
Piorun A.D. 1937
Już były sugestie, aby takie zabawy opatrywać wyraźnym napisem
"FIKCJA", może być nawet na czerwono i dla pewności po angiesku.
Jakbym na japońskiej stronie znalazł podobny obrazek, to bym go w dobrej wierze ściągnął i przyjął jako prawdziwy.
Myślę, że można o tym pomyśleć, tak z szacunku dla miłośników okrętów, którzy polskim nie władają...
Pozdrawiam
"FIKCJA", może być nawet na czerwono i dla pewności po angiesku.
Jakbym na japońskiej stronie znalazł podobny obrazek, to bym go w dobrej wierze ściągnął i przyjął jako prawdziwy.
Myślę, że można o tym pomyśleć, tak z szacunku dla miłośników okrętów, którzy polskim nie władają...
Pozdrawiam
„Przed wydaniem ogromnych pieniędzy na obronę, trzeba stworzyć dla ludzi taki poziom życia, którego sami będą chcieć bronić.”
– Carl Gustaf Mannerheim
– Carl Gustaf Mannerheim
To było dosyć rozsypane w temacie "Pancerniki dla Karola" - kwestia otrzymania przez Polskę nieukończony niemieckich okrętów, w tym 4-ech DD typu GTB1918M - S178, S179, H186, H187 (ukończone 1924-25) i 6-ciu DD typu GTB1916 – S114, S115, V117, V118, G120, G121.
Großes Torpedoboot Design 1916 Zerstörer (Destroyer)
- S113 Schichau Elbing, 1916/01.1918/08.1919 (Przekazany Francji 23.05.1920 – “Amiral Sénès”. W sł. do 1936, Zatopiony jako cel 19.07.1938)
- S114 Schichau Elbing, 1917/04.1918/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Bremerhaven w 1919)
- S115 Schichau Elbing, 1917/07.1918/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Bremerhaven w 1919)
- V116 Vulcan Stettin, 1916/03.1918/07.1918 (Przekazany Włochom 01.06.1920 – „Premuda”, W sł. do 01.01.1939, złom. w La Spezia)
- V117 Vulcan Stettin, 1917/05.1918/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Hamburg w 1921)
- V118 Vulcan Stettin, 1917/07.1918/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Hamburg w 1921)
- G119 Germaniawerft Kiel, 1916/10.1918/--- (Got. w ok. 90 %, złom. w Kilonii w 1921)
- G120 Germaniawerft Kiel, 1916/12.1920/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Kilonii w 1921)
- G121 Germaniawerft Kiel, 1916/---/--- (Got. w ok. 68 %, złom. w Kilonii w 1921)
- B122 Blohm & Voss Hamburg, 1916/10.1917/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Kilonii w 1921)
- B123 Blohm & Voss Hamburg, 1916/10.1918/--- (Got. w ok. 45 %, złom. w Hamburg w 1921)
- B124 Blohm & Voss Hamburg, 1916/06.1919/--- (Got. w ok. 45 %, złom. w Hamburg w 1921)
2354-2415 t = ok. 1772 ts; 105,4 - 106,5/106,0 - 108,8/10,2 - 10,4/4,11 - 4,85 m; 176-188 os.
2/2x turbiny (Schichau, AEG-Vulcan, Marine lub Germania); 55300-56000 KM
34,5 - 36,9w; 2500 Mm/20w 4x 150/L45, 4km, 4 rt600; 40 min
Großes Torpedoboot Design 1918M Divisionstorpedoboot (Division torpedo boat)
- V170 – V175 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni w 1-ej fazie budowy)
- V176 – V177- Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Nigdy nie zaczęte)
- S178 - Vulcan Stettin, 1918/1919/1920 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Franziska Kiemme. sprzedany do Brazylii w 1926 („Captain Alfreso Kling II”, później „Kapitän”, „Ajuricaba” , „Gonza”. Złom. po 1935)
- S179 - Vulcan Stettin, 1918/1919/06.1919 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Georg Kimme. Od 1927 “Anneliese Rathjen”. W 1928 sprzedany do Francji „Zazpiakbat”. W 1944 zdobyty przez Nm., zatop. 21.08.1944.)
- S180 – S185 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)
- H186 Howaldtswerke Kiel, 1918/1919/1921 (Sprzedany w 1919, ukończony jako transportowiec Hansdorf w 1921. Od 1924 “Dietrich Bohnekamp”, sprzedany do Brazylii w 1928 („Perynas II”), Rozbity w sztormie 28.11.1935)
- H187 Howaldtswerke Kiel, 1918/1919/1921 (Sprzedany w 1919, ukończony jako transportowiec Hoisdorf w 1921. Od 1924 “ Hermann Bohnekamp”, sprzedany do Brazylii w 1928 („Perynas ”), Rozbity 22.04.1933)
- H188 – H202 Howaldtswerke Kiel, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)
- 21 następnych jednostek zamówionych w 1918
1523-1563 t = ok. 1268 ts; 86,0 - 91,0/92,5-93,4/9,10/3,60 - 3,70 m; 117 os
2/2x turbiny (Schichau, AEG-Vulcan lub Germania); 34000-38000 KM
35w; 1850-2000 Mm/20w 4x150/L45 (S178-S185); 4x105/L45 (pozostałe); 4 km; 6 rt500, 40 min
Trochę ciężko znaleźć zdjęcia tych typów
Großes Torpedoboot Design 1916 Zerstörer (Destroyer)
- S113 Schichau Elbing, 1916/01.1918/08.1919 (Przekazany Francji 23.05.1920 – “Amiral Sénès”. W sł. do 1936, Zatopiony jako cel 19.07.1938)
- S114 Schichau Elbing, 1917/04.1918/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Bremerhaven w 1919)
- S115 Schichau Elbing, 1917/07.1918/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Bremerhaven w 1919)
- V116 Vulcan Stettin, 1916/03.1918/07.1918 (Przekazany Włochom 01.06.1920 – „Premuda”, W sł. do 01.01.1939, złom. w La Spezia)
- V117 Vulcan Stettin, 1917/05.1918/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Hamburg w 1921)
- V118 Vulcan Stettin, 1917/07.1918/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Hamburg w 1921)
- G119 Germaniawerft Kiel, 1916/10.1918/--- (Got. w ok. 90 %, złom. w Kilonii w 1921)
- G120 Germaniawerft Kiel, 1916/12.1920/--- (Got. w ok. 75 %, złom. w Kilonii w 1921)
- G121 Germaniawerft Kiel, 1916/---/--- (Got. w ok. 68 %, złom. w Kilonii w 1921)
- B122 Blohm & Voss Hamburg, 1916/10.1917/--- (Got. w ok. 60 %, złom. w Kilonii w 1921)
- B123 Blohm & Voss Hamburg, 1916/10.1918/--- (Got. w ok. 45 %, złom. w Hamburg w 1921)
- B124 Blohm & Voss Hamburg, 1916/06.1919/--- (Got. w ok. 45 %, złom. w Hamburg w 1921)
2354-2415 t = ok. 1772 ts; 105,4 - 106,5/106,0 - 108,8/10,2 - 10,4/4,11 - 4,85 m; 176-188 os.
2/2x turbiny (Schichau, AEG-Vulcan, Marine lub Germania); 55300-56000 KM
34,5 - 36,9w; 2500 Mm/20w 4x 150/L45, 4km, 4 rt600; 40 min
Großes Torpedoboot Design 1918M Divisionstorpedoboot (Division torpedo boat)
- V170 – V175 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni w 1-ej fazie budowy)
- V176 – V177- Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Nigdy nie zaczęte)
- S178 - Vulcan Stettin, 1918/1919/1920 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Franziska Kiemme. sprzedany do Brazylii w 1926 („Captain Alfreso Kling II”, później „Kapitän”, „Ajuricaba” , „Gonza”. Złom. po 1935)
- S179 - Vulcan Stettin, 1918/1919/06.1919 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Georg Kimme. Od 1927 “Anneliese Rathjen”. W 1928 sprzedany do Francji „Zazpiakbat”. W 1944 zdobyty przez Nm., zatop. 21.08.1944.)
- S180 – S185 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)
- H186 Howaldtswerke Kiel, 1918/1919/1921 (Sprzedany w 1919, ukończony jako transportowiec Hansdorf w 1921. Od 1924 “Dietrich Bohnekamp”, sprzedany do Brazylii w 1928 („Perynas II”), Rozbity w sztormie 28.11.1935)
- H187 Howaldtswerke Kiel, 1918/1919/1921 (Sprzedany w 1919, ukończony jako transportowiec Hoisdorf w 1921. Od 1924 “ Hermann Bohnekamp”, sprzedany do Brazylii w 1928 („Perynas ”), Rozbity 22.04.1933)
- H188 – H202 Howaldtswerke Kiel, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)
- 21 następnych jednostek zamówionych w 1918
1523-1563 t = ok. 1268 ts; 86,0 - 91,0/92,5-93,4/9,10/3,60 - 3,70 m; 117 os
2/2x turbiny (Schichau, AEG-Vulcan lub Germania); 34000-38000 KM
35w; 1850-2000 Mm/20w 4x150/L45 (S178-S185); 4x105/L45 (pozostałe); 4 km; 6 rt500, 40 min
Trochę ciężko znaleźć zdjęcia tych typów
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Spoko!!Mitoko pisze:Kajam się - wczoraj zrobiłem to tak na szybko - odnośnie starego tematu o GTB 1916

Ja byłem tylko trochę zaskoczony tym rysunkiem na zasadzie "CO TO DO LICHA BYĆ MOŻE"??
Stąd ten tekst Sthura...
"I've nothing much to offer
There's nothing much to take
I'm an absolute beginner
But I'm absolutely sane..."

There's nothing much to take
I'm an absolute beginner
But I'm absolutely sane..."
Z całym szacunkiem dla www.german-navy.de to skąd u diabła te S-ki przed numerami okrętów które rzekomo miały być budowane w Szczecinie u Wulkana?Mitoko pisze:- S178 - Vulcan Stettin, 1918/1919/1920 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Franziska Kiemme. sprzedany do Brazylii w 1926 („Captain Alfreso Kling II”, później „Kapitän”, „Ajuricaba” , „Gonza”. Złom. po 1935)
- S179 - Vulcan Stettin, 1918/1919/06.1919 (Sprzedany w 1919, ukończony jako żaglowiec Georg Kimme. Od 1927 “Anneliese Rathjen”. W 1928 sprzedany do Francji „Zazpiakbat”. W 1944 zdobyty przez Nm., zatop. 21.08.1944.)
- S180 – S185 - Vulcan Stettin, 1918/---/--- (Złom. w stoczni)

- SmokEustachy
- Posty: 4530
- Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
- Lokalizacja: Oxenfurt
- Kontakt:
Re: Piorun A.D. 1937
[quote="Mitoko"][/quote]
Paskuda straszna....
Paskuda straszna....
-
- Posty: 252
- Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
- Lokalizacja: Zielona Góra