W sprawach jednostek niewojennych jestem laikiem, wiec się pytam. Dlaczego ten Wojewoda z fotografii nie wyglada na statek z 1886 r., tylko na znacznie nowszy? Był przebudowywany? I do tego ta kanciasta rufa? Tak budowano w 1886?
Slaw pisze:I następna fotka .Tym razem zrobiona na Helu w 1935 lub 36.
Trochę wygląda na jedną z kryp minowych (KM 1-3) PMW. Szkic tych jednostek, autorstwa Marka T., można znaleźć w ksiażce J.Micińskiego Księga statków polskich (Tom I, str. 170).
JB
Slaw pisze:I następna fotka .Tym razem zrobiona na Helu w 1935 lub 36.
Trochę wygląda na jedną z kryp minowych (KM 1-3) PMW. Szkic tych jednostek, autorstwa Marka T., można znaleźć w ksiażce J.Micińskiego Księga statków polskich (Tom I, str. 170).
JB
Raczej nie, przeciez to na zdjeciu ma nadbudowke i komin...
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Barka to raczej nie jest .Na rufie( a może dziobie ) widać jakąś konstrukcje ( przypominającą wspornik ( tak to nazwe ) do osadzenia ramienia dzwigu , ale żadnego dzwigu nie widze .
Slaw
Andrzej
Widocznie tak budowano, niestety nie mam informacji o jego przebudowach. Na pewno był bo po roku 1920 jest jednośrubowcem, wcześniej miał dwie śruby i dwie maszyny parowe.
Sprzedalem kiedys Talboth-Both z 1939 do Kolobrzegu. Sa tam kapitalne metody rozpoznawania takioch statkow. Jest duzo 1942 , chyma CMM ma ? Byly tez reprinty Grönera (chyba 1942) ze statkami handlowymi dla U-botow. Taz metody rozpznawania.
W.Danielewicz pisze:"WOJEWODA" zbudowany został w 1886 r w Dreznie w stoczni Ubigau nr bud.1886 jako "MOVE".
Dane:17,25 x 2,94 x 0,70 m i masz.par. 35 KM
Jako MOVE w Koniglische Wasserbau Inspektion, Bromberg. Przejety w 1920 roku od Niemców nazwany 03. maja 1920 r. własnie "WOJEWODA". Pływał w Bydgoszczy w administracji wodnej. Od 1921 w Inspekcji Dróg Wodnych w Nakle. Od 1933 w Państwowym Zarzadzie Wodnym w Bydgoszczy. Od 1936 r losy nieznane.
Parostatek ten został zarekwirowany przez Dowództwo Przystani w Bydgoszczy (D.O.L.W.) od Inspekcji Dróg Wodnych w Nakle do przewozu transportów amunicji. Za rekwizycję w okresie 27.08-19.10.1920 r. Inspekcja otrzymała 18 760 marek polskich.
JB