Z tego co sie orientuje, do UK mozna pojechac na dowod osobisty.Maciej3 pisze:UK chyba nie jest w szengen. Oj mam ochotę się wybrać, ale paszport trzeba wyrobić...
Z wyjazdami do UK trzeba sie spieszyc bo jak sie odlacza to trzeba bedzie miec wize.

Z tego co sie orientuje, do UK mozna pojechac na dowod osobisty.Maciej3 pisze:UK chyba nie jest w szengen. Oj mam ochotę się wybrać, ale paszport trzeba wyrobić...
A tutaj gratis do lektury on-line z British Library:Tadeusz Klimczyk pisze:Harper wydał w 1927 r. swój raport w postaci książki "Reproduction of the Record of the Battle of Jutland" - podobno jest w niej całość tekstu z 1919 r. ale bez rysunków i map. Widziałem to na Amazonie za niedrogie pieniądze.
"Trochę" kontrowersyjna teza, jeśli zważyć, że większość KL była budowana gdy Francja i Rosja były sojusznikami W. Brytanii. (ta druga uprzednio, zanim to sformalizowano, była sojusznikiem sojusznika, czyli de facto też sojusznikiem).ktorzy wysuneli teze ze byly one wybudowane jako odpowiedz na zagrozenie brytyjskiej zeglugi ze strony nowo budowanych francuskich i rosyjskich krazownikow pancernych. Nazwano ich ‘rewizjonistami’.
Ale i one chyba nie uzasadniają budowy KL. Trochę byłby to przerost formy nad treścią. Do zwalczania takich rajderów spokojnie wystarczą trochę szybsze krążowniki pancerne, i to nawet niekoniecznie posiadające ciężką artylerię. A jeśli były by powiedzmy 2x mniejsze od KL, to można by ich nabudować za te same pieniądze circa 2x więcej. Z punktu widzenia zwalczania floty rajderów - było by to dużo rozsądniejsze.ale nowo wybudowane wielkie I bardzo szybkie niemieckie transatlantyki, subsydiowane przez rzad i przeznaczone do szybkiego przetransformowania na krazowniki pomocnicze- rajdery.
Mysle ze jak prawie zawsze prawda moze lezec gdzies po srodku.de Villars pisze:Ale i one chyba nie uzasadniają budowy KL. Trochę byłby to przerost formy nad treścią. Do zwalczania takich rajderów spokojnie wystarczą trochę szybsze krążowniki pancerne, i to nawet niekoniecznie posiadające ciężką artylerię. A jeśli były by powiedzmy 2x mniejsze od KL, to można by ich nabudować za te same pieniądze circa 2x więcej. Z punktu widzenia zwalczania floty rajderów - było by to dużo rozsądniejsze.ale nowo wybudowane wielkie I bardzo szybkie niemieckie transatlantyki, subsydiowane przez rzad i przeznaczone do szybkiego przetransformowania na krazowniki pomocnicze- rajdery.
W sumie - na razie pozostaję raczej zwolennikiem klasycznej teorii nt. genezy brytyjskich KL