2025-10-12, 00:08 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
Oregon zelazny kolowy parowiec 175 grt
zbudowany przez Philip Taylor*, La Seyne wodowany 1852
maszyny tej samej firmy z zakladu w Marsylii 60nhp
* stocznia byla poprzednikiem "Société nouvelle des forges et chantiers de la Méditerranée" (FCM)
zbudowany dla Jourfier et Bossy, Marseilles jako Belzunce
05.06.1860 zakupiony przez William de Rohan i Dr.Agostino Bertani, w sluzbie pod flaga USA.
05.07.1860 Marina Dittatoriale Siciliana.
17.11.1860 do Sardynska Marynarka
17.03.1861 w sluzbie we flocie Wloch jako holownik
16.07.1869 wycofany ze sluzby
12.11.1870 skreslony ze sluzby
zbudowany przez Philip Taylor*, La Seyne wodowany 1852
maszyny tej samej firmy z zakladu w Marsylii 60nhp
* stocznia byla poprzednikiem "Société nouvelle des forges et chantiers de la Méditerranée" (FCM)
zbudowany dla Jourfier et Bossy, Marseilles jako Belzunce
05.06.1860 zakupiony przez William de Rohan i Dr.Agostino Bertani, w sluzbie pod flaga USA.
05.07.1860 Marina Dittatoriale Siciliana.
17.11.1860 do Sardynska Marynarka
17.03.1861 w sluzbie we flocie Wloch jako holownik
16.07.1869 wycofany ze sluzby
12.11.1870 skreslony ze sluzby
- Załączniki
-
- Bois 2.jpg (22.7 KiB) Przejrzano 649 razy
-
- Giraud.jpg (543.07 KiB) Przejrzano 647 razy
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
Radogna Cronistoria delle unità da guerra delle marine preunitarie S.556
W związku ze zwiększonymi potrzebami transportowymi, pod koniec czerwca w Anglii Agostino Bertaniego i hrabiego Michele Amari zakupili „Panther” firmy Burns & MacIver za 460 000 funtów szterlingów (FCS), później przemianowany na „Plebiscito”,
„Cambrię”, dawniej należącą do Cunard Line, za 600 000 funtów,
Aberdeen & London S.S. Co. „City of Aberdeen” za 718 000 funtów szterlingów (przemianowany na „Rosolino Pilo”),
„Indipendence” armatora z Liverpoolu N.T. Colemana za 500 000 funtów szterlingów (przemianowany na „Indipendenza”)
oraz „London” za FCS. 200 000 przemianowano na „Vittoria”,
a na koniec cztery inne małe parowce po 161 000 funtów każdy: „Badger” przemianowano na „Ferruccio”,
„Ferret” przemianowano na „Calatafimi”, „Wasel”, który nie zmienił nazwy,
oraz „Queen of England” przemianowano na „Anita”.
W związku ze zwiększonymi potrzebami transportowymi, pod koniec czerwca w Anglii Agostino Bertaniego i hrabiego Michele Amari zakupili „Panther” firmy Burns & MacIver za 460 000 funtów szterlingów (FCS), później przemianowany na „Plebiscito”,
„Cambrię”, dawniej należącą do Cunard Line, za 600 000 funtów,
Aberdeen & London S.S. Co. „City of Aberdeen” za 718 000 funtów szterlingów (przemianowany na „Rosolino Pilo”),
„Indipendence” armatora z Liverpoolu N.T. Colemana za 500 000 funtów szterlingów (przemianowany na „Indipendenza”)
oraz „London” za FCS. 200 000 przemianowano na „Vittoria”,
a na koniec cztery inne małe parowce po 161 000 funtów każdy: „Badger” przemianowano na „Ferruccio”,
„Ferret” przemianowano na „Calatafimi”, „Wasel”, który nie zmienił nazwy,
oraz „Queen of England” przemianowano na „Anita”.
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
INDIPENDENZA (zbud Alexander Stephen & Sons Ltd, Kelvinhaugh, Glasgow, 15 wodowany 2x.02.1857)
Polozenie stepki jako "Prince Albert" dla Aberdeen, Leith & Clyde S.N. Co., Aberdeen (zlecenie od Alexandra Stephena)
Maszyny Randolph, Elder & Co 220nKM (Stephen zaczal budowac maszyny od 1871)
26.08.1857 Proby jako "Levant" .
04.11.1857 zarejestrowany jak "Independence" ON20197 dla Dundalk Steam Packet Co, Glasgow (Neal. T. Coleman)
03.08.1860 sprzedany dla John Preston, Leadenhall St., London, broker,
03.08.1860 George Felletti, gentleman, Leicester Sq. London, zarejestrowany w Liverpoolu #162,
03.08.1860 sprzedany dla Agostino Rocco z Genui dla Dictatorial Navy (Garibaldi).
11.08.1860 zawinal do Gibraltaru, kapitan C.R.Suckling in ballast for orders,
21.08.1860 wyplyna z Palermo so Messiny, kapitan Suckling.
W sluzbai jako "Indipendenza"
17.11.1860 Marynarka Sardinii.
17.03.1861 Flota Wloch jako transportowiec 3ej klasy
12.07.1870 skreslony z listy floty
- Załączniki
-
- Radogna.png (666.89 KiB) Przejrzano 315 razy
-
- Cork Advertising Gazette - Wednesday 05 August 1857 INDIPENDENZE.jpg (130.97 KiB) Przejrzano 315 razy
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
PLEBISCITO (zbud Robert Steele & Co., Cartsburn ,10 wodowany 5.09.1856)
Maszyny Randolph, Elder & Co., Govan 320nhp
Zbudowany dla Burns & McIver S.S. Co.(G. & J. Burns), Glasgow jako "Panther" ON17875 (702grt 442nrt)
05.01.1857 zarejestrowany Glasgow #1 dla James Burns, G.Burns, John Burns
18.03.1859 zarejestrowany Glasgow #34 dla John Burns , J.C. Burns,C.MacIver
09.08.1859 sprzedany Peter Denny i John McAusland za £20,000
11.04.1858-19.08-1860 W czarterze In P & O.
06.1860 zakupiony przez Agostino Bertani i przemianowany "Plebiscito".
19.07.1860 doplynal do Genui, kapitan Carter,
La Marina Dittatoriale Siciliana.
1.09.1860 doplynal do Palermo z Messiny, kapitan Carter.
17.11.1860 Marynarka Sardinii.
17.03.1861 Flota Wloch jako transportowiec 3ej klasy
27.09.1873 z aktywnej floty
31.03.1875 skreslony z listy floty
- Załączniki
-
- Radogna.png (1.19 MiB) Przejrzano 303 razy
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
CAMBRIA (zbud. Robert Steele & Co., Greenock, 94 wodowany 01.08.1844)
Maszyny 2 side level. Robert Napier, 450 nhp, 9.0 ws
01.01.1845 zarejestrowany #1 dla British & North American Royal Mail Steam Packet Co., Glasgow
27.03.1947 przerejestrowany #35 ta sama firma, inni zarzadzajacy
01.11.1853 przerejestrowany #166 ta sama firma, inni zarzadzajacy
2.1854 – 3.1856 w czarterze jako transportowiec No. 101. w czasie Wojny krymskiej
1855 ON22346.
02.1857 – 1859 w czarterze European & Australian Royal Mail Steam Packet Co.
.07.1860 zakupiony przez Dr. Agostino Bertani za £9,000 and commissioned on
17.11.1860 Marynarka Sardynii
17.03.1861 We flocie Wloskiej jako transportowiec
1861 4 nowe kotlyfirmy Ansaldo, Sampierdarena.
31.03.1875 skreslony
- Załączniki
-
- Radogna.png (939.09 KiB) Przejrzano 296 razy
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
CITY OF ABERDEEN (zbud John Scott & Sons, Westburn, Greenock; wodowany 03.02.1835)
Maszyny Scott, Sinclair & Co., Greenock 240 nHP 9w
5.06.1835 zarejestrowany Aberdeen & London Shipping Co. (mgr John Duffus & Co.), Aberdeen #20 jako pasazersko towarowy (384bm 165ft)
12.11.1836 zarejestrowany Aberdeen Steam Navigation Co, London. #129
1841 przedluony o 23ft przez Alex Duthie, Aberdeen (952grt 663nrt, length 188.6'), ukonczony 10.11.1841,
12.11.1841 zarejestrowany dla tych samych wlascicieli. #45
03.1855-06.1855 transportowiec w czasioe wokjny krymskiej
1858 sprzedany dla James & Peter Denny, Dumbarton za £4000jako czesciowa platnosc za "Duke of Rothesay" i przebudowany t (878 grt, 553 nrt, 193.3').
16.06.1860 T. S. Begbie, London.
12.09.1860 rejestr zamkniety, statek sprzedany obcokrajowcom
06.1860 zakupiony przez Agostino Bertani u sluzyl jako trensportowiec pod flaga brytyjska
4.07.1860 przyplyna do Gibraltaru pod balastemst, kapitan E.Scott, 6.5 days from Liverpool fo Genoa.
17.03.1861 Flota Wloch jako transportowiec 2ej klasy,nazwany "Rosolino Pilo"
16.01.1868 skreslony
- Załączniki
-
- Radogna-1.png (934.74 KiB) Przejrzano 282 razy
-
- Radogna-2.png (1.29 MiB) Przejrzano 282 razy
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
Dobre!
Pytanie, czy czasem nie zmieniono mu nazwy zanim jeszcze został wcielony do floty włoskiej? Do Włoch, z tego co się orientuję, trafił pod starą nazwą, ale już po wylądowaniu Garibaldiego w Kalabrii (mniej więcej w tym czasie) w niektórych materiałach pojawia się nazwa Rosolino Pilo. Problem w tym, że jest nazywana raz tak, raz tak. Coś wiesz na ten temat?17.03.1861 Flota Wloch jako transportowiec 2ej klasy,nazwany "Rosolino Pilo"
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
Erinnerungen aus dem italienischen Feldzuge von 1860
vol 1 1861 str 142
w sierpniu 1860 sztab znajdowal sie na parowcu "Rosolino Pilo" bylym "Duca di Calabria".
"Duca di Calabria". byl malym parowcem lokalnym.
Jak pisalem "City of Aberdeen" sluzyl pod flaga brytyjska,
ale juz 12.09.1860 byl skreslony z rejestru brytyjskiego, kjako,sprzedany obcokrajowcom.
Radogna Cronistoria delle unità da guerra delle marine preunitarie S.595
>> "Il 17 novembre 1860 entrò a far parte della Marina da
guerra sarda, ribattezzato "Rosolino Pilo” <<
czyli nalezy poprawic.
Professor Peter M. Brown (1926 –2022)
«Garibaldi and the City of Aberdeen»,
Aberdeen University Review, 38, 1960, pp. 500-508
Uwaga. notatka w roznych zrodlach, ze zatonal w 1871 jest bledna
chodzi o inny statek brytyjski "City of Aberdeeen"
vol 1 1861 str 142
w sierpniu 1860 sztab znajdowal sie na parowcu "Rosolino Pilo" bylym "Duca di Calabria".
"Duca di Calabria". byl malym parowcem lokalnym.
Jak pisalem "City of Aberdeen" sluzyl pod flaga brytyjska,
ale juz 12.09.1860 byl skreslony z rejestru brytyjskiego, kjako,sprzedany obcokrajowcom.
Radogna Cronistoria delle unità da guerra delle marine preunitarie S.595
>> "Il 17 novembre 1860 entrò a far parte della Marina da
guerra sarda, ribattezzato "Rosolino Pilo” <<
czyli nalezy poprawic.
Professor Peter M. Brown (1926 –2022)
«Garibaldi and the City of Aberdeen»,
Aberdeen University Review, 38, 1960, pp. 500-508
Uwaga. notatka w roznych zrodlach, ze zatonal w 1871 jest bledna
chodzi o inny statek brytyjski "City of Aberdeeen"
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
To by pasowało. 17 listopada jednostki flotylli Garibaliego przejęła marynarka sardyńska. I wtedy mogła nastąpić zmiana nazwy (czyli już po okresie bycia częścią flotylli)."Il 17 novembre 1860 entrò a far parte della Marina da guerra sarda, ribattezzato "Rosolino Pilo”
Flota Garibaldiego (MARINA DITTATORIALE SICILIANA)
ANITA (zbud. R.& H. Green, Blackwall, 302 wodowany 17.09.1853) drewniany srubowy
Maszyny Miller & Ravenhill 300 nhp.
zbudowyny jako "Donna Maria Secunda" dla Companhia de Navegacao a Vapor Luso-Brasiliera, Oporto.
1859 Sprzedany na aukcji w Lisbon i odplynal do Liverpoolu pod balastem 11.11.1859 (mozliwe ze pod nazwa Liverpool).
14.03.1860, zarejesztrowany dla Thomas William Forwood and Arthur Bower Forwood, Liverpool #65, jako "Queen of England" Zakupiony przez Agostino Bertanidla dla Floty Dictatorskiej-.
31.07.1860 oposcil Liverpool, kapitan Corbett,
20.08.1860 doplyna do Messiny dostatrczajac gwintowki s (2200 USA, 80 british, 1150 system Enfield) 12 large guns, 14x12pdr , ewidentnoiy nie uzywany
3.09.1860 sprzedany dla obcokrajowcow
nie wprowadzony do floty Sardynii, ani Wloch
- Załączniki
-
- IS.jpg (22.34 KiB) Przejrzano 114 razy