Trawler typu B-418

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

czesław.g
Posty: 165
Rejestracja: 2005-08-02, 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Trawler typu B-418

Post autor: czesław.g »

Poszukuję wszelkich materiałów na temat tego typu trawlerów .Najlepiej jak by to były zdjęcia , planiki .Ewentualnie jak by ktoś podał namiary gdzie je można zdobyć
Awatar użytkownika
SZKUTNIK
Posty: 39
Rejestracja: 2009-02-17, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Trawler typu B-418

Post autor: SZKUTNIK »

Ahoj!
Trochę tych jednostek powstało. NA pewno jest coś w PRSie. Oni byli klasyfikatorem tych jednostek. Ostatecznie można zajrzeć do Stoczni Północnej w Gdańsku.
Pozdrawiam SZKUTNIK
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6416
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Trawler typu B-418

Post autor: AvM »

http://www.morze-morze.eu/statki/B-418.html


to i owo moge dodac, ale niech sie specjalisci wypowiedza

COKB . cz to nie bylo CBKO = Centralne Biuro Konstrukcji Okretowych

por. historia mojej "starej firmy" , w ktorej pracowalem 7-8 lat

http://www.cto.gda.pl/index.php?id=historia

PS: PRSy mialem, ale byl tu jakis facet , podawal sie za "Chemika", zapakowal i zniknal.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

AvM pisze:PS: PRSy mialem, ale byl tu jakis facet , podawal sie za "Chemika", zapakowal i zniknal.
Parę Ci zostawiłem :diabel:
A tak na poważnie to proszę o trochę cierpliwości....
Jestem w trakcie kompletowania listy typu B-418 (24 jednostki)
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

NAZWA /// NUMER BURTOWY / RYBACKI /// TYP CTO /// WERSJA /// NB /// STOCZNIA /// ROZPOCZ /// STEPKA /// WODOWANY /// PRZEKAZANY
KALMAR /// ŚWI 205 /// B418 /// I /// 001 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 28.11.1969 /// /// 11.08.1970 (pochylnia) /// 31.01.1971
HUMBAK /// ŚWI 206 /// B418 /// I /// 002 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 20.05.1970 /// /// 30.12.1970 (pochylnia) /// 30.04.1971
MORS /// ŚWI 207 /// B418 /// I /// 003 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 7.06.1970 /// /// 27.02.1971 (pochylnia) /// 30.06.1971
GARNELA /// ŚWI 208 /// B418 /// I /// 004 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 23.01.1971 /// /// 23.06.1971 (pochylnia) /// 10.11.1971
WALEŃ /// ŚWI 209 /// B418 /// II /// 005 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 11.03.1972 /// /// 23.09.1972 (pochylnia) /// 28.02.1973
GRINWAL /// ŚWI 210 /// B418 /// II /// 006 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 8.06.1972 /// /// 9.12.1972 (pochylnia) /// 22.05.1973
DELFIN /// SZN 103 /// B418/III /// /// 001 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 11.12.1974 /// 29.03.1975 /// 31.10.1975
REKIN /// SZN 94 /// B418/III /// /// 002 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 16.07.1975 /// 30.11.1975 /// 31.03.1976
BONITO /// SZN 104 /// B418/III /// /// 003 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 3.01.1976 /// 23.03.1976 /// 31.07.1976
AWIOR /// SZN 105 /// B418/III /// /// 004 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 29.06.1976 /// 24.09.1976 /// 19.02.1977
HAJDUK /// SZN 106 /// B418/III /// /// 005 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 21.10.1976 /// 21.12.1976 /// 30.04.1977
BOGAR /// SZN 107 /// B418/III /// /// 006 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 21.10.1976 /// 8.02.1977 /// 18.06.1977
PARMA /// SZN 108 /// B418/III /// /// 007 /// Stocznia Północna (N7) /// /// 24.11.1976 /// 9.03.1977 /// 26.07.1977
AMAREL /// SZN 109 /// B418/III /// /// 008 /// Stocznia Północna (N7) /// 21.04.1977 /// 05.06.1977 /// 19.07.1977 /// 30.11.1977
AFALA /// /// B418 /// II /// 007 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 29.06.1973 /// /// 15.01.1974 (pochylnia) /// 29.06.1974
AURELIA /// /// B418 /// II /// 008 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 31.07.1973 /// /// 13.02.1974 (pochylnia) /// 31.08.1974
ALFEUS /// /// B418 /// II /// 009 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 30.08.1973 /// /// 13.03.1974 (pochylnia) /// 10.10.1974
AKTINIA /// /// B418 /// II /// 010 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 3.10.1973 /// /// 10.04.1974 (pochylnia) /// 30.11.1974
ARGONAVT /// /// B418 /// II /// 011 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 24.10.1973 /// /// 10.05.1974 (pochylnia) /// 31.12.1974
OFELIA /// /// B418 /// II /// 012 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 10.12.1973 /// /// 11.06.1974 (pochylnia) /// 27.03.1975
SAGITA /// /// B418 /// II /// 013 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 19.03.1974 /// /// 27.09.1974 (pochylnia) /// 8.05.1975
KAPRELA /// /// B418 /// II /// 014 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 13.05.1974 /// /// 3.12.1974 (pochylnia) /// 30.06.1975
ROTALIA /// /// B418 /// II /// 015 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 23.07.1974 /// /// 16.01.1975 (pochylnia) /// 30.09.1975
FIZALIA /// /// B418 /// II /// 016 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// 4.09.1974 /// /// 28.02.1975 (pochylnia) /// 30.08.1975
"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986

Sorry, ale nie mam cierpliwości do robienia tabelki.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

Marek T pisze:"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Marek, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tego "kadłuba"?
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6416
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re: Trawler typu B-418

Post autor: AvM »

Marek T pisze: Sorry, ale nie mam cierpliwości do robienia tabelki.
Tu na "nowym" FOW tabelki i tak nie dzialaja :(
Adam
Posty: 1764
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Adam »

Chemik pisze:
Marek T pisze:"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Marek, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tego "kadłuba"?
Nie jest to czasem "zamaskowana" budowa kadłuba na którym powstał Al Assad?
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

Adam pisze:
Chemik pisze:
Marek T pisze:"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Marek, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tego "kadłuba"?
Nie jest to czasem "zamaskowana" budowa kadłuba na którym powstał Al Assad?
Raczej nie, bo dla AL ASSADA mam konkretną datę położenia stępki w Północnej - 16.04.1986.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

Chemik pisze:
Marek T pisze:"B-418/20 kadłub" /// /// B418 /// /// 020 /// Stocznia im. Komuny Paryskiej (N8) /// /// /// 1986 (SDII) /// 1986
Marek, czy mógłbyś napisać coś więcej na temat tego "kadłuba"?
Niespecjalnie. Może raczej spytać Jarka Ciślaka.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

Trawlery przetwónie typu B-418
Źródło: Blady W. "Polska flota rybacka 1921-2001", Morski Instytut Rybacki, Gdynia 2002 (przedruk z "Budownictwa Okrętowego")
Źródło: Blady W. "Polska flota rybacka 1921-2001", Morski Instytut Rybacki, Gdynia 2002 (przedruk z "Budownictwa Okrętowego")
B-418.jpg (80.75 KiB) Przejrzano 15911 razy
1) Kalmar Świ-205, nr budowy B-418/1
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/1, rozp. 28.XI.1969, wod. 11.VIII.1970, przek. 31.I.1971
PRS 44160 --> od 1975: PRS 440160; IMO 7034270
charakterystyka w I.1972: 2488BRT, 1066NRT, 1718ton; 88.72(całk.)/85.38(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 22, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
charakterystyka w I.1974: 2498BRT, 1066NRT, 1718ton; 88.72(całk.)/85.38(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 22, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
31.I.1971: Kalmar Świ-205 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQAJ; bandera: Polska
15.V.1975: 10 Mm od Monterey w Kalifornii, aresztowany przez patrolowiec amerykańskiego Coast Guardu „Modoc”, za poławianie wewnątrz 12-milowego pasa amerykańskiego pasa wód terytorialnych; skierowany pod eskortą do San Francisco
1993: złomowany w Szanghaju

2) Humbak Świ-206, nr budowy B-418/2
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/2, rozp. 20.V.1970, wod. 30.XII.1970, przek. 30.IV.1971
PRS 44171 --> od 1975: PRS 440171; IMO 7044263
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1067NRT, 1652ton; 88.75(całk.)/85.40(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 24, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
charakterystyka w 1995: 1725GT
30.IV.1971: Humbak Świ-206 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBA; bandera: Polska
3.III.1975: wszedł na mieliznę w porcie Nowy Jork, ściągnięty przez holowniki „Teresa Moran i „Eugenia Moran”
I.kw.1991: Humbak (Arpolco SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
1996: Humbak (Harengus SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
VI.1997: Humbak (Alianpesca SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
2000: w wyniku pożaru uznany za stracony. Wrak umieszczono na wrakowisku w Puerto Madryn.
2007: wrak pocięty na złom przez firmę Suministros Siderúrgicos Quilmas SA

3) Mors Świ-207, nr budowy B-418/3
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/3, rozp. 7.VI.1970, wod. 27.II.1971, przek. 30.VI.1971
PRS 44172 --> od 1975: PRS 440172; IMO 7102455
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1067NRT, 1724ton; 88.75(całk.)/85.40(rej.)×15.05×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 26, rok produkcji silnika 1970, 2700KM; 14.5w
charakterystyka w I.1995: 2876GT, 862NT, 1724ton; 88.75(całk.)/83.23(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.5w
30.VI.1971: Mors Świ-207 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBC; bandera: Polska
14.II.1990: na redzie portu Dutch Harbor, silny wiatr zepchnął statek (z niesprawnym silnikiem) na piaszczysta mieliznę, ściągnięty przez holowniki „Sea Hawk” i „Drew Foss”
II.poł.1995: złomowany

4) Garnela Świ-208, nr budowy B-418/4
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/4, rozp. 23.I.1971, wod. 23.VI.1971, przek. 10.XI.1971
PRS 44173 --> od 1975: PRS 440173; IMO 7125134
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1066NRT, 1724ton; 88.74(całk.)/85.40(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 27, rok produkcji silnika 1970, 2700KM; 14.5w
10.XI.1971: Garnela Świ-208 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBB; bandera: Polska
19.X.1986: pożar w siłowni, remont przeprowadzono w Montevideo
III.kw.1994: skreślony z Rejestru PRS, sprzedany?
1999(?): złomowany w Puerto Belgrano przez firmę Desguace SA

5) Waleń Świ-209, nr budowy B-418/5
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/5, rozp. 11.III.1972, wod. 23.IX.1972, przek. 28.II.1973
PRS 44178 --> od 1975: PRS 440178; IMO 7303372
charakterystyka w I.1974: 2476BRT, 1030NRT, 1690ton; 88.95(całk.)/85.46(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 41, rok produkcji silnika 1972, 2700KM; 14.5w
charakterystyka w I.1995: 2865GT, 859NT, 1690ton; 88.95(całk.)/83.24(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.5w
28.II.1973: Waleń Świ-209 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQDI; bandera: Polska
12.X.1994: poważnie uszkodzony przez huragan w porcie Ulsan
I.1995: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Mumbaj

6) Grinwal Świ-210, nr budowy B-418/6
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/6, rozp. 8.VI.1972, wod. 9.XII.1972, przek. 22.V.1973
PRS 44200 --> od 1975: PRS 440200; IMO 7303360
charakterystyka w I.1974: 2476BRT, 1030NRT, 1690ton; 88.96(całk.)/85.58(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 43, rok produkcji silnika 1973, 2700KM; 14.9w
charakterystyka w I.1995: 2868GT, 860NT, 1690ton; 88.96(całk.)/83.22(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.9w
22.V.1973: Grinwal Świ-210 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBZ; bandera: Polska
5.VI.1998: skreślony z Rejestru PRS
25.V.1999: przybył do hiszpańskiej stoczni złomowej w Vigo

7) Afala (Афала), nr budowy B-418/II/7
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/7, rozp. 29.VI.1973, wod. 15.I.1974, przek. 29.VI.1974
PRS 10365 --> od 1975: PRS 100365; BRS 21010; IMO 7384364
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.94(całk.)/85.60(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10066, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.6w
29.VI.1974: Afala (Афала) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSJ; bandera: Bułgaria
2007: w służbie

8 ) Aurelia (Аурелия), nr budowy B-418/II/8
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/8, rozp. 31.VII.1973, wod. 13.II.1974, przek. 31.VIII.1974
PRS 10379 --> od 1975: PRS 100379; BRS 21042; IMO 7384376
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.88(całk.)/85.49(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10108, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
31.VIII.1974: Aurelia (Аурелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSK; bandera: Bułgaria
23.VIII.1979: poważnie uszkodzony przez pożar w porcie Lizbona
1980: złomowany w Burgas

9) Alfeus (Алфеус), nr budowy B-418/II/9
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/9, rozp. 30.VIII.1973, wod. 13.III.1974, przek. 10.X.1974
PRS 10418 --> od 1975: PRS 100418; BRS 21044; IMO 7384388
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.86(całk.)/85.48(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10114, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Alfeus (Алфеус) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSL; bandera: Bułgaria
V.1995: L’Intrepide
I.1998: Venera (????; Kingstown)sygn. wyw. J8V16; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
5.IX.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang

10) Aktinia (Актиния), nr budowy B-418/II/10
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/10, rozp. 3.X.1973, wod. 10.IV.1974, przek. 30.XI.1974
PRS 10420 --> od 1975: PRS 100420; BRS 21050; IMO 7393509
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.63(całk.)/85.29(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10126, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.XI.1974: Aktinia (Актиния) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSM; bandera: Bułgaria
31.X.1996: przybył do tureckiej stoczni złomowej w Aliaga

11) Argonavt (Аргонавт), nr budowy B-418/II/11
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/11, rozp. 24.X.1973, wod. 10.V.1974, przek. 31.XI.1974
PRS 10421 --> od 1975: PRS 100421; BRS 21051; IMO 7405596
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10132, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
31.XII.1974: Argonavt (Аргонавт) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSN; bandera: Bułgaria
22.XII.1995: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang

12) Ofelia (Офелия), nr budowy B-418/II/12
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/12, rozp. 10.XII.1973, wod. 11.VI.1974, przek. 27.III.1975
PRS 10422 --> od 1975: PRS 100422; BRS 21052; IMO 7405601
charakterystyka w I.1976: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10152, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
27.III.1975: Ofelia (Офелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSO; bandera: Bułgaria
2005: Amfibio (Aмфибиo) bandera: Bułgaria
20.I.2006: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang

13) Sagita (Сагита), nr budowy B-418/II/13
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/13, rozp. 19.III.1974, wod. 27.IX.1974, przek. 8.V.1975
PRS 10423 --> od 1975: PRS 100423; BRS 21054; IMO 7405613
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.39(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10144, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
8.V.1975: Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSP; bandera: Bułgaria
1994: Sea Bull (????; Valetta) sygn. wyw. 9HQM4; bandera: Malta
2006: w służbie

14) Kaprela (Капрела), nr budowy B-418/II/14
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/14, rozp. 13.V.1974, wod. 3.XII.1974, przek. 30.VI.1975
PRS 10424 --> od 1975: PRS 100424; BRS 21053; IMO 7422075
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.35(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10168, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.VI.1975: Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSQ; bandera: Bułgaria
2006: w służbie

15) Rotalia (Роталия), nr budowy B-418/II/15
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/15, rozp. 23.VII.1974, wod. 16.I.1975, przek. 30. IX.1975
PRS 10426 --> od 1975: PRS 100426; BRS 21063; IMO 7435929
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.70(całk.)/85.43(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10174, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.IX.1975: Rotalia (Роталия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSR; bandera: Bułgaria
2000: Natali (????; Kingstown) sygn. wyw. J8XY7; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
26.IV.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Mumbaj

16) Fizalia (Физалия), nr budowy B-418/II/16
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/16, rozp. 4.IX.1974, wod. 28.II.1975, przek. 30. VIII.1975
PRS 10439 --> od 1975: PRS 100439; BRS 21058; IMO 7504990
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.66(całk.)/85.40(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10198, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
10.X.1974: Fizalia (Физалия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSS; bandera: Bułgaria
VI.1994: Manurere
I(?).1998: Atlantic
VII.1998: Saturn (????; Kingstown) sygn. wyw. J8V15; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
15.VI.2004: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang

17) Delfin Szn-103, nr budowy B-418/III/101
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/101, stęp. 11.XII.1974, wod. 29.III.1975, przek. 31.X.1975
PRS 44209 --> od 1975: PRS 440209; IMO 7511723
charakterystyka w I.1976: 2448BRT, 1016NRT, 1564ton; 88.84(całk.)/85.53(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10120, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 16w
charakterystyka w I.1995: 2928GT, 878NT, 1564ton; 88.84(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 16w
31.X.1975: Delfin Szn-103 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFG; bandera: Polska
III.1978: Delfin (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Ocean Ventures; Manilla) sygn. wyw. SQFG(?); bandera: Filipiny(?)
II.1979: Delfin Szn-103 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFG; bandera: Polska
II.poł.1995: Delfin bandera: Korea Północna
2006: w służbie

18) Rekin Szn-94, nr budowy B-418/III/102
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/102, stęp. 16.VII.1975, wod. 30.XI.1975, przek. 31.III.1976
PRS 440213; IMO 7511711
charakterystyka w I.1979: 2448BRT, 1016NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.55(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10138, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 16w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 16w
31.X.1975: Rekin Szn-94 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFA; bandera: Polska
16.II.1999: na Morzu Ochockim w trakcie trałowania w siłowni wybuchł pożar, ewakuowano część załogi na trawler „Admirał Arciszewski”, pożar ugaszono własnymi siłami.
19.II.1999: po uruchomieniu silnika głównego skierowany na remont do koreańskiego portu Ulsan
IV.kw.2000: Rekin (Рекин) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. SQFA; bandera: Rosja
I.2001(?): Rekin (Рекин) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDEE; bandera: Rosja
2002: Mys Bligan (Мыс Блиган) CB-0002 (ЦБ-0002) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDEE; bandera: Rosja
2003: w służbie

19) Bonito Szn-104, nr budowy B-418/III/103
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/103, stęp. 3.I.1976, wod. 23.III.1976, przek. 31.VII.1976
PRS 440214; IMO 7521431
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.57(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10186, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
31.VII.1976: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGW; bandera: Polska
III.1978: Bonito (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Ocean Ventures; Manilla) sygn. wyw. SQGW(?); bandera: Filipiny(?)
28.II.1979: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGW; bandera: Polska
III.kw.2001: Bonito Szn-104 (Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Remontowe „Rem-Service” Sp. z o.o.; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
23.XI.2003: przybył do indyjskiej stoczni złomowej

20) Awior Szn-105, nr budowy B-418/III/104
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/104, stęp. 29.VI.1976, wod. 24.IX.1976, przek. 19.II.1977
PRS 440215; IMO 7606839
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.56(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10204, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
24.IX.1976: Awior Szn-105 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
12.III.1992: na Morzu Ochockim w trakcie trałowania w siłowni wybuchł pożar, w akcji gaśniczej wzięły udział trawlery „Aquila”, „Aquarius” i „Bogar”.
26.III.1992: skierowany na remont do koreańskiego portu Ulsan
III.kw.2001: Awior (Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Remontowe „Rem-Service” Sp. z o.o.; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
3.IX.2001: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang

21) Hajduk Szn-106, nr budowy B-418/III/105
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/105, stęp. 21.X.1976, wod. 21.XII.1976, przek. 30.IV.1977
PRS 440216; IMO 7616925
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.57(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10360, rok produkcji silnika 1976, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2929GT, 878NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
21.XII.1976: Hajduk Szn-106 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQHY; bandera: Polska
XI.1999: Hajduk Szn-106 (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. SQHY; bandera: Rosja
22.VI.2000-IV.kw.2000: wycofany z eksploatacji
24(?).I.2001: Khayduk (Хайдук) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCMC; bandera: Rosja
2002: Professor Moiseyev (Профессор Моисеев) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCMC; bandera: Rosja
5.V.2006: uznany za stracony po wejściu na mieliznę w rejonie Madaganu

22) Bogar Szn-107, nr budowy B-418/III/106
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/106, stęp. 21.X.1976, wod. 8.II.1977, przek. 18.VI.1977
PRS 440217; IMO 7637747
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.59(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10372, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
18.VI.1977: Bogar Szn-107 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQIG; bandera: Polska
12.III.1992: na Morzu Ochockim brał udział gaszeniu pożaru siłowni na trawlerze „Awior”
IV.kw.2000: Bogar (Богар) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDXE; bandera: Rosja
2004: w służbie

23) Parma Szn-108, nr budowy B-418/III/107
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/107, stęp. 24.XI.1976, wod. 9.III.1977, przek. 26.VII.1977
PRS 440218; IMO 7637759
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.52(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10378, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
26.VII.1977: Parma Szn-108 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQII; bandera: Polska
1994: skreślony z Rejestru PRS
1996: złomowany

24) Amarel Szn-110, nr budowy B-418/III/108
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/108, rozp. 21.IV.1977, stęp. 5.VI.1977, wod. 19.VI.1977, przek. 30.XI.1977
PRS 440219; IMO 7637761
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.52(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10390, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
30.XI.1977: Amarel Szn-110 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQIN; bandera: Polska
17(?).II.2001: Amarel (Амарель) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCOU; bandera: Rosja
30.I.2007: przybył do bangladeskiej stoczni złomowej w Chittagong

25) bez nazwy, nr budowy B-418/III/20
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/III/20, wod. 1986, przek. 1986
W spisach Stoczni Gdynia wykazywany jest kadłub trawlera B418/III/20 budowany w 1986 w SDII; prawdopodobnie jest to zapis mylny i odnosi się do trawlera Wiron III, którego kadłub przekazano następnie do Stoczni Nauta.
Ostatnio zmieniony 2014-01-14, 08:55 przez Chemik, łącznie zmieniany 2 razy.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

Chemik pisze:25) bez nazwy, nr budowy B-418/III/20
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/III/20, wod. 1986, uk. 1986
brak bliższych szczegółów dotyczących tej jednostki
Był przeznaczony dla odbiorcy krajowego. Jeżeli nie podano nazwy i daty ukończenia, to oznacza, że zbudowano kadłub, który następnie przekazano do innej stoczni.

Sięgnąłem do starych szpargałów i wg notatek ś.p. Stefana Kolickiego jest to zapis mylny. Według niego prawidłowa nazwa typu powinna być TRNL-39,8 i odnosi się do trawlera WIRON III, którego budowę dokończono w Naucie.

Ale czy tak jest faktycznie?
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

Czyli mogę poddać go resekcji?
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

Chemik pisze:... nr budowy B-418/1, rozp. 28.XI.1969, wod. 11.VIII.1970, uk. 31.I.1971...
To jest data przekazania statku armatorowi, a nie ukończenia budowy.
Te dwie daty zazwyczaj się nie pokrywają.

To samo dotyczy pozostałych statków tego typu - zarówno z SKP, jak i Północnej.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Chemik »

poprawi się... teraz czas do pracy...
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: Trawler typu B-418

Post autor: Marek T »

Chemik pisze:Czyli mogę poddać go resekcji?
Byłbym ostrożny.
Raczej napisałbym, że w spisach Stoczni Gdynia wykazywany jest kadłub trawlera B418/20 budowany w 1986 w SDII; prawdopodobnie jest to zapis mylny i odnosi się do trawlera WIRON III, którego kadłub przekazano następnie do Stoczni Nauta.
ODPOWIEDZ