Analizując "życiorysy" nielicznych kutrów MIR-owskich zawarte w rewelacyjnej książce "Kutry z Wielkiej Wsi" (szkoda, że jej dalszy ciąg czyli "Kutry z Władysławowa" zniknął z zapowiedzi wydawnictwa PORTA MARE ), natknąłem się na pewną kwestię, która mnie nurtuje już od pewnego czasu.
Kto był właścicielem kutrów MIR-owskich w pierwszym dziesięcioleciu po wojnie?
Z analizy losów kilku kutrów z owej publikacji wynikła mi taka kolejność:
po III.1945: Morski Instytut Rybacki
I.1948: Morska Centrala Handlowa
1951: Morska Centrala Zaopatrzenia
Nie wiem czy daty są poprawne (czy można je bardziej sprecyzować?) i czy "przejmowanie" wszystkich kutrów następowało w tym samym czasie.
W przypadku kutrów budowy powojennej przewija mi się jeszcze: Główny Inspektorat Rybołówstwa Morskiego, czy on też był właścicielem kutrów MIR-owskich? Jeżeli tak to kiedy?
Czy MIR był właścicielem kutrów budowy powojennej? Jeżeli tak to w jakim okresie?
Będę wdzięczny kolegom za wyjaśnienie mi tych zawiłości własnościowych
Kutry MIR-owskie po wojnie
Re: Kutry MIR-owskie po wojnie
W sensie formalnym właścicielem był Skarb Państwa. Wszystkie wymienione przez Ciebie instytucje to państwowe jednostki organizacyjne nie posiadające odrębnej osobowości prawnej... Nie wiem czy o to dokładnie Ci chodziło w pytaniu...
Re: Kutry MIR-owskie po wojnie
Tak na marginesie. To mam właśnie przed sobą książkę wydaną przez PORTA Mare pt. "Rybacka flota Władysławowa". Dostępną np. tutaj: http://sklep.oficynamorska.pl/pl/p/Ryba ... lawowa/359 Autorzy we wstępie wyraźnie podkreślają, że to drugi album poświęcony kutrom rybackim i łodziom z Władysławowa, więc jednak dalszy ciąg jest...Chemik pisze: (szkoda, że jej dalszy ciąg czyli "Kutry z Władysławowa" zniknął z zapowiedzi wydawnictwa PORTA MARE ),
Re: Kutry MIR-owskie po wojnie
Tak na marginesie... mam ją od dwóch tygodniZelint pisze:]Tak na marginesie. To mam właśnie przed sobą książkę wydaną przez PORTA Mare pt. "Rybacka flota Władysławowa".