Z życia flot.

Okręty Wojenne po 1945 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Adam
Posty: 1764
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Z życia flot.

Post autor: Adam »

Poza tym chyba mądrzej budować (przynajmniej pierwsze jednostki) w kraju który ma już doświadczenie i jest dawcą projektu, niż sprawdzać zdolności własnego przemysłu stoczniowego do poradzenia sobie z zaawansowanym (w układzie Myanmar - Chiny), obcym projektem.
nek
Posty: 398
Rejestracja: 2005-07-25, 16:07
Lokalizacja: Ustroń

Re: Z życia flot.

Post autor: nek »

Darth Stalin pisze:Może dlatego, że Wietnamczycy mają stocznie zajęte inną produkcją. Chociaż gdzieś widziałem info, że po dwóch gepardach zbudowanych w Rosji mają kolejne dwa zrobić u siebie (plus resztę serii Tarantuli 1241.8).
Stępki pod trzeciego i czwartego wietnamskiego Geparda założono w Zielenodolsku we wrześniu 2013, chociaż budowa dziesięciu 12418 w stoczni w Ho Chi Minh kilkanaście lat im zajmie 8)
Piotr S.
Posty: 2338
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Re: Z życia flot.

Post autor: Piotr S. »

Irańska telewizja pokazała po raz pierwszy irański okręt podwodny nowej generacji typu Fetah.
Pomimo iż nie zostało to jeszcze potwierdzone oficjalnie irańska telewizja pokazała 2 lutego br. krótki reportaż z ceremonii wodowania nowego irańskiego okrętu podwodnego o napędzie klasycznymi typu Fetah (o wyporności około 500 ton). Nie wiadomo dokładnie kiedy to wydarzenie miało miejsce poza tym, że film nakręcono w stoczni Bostanu (nad Cieśniną Ormuz). Drugi okręt tego typu jest równolegle budowany w stoczni Bandar Anzali nad Morzem Kaspijskim.
Obie te jednostki wydają się różnic długością (okręt z Bostanu ma 40 m natomiast z Bandar Anzali ma około 48 m), ale i tak wiadomo, że są one szersze i dłuższe od budowanych w Iranie od lat okrętów podwodnych typu Ghadir (o długości 29 m i wyporności 123 ton).

Nowe jednostki typu Fetah różnią się zasadniczo od tego, co wcześniej budowali Irańczycy. Specjaliści podkreślają tu widoczny wpływ rozwiązań zastosowanych na okrętach koreańskich. Jednostki irańskie zostały objęta tajemnicą, którą potęguje się zasłaniając niektóre elementy okrętu, jak np. śruby. Może to świadczyć o nowych rozwiązaniach, ale może to być również próba wprowadzenia w błąd i zakamuflowania rzeczywistych możliwości nowych irańskich konstrukcji.
http://www.defence24.pl/news_pierwsze-z ... acji-video
Może u nas ktoś na poważnie pomyślał by ,że warto mieć na Bałtyku OP rzędu 500 ton wyporności.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6535
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

To dla odmiany coś o desantowcu ;)
http://www.defence24.pl/news_pierwszy-o ... juz-gotowy

I jeszcze ciekawostka :o
http://www.defence24.pl/news_egipt-zama ... iepokojony

Ciekawe kiedy będzie zamówienie od nas dla kogokolwiek :clever:
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Awatar użytkownika
Peperon
Posty: 6535
Rejestracja: 2010-11-05, 14:52
Lokalizacja: z Krakowa

Re: Z życia flot.

Post autor: Peperon »

Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
oskarm
Posty: 1419
Rejestracja: 2012-08-30, 18:23

Re: Z życia flot.

Post autor: oskarm »

No cóż, Irańczycy to są jajcarze-kamikaze. :czarodziej:

Z ciekawszych informacji: http://www.navyrecognition.com/index.ph ... royer.html Indyjczycy pokazali zdjęcia pierwszego z niszczycieli typu Kalkuta. 6500 ton wyporności, radar ze aktywnym skanowaniem fazowym EL/M-2248 MF-STAR, wyrzutnie VLS na 16x Brahmosów. OPL to Barak 8, 4x AK-630 i OTO Melara Super Rapid.
Adam
Posty: 1764
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Z życia flot.

Post autor: Adam »

Norwegia buduje nowy okręt "rozpoznawczy" czy tez "szpiegowski" który ma zastąpić pełniący obecnie tę role okręt Marjata (drugi o tej samej nazwie). Nie jest żadną tajemnicą, że głównym zadaniem tej jednostki (jak i poprzedniczki) jest dokładne przypatrywanie się działaniom dużego sąsiada na północno - wschodniej granicy. Obecnie używany okręt nie jest taki stary (1991), a jednostki tej klasy są zazwyczaj długowieczne (nawet nasze Nawigator i Hydrograf nie są aż tak dramatycznie wiekowe na tle innych), tym samym dziwi decyzja o wymianie na nowy.
Pojawiły się właśnie pierwsze zdjęcia kadłuba, który jest właśnie holowany z rumuńskiej stoczni grupy Vard gdzie powstał, do norweskiej stoczni Langsten tej samej grupy, gdzie zostanie wyposażony.
Jednostka z wyglądu ma bardzo klasyczny kształt:
Obrazek
co stanowi duży kontrast wobec dotychczasowego okrętu, który jest dalej jedną z niewielu, (a był chyba pierwszą) jednostek zbudowanych na kadłubie w kształcie "ramform".
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-03-20, 20:26 przez Adam, łącznie zmieniany 2 razy.
Majestro
Posty: 201
Rejestracja: 2010-01-08, 18:22

Re: Z życia flot.

Post autor: Majestro »

http://konflikty.wp.pl/kat,1020223,titl ... aid=1123fd

Głos z amerykańskiej Floty Pacyfiku. Pentagon co prawda szybko zareagował i zajął stanowisko, że 'to prywatna opinia', ale nie zaprzeczył ani jednemu słowu kapitana Fanella. Niestety, z tego co czytam ostatnio to są też wysoko postawieni chińscy działacze partyjni, którzy wierzą, że taka wojna jest możliwa i uda się ją ograniczyć tylko do spornego obszaru nie wywołując wojny światowej... Amerykanom też nie uśmiecha się wizja chińskich okrętów podwodnych wyposażonych w SLBM-y wycelowane we wschodnie wybrzeże USA chodzących sobie po Pacyfiku.

Cały panel do obejrzenia tutaj (bo mądrych ludzi zawsze warto posłuchać - kontrowersyjna wypowiedź Fanella od 18:50):
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4504
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Re: Z życia flot.

Post autor: pothkan »

Majestro pisze:Niestety, z tego co czytam ostatnio to są też wysoko postawieni chińscy działacze partyjni, którzy wierzą, że taka wojna jest możliwa i uda się ją ograniczyć tylko do spornego obszaru nie wywołując wojny światowej...
Nawet ograniczony konflikt byłby ogromnym zagrożeniem dla gospodarki (światowej, ale przede wszystkim chińskiej). Wątpię, aby coś takiego zaryzykowali - tym bardziej, że ChRL rządzi kolektyw.
Adam
Posty: 1764
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Z życia flot.

Post autor: Adam »

Chińczykom może chodzić o jedno - o wybicie Amerykanom głupich pomysłów gdy będą "jednoczyć Chiny" przyłączając "do Macierzy" Tajwan. Takie "szachowanie okrętami podwodnymi" może być wystarczające.
Adam
Posty: 1764
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Z życia flot.

Post autor: Adam »

Holenderski zaopatrzeniowiec Zuiderkruis wyruszył w ostatnia podróż, do stoczni złomowej w tureckiej Aliadze. Płynie tam na holu polskiego holownika Agat.
Obrazek
Więcej zdjęć
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Z życia flot.

Post autor: polsteam »

Adam pisze:... tym samym dziwi decyzja o wymianie na nowy.
może się właśnie w tym zastosowaniu Ramform nie sprawdził...

ciekawe co będzie z żelazkową Marjatą... ktoś kupi i przebuduje na sejsmika?...


a to jeszcze poprzednia Marjata w obecnym, komercyjnym, wcieleniu ...

Obrazek
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4110
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Re: Z życia flot.

Post autor: crolick »

Czy ktoś wie jak wygląda dokładnie podział portu w Sewastopolu? Czy jednostki cumują w różnych częściach zatoki czy też obok siebie?
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
Cypis
Posty: 175
Rejestracja: 2005-03-03, 14:48
Lokalizacja: Gdynia

Re: Z życia flot.

Post autor: Cypis »

Co do Sewastopola to według zdjęć z Google , okręty cumują w 3-4 zatoczkach , najwięcej w Piwdenna (to chyba główna baza) i Sewastopolskiej .
Seba
Posty: 184
Rejestracja: 2008-04-16, 12:13
Lokalizacja: Radom

Re: Z życia flot.

Post autor: Seba »

W końcu jakimi siłami dysponują siły zbrojne Ukrainy na Krymie?

Tyle wiadomo że oprócz piechoty morskiej jest także brygada piechoty obrony wybrzeża (?), ale zależy mi na nieco bardziej dokładnych informacjach? Chyba że ktoś dysponuje w miarę aktualnym OdeB?


Tak przy okazji: nie do pozazdroszczenia jest sytuacja załogi fregaty Hetman Sahajdaczny która teraz wraca do Sewastopola po operacji anty-pirackiej. Chyba nie będą musieli się "przebijać" przez rosyjską blokadę?
Awatar użytkownika
crolick
Posty: 4110
Rejestracja: 2004-01-05, 20:18
Lokalizacja: Syreni Gród
Kontakt:

Re: Z życia flot.

Post autor: crolick »

Z tego co piszą na ukraińskich portalach HETMAN jest obecnie na Krecie i do domu się raczej nie wybiera.
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...
ODPOWIEDZ