Takie życie, postępy badań idą na przód. Na dzień dzisiejszy nie ma niczego lepszego
Wygląd i budowa ścigacza S-1
Re: Wygląd i budowa ścigacza S-1
„Kto nie szanuje i nie ceni swojej przeszłości, ten nie jest godzien szacunku, teraźniejszości ani prawa do przyszłości.” Marszałek Józef Piłsudski
https://patronite.pl/Flota
https://patronite.pl/Flota
Re: Wygląd i budowa ścigacza S-1
A serce rozdarte
Ale chyba czas iść z postępem, zrobiona dobra robota, to do niej trzeba odnieść się 
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Wygląd i budowa ścigacza S-1
Rufa S2 lub S3 po przebudowie jesienią 1941r:
- nadbudówka wieżyczki Frazer-Nash z emblematem (emblemat 3 Flotylli MGB?),
- Oerlikon 20mm,
- charakterystyczne "koryto" na burcie wystające za profil pawęży,
S2 po remoncie w 1941.
Na rufie wzdłuż burt, jest coś ułożone w czymś co chyba przypomina te koryto/szyny ze zdjęcia rufy? Nasuwa mi się pytanie...
Po przebudowie jesienią 1941 w tym dzięki wzmocnieniom pokładu rufowego, S2 i S3 miały możliwość postawienia do 18 małych min morskich po 30 kg...
Jakiego konkretnie typu były to miny, czy owe 30kg to:Marek Twardowski. Polskie ścigacze w II wojnie światowej. „Morza, Statki i Okręty”. 3/1998.:
- masa całkowita miny
- masa ładunku wybuchowego
Zakładając że 30kg to masa ładunku... mamy dwu kandydatów:
- mina - Type H Mark VI, z 27kg Amatol'u.
- mina - Mark XIXS o masie całkowitej 45kg., zaprojektowana do użycia przeciwko okrętom o małym zanurzeniu.
- bomba - Mark XII, z ładunkiem 55 lbs. (25 kg) Minol'u
- bomba - Type F z ładunkiem o masie całkowitej 31,8 kg