Nasze fantazje okrętowe
Re: Nasze fantazje okrętowe
Mnie się wydaje trochę za krótki, jak na zestaw uzbrojenia.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Nasze fantazje okrętowe
Raczej jest tak że wymiary i parametry niezbyt się ze sobą komponują. Kiedyś sobie takiego wykombinowałem, takież uzbrojenie, prędkość i opancerzenie, ale wymiary coś tak wyszło 230x26 metrów. Ten tu jest za krótki i za pękaty jak na Niemców, no i brakuje mu ze 3-4 tys ton wyporności.
A jak już robić "niemca", to oczywiście że z niskim pokładem pancernym i skosami
Zasięg na dieslu przy zachowanej pojemności zbiorników powinien wynosić 15 do 20 tys Mm
A jak już robić "niemca", to oczywiście że z niskim pokładem pancernym i skosami

Zasięg na dieslu przy zachowanej pojemności zbiorników powinien wynosić 15 do 20 tys Mm

Re: Nasze fantazje okrętowe
Z tego co czytałem, to zastosowanie Diesli do napędu jednostki wymuszało poszerzenie okrętu o około 2m, więc w moim przypadku zastosowanie samych turbin, nawet "osłabionych" z S&G nie musi dać wiele gorszych osiągów od tych które "nakreśliłem", właściwie to skłonny jestem nawet zastosować nieco lżejszy pancerz burtowy (127-170mm) no i ofc żółwia, bo to standard niemiecki w tym okresie..
9 dział 280mm wystarczy na krążowniki ciężkie i lekkie, a dysponując lepszym od nich pancerzem i większym zasięgiem (dział) i dorównując im prędkością a przewyższając dzielnością morską to moim zdaniem są rzeczy nie do pogardzenia w tym wypadku.
9 dział 280mm wystarczy na krążowniki ciężkie i lekkie, a dysponując lepszym od nich pancerzem i większym zasięgiem (dział) i dorównując im prędkością a przewyższając dzielnością morską to moim zdaniem są rzeczy nie do pogardzenia w tym wypadku.
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. 
Jakże daleko z Domu do Morza!
Jakże daleko z Domu do Morza!
- Marek-1969
- Posty: 429
- Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
- Lokalizacja: Bytom
Re: Nasze fantazje okrętowe
I tak doszliśmy to holenderskich pomysłów na krążownik liniowy model 1940....
Re: Nasze fantazje okrętowe
Przecież miał być ładny, Marku.
Pozdrawiam,
Maciej

Pozdrawiam,
Maciej
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Nasze fantazje okrętowe
Wykorzystałem proporcje kadłuba niemieckich krążowników i sprawdziłem wzorem admiralicji moc niezbędną. Pamiętaj że Niemcy mieli swoje własne zwyczaje na architekturę okrętów wojennych, na przykład budowali niskie dwupoziomowe magazyny amunicji i kartuszy na około 120 pełnych salw, co powodowało że zajmowały dużo miejsca wzdłuż. Spójrz jak szeroko są rozstawione barbety w porównaniu z innymi nacjami. To tylko jeden z wielu powodów że da się zbudować niemieckiego okrętu tak uzbrojonego na takim krótkim kadłubie.Kpt.G pisze:Z tego co czytałem, to zastosowanie Diesli do napędu jednostki wymuszało poszerzenie okrętu o około 2m, więc w moim przypadku zastosowanie samych turbin, nawet "osłabionych" z S&G nie musi dać wiele gorszych osiągów od tych które "nakreśliłem",
Re: Nasze fantazje okrętowe
Chyba miało być jeszcze nie w Twoim ostatnim zdaniu.jogi balboa pisze:...Spójrz jak szeroko są rozstawione barbety w porównaniu z innymi nacjami. To tylko jeden z wielu powodów że da się zbudować niemieckiego okrętu tak uzbrojonego na takim krótkim kadłubie.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Nasze fantazje okrętowe
Dawno
nic nie wrzucałem w tym wątku, dlatego dziś czas na kolejną odsłonę Convoy Defendera, tym razem w wersji niemieckiej.
Jest to moje opracowanie, ponieważ dostałem Springsharpa i samodzielnie na nim pracowałem. Efekty w załączonym obrazku. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że popełniłem jakieś błędy, ponieważ wyniki bardzo mnie zaskoczyły. Dlatego prosiłem kolegę De Villarsa o ich sprawdzenie.
Jeśli wskaże mi miejsca pomyłek, to wrzucę rysunek z poprawionymi danymi.
Prezentowany rysunek prezentuję, bo już od dawna mnie korciło, ale nie chciałem tego robić bez odpowiednich wyliczeń.
Jak policzę inne jeszcze ciekawsze rysunki, to pokażę ich sylwetki w jednym rysunku.
Wszystkie są opracowane jako planiki, ale dla demonstracji wystarczą - według mnie - sylwetki.
I jak zwykle liczę na litościwe przyjęcie.
Jest to moje opracowanie, ponieważ dostałem Springsharpa i samodzielnie na nim pracowałem. Efekty w załączonym obrazku. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że popełniłem jakieś błędy, ponieważ wyniki bardzo mnie zaskoczyły. Dlatego prosiłem kolegę De Villarsa o ich sprawdzenie.
Jeśli wskaże mi miejsca pomyłek, to wrzucę rysunek z poprawionymi danymi.
Prezentowany rysunek prezentuję, bo już od dawna mnie korciło, ale nie chciałem tego robić bez odpowiednich wyliczeń.
Jak policzę inne jeszcze ciekawsze rysunki, to pokażę ich sylwetki w jednym rysunku.
Wszystkie są opracowane jako planiki, ale dla demonstracji wystarczą - według mnie - sylwetki.
I jak zwykle liczę na litościwe przyjęcie.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Nasze fantazje okrętowe
A teraz niemiecki obrońca konwojów po poprawkach.
Nie będę ukrywał, że uwagi De Villarsa były bezcenne w procesie ulepszania "projektu". Poniżej pełny raport z obliczeń. Miłej lektury, uwagi mogą być wielce użyteczne.
Veriteidiger Konvois
Deutschland armored cruiser laid down 1936 (Engine 1938)
Displacement: 15 884 t light; 16 551 t standard; 18 252 t normal; 19 612 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
614,96 ft / 594,59 ft x 75,07 ft x 26,90 ft (normal load)
187,44 m / 181,23 m x 22,88 m x 8,20 m
Armament:
6 - 10,00" / 254 mm guns (3x2 guns), 496,04lbs / 225,00kg shells, 1932 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority aft, 1 raised mount aft - superfiring
12 - 4,13" / 105 mm guns (6x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on side, all amidships, 2 raised mounts - superfiring
2 - 4,13" / 105 mm guns (1x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1934 Model
Dual purpose guns in deck mount
on centreline aft, all raised guns - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
10 - 0,79" / 20,0 mm guns (7 mounts), 0,33lbs / 0,15kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, 6 raised mounts
Weight of broadside 3 493 lbs / 1 584 kg
Shells per gun, main battery: 150
8 - 21,0" / 533 mm above water torpedoes
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 7,99" / 203 mm 354,49 ft / 108,05 m 15,16 ft / 4,62 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 92% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Torpedo Bulkhead: 1,57" / 40 mm 388,12 ft / 118,30 m 35,04 ft / 10,68 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 7,99" / 203 mm 3,94" / 100 mm 7,99" / 203 mm
2nd: 0,79" / 20 mm 0,59" / 15 mm -
3rd: 0,79" / 20 mm 0,59" / 15 mm -
- Armour deck: 2,76" / 70 mm, Conning tower: 5,91" / 150 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 3 shafts, 98 623 shp / 73 573 Kw = 30,00 kts
Range 10 000nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 3 061 tons
Complement: 784 - 1 020
Cost: £6,871 million / $27,484 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 439 tons, 2,4%
Armour: 5 060 tons, 27,7%
- Belts: 1 860 tons, 10,2%
- Torpedo bulkhead: 792 tons, 4,3%
- Armament: 758 tons, 4,2%
- Armour Deck: 1 562 tons, 8,6%
- Conning Tower: 88 tons, 0,5%
Machinery: 2 701 tons, 14,8%
Hull, fittings & equipment: 7 684 tons, 42,1%
Fuel, ammunition & stores: 2 368 tons, 13,0%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
28 604 lbs / 12 975 Kg = 57,2 x 10,0 " / 254 mm shells or 4,8 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,18
Metacentric height 4,4 ft / 1,3 m
Roll period: 15,0 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 51 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,37
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,03
Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,532
Length to Beam Ratio: 7,92 : 1
'Natural speed' for length: 24,38 kts
Power going to wave formation at top speed: 58 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 27,00 degrees
Stern overhang: 5,14 ft / 1,57 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 29,89 ft / 9,11 m
- Forecastle (20%): 25,00 ft / 7,62 m
- Mid (50%): 24,61 ft / 7,50 m (15,55 ft / 4,74 m aft of break)
- Quarterdeck (15%): 15,55 ft / 4,74 m
- Stern: 15,55 ft / 4,74 m
- Average freeboard: 20,61 ft / 6,28 m
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 92,0%
- Above water (accommodation/working, high = better): 129,3%
Waterplane Area: 30 629 Square feet or 2 846 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 131%
Structure weight / hull surface area: 162 lbs/sq ft or 792 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,21
- Longitudinal: 2,00
- Overall: 1,28
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is excellent
Głównymi błędami poprzedniej wersji były:
1. współczynnik pełnotliwości na poziomie 0,417
2. współczynnik wytrzymałości 0,50 przy wymaganym minimum na poziomie 1,0.
Dlatego wyporność standardowa była na poziomie niecałych 12 200 ton.
Nie będę ukrywał, że uwagi De Villarsa były bezcenne w procesie ulepszania "projektu". Poniżej pełny raport z obliczeń. Miłej lektury, uwagi mogą być wielce użyteczne.
Veriteidiger Konvois
Deutschland armored cruiser laid down 1936 (Engine 1938)
Displacement: 15 884 t light; 16 551 t standard; 18 252 t normal; 19 612 t full load
Dimensions: Length overall / water x beam x draught
614,96 ft / 594,59 ft x 75,07 ft x 26,90 ft (normal load)
187,44 m / 181,23 m x 22,88 m x 8,20 m
Armament:
6 - 10,00" / 254 mm guns (3x2 guns), 496,04lbs / 225,00kg shells, 1932 Model
Breech loading guns in turrets (on barbettes)
on centreline ends, majority aft, 1 raised mount aft - superfiring
12 - 4,13" / 105 mm guns (6x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1935 Model
Dual purpose guns in deck mounts with hoists
on side, all amidships, 2 raised mounts - superfiring
2 - 4,13" / 105 mm guns (1x2 guns), 35,32lbs / 16,02kg shells, 1934 Model
Dual purpose guns in deck mount
on centreline aft, all raised guns - superfiring
12 - 1,46" / 37,0 mm guns (6x2 guns), 1,55lbs / 0,70kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, all raised mounts
10 - 0,79" / 20,0 mm guns (7 mounts), 0,33lbs / 0,15kg shells, 1934 Model
Anti-aircraft guns in deck mounts
on side, evenly spread, 6 raised mounts
Weight of broadside 3 493 lbs / 1 584 kg
Shells per gun, main battery: 150
8 - 21,0" / 533 mm above water torpedoes
Armour:
- Belts: Width (max) Length (avg) Height (avg)
Main: 7,99" / 203 mm 354,49 ft / 108,05 m 15,16 ft / 4,62 m
Ends: Unarmoured
Main Belt covers 92% of normal length
Main belt does not fully cover magazines and engineering spaces
- Torpedo Bulkhead: 1,57" / 40 mm 388,12 ft / 118,30 m 35,04 ft / 10,68 m
- Gun armour: Face (max) Other gunhouse (avg) Barbette/hoist (max)
Main: 7,99" / 203 mm 3,94" / 100 mm 7,99" / 203 mm
2nd: 0,79" / 20 mm 0,59" / 15 mm -
3rd: 0,79" / 20 mm 0,59" / 15 mm -
- Armour deck: 2,76" / 70 mm, Conning tower: 5,91" / 150 mm
Machinery:
Oil fired boilers, steam turbines,
Geared drive, 3 shafts, 98 623 shp / 73 573 Kw = 30,00 kts
Range 10 000nm at 15,00 kts
Bunker at max displacement = 3 061 tons
Complement: 784 - 1 020
Cost: £6,871 million / $27,484 million
Distribution of weights at normal displacement:
Armament: 439 tons, 2,4%
Armour: 5 060 tons, 27,7%
- Belts: 1 860 tons, 10,2%
- Torpedo bulkhead: 792 tons, 4,3%
- Armament: 758 tons, 4,2%
- Armour Deck: 1 562 tons, 8,6%
- Conning Tower: 88 tons, 0,5%
Machinery: 2 701 tons, 14,8%
Hull, fittings & equipment: 7 684 tons, 42,1%
Fuel, ammunition & stores: 2 368 tons, 13,0%
Miscellaneous weights: 0 tons, 0,0%
Overall survivability and seakeeping ability:
Survivability (Non-critical penetrating hits needed to sink ship):
28 604 lbs / 12 975 Kg = 57,2 x 10,0 " / 254 mm shells or 4,8 torpedoes
Stability (Unstable if below 1.00): 1,18
Metacentric height 4,4 ft / 1,3 m
Roll period: 15,0 seconds
Steadiness - As gun platform (Average = 50 %): 51 %
- Recoil effect (Restricted arc if above 1.00): 0,37
Seaboat quality (Average = 1.00): 1,03
Hull form characteristics:
Hull has rise forward of midbreak
Block coefficient: 0,532
Length to Beam Ratio: 7,92 : 1
'Natural speed' for length: 24,38 kts
Power going to wave formation at top speed: 58 %
Trim (Max stability = 0, Max steadiness = 100): 50
Bow angle (Positive = bow angles forward): 27,00 degrees
Stern overhang: 5,14 ft / 1,57 m
Freeboard (% = measuring location as a percentage of overall length):
- Stem: 29,89 ft / 9,11 m
- Forecastle (20%): 25,00 ft / 7,62 m
- Mid (50%): 24,61 ft / 7,50 m (15,55 ft / 4,74 m aft of break)
- Quarterdeck (15%): 15,55 ft / 4,74 m
- Stern: 15,55 ft / 4,74 m
- Average freeboard: 20,61 ft / 6,28 m
Ship space, strength and comments:
Space - Hull below water (magazines/engines, low = better): 92,0%
- Above water (accommodation/working, high = better): 129,3%
Waterplane Area: 30 629 Square feet or 2 846 Square metres
Displacement factor (Displacement / loading): 131%
Structure weight / hull surface area: 162 lbs/sq ft or 792 Kg/sq metre
Hull strength (Relative):
- Cross-sectional: 1,21
- Longitudinal: 2,00
- Overall: 1,28
Hull space for machinery, storage, compartmentation is adequate
Room for accommodation and workspaces is excellent
Głównymi błędami poprzedniej wersji były:
1. współczynnik pełnotliwości na poziomie 0,417
2. współczynnik wytrzymałości 0,50 przy wymaganym minimum na poziomie 1,0.
Dlatego wyporność standardowa była na poziomie niecałych 12 200 ton.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Nasze fantazje okrętowe
No i nadszedł czas na niemieckie niszczyciele konwojów.
Najpierw słabsza wersja,... ...a następnie wersja silniejsza. Niby zbliżone, ale jednak co 10 to nie 8 150-tek na pokładzie.
Jak zwykle liczę na litościwe przyjęcie pomimo użycia Springsharpa do obliczeń.
Miłego oglądania.
Najpierw słabsza wersja,... ...a następnie wersja silniejsza. Niby zbliżone, ale jednak co 10 to nie 8 150-tek na pokładzie.

Jak zwykle liczę na litościwe przyjęcie pomimo użycia Springsharpa do obliczeń.
Miłego oglądania.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Nasze fantazje okrętowe
O b r z y d l i w s t w o !!
Pozdrawiam,
Maciej

Pozdrawiam,
Maciej
Re: Nasze fantazje okrętowe
A wiesz, że bywają brzydule tak bardzo brzydkie, że aż ładne ?Maciej pisze:O b r z y d l i w s t w o !!![]()

A Ty się czepiasz teutońskich ślicznotek.
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Nasze fantazje okrętowe
Gusta, guściki i Gustliczki..
Mnie tam się podoba..
Więc.. zgódźmy się.. że się nie zgadzamy i wychylmy szklanki!
Mnie tam się podoba..
Więc.. zgódźmy się.. że się nie zgadzamy i wychylmy szklanki!
"Jesteś UPIERDLIWY!" Nie.. ja jestem Ciekawy i drążę niektóre interesujące mnie tematy.. a że zadaję dużo pytań? "Kto pyta nie błądzi" głosi powiedzenie. 
Jakże daleko z Domu do Morza!
Jakże daleko z Domu do Morza!
Re: Nasze fantazje okrętowe
OK!
Powiem Wam, Panowie, że z tym pastwieniem się nad szkopami to trochę kopiecie leżącego.
Nawet te, które sami wymyślali, tak straszne nie były..
Pozdrawiam,
Maciej
Peperonie; takich stanów świadomości jeszcze nie osiągnąłem!Peperon pisze:A wiesz, że bywają brzydule tak bardzo brzydkie, że aż ładne ?Maciej pisze:O b r z y d l i w s t w o !!![]()

Powiem Wam, Panowie, że z tym pastwieniem się nad szkopami to trochę kopiecie leżącego.
Nawet te, które sami wymyślali, tak straszne nie były..

Pozdrawiam,
Maciej
Re: Nasze fantazje okrętowe
Wszak to są Fantazje, więc czemu nie wywlec postaci z horrorów ?Maciej pisze:Powiem Wam, Panowie, że z tym pastwieniem się nad szkopami to trochę kopiecie leżącego.
Nawet te, które sami wymyślali, tak straszne nie były.....
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Re: Nasze fantazje okrętowe
Udało ci się stworzyć himerę. Mimo niemieckich nadbudówek i kominów, powstały okręty tak bardzo brytyjskie że kilka razy czytałem opis pod rysunkami czy aby to jest to co widzę
Technicznie powtórzę to co zawsze, toto jest naćkane uzbrojeniem ponad miarę - w staroamerykańskim stylu. Główny kaliber w prawdzie mniejszy niż na oryginalnym kieszonkowcu ale nadal znaczny, a na kieszonkowcach mimo że lawety drugiego kalibru były wcale sporo odsunięte od głównej, to i tak cierpiały od podmuchów - stąd później dorabiano deflektory które trochę poprawiały warunki ich obsługi. Tu na tym chyba wolałbym wyskoczyć za burtę niż obsługiwać stopięćdziesiątki
Technicznie powtórzę to co zawsze, toto jest naćkane uzbrojeniem ponad miarę - w staroamerykańskim stylu. Główny kaliber w prawdzie mniejszy niż na oryginalnym kieszonkowcu ale nadal znaczny, a na kieszonkowcach mimo że lawety drugiego kalibru były wcale sporo odsunięte od głównej, to i tak cierpiały od podmuchów - stąd później dorabiano deflektory które trochę poprawiały warunki ich obsługi. Tu na tym chyba wolałbym wyskoczyć za burtę niż obsługiwać stopięćdziesiątki
