Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Może tu się dowiem jakie trawlery stały przy nabrzeżu i służyły jako kotłownie przetwórni P.P.D i U.R ,,Odra'' w Świnoujściu. W latach 89-91 byłem uczniem Z.S.R.M i uczęszczając na praktyki i spacery po porcie widziałem je . Minęły lata i normalnie czarna dziura ani zdjęć , wiadomości, notatek, nic . Jedyne co pamiętam to pierwszy stał szkolny ,,Jan Turlejski'' obok inny chyba też szkolny trawler a z tyłu wzdłuż budynku przetwórni stały ex Dalmory. Jeżeli ktoś ma jakieś zdjęcia , wiadomości ,choć nazwy tych statków to bardzo proszę o pomoc . trzeba zachować od zapomnienia należ sie to tym pięknym trawlerom no i pracownikom Odry nie tylko tym pływającym.
- Załączniki
-
- GARDYS 001.jpg
- rysunek z pamięci ale pamięć płata figle za błędy przepraszam .
- (1.76 MiB) Pobrany 7308 razy
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Statki "Dalmoru" według mojej wiedzy nie służyły jako kotłownie "Odry" w Świnoujściu.
Kotłownia był po 1985 roku "Jan Turlejski" (typ B10), wczesniej statek szkolny PSRM, potem WSM w Gdyni.
Obok mógł stac którys z trawlerów kolejnej mutacji B10 "Łeba" lub "Łyna", bo trzecia "Łuzyca" była w tym czasie w rekach szkoły morskiej.
"Odra" miala jeszcze parowe trawlery typu B14 ale chybą nie dotrwały one do lat 80.
Kotłownia był po 1985 roku "Jan Turlejski" (typ B10), wczesniej statek szkolny PSRM, potem WSM w Gdyni.
Obok mógł stac którys z trawlerów kolejnej mutacji B10 "Łeba" lub "Łyna", bo trzecia "Łuzyca" była w tym czasie w rekach szkoły morskiej.
"Odra" miala jeszcze parowe trawlery typu B14 ale chybą nie dotrwały one do lat 80.
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Pamiętam szachownice na kominach , tak ,,Jan Turlejski " stał w pierwszym rzędzie obok innego sądząc po malowaniu też ex szkolnego . Za nimi w czterech rzędach po dwa stały trawlery może nie wszystkie ale kilka miało szachownice na kominach . Dziękuje bo jest to pierwsza odpowiedż od kilku lat jak szukam wiadomości na temat tych statków .
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Z moich informacji w Świnoujściu stały następujące kotłownie:
MSR Świnoujście
KOLNO (frachtowiec) - 1971-1983
OMULEW - 1981-1995? (wycofany, bo zaczął tonąć)
OSA - 1975-1995 ( być może był w Stoczni Parnica do 1982)
SZPROTAWA - 1974-1995
W 1995 wybudowano normalną ciepłownię.
Odra
BAŁTYK (z MW) - od 1982 co najmniej do 1986
BYSTRZYCA - od 1976 - co najmniej do 1986
JAN TURLEJSKI - 1985-1998
ŁEBA - 1974 - co najmniej do 1986
ŁYNA - 1974 - co najmniej do 1986
SKRWA - 1976 - co najmniej do 1986
?? - chyba w Odrze.
REGA - 1974-1993
MSR Świnoujście
KOLNO (frachtowiec) - 1971-1983
OMULEW - 1981-1995? (wycofany, bo zaczął tonąć)
OSA - 1975-1995 ( być może był w Stoczni Parnica do 1982)
SZPROTAWA - 1974-1995
W 1995 wybudowano normalną ciepłownię.
Odra
BAŁTYK (z MW) - od 1982 co najmniej do 1986
BYSTRZYCA - od 1976 - co najmniej do 1986
JAN TURLEJSKI - 1985-1998
ŁEBA - 1974 - co najmniej do 1986
ŁYNA - 1974 - co najmniej do 1986
SKRWA - 1976 - co najmniej do 1986
?? - chyba w Odrze.
REGA - 1974-1993
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
No i z tej listy "Rega" chyba była dalmorowska...
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Dziękuję bardzo coś już zaczyna się układać do szkoły chodziłem 89- 91 Bałtyku wtedy już raczej nie było , kolega też pisał właśnie o Odrzańcach ale spokoju nie dają mi te szachownice .
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Pasuje parka "Rega" i "Turlejski"
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Z tego co napisałeś wynika ze wiele białych plam istnieje:
Według R. Leszczyńskiego "Tragedie rybackiego morza" Tom 3:
Według R. Leszczyńskiego "Tragedie rybackiego morza" Tom 3:
oddany na złom w 1973 roku --> to co z nim się działo przez 8 lat?Marek T pisze:OMULEW - 1981-1995? (wycofany, bo zaczął tonąć)
złomowana w 1974 rokuMarek T pisze:OSA - 1974-1995 ( być może był w Stoczni Parnica do 1982)
złomowana w 1974 rokuMarek T pisze:SZPROTAWA - 1974-1995
złomowana w 1979 rokuMarek T pisze:BYSTRZYCA - od 1976 - co najmniej do 1986
wycofany z eksploatacji 16.I.1986 rokuMarek T pisze:JAN TURLEJSKI - 1985-1998
złomowana w 1979 rokuMarek T pisze:SKRWA - 1976 - co najmniej do 1986
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Zgadza się co do jednego , Turlejski był na pewno . kurcze chociaż jedna fotka że 1990 nie było telefonów z aparatami . nic szukamy dalej Pozdrowienia
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
Colonel pisze:No i z tej listy "Rega" chyba była dalmorowska...
REGA Gdy-112 [DALMOR] - wcześniej to chyba nosiła nazwę DALMOR I (skasowana i oddana na złom 1972-1976)Colonel pisze:Pasuje parka "Rega" i "Turlejski"
JAN TURLEJSKI GDY-212 [DALMOR] - wcześniej RABA (skasowany i oddany na złom w 1985 r.)
(Na podstawie "Flota spod biało-czerwonej" Jan Piwowoński - Warszawa 1989)
Natomiast co do jednostek typu B14, to według w/w książki:
Wisłok Gdy 186 - zatonął 07.04.1964 roku po wejściu na mieliznę i ściągnięciu z niej na skutek odniesionych uszkodzeń
Kamienna Świ 164 - zatonęła 22.06.1971 roku po kolizji z radzieckim trawlerem na łowisku St. Georges
Nurzec Gdy 274 - zatonął 04.01.1974 roku zniesiony przez fale z kotwicowiska i rzucony na mieliznę na redzie Aberdeen (Szkocja)
W latach 1972-1976 zostały wycofane z eksploatacji i przekazane na złom:
Szprotawa Świ 151, Osa Świ 157, Oława Świ 159, Omulew Świ 162, Widawa Gdy 270, Kaczawa Świ 165, Radwa Szn 57. Z tego by wynikało, że pozostałe jednostki nadal pozostawały w eksploatacji.
Re: Statki Dalmoru jako kotłownie na ,,Odrze''
To nie najlepsze źródło... polecam Leszczyńskiego, ale i tam jest nie najlepiej z losami "burtowców"Crater pisze:(Na podstawie "Flota spod biało-czerwonej" Jan Piwowoński - Warszawa 1989)
