Trawler typu B-418
Trawler typu B-418
Poszukuję wszelkich materiałów na temat tego typu trawlerów .Najlepiej jak by to były zdjęcia , planiki .Ewentualnie jak by ktoś podał namiary gdzie je można zdobyć
Re: Trawler typu B-418
Ahoj!
Trochę tych jednostek powstało. NA pewno jest coś w PRSie. Oni byli klasyfikatorem tych jednostek. Ostatecznie można zajrzeć do Stoczni Północnej w Gdańsku.
Trochę tych jednostek powstało. NA pewno jest coś w PRSie. Oni byli klasyfikatorem tych jednostek. Ostatecznie można zajrzeć do Stoczni Północnej w Gdańsku.
Pozdrawiam SZKUTNIK
Re: Trawler typu B-418
http://www.morze-morze.eu/statki/B-418.html
to i owo moge dodac, ale niech sie specjalisci wypowiedza
COKB . cz to nie bylo CBKO = Centralne Biuro Konstrukcji Okretowych
por. historia mojej "starej firmy" , w ktorej pracowalem 7-8 lat
http://www.cto.gda.pl/index.php?id=historia
PS: PRSy mialem, ale byl tu jakis facet , podawal sie za "Chemika", zapakowal i zniknal.
to i owo moge dodac, ale niech sie specjalisci wypowiedza
COKB . cz to nie bylo CBKO = Centralne Biuro Konstrukcji Okretowych
por. historia mojej "starej firmy" , w ktorej pracowalem 7-8 lat
http://www.cto.gda.pl/index.php?id=historia
PS: PRSy mialem, ale byl tu jakis facet , podawal sie za "Chemika", zapakowal i zniknal.
Re: Trawler typu B-418
Parę Ci zostawiłemAvM pisze:PS: PRSy mialem, ale byl tu jakis facet , podawal sie za "Chemika", zapakowal i zniknal.
A tak na poważnie to proszę o trochę cierpliwości....
Jestem w trakcie kompletowania listy typu B-418 (24 jednostki)
Re: Trawler typu B-418
NAZWA /// NUMER BURTOWY / RYBACKI /// TYP CTO /// WERSJA /// NB /// STOCZNIA /// ROZPOCZ /// STEPKA /// WODOWANY /// PRZEKAZANY
KALMAR /// ŚWI 205 /// B418 /// I /// 001 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 28.11.1969 /// /// 11.08.1970 (pochylnia) /// 31.01.1971
HUMBAK /// ŚWI 206 /// B418 /// I /// 002 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 20.05.1970 /// /// 30.12.1970 (pochylnia) /// 30.04.1971
MORS /// ŚWI 207 /// B418 /// I /// 003 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 7.06.1970 /// /// 27.02.1971 (pochylnia) /// 30.06.1971
GARNELA /// ŚWI 208 /// B418 /// I /// 004 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 23.01.1971 /// /// 23.06.1971 (pochylnia) /// 10.11.1971
WALEŃ /// ŚWI 209 /// B418 /// II /// 005 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 11.03.1972 /// /// 23.09.1972 (pochylnia) /// 28.02.1973
GRINWAL /// ŚWI 210 /// B418 /// II /// 006 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 8.06.1972 /// /// 9.12.1972 (pochylnia) /// 22.05.1973
DELFIN /// SZN 103 /// B418/III /// /// 001 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 11.12.1974 /// 29.03.1975 /// 31.10.1975
REKIN /// SZN 94 /// B418/III /// /// 002 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 16.07.1975 /// 30.11.1975 /// 31.03.1976
BONITO /// SZN 104 /// B418/III /// /// 003 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 3.01.1976 /// 23.03.1976 /// 31.07.1976
AWIOR /// SZN 105 /// B418/III /// /// 004 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 29.06.1976 /// 24.09.1976 /// 19.02.1977
HAJDUK /// SZN 106 /// B418/III /// /// 005 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 21.10.1976 /// 21.12.1976 /// 30.04.1977
BOGAR /// SZN 107 /// B418/III /// /// 006 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 21.10.1976 /// 8.02.1977 /// 18.06.1977
PARMA /// SZN 108 /// B418/III /// /// 007 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 24.11.1976 /// 9.03.1977 /// 26.07.1977
AMAREL /// SZN 109 /// B418/III /// /// 008 /// Stocznia Północna (N7) /// 21.04.1977 /// 05.06.1977 /// 19.07.1977 /// 30.11.1977
AFALA /// /// B418 /// II /// 007 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 29.06.1973 /// /// 15.01.1974 (pochylnia) /// 29.06.1974
AURELIA /// /// B418 /// II /// 008 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 31.07.1973 /// /// 13.02.1974 (pochylnia) /// 31.08.1974
ALFEUS /// /// B418 /// II /// 009 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 30.08.1973 /// /// 13.03.1974 (pochylnia) /// 10.10.1974
AKTINIA /// /// B418 /// II /// 010 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 3.10.1973 /// /// 10.04.1974 (pochylnia) /// 30.11.1974
ARGONAVT /// /// B418 /// II /// 011 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 24.10.1973 /// /// 10.05.1974 (pochylnia) /// 31.12.1974
OFELIA /// /// B418 /// II /// 012 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 10.12.1973 /// /// 11.06.1974 (pochylnia) /// 27.03.1975
SAGITA /// /// B418 /// II /// 013 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 19.03.1974 /// /// 27.09.1974 (pochylnia) /// 8.05.1975
KAPRELA /// /// B418 /// II /// 014 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 13.05.1974 /// /// 3.12.1974 (pochylnia) /// 30.06.1975
ROTALIA /// /// B418 /// II /// 015 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 23.07.1974 /// /// 16.01.1975 (pochylnia) /// 30.09.1975
FIZALIA /// /// B418 /// II /// 016 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 4.09.1974 /// /// 28.02.1975 (pochylnia) /// 30.08.1975
"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Sorry, ale nie mam cierpliwości do robienia tabelki.
KALMAR /// ŚWI 205 /// B418 /// I /// 001 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 28.11.1969 /// /// 11.08.1970 (pochylnia) /// 31.01.1971
HUMBAK /// ŚWI 206 /// B418 /// I /// 002 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 20.05.1970 /// /// 30.12.1970 (pochylnia) /// 30.04.1971
MORS /// ŚWI 207 /// B418 /// I /// 003 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 7.06.1970 /// /// 27.02.1971 (pochylnia) /// 30.06.1971
GARNELA /// ŚWI 208 /// B418 /// I /// 004 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 23.01.1971 /// /// 23.06.1971 (pochylnia) /// 10.11.1971
WALEŃ /// ŚWI 209 /// B418 /// II /// 005 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 11.03.1972 /// /// 23.09.1972 (pochylnia) /// 28.02.1973
GRINWAL /// ŚWI 210 /// B418 /// II /// 006 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 8.06.1972 /// /// 9.12.1972 (pochylnia) /// 22.05.1973
DELFIN /// SZN 103 /// B418/III /// /// 001 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 11.12.1974 /// 29.03.1975 /// 31.10.1975
REKIN /// SZN 94 /// B418/III /// /// 002 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 16.07.1975 /// 30.11.1975 /// 31.03.1976
BONITO /// SZN 104 /// B418/III /// /// 003 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 3.01.1976 /// 23.03.1976 /// 31.07.1976
AWIOR /// SZN 105 /// B418/III /// /// 004 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 29.06.1976 /// 24.09.1976 /// 19.02.1977
HAJDUK /// SZN 106 /// B418/III /// /// 005 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 21.10.1976 /// 21.12.1976 /// 30.04.1977
BOGAR /// SZN 107 /// B418/III /// /// 006 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 21.10.1976 /// 8.02.1977 /// 18.06.1977
PARMA /// SZN 108 /// B418/III /// /// 007 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 24.11.1976 /// 9.03.1977 /// 26.07.1977
AMAREL /// SZN 109 /// B418/III /// /// 008 /// Stocznia Północna (N7) /// 21.04.1977 /// 05.06.1977 /// 19.07.1977 /// 30.11.1977
AFALA /// /// B418 /// II /// 007 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 29.06.1973 /// /// 15.01.1974 (pochylnia) /// 29.06.1974
AURELIA /// /// B418 /// II /// 008 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 31.07.1973 /// /// 13.02.1974 (pochylnia) /// 31.08.1974
ALFEUS /// /// B418 /// II /// 009 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 30.08.1973 /// /// 13.03.1974 (pochylnia) /// 10.10.1974
AKTINIA /// /// B418 /// II /// 010 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 3.10.1973 /// /// 10.04.1974 (pochylnia) /// 30.11.1974
ARGONAVT /// /// B418 /// II /// 011 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 24.10.1973 /// /// 10.05.1974 (pochylnia) /// 31.12.1974
OFELIA /// /// B418 /// II /// 012 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 10.12.1973 /// /// 11.06.1974 (pochylnia) /// 27.03.1975
SAGITA /// /// B418 /// II /// 013 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 19.03.1974 /// /// 27.09.1974 (pochylnia) /// 8.05.1975
KAPRELA /// /// B418 /// II /// 014 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 13.05.1974 /// /// 3.12.1974 (pochylnia) /// 30.06.1975
ROTALIA /// /// B418 /// II /// 015 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 23.07.1974 /// /// 16.01.1975 (pochylnia) /// 30.09.1975
FIZALIA /// /// B418 /// II /// 016 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 4.09.1974 /// /// 28.02.1975 (pochylnia) /// 30.08.1975
"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Sorry, ale nie mam cierpliwości do robienia tabelki.
Re: Trawler typu B-418
Marek, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tego "kadłuba"?Marek T pisze:"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Re: Trawler typu B-418
Tu na "nowym" FOW tabelki i tak nie dzialajaMarek T pisze: Sorry, ale nie mam cierpliwości do robienia tabelki.
Re: Trawler typu B-418
Nie jest to czasem "zamaskowana" budowa kadłuba na którym powstał Al Assad?Chemik pisze:Marek, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tego "kadłuba"?Marek T pisze:"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Re: Trawler typu B-418
Raczej nie, bo dla AL ASSADA mam konkretną datę położenia stępki w Północnej - 16.04.1986.Adam pisze:Nie jest to czasem "zamaskowana" budowa kadłuba na którym powstał Al Assad?Chemik pisze:Marek, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tego "kadłuba"?Marek T pisze:"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Re: Trawler typu B-418
Niespecjalnie. Może raczej spytać Jarka Ciślaka.Chemik pisze:Marek, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tego "kadłuba"?Marek T pisze:"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Re: Trawler typu B-418
Trawlery przetwónie typu B-418
1) Kalmar Świ-205, nr budowy B-418/1
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/1, rozp. 28.XI.1969, wod. 11.VIII.1970, przek. 31.I.1971
PRS 44160 --> od 1975: PRS 440160; IMO 7034270
charakterystyka w I.1972: 2488BRT, 1066NRT, 1718ton; 88.72(całk.)/85.38(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 22, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
charakterystyka w I.1974: 2498BRT, 1066NRT, 1718ton; 88.72(całk.)/85.38(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 22, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
31.I.1971: Kalmar Świ-205 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQAJ; bandera: Polska
15.V.1975: 10 Mm od Monterey w Kalifornii, aresztowany przez patrolowiec amerykańskiego Coast Guardu „Modoc”, za poławianie wewnątrz 12-milowego pasa amerykańskiego pasa wód terytorialnych; skierowany pod eskortą do San Francisco
1993: złomowany w Szanghaju
2) Humbak Świ-206, nr budowy B-418/2
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/2, rozp. 20.V.1970, wod. 30.XII.1970, przek. 30.IV.1971
PRS 44171 --> od 1975: PRS 440171; IMO 7044263
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1067NRT, 1652ton; 88.75(całk.)/85.40(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 24, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
charakterystyka w 1995: 1725GT
30.IV.1971: Humbak Świ-206 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBA; bandera: Polska
3.III.1975: wszedł na mieliznę w porcie Nowy Jork, ściągnięty przez holowniki „Teresa Moran i „Eugenia Moran”
I.kw.1991: Humbak (Arpolco SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
1996: Humbak (Harengus SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
VI.1997: Humbak (Alianpesca SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
2000: w wyniku pożaru uznany za stracony. Wrak umieszczono na wrakowisku w Puerto Madryn.
2007: wrak pocięty na złom przez firmę Suministros Siderúrgicos Quilmas SA
3) Mors Świ-207, nr budowy B-418/3
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/3, rozp. 7.VI.1970, wod. 27.II.1971, przek. 30.VI.1971
PRS 44172 --> od 1975: PRS 440172; IMO 7102455
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1067NRT, 1724ton; 88.75(całk.)/85.40(rej.)×15.05×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 26, rok produkcji silnika 1970, 2700KM; 14.5w
charakterystyka w I.1995: 2876GT, 862NT, 1724ton; 88.75(całk.)/83.23(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.5w
30.VI.1971: Mors Świ-207 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBC; bandera: Polska
14.II.1990: na redzie portu Dutch Harbor, silny wiatr zepchnął statek (z niesprawnym silnikiem) na piaszczysta mieliznę, ściągnięty przez holowniki „Sea Hawk” i „Drew Foss”
II.poł.1995: złomowany
4) Garnela Świ-208, nr budowy B-418/4
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/4, rozp. 23.I.1971, wod. 23.VI.1971, przek. 10.XI.1971
PRS 44173 --> od 1975: PRS 440173; IMO 7125134
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1066NRT, 1724ton; 88.74(całk.)/85.40(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 27, rok produkcji silnika 1970, 2700KM; 14.5w
10.XI.1971: Garnela Świ-208 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBB; bandera: Polska
19.X.1986: pożar w siłowni, remont przeprowadzono w Montevideo
III.kw.1994: skreślony z Rejestru PRS, sprzedany?
1999(?): złomowany w Puerto Belgrano przez firmę Desguace SA
5) Waleń Świ-209, nr budowy B-418/5
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/5, rozp. 11.III.1972, wod. 23.IX.1972, przek. 28.II.1973
PRS 44178 --> od 1975: PRS 440178; IMO 7303372
charakterystyka w I.1974: 2476BRT, 1030NRT, 1690ton; 88.95(całk.)/85.46(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 41, rok produkcji silnika 1972, 2700KM; 14.5w
charakterystyka w I.1995: 2865GT, 859NT, 1690ton; 88.95(całk.)/83.24(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.5w
28.II.1973: Waleń Świ-209 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQDI; bandera: Polska
12.X.1994: poważnie uszkodzony przez huragan w porcie Ulsan
I.1995: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Mumbaj
6) Grinwal Świ-210, nr budowy B-418/6
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/6, rozp. 8.VI.1972, wod. 9.XII.1972, przek. 22.V.1973
PRS 44200 --> od 1975: PRS 440200; IMO 7303360
charakterystyka w I.1974: 2476BRT, 1030NRT, 1690ton; 88.96(całk.)/85.58(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 43, rok produkcji silnika 1973, 2700KM; 14.9w
charakterystyka w I.1995: 2868GT, 860NT, 1690ton; 88.96(całk.)/83.22(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.9w
22.V.1973: Grinwal Świ-210 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBZ; bandera: Polska
5.VI.1998: skreślony z Rejestru PRS
25.V.1999: przybył do hiszpańskiej stoczni złomowej w Vigo
7) Afala (Афала), nr budowy B-418/II/7
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/7, rozp. 29.VI.1973, wod. 15.I.1974, przek. 29.VI.1974
PRS 10365 --> od 1975: PRS 100365; BRS 21010; IMO 7384364
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.94(całk.)/85.60(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10066, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.6w
29.VI.1974: Afala (Афала) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSJ; bandera: Bułgaria
2007: w służbie
8 ) Aurelia (Аурелия), nr budowy B-418/II/8
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/8, rozp. 31.VII.1973, wod. 13.II.1974, przek. 31.VIII.1974
PRS 10379 --> od 1975: PRS 100379; BRS 21042; IMO 7384376
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.88(całk.)/85.49(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10108, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
31.VIII.1974: Aurelia (Аурелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSK; bandera: Bułgaria
23.VIII.1979: poważnie uszkodzony przez pożar w porcie Lizbona
1980: złomowany w Burgas
9) Alfeus (Алфеус), nr budowy B-418/II/9
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/9, rozp. 30.VIII.1973, wod. 13.III.1974, przek. 10.X.1974
PRS 10418 --> od 1975: PRS 100418; BRS 21044; IMO 7384388
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.86(całk.)/85.48(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10114, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Alfeus (Алфеус) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSL; bandera: Bułgaria
V.1995: L’Intrepide
I.1998: Venera (????; Kingstown)sygn. wyw. J8V16; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
5.IX.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
10) Aktinia (Актиния), nr budowy B-418/II/10
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/10, rozp. 3.X.1973, wod. 10.IV.1974, przek. 30.XI.1974
PRS 10420 --> od 1975: PRS 100420; BRS 21050; IMO 7393509
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.63(całk.)/85.29(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10126, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.XI.1974: Aktinia (Актиния) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSM; bandera: Bułgaria
31.X.1996: przybył do tureckiej stoczni złomowej w Aliaga
11) Argonavt (Аргонавт), nr budowy B-418/II/11
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/11, rozp. 24.X.1973, wod. 10.V.1974, przek. 31.XI.1974
PRS 10421 --> od 1975: PRS 100421; BRS 21051; IMO 7405596
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10132, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
31.XII.1974: Argonavt (Аргонавт) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSN; bandera: Bułgaria
22.XII.1995: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
12) Ofelia (Офелия), nr budowy B-418/II/12
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/12, rozp. 10.XII.1973, wod. 11.VI.1974, przek. 27.III.1975
PRS 10422 --> od 1975: PRS 100422; BRS 21052; IMO 7405601
charakterystyka w I.1976: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10152, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
27.III.1975: Ofelia (Офелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSO; bandera: Bułgaria
2005: Amfibio (Aмфибиo) bandera: Bułgaria
20.I.2006: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
13) Sagita (Сагита), nr budowy B-418/II/13
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/13, rozp. 19.III.1974, wod. 27.IX.1974, przek. 8.V.1975
PRS 10423 --> od 1975: PRS 100423; BRS 21054; IMO 7405613
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.39(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10144, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
8.V.1975: Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSP; bandera: Bułgaria
1994: Sea Bull (????; Valetta) sygn. wyw. 9HQM4; bandera: Malta
2006: w służbie
14) Kaprela (Капрела), nr budowy B-418/II/14
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/14, rozp. 13.V.1974, wod. 3.XII.1974, przek. 30.VI.1975
PRS 10424 --> od 1975: PRS 100424; BRS 21053; IMO 7422075
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.35(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10168, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.VI.1975: Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSQ; bandera: Bułgaria
2006: w służbie
15) Rotalia (Роталия), nr budowy B-418/II/15
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/15, rozp. 23.VII.1974, wod. 16.I.1975, przek. 30. IX.1975
PRS 10426 --> od 1975: PRS 100426; BRS 21063; IMO 7435929
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.70(całk.)/85.43(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10174, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.IX.1975: Rotalia (Роталия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSR; bandera: Bułgaria
2000: Natali (????; Kingstown) sygn. wyw. J8XY7; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
26.IV.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Mumbaj
16) Fizalia (Физалия), nr budowy B-418/II/16
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/16, rozp. 4.IX.1974, wod. 28.II.1975, przek. 30. VIII.1975
PRS 10439 --> od 1975: PRS 100439; BRS 21058; IMO 7504990
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.66(całk.)/85.40(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10198, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Fizalia (Физалия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSS; bandera: Bułgaria
VI.1994: Manurere
I(?).1998: Atlantic
VII.1998: Saturn (????; Kingstown) sygn. wyw. J8V15; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
15.VI.2004: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
17) Delfin Szn-103, nr budowy B-418/III/101
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/101, stęp. 11.XII.1974, wod. 29.III.1975, przek. 31.X.1975
PRS 44209 --> od 1975: PRS 440209; IMO 7511723
charakterystyka w I.1976: 2448BRT, 1016NRT, 1564ton; 88.84(całk.)/85.53(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10120, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 16w
charakterystyka w I.1995: 2928GT, 878NT, 1564ton; 88.84(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 16w
31.X.1975: Delfin Szn-103 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFG; bandera: Polska
III.1978: Delfin (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Ocean Ventures; Manilla) sygn. wyw. SQFG(?); bandera: Filipiny(?)
II.1979: Delfin Szn-103 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFG; bandera: Polska
II.poł.1995: Delfin bandera: Korea Północna
2006: w służbie
18) Rekin Szn-94, nr budowy B-418/III/102
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/102, stęp. 16.VII.1975, wod. 30.XI.1975, przek. 31.III.1976
PRS 440213; IMO 7511711
charakterystyka w I.1979: 2448BRT, 1016NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.55(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10138, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 16w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 16w
31.X.1975: Rekin Szn-94 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFA; bandera: Polska
16.II.1999: na Morzu Ochockim w trakcie trałowania w siłowni wybuchł pożar, ewakuowano część załogi na trawler „Admirał Arciszewski”, pożar ugaszono własnymi siłami.
19.II.1999: po uruchomieniu silnika głównego skierowany na remont do koreańskiego portu Ulsan
IV.kw.2000: Rekin (Рекин) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. SQFA; bandera: Rosja
I.2001(?): Rekin (Рекин) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDEE; bandera: Rosja
2002: Mys Bligan (Мыс Блиган) CB-0002 (ЦБ-0002) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDEE; bandera: Rosja
2003: w służbie
19) Bonito Szn-104, nr budowy B-418/III/103
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/103, stęp. 3.I.1976, wod. 23.III.1976, przek. 31.VII.1976
PRS 440214; IMO 7521431
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.57(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10186, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
31.VII.1976: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGW; bandera: Polska
III.1978: Bonito (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Ocean Ventures; Manilla) sygn. wyw. SQGW(?); bandera: Filipiny(?)
28.II.1979: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGW; bandera: Polska
III.kw.2001: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Remontowe „Rem-Service” Sp. z o.o.; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
23.XI.2003: przybył do indyjskiej stoczni złomowej
20) Awior Szn-105, nr budowy B-418/III/104
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/104, stęp. 29.VI.1976, wod. 24.IX.1976, przek. 19.II.1977
PRS 440215; IMO 7606839
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.56(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10204, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
24.IX.1976: Awior Szn-105 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
12.III.1992: na Morzu Ochockim w trakcie trałowania w siłowni wybuchł pożar, w akcji gaśniczej wzięły udział trawlery „Aquila”, „Aquarius” i „Bogar”.
26.III.1992: skierowany na remont do koreańskiego portu Ulsan
III.kw.2001: Awior (Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Remontowe „Rem-Service” Sp. z o.o.; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
3.IX.2001: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
21) Hajduk Szn-106, nr budowy B-418/III/105
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/105, stęp. 21.X.1976, wod. 21.XII.1976, przek. 30.IV.1977
PRS 440216; IMO 7616925
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.57(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10360, rok produkcji silnika 1976, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2929GT, 878NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
21.XII.1976: Hajduk Szn-106 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQHY; bandera: Polska
XI.1999: Hajduk Szn-106 (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. SQHY; bandera: Rosja
22.VI.2000-IV.kw.2000: wycofany z eksploatacji
24(?).I.2001: Khayduk (Хайдук) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCMC; bandera: Rosja
2002: Professor Moiseyev (Профессор Моисеев) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCMC; bandera: Rosja
5.V.2006: uznany za stracony po wejściu na mieliznę w rejonie Madaganu
22) Bogar Szn-107, nr budowy B-418/III/106
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/106, stęp. 21.X.1976, wod. 8.II.1977, przek. 18.VI.1977
PRS 440217; IMO 7637747
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.59(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10372, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
18.VI.1977: Bogar Szn-107 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQIG; bandera: Polska
12.III.1992: na Morzu Ochockim brał udział gaszeniu pożaru siłowni na trawlerze „Awior”
IV.kw.2000: Bogar (Богар) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDXE; bandera: Rosja
2004: w służbie
23) Parma Szn-108, nr budowy B-418/III/107
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/107, stęp. 24.XI.1976, wod. 9.III.1977, przek. 26.VII.1977
PRS 440218; IMO 7637759
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.52(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10378, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
26.VII.1977: Parma Szn-108 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQII; bandera: Polska
1994: skreślony z Rejestru PRS
1996: złomowany
24) Amarel Szn-110, nr budowy B-418/III/108
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/108, rozp. 21.IV.1977, stęp. 5.VI.1977, wod. 19.VI.1977, przek. 30.XI.1977
PRS 440219; IMO 7637761
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.52(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10390, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
30.XI.1977: Amarel Szn-110 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQIN; bandera: Polska
17(?).II.2001: Amarel (Амарель) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCOU; bandera: Rosja
30.I.2007: przybył do bangladeskiej stoczni złomowej w Chittagong
25) bez nazwy, nr budowy B-418/III/20
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/III/20, wod. 1986, przek. 1986
W spisach Stoczni Gdynia wykazywany jest kadłub trawlera B418/III/20 budowany w 1986 w SDII; prawdopodobnie jest to zapis mylny i odnosi się do trawlera Wiron III, którego kadłub przekazano następnie do Stoczni Nauta.
1) Kalmar Świ-205, nr budowy B-418/1
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/1, rozp. 28.XI.1969, wod. 11.VIII.1970, przek. 31.I.1971
PRS 44160 --> od 1975: PRS 440160; IMO 7034270
charakterystyka w I.1972: 2488BRT, 1066NRT, 1718ton; 88.72(całk.)/85.38(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 22, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
charakterystyka w I.1974: 2498BRT, 1066NRT, 1718ton; 88.72(całk.)/85.38(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 22, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
31.I.1971: Kalmar Świ-205 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQAJ; bandera: Polska
15.V.1975: 10 Mm od Monterey w Kalifornii, aresztowany przez patrolowiec amerykańskiego Coast Guardu „Modoc”, za poławianie wewnątrz 12-milowego pasa amerykańskiego pasa wód terytorialnych; skierowany pod eskortą do San Francisco
1993: złomowany w Szanghaju
2) Humbak Świ-206, nr budowy B-418/2
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/2, rozp. 20.V.1970, wod. 30.XII.1970, przek. 30.IV.1971
PRS 44171 --> od 1975: PRS 440171; IMO 7044263
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1067NRT, 1652ton; 88.75(całk.)/85.40(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 24, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
charakterystyka w 1995: 1725GT
30.IV.1971: Humbak Świ-206 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBA; bandera: Polska
3.III.1975: wszedł na mieliznę w porcie Nowy Jork, ściągnięty przez holowniki „Teresa Moran i „Eugenia Moran”
I.kw.1991: Humbak (Arpolco SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
1996: Humbak (Harengus SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
VI.1997: Humbak (Alianpesca SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
2000: w wyniku pożaru uznany za stracony. Wrak umieszczono na wrakowisku w Puerto Madryn.
2007: wrak pocięty na złom przez firmę Suministros Siderúrgicos Quilmas SA
3) Mors Świ-207, nr budowy B-418/3
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/3, rozp. 7.VI.1970, wod. 27.II.1971, przek. 30.VI.1971
PRS 44172 --> od 1975: PRS 440172; IMO 7102455
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1067NRT, 1724ton; 88.75(całk.)/85.40(rej.)×15.05×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 26, rok produkcji silnika 1970, 2700KM; 14.5w
charakterystyka w I.1995: 2876GT, 862NT, 1724ton; 88.75(całk.)/83.23(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.5w
30.VI.1971: Mors Świ-207 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBC; bandera: Polska
14.II.1990: na redzie portu Dutch Harbor, silny wiatr zepchnął statek (z niesprawnym silnikiem) na piaszczysta mieliznę, ściągnięty przez holowniki „Sea Hawk” i „Drew Foss”
II.poł.1995: złomowany
4) Garnela Świ-208, nr budowy B-418/4
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/4, rozp. 23.I.1971, wod. 23.VI.1971, przek. 10.XI.1971
PRS 44173 --> od 1975: PRS 440173; IMO 7125134
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1066NRT, 1724ton; 88.74(całk.)/85.40(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 27, rok produkcji silnika 1970, 2700KM; 14.5w
10.XI.1971: Garnela Świ-208 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBB; bandera: Polska
19.X.1986: pożar w siłowni, remont przeprowadzono w Montevideo
III.kw.1994: skreślony z Rejestru PRS, sprzedany?
1999(?): złomowany w Puerto Belgrano przez firmę Desguace SA
5) Waleń Świ-209, nr budowy B-418/5
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/5, rozp. 11.III.1972, wod. 23.IX.1972, przek. 28.II.1973
PRS 44178 --> od 1975: PRS 440178; IMO 7303372
charakterystyka w I.1974: 2476BRT, 1030NRT, 1690ton; 88.95(całk.)/85.46(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 41, rok produkcji silnika 1972, 2700KM; 14.5w
charakterystyka w I.1995: 2865GT, 859NT, 1690ton; 88.95(całk.)/83.24(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.5w
28.II.1973: Waleń Świ-209 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQDI; bandera: Polska
12.X.1994: poważnie uszkodzony przez huragan w porcie Ulsan
I.1995: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Mumbaj
6) Grinwal Świ-210, nr budowy B-418/6
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/6, rozp. 8.VI.1972, wod. 9.XII.1972, przek. 22.V.1973
PRS 44200 --> od 1975: PRS 440200; IMO 7303360
charakterystyka w I.1974: 2476BRT, 1030NRT, 1690ton; 88.96(całk.)/85.58(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 43, rok produkcji silnika 1973, 2700KM; 14.9w
charakterystyka w I.1995: 2868GT, 860NT, 1690ton; 88.96(całk.)/83.22(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.9w
22.V.1973: Grinwal Świ-210 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBZ; bandera: Polska
5.VI.1998: skreślony z Rejestru PRS
25.V.1999: przybył do hiszpańskiej stoczni złomowej w Vigo
7) Afala (Афала), nr budowy B-418/II/7
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/7, rozp. 29.VI.1973, wod. 15.I.1974, przek. 29.VI.1974
PRS 10365 --> od 1975: PRS 100365; BRS 21010; IMO 7384364
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.94(całk.)/85.60(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10066, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.6w
29.VI.1974: Afala (Афала) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSJ; bandera: Bułgaria
2007: w służbie
8 ) Aurelia (Аурелия), nr budowy B-418/II/8
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/8, rozp. 31.VII.1973, wod. 13.II.1974, przek. 31.VIII.1974
PRS 10379 --> od 1975: PRS 100379; BRS 21042; IMO 7384376
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.88(całk.)/85.49(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10108, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
31.VIII.1974: Aurelia (Аурелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSK; bandera: Bułgaria
23.VIII.1979: poważnie uszkodzony przez pożar w porcie Lizbona
1980: złomowany w Burgas
9) Alfeus (Алфеус), nr budowy B-418/II/9
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/9, rozp. 30.VIII.1973, wod. 13.III.1974, przek. 10.X.1974
PRS 10418 --> od 1975: PRS 100418; BRS 21044; IMO 7384388
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.86(całk.)/85.48(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10114, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Alfeus (Алфеус) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSL; bandera: Bułgaria
V.1995: L’Intrepide
I.1998: Venera (????; Kingstown)sygn. wyw. J8V16; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
5.IX.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
10) Aktinia (Актиния), nr budowy B-418/II/10
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/10, rozp. 3.X.1973, wod. 10.IV.1974, przek. 30.XI.1974
PRS 10420 --> od 1975: PRS 100420; BRS 21050; IMO 7393509
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.63(całk.)/85.29(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10126, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.XI.1974: Aktinia (Актиния) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSM; bandera: Bułgaria
31.X.1996: przybył do tureckiej stoczni złomowej w Aliaga
11) Argonavt (Аргонавт), nr budowy B-418/II/11
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/11, rozp. 24.X.1973, wod. 10.V.1974, przek. 31.XI.1974
PRS 10421 --> od 1975: PRS 100421; BRS 21051; IMO 7405596
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10132, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
31.XII.1974: Argonavt (Аргонавт) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSN; bandera: Bułgaria
22.XII.1995: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
12) Ofelia (Офелия), nr budowy B-418/II/12
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/12, rozp. 10.XII.1973, wod. 11.VI.1974, przek. 27.III.1975
PRS 10422 --> od 1975: PRS 100422; BRS 21052; IMO 7405601
charakterystyka w I.1976: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10152, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
27.III.1975: Ofelia (Офелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSO; bandera: Bułgaria
2005: Amfibio (Aмфибиo) bandera: Bułgaria
20.I.2006: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
13) Sagita (Сагита), nr budowy B-418/II/13
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/13, rozp. 19.III.1974, wod. 27.IX.1974, przek. 8.V.1975
PRS 10423 --> od 1975: PRS 100423; BRS 21054; IMO 7405613
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.39(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10144, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
8.V.1975: Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSP; bandera: Bułgaria
1994: Sea Bull (????; Valetta) sygn. wyw. 9HQM4; bandera: Malta
2006: w służbie
14) Kaprela (Капрела), nr budowy B-418/II/14
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/14, rozp. 13.V.1974, wod. 3.XII.1974, przek. 30.VI.1975
PRS 10424 --> od 1975: PRS 100424; BRS 21053; IMO 7422075
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.35(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10168, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.VI.1975: Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSQ; bandera: Bułgaria
2006: w służbie
15) Rotalia (Роталия), nr budowy B-418/II/15
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/15, rozp. 23.VII.1974, wod. 16.I.1975, przek. 30. IX.1975
PRS 10426 --> od 1975: PRS 100426; BRS 21063; IMO 7435929
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.70(całk.)/85.43(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10174, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.IX.1975: Rotalia (Роталия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSR; bandera: Bułgaria
2000: Natali (????; Kingstown) sygn. wyw. J8XY7; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
26.IV.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Mumbaj
16) Fizalia (Физалия), nr budowy B-418/II/16
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/16, rozp. 4.IX.1974, wod. 28.II.1975, przek. 30. VIII.1975
PRS 10439 --> od 1975: PRS 100439; BRS 21058; IMO 7504990
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.66(całk.)/85.40(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10198, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Fizalia (Физалия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSS; bandera: Bułgaria
VI.1994: Manurere
I(?).1998: Atlantic
VII.1998: Saturn (????; Kingstown) sygn. wyw. J8V15; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
15.VI.2004: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
17) Delfin Szn-103, nr budowy B-418/III/101
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/101, stęp. 11.XII.1974, wod. 29.III.1975, przek. 31.X.1975
PRS 44209 --> od 1975: PRS 440209; IMO 7511723
charakterystyka w I.1976: 2448BRT, 1016NRT, 1564ton; 88.84(całk.)/85.53(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10120, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 16w
charakterystyka w I.1995: 2928GT, 878NT, 1564ton; 88.84(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 16w
31.X.1975: Delfin Szn-103 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFG; bandera: Polska
III.1978: Delfin (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Ocean Ventures; Manilla) sygn. wyw. SQFG(?); bandera: Filipiny(?)
II.1979: Delfin Szn-103 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFG; bandera: Polska
II.poł.1995: Delfin bandera: Korea Północna
2006: w służbie
18) Rekin Szn-94, nr budowy B-418/III/102
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/102, stęp. 16.VII.1975, wod. 30.XI.1975, przek. 31.III.1976
PRS 440213; IMO 7511711
charakterystyka w I.1979: 2448BRT, 1016NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.55(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10138, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 16w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 16w
31.X.1975: Rekin Szn-94 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFA; bandera: Polska
16.II.1999: na Morzu Ochockim w trakcie trałowania w siłowni wybuchł pożar, ewakuowano część załogi na trawler „Admirał Arciszewski”, pożar ugaszono własnymi siłami.
19.II.1999: po uruchomieniu silnika głównego skierowany na remont do koreańskiego portu Ulsan
IV.kw.2000: Rekin (Рекин) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. SQFA; bandera: Rosja
I.2001(?): Rekin (Рекин) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDEE; bandera: Rosja
2002: Mys Bligan (Мыс Блиган) CB-0002 (ЦБ-0002) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDEE; bandera: Rosja
2003: w służbie
19) Bonito Szn-104, nr budowy B-418/III/103
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/103, stęp. 3.I.1976, wod. 23.III.1976, przek. 31.VII.1976
PRS 440214; IMO 7521431
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.57(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10186, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
31.VII.1976: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGW; bandera: Polska
III.1978: Bonito (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Ocean Ventures; Manilla) sygn. wyw. SQGW(?); bandera: Filipiny(?)
28.II.1979: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGW; bandera: Polska
III.kw.2001: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Remontowe „Rem-Service” Sp. z o.o.; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
23.XI.2003: przybył do indyjskiej stoczni złomowej
20) Awior Szn-105, nr budowy B-418/III/104
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/104, stęp. 29.VI.1976, wod. 24.IX.1976, przek. 19.II.1977
PRS 440215; IMO 7606839
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.56(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10204, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
24.IX.1976: Awior Szn-105 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
12.III.1992: na Morzu Ochockim w trakcie trałowania w siłowni wybuchł pożar, w akcji gaśniczej wzięły udział trawlery „Aquila”, „Aquarius” i „Bogar”.
26.III.1992: skierowany na remont do koreańskiego portu Ulsan
III.kw.2001: Awior (Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Remontowe „Rem-Service” Sp. z o.o.; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
3.IX.2001: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
21) Hajduk Szn-106, nr budowy B-418/III/105
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/105, stęp. 21.X.1976, wod. 21.XII.1976, przek. 30.IV.1977
PRS 440216; IMO 7616925
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.57(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10360, rok produkcji silnika 1976, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2929GT, 878NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
21.XII.1976: Hajduk Szn-106 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQHY; bandera: Polska
XI.1999: Hajduk Szn-106 (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. SQHY; bandera: Rosja
22.VI.2000-IV.kw.2000: wycofany z eksploatacji
24(?).I.2001: Khayduk (Хайдук) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCMC; bandera: Rosja
2002: Professor Moiseyev (Профессор Моисеев) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCMC; bandera: Rosja
5.V.2006: uznany za stracony po wejściu na mieliznę w rejonie Madaganu
22) Bogar Szn-107, nr budowy B-418/III/106
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/106, stęp. 21.X.1976, wod. 8.II.1977, przek. 18.VI.1977
PRS 440217; IMO 7637747
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.59(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10372, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
18.VI.1977: Bogar Szn-107 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQIG; bandera: Polska
12.III.1992: na Morzu Ochockim brał udział gaszeniu pożaru siłowni na trawlerze „Awior”
IV.kw.2000: Bogar (Богар) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDXE; bandera: Rosja
2004: w służbie
23) Parma Szn-108, nr budowy B-418/III/107
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/107, stęp. 24.XI.1976, wod. 9.III.1977, przek. 26.VII.1977
PRS 440218; IMO 7637759
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.52(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10378, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
26.VII.1977: Parma Szn-108 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQII; bandera: Polska
1994: skreślony z Rejestru PRS
1996: złomowany
24) Amarel Szn-110, nr budowy B-418/III/108
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/108, rozp. 21.IV.1977, stęp. 5.VI.1977, wod. 19.VI.1977, przek. 30.XI.1977
PRS 440219; IMO 7637761
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.52(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10390, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
30.XI.1977: Amarel Szn-110 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQIN; bandera: Polska
17(?).II.2001: Amarel (Амарель) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCOU; bandera: Rosja
30.I.2007: przybył do bangladeskiej stoczni złomowej w Chittagong
25) bez nazwy, nr budowy B-418/III/20
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/III/20, wod. 1986, przek. 1986
W spisach Stoczni Gdynia wykazywany jest kadłub trawlera B418/III/20 budowany w 1986 w SDII; prawdopodobnie jest to zapis mylny i odnosi się do trawlera Wiron III, którego kadłub przekazano następnie do Stoczni Nauta.
Ostatnio zmieniony 2014-01-14, 08:55 przez Chemik, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Trawler typu B-418
Był przeznaczony dla odbiorcy krajowego. Jeżeli nie podano nazwy i daty ukończenia, to oznacza, że zbudowano kadłub, który następnie przekazano do innej stoczni.Chemik pisze:25) bez nazwy, nr budowy B-418/III/20
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/III/20, wod. 1986, uk. 1986
brak bliższych szczegółów dotyczących tej jednostki
Sięgnąłem do starych szpargałów i wg notatek ś.p. Stefana Kolickiego jest to zapis mylny. Według niego prawidłowa nazwa typu powinna być TRNL-39,8 i odnosi się do trawlera WIRON III, którego budowę dokończono w Naucie.
Ale czy tak jest faktycznie?
Re: Trawler typu B-418
Czyli mogę poddać go resekcji?
Re: Trawler typu B-418
To jest data przekazania statku armatorowi, a nie ukończenia budowy.Chemik pisze:... nr budowy B-418/1, rozp. 28.XI.1969, wod. 11.VIII.1970, uk. 31.I.1971...
Te dwie daty zazwyczaj się nie pokrywają.
To samo dotyczy pozostałych statków tego typu - zarówno z SKP, jak i Północnej.
Re: Trawler typu B-418
poprawi się... teraz czas do pracy...
Re: Trawler typu B-418
Byłbym ostrożny.Chemik pisze:Czyli mogę poddać go resekcji?
Raczej napisałbym, że w spisach Stoczni Gdynia wykazywany jest kadłub trawlera B418/20 budowany w 1986 w SDII; prawdopodobnie jest to zapis mylny i odnosi się do trawlera WIRON III, którego kadłub przekazano następnie do Stoczni Nauta.