Ta bolesna decyzja biznesowa gdy pokazanie pokazanie książki kilku ekspertom celem korekty zmniejszy sprzedaż o 10%!Tadeusz Klimczyk pisze: ↑ Ja ! Nie robiłem tego podpisu ale sprawdzałem.
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Należy zdekolonializować Azję Północną.
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
A niby dlaczego ma zmniejszyć sprzedaż, i to akurat o 10 %?
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Uwaga ,na stronę 283 przedostał się superkrążownik


-
- Posty: 1302
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Nie masz jakiejś innej książki do czytania ?
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
jest bardzo dobra i nie mogę się oderwać 
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
No dobra strona 252 ,takie głupie pytanie może coś przegapiłem ,bo kontekst jest : problemy Niemców z operacjami minowymi ,to oni też mieli Naval War Staff ?

Dodano po 1 godzinie 57 minutach 1 sekundzie:
Zaczynam pierwszą bitwę pod Helgolandem ,str 288-289 ,T33 wzięty na hol przez jeden czy dwa krążowniki ?


Dodano po 9 minutach 36 sekundach:
T 33 i inne ,wyporność
400 t? a to nie te sympatyczne maluchy z Elblaga?

"Ciąg dalszy niemieckich torpedowców z "rodziny" S 7/24 - teraz dodatkowo S 32/33. S 32 różnił się nieco od pozostałych, czyli S 33-41. Zbudowane w latach 1886-1887. Wyporność 117 ton (S 32), nieco ponad 110 ton (pozostałe). Wymiary 39,1-39,9 x 5,3-4,8 x 2,5-2,3 m. Uzbrojenie 1x37 (wymienione później na 1x50), 3 wt. S 32 zatonął na Bałtyku w 1910 roku w wyniku kolizji z innym torpedowcem. S 41 zatonął w sztormie w 1895 roku. Pozostałe jeszcze przed wybuchem I wojny przerobione zostały na trałowce (nazwa zmieniona - litera T). Wycofane zaraz po wojnie."

Dodano po 1 godzinie 57 minutach 1 sekundzie:
Zaczynam pierwszą bitwę pod Helgolandem ,str 288-289 ,T33 wzięty na hol przez jeden czy dwa krążowniki ?


Dodano po 9 minutach 36 sekundach:
T 33 i inne ,wyporność


"Ciąg dalszy niemieckich torpedowców z "rodziny" S 7/24 - teraz dodatkowo S 32/33. S 32 różnił się nieco od pozostałych, czyli S 33-41. Zbudowane w latach 1886-1887. Wyporność 117 ton (S 32), nieco ponad 110 ton (pozostałe). Wymiary 39,1-39,9 x 5,3-4,8 x 2,5-2,3 m. Uzbrojenie 1x37 (wymienione później na 1x50), 3 wt. S 32 zatonął na Bałtyku w 1910 roku w wyniku kolizji z innym torpedowcem. S 41 zatonął w sztormie w 1895 roku. Pozostałe jeszcze przed wybuchem I wojny przerobione zostały na trałowce (nazwa zmieniona - litera T). Wycofane zaraz po wojnie."
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Czytamy dalej , na str 282 : "Druga linia niemieckiej obrony składała się z 9 starych torpedowców " ale na str 274 "służbę pełniło 10 jednostek " który odpadł?
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
dalej str 282 typ V180 i G192 miał chyba 4 pojedyncze wyrzutnie torpedowe a nie dwie
https://naval-history.net/WW1NavyGermanDestroyers.htm
i strona 283 odnośnie awiza Hela , z
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Hela
wynika ,że 3x88 a nie 4x 88 no i tez 3 x wt nie wspomniane a chyba ważne
Może jest jakieś inne źródło , które mówi inaczej
https://naval-history.net/WW1NavyGermanDestroyers.htm
i strona 283 odnośnie awiza Hela , z
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Hela
wynika ,że 3x88 a nie 4x 88 no i tez 3 x wt nie wspomniane a chyba ważne
Może jest jakieś inne źródło , które mówi inaczej
Ostatnio zmieniony 2024-10-12, 13:34 przez dakoblue, łącznie zmieniany 1 raz.
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Tadeusz, zrób mu zdjęcie i powieś na tablicy "Tych czytelników nie obsługujemy". 
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Ależ bez wątpienia - jesteś jak doktor Judym. 
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Uzbrojenie HMS Arethusa ,tu czytelnik (oczywiście ten niedoinformowany) może się poczuć trochę zdezorientowany
Str 95 2x152 ,6x102

Str 282 2x152 ,10x102

i opis pojedynku z Frauenlobem ,gdzie powracamy do 6x102 i dalej lewoburtowe nr 1 i nr 3 maja zacięte zamki i ostatnie działo na lewej burcie (nr2?) zostaje trafione/zniszczone
ale dalej mamy : stracone 2x102 i " funkcjonalność pozostałej dwójki została wkrótce przywrócona' co sugeruje ,ze Arethusa miała 4x 102 czy chodzi o przywrócenie 1x102 i zaklinowanego rufowego 152 ? czy pozostałych uszkodzonych 2x102 czyli jedno z nich musiało być prawoburtowe ,trochę to niejasne

Str 95 2x152 ,6x102

Str 282 2x152 ,10x102

i opis pojedynku z Frauenlobem ,gdzie powracamy do 6x102 i dalej lewoburtowe nr 1 i nr 3 maja zacięte zamki i ostatnie działo na lewej burcie (nr2?) zostaje trafione/zniszczone
ale dalej mamy : stracone 2x102 i " funkcjonalność pozostałej dwójki została wkrótce przywrócona' co sugeruje ,ze Arethusa miała 4x 102 czy chodzi o przywrócenie 1x102 i zaklinowanego rufowego 152 ? czy pozostałych uszkodzonych 2x102 czyli jedno z nich musiało być prawoburtowe ,trochę to niejasne

Ostatnio zmieniony 2024-10-12, 17:38 przez dakoblue, łącznie zmieniany 1 raz.
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
A ten biedny czytelnik czytelnika gubi się tym bardziej, że nie wie, co to HNS.
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
qurwa literówka ,już poprawiam
Dodano po 35 sekundach:
Dodano po 4 minutach 46 sekundach:
Dodano po 35 sekundach:
doceniam ironię
Dodano po 4 minutach 46 sekundach:
Hrvatski Nogometni Savez (Croatian Football Federation)
-
- Posty: 1302
- Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
- Lokalizacja: Sopot
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
dakoblue p[/quote pisze:
No dobra strona 252 ,takie głupie pytanie może coś przegapiłem ,bo kontekst jest : problemy Niemców z operacjami minowymi ,to oni też mieli Naval War Staff ?
W "rękopisie" mam: "Operacyjnego Dowództwa Floty". Musiało się coś samo nadpisać podczas redagowania tekstu i nie zostało wyłapane podczas korekty.
Zaczynam pierwszą bitwę pod Helgolandem ,str 288-289 ,T33 wzięty na hol przez jeden czy dwa krążowniki ?
Wzięty na hol przez Frauenloba. Stettin się pojawił w drugim miejscu z nieuwagi, bo w źródle w punkcie, który opisuje wzięcie na hol T 33 nie pada nazwa Frauenlob tylko nazwisko jego dowódcy oraz przy okazji nazwa krążownika Stettin. Trzeba uważać.
Dodano po 23 minutach 17 sekundach:
Akurat w tym linku do SMS Hela na Wiki stoi jak byk: "Hela was armed with a main battery of four 8.8 cm (3.5 in) SK L/30[Note 1] quick-firing guns in individual mountings" (podpuszczasz mnie ?)dakoblue pisze: ↑ dalej str 282 typ V180 i G192 miał chyba 4 pojedyncze wyrzutnie torpedowe a nie dwie
https://naval-history.net/WW1NavyGermanDestroyers.htm
i strona 283 odnośnie awiza Hela , z
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Hela
wynika ,że 3x88 a nie 4x 88 no i tez 3 x wt nie wspomniane a chyba ważne
Może jest jakieś inne źródło , które mówi inaczej
Ale to nie ma znaczenia bo w kwestii "niemieckich torpedowców" muszę jedną rzecz wyjaśnić. Obmyślając książkę doszedłem do wniosku, że trzeba całkowicie zrezygnować z podawania w niej danych technicznych okrętów, ograniczając je tylko do niezbędnego minimum (zaokrąglona wyporność, główna artyleria, prędkość i czasami najgrubszy pancerz a burcie), które pozwoli czytającemu z grubsza się zorientować w podstawowej charakterystyce okrętu. Zrobiłem to z niżej wymienionych powodów, zdając sobie sprawę, że spora liczba odbiorców w Polsce cały czas szuka w książkach danych okrętów, co zresztą odczułem w internetowych komentarzach typu "Są tam dane techniczne ? Nie ? Łeeee..."
1). Dostałbym obłędu grzebiąc w setkach niemieckich i brytyjskich torpedowców i niszczycieli, ich wariantach, podtypach i w ustalaniu w co były uzbrojone starsze jednostki w dniu wybuchu wojny. Ta sama zasada dotyczy wszystkich innych klas okrętów, także pancerników,
2). Historia, którą miałem zamiar opisać stałaby się nieczytelna a książka przesadnie długa.
3). Na końcu i tak gdzieś poległbym na niemieckich czy brytyjskich torpedowcach/niszczycielach, bo nie zgadzałaby się ilość luf czy wyrzutni torpedowych
Dlatego przyjąłem zasadę niepodawania charakterystyk taktyczno-technicznych okrętów a te skrótowe zwykle pochodzą albo z Conwaya albo z Wiki i na ogół nie podlegały głębszej weryfikacji w nieprzebranych zasobach internetu i różnych wydawnictw. W książce nie brakuje technikaliów ale tylko tam, gdzie ze względu na całą narrację było to wg. mnie potrzebne. Oczywiście w przypadku mniejszych okrętów pewnie zdarzą się nieścisłości - przyjąłem to ryzyko przed przystąpieniem do pracy, bo ta książka nie miała być o okrętach.
Oczywiście nie jest to usprawiedliwienie dla oczywistych pomyłek pisarskich w korzystaniu z nawet podstawowych źródeł - za nie biorę odpowiedzialność.
Dodano po 5 minutach 49 sekundach:
Arethusa, jak sam dobrze wiesz, była uzbrojona w 2 działa 152 mm i 6 dział 102 mm. Ta 10 x 102 mm na stronie to pomyłka wynikająca z tego, że cały typ Arethusa został zaprojektowany z uzbrojeniem 10 x 102, i zmianę wprowadzono jak pierwsze jednostki miały położone stępki. Czasem jednak lepiej zaglądnąć do Wiki niż brać dane z obszernych książek Friedmana.
Tadeusz Klimczyk, Grand Fleet 1914-1919
Wszystko jasne ,odnośnie Hela Przy https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Hela trzeba przeczytac całośc ,że by dojsć do 3x 88
Modyfikacje i World War I
. Both of her stern 8.8 cm guns were removed and their ammunition allotment was reduced to 156 shells per gun. Her aft superstructure was enlarged to provide additional accommodation space. The ship also received a larger bridge.[4][9
czyli miała 2x88 a pózniej
World War I
Following the start of World War I in July 1914, Hela was brought back to active duty and assigned to IV Scouting Group. The unit was tasked with supporting the German torpedo boats that formed the outer ring of coastal scouting patrols in the German Bight. She was modified slightly between 13 and 16 August, having a third 8.8 cm gun installed. Hela was stationed to the northeast of Helgoland, along with the cruiser Stettin.[9][16]
czyli wnioskuje ,ze w w opisywanym czasie miała 3 x 88
Dodano po 3 minutach 38 sekundach:
Tak ,dzięki za wyjaśnienia ,wiadomo ,że to typo albo omyłki w redagowaniu ,natomiast przy opisywaniu uszkodzeń dział Arethusy to się zgubiłem ,które były zniszczone (2) ,a które wróciły do akcji (2)
Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
czytamy dalej bo książka jest oczywiście bardzo dobra
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
. Both of her stern 8.8 cm guns were removed and their ammunition allotment was reduced to 156 shells per gun. Her aft superstructure was enlarged to provide additional accommodation space. The ship also received a larger bridge.[4][9
czyli miała 2x88 a pózniej
World War I
Following the start of World War I in July 1914, Hela was brought back to active duty and assigned to IV Scouting Group. The unit was tasked with supporting the German torpedo boats that formed the outer ring of coastal scouting patrols in the German Bight. She was modified slightly between 13 and 16 August, having a third 8.8 cm gun installed. Hela was stationed to the northeast of Helgoland, along with the cruiser Stettin.[9][16]
czyli wnioskuje ,ze w w opisywanym czasie miała 3 x 88
Dodano po 3 minutach 38 sekundach:
Tak ,dzięki za wyjaśnienia ,wiadomo ,że to typo albo omyłki w redagowaniu ,natomiast przy opisywaniu uszkodzeń dział Arethusy to się zgubiłem ,które były zniszczone (2) ,a które wróciły do akcji (2)
Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
czytamy dalej bo książka jest oczywiście bardzo dobra
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Tadeusz Klimczyk pisze: ↑dakoblue p[/quote pisze:
No dobra strona 252 ,takie głupie pytanie może coś przegapiłem ,bo kontekst jest : problemy Niemców z operacjami minowymi ,to oni też mieli Naval War Staff ?
W "rękopisie" mam: "Operacyjnego Dowództwa Floty". Musiało się coś samo nadpisać podczas redagowania tekstu i nie zostało wyłapane podczas korekty.
Zaczynam pierwszą bitwę pod Helgolandem ,str 288-289 ,T33 wzięty na hol przez jeden czy dwa krążowniki ?
Wzięty na hol przez Frauenloba. Stettin się pojawił w drugim miejscu z nieuwagi, bo w źródle w punkcie, który opisuje wzięcie na hol T 33 nie pada nazwa Frauenlob tylko nazwisko jego dowódcy oraz przy okazji nazwa krążownika Stettin. Trzeba uważać.
Dodano po 23 minutach 17 sekundach:Akurat w tym linku do SMS Hela na Wiki stoi jak byk: "Hela was armed with a main battery of four 8.8 cm (3.5 in) SK L/30[Note 1] quick-firing guns in individual mountings" (podpuszczasz mnie ?)dakoblue pisze: ↑ dalej str 282 typ V180 i G192 miał chyba 4 pojedyncze wyrzutnie torpedowe a nie dwie
https://naval-history.net/WW1NavyGermanDestroyers.htm
i strona 283 odnośnie awiza Hela , z
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Hela
wynika ,że 3x88 a nie 4x 88 no i tez 3 x wt nie wspomniane a chyba ważne
Może jest jakieś inne źródło , które mówi inaczej
Ale to nie ma znaczenia bo w kwestii "niemieckich torpedowców" muszę jedną rzecz wyjaśnić. Obmyślając książkę doszedłem do wniosku, że trzeba całkowicie zrezygnować z podawania w niej danych technicznych okrętów, ograniczając je tylko do niezbędnego minimum (zaokrąglona wyporność, główna artyleria, prędkość i czasami najgrubszy pancerz a burcie), które pozwoli czytającemu z grubsza się zorientować w podstawowej charakterystyce okrętu. Zrobiłem to z niżej wymienionych powodów, zdając sobie sprawę, że spora liczba odbiorców w Polsce cały czas szuka w książkach danych okrętów, co zresztą odczułem w internetowych komentarzach typu "Są tam dane techniczne ? Nie ? Łeeee..."
1). Dostałbym obłędu grzebiąc w setkach niemieckich i brytyjskich torpedowców i niszczycieli, ich wariantach, podtypach i w ustalaniu w co były uzbrojone starsze jednostki w dniu wybuchu wojny. Ta sama zasada dotyczy wszystkich innych klas okrętów, także pancerników,
2). Historia, którą miałem zamiar opisać stałaby się nieczytelna a książka przesadnie długa.
3). Na końcu i tak gdzieś poległbym na niemieckich czy brytyjskich torpedowcach/niszczycielach, bo nie zgadzałaby się ilość luf czy wyrzutni torpedowych
Dlatego przyjąłem zasadę niepodawania charakterystyk taktyczno-technicznych okrętów a te skrótowe zwykle pochodzą albo z Conwaya albo z Wiki i na ogół nie podlegały głębszej weryfikacji w nieprzebranych zasobach internetu i różnych wydawnictw. W książce nie brakuje technikaliów ale tylko tam, gdzie ze względu na całą narrację było to wg. mnie potrzebne. Oczywiście w przypadku mniejszych okrętów pewnie zdarzą się nieścisłości - przyjąłem to ryzyko przed przystąpieniem do pracy, bo ta książka nie miała być o okrętach.
Oczywiście nie jest to usprawiedliwienie dla oczywistych pomyłek pisarskich w korzystaniu z nawet podstawowych źródeł - za nie biorę odpowiedzialność.
Dodano po 5 minutach 49 sekundach:Arethusa, jak sam dobrze wiesz, była uzbrojona w 2 działa 152 mm i 6 dział 102 mm. Ta 10 x 102 mm na stronie to pomyłka wynikająca z tego, że cały typ Arethusa został zaprojektowany z uzbrojeniem 10 x 102, i zmianę wprowadzono jak pierwsze jednostki miały położone stępki. Czasem jednak lepiej zaglądnąć do Wiki niż brać dane z obszernych książek Friedmana.
Ostatnio zmieniony 2024-10-14, 13:33 przez dakoblue, łącznie zmieniany 1 raz.