Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Sławek
Posty: 862
Rejestracja: 2011-02-25, 01:10

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: Sławek »

CIA pisze: W tekście rzyczywiście jest napisane, że dodano 70#, ale może autor tekstu nie wiedział, że zdjęto 50#.
To z "Nevady" nie zdjęto, a z de facto trochę większej "Pennsy" tak? ;)
Uważam, że pozostałe dwa rysunki na tej stronie u Friedmana opisują jedynie różnice między generalnie bardzo podobnymi do siebie pancernikami typów Nevada, Pennsylvania i New Mexico.
Zauważ, że poza "Nevadą" Friedman nie zaznacza grubości skosów na pozostałych dwóch typach pancerników.
Wskazuje za to różnicę, że typ Nevada otrzymał dodatek do głównego pokładu pancernego o grubości 80 lbs podczas gdy typ Pennsylvania 70 lbs, zaś New Mexico aż 80+70 lbs i jeszcze 50 lbs na przeciwodłamkowym.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: CIA »

W jaki sposób?
dla Nwvady masz 80+50+50+20
to dla Pannsylvanii powinno byc idąc Twoim tokiem rozumowania samo 70# , jeżeli pokazuje tylko róznice.
Ale szczerze mówiąc te rysunki z Friedmana zrobiły sie dla mnie mało interesujące. ktoś tam cos napisał, ktoś tam zrobił rysunek, nawet nie wiadomo, czy sam Friedman w to wnikał i sprawdzał - my tu mamy dokument i skądś oni to wzięli i nie sadzę, aby byli tak chaotyczni jak Friedman w przygotowaniu swojego raportu.
Sławek
Posty: 862
Rejestracja: 2011-02-25, 01:10

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: Sławek »

CIA pisze:W jaki sposób?
dla Nwvady masz 80+50+50+20
to dla Pannsylvanii powinno byc idąc Twoim tokiem rozumowania samo 70# , jeżeli pokazuje tylko róznice.
Ale szczerze mówiąc te rysunki z Friedmana zrobiły sie dla mnie mało interesujące. ktoś tam cos napisał, ktoś tam zrobił rysunek, nawet nie wiadomo, czy sam Friedman w to wnikał i sprawdzał - my tu mamy dokument i skądś oni to wzięli i nie sadzę, aby byli tak chaotyczni jak Friedman w przygotowaniu swojego raportu.
Tak, to prawda, ja też teraz mam znacznie lepsze źródła.
Na pewno raporty nie były jakoś wybitnie chaotyczne, ale nie trzymają się kupy i nie zgadzają się ani z papierami z lat 1929-1931, ani 1943, ani źródłami pisanymi, ani też ze zdrowym rozsądkiem.
Cytując Friedmana (strona 197): Added protection was much simplier then in the coal-burners: a 70-pound (80-pound in the Nevadas) layer was added to the 3-inch second deck, for a total 4,75 or 5 inches.
Pancerz pokładu głównego typów Nevada, Pennsylvania i New Mexico przygotowano dla powstrzymania bomby AP o masie 1600 funtów zrzuconej z wysokości 8000 stóp. Orzeczono, że by osiągnąć ten cel trzeba istniejący pokład wyłożyć dodatkowymi płytami o grubości +/- 70 lbs. Pozbycie się niebagatelnych 50 lbs NS upośledziłoby pokład ochronny na tyle, że nie trzymałby on założeń projektowych.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: CIA »

Dobrze wiesz, ze w zasadzie zawsze były kompromisy, założenia sobie, a ostateczny projekt sobie...
Nie mówię, że w takich raportach szczególnie zwaracano uwagę na wszystkie elementy konstrukcyjne, pewnie nie, ale ten rysunek został zapewne skądś skopiowany (i zapewne było to wiarygodne źródło ;) ) - przecież na potrzeby tego raportu sami nie biegali z wiertarką i nie sprawdzali suwmiarką wszystkich grubości.
Sławek
Posty: 862
Rejestracja: 2011-02-25, 01:10

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: Sławek »

CIA pisze:Dobrze wiesz, ze w zasadzie zawsze były kompromisy, założenia sobie, a ostateczny projekt sobie...
Nie mówię, że w takich raportach szczególnie zwaracano uwagę na wszystkie elementy konstrukcyjne, pewnie nie, ale ten rysunek został zapewne skądś skopiowany (i zapewne było to wiarygodne źródło ;) ) - przecież na potrzeby tego raportu sami nie biegali z wiertarką i nie sprawdzali suwmiarką wszystkich grubości.
Friedman korzystał przy pisaniu ze stoczniówek i nie sądzę, by strzelił taką gafę na taką skalę, podobnie jak wszyscy inni.
Kto inny natomiast kreślił te rysunki z książki i jak dla mnie są one często niejasne...
Ale mniejsza.
Osobiście uważam, że na tym rysunku z raportu nie uwzględniono po prostu niczego poza elementami wykonanymi z STS...
Totalnie niejasne jest dla mnie również nieoznaczenie podkładu 20 lbs na pokładzie przeciwodłamkowym.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: CIA »

A ci "wszyscy inni" to kto?

Jak to niczego poza STS - są MS są HTS...

A skąd wiadomo o tym podkładzie 20#?
Sławek
Posty: 862
Rejestracja: 2011-02-25, 01:10

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: Sławek »

CIA pisze:A ci "wszyscy inni" to kto?
Stillwell, Friedman, Okun, Myron J. Smith, Klimczyk, Palasek... wymieniać dalej?
Może należało raczej zapytać kto tak NIE twierdzi. ;)
CIA pisze:A skąd wiadomo o tym podkładzie 20#?
Friedman (tabele albo też opis i rysunek str. 118), Okun, Stilliwell...
Swoją drogą według nich na skosach pierwotnie (przed przebudową) było 60 lbs STS na 20 lbs MS lub HTS.
Według projektu również:

http://www.history.navy.mil/photos/imag ... 584041.jpg

Przypomnę, bo chyba pominąłeś mój post z poprzedniej strony.
Cyt. Nathan Okun:

4) Protective Deck (at top of side main armor belt): 1.75” STS over 1.75” NS (44.5mm each = 3.5” (88.9mm)) from the outer hull side to about 5’ from the central heavy armored funnel base (which sits on this deck), inboard of which point an additional 1.25” (31.8mm) NS (= 4.75” (120.7mm)) underlays the other two protective layers (I assume that this added NS layer extends all of the way across the centerline between the funnels, though not inside those funnel uptake pyramids).

5) Splinter Deck: 1” STS (25.4mm) over 0.5” MS (12.7mm) (= 3” (76.2 mm) over 0.5” MS) to centerline (except for under those funnel uptake pyramids).
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: CIA »

Aby to rzetelnie rozstzrygnąc potrzebne byłyby cytaty i bibligrafia.
Zacznijmy od pierwszego Stillwell - jaka książka?
Albo czekaj to nie ma sensu. Zajmijmy sie konretna jedna daną.

Podkład - OK - mogli nie napisać aczkolwiek dziwne, że wyżej go uwzględnili.

Skos 3 clae - nabardziej intrygujące...

Muszę spadać ;)
Ostatnio zmieniony 2013-01-16, 21:18 przez CIA, łącznie zmieniany 1 raz.
Sławek
Posty: 862
Rejestracja: 2011-02-25, 01:10

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: Sławek »

Nie widzę też najmniejszego sensu, by z trójki przebudowywanych pancerników "Pennsylvania" miałaby być wolna od wszelkich reguł i założeń projektu przebudowy:

http://www.researcheratlarge.com/Ships/ ... lateIV.jpg
Ostatnio zmieniony 2013-01-16, 21:28 przez Sławek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sławek
Posty: 862
Rejestracja: 2011-02-25, 01:10

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: Sławek »

CIA pisze: Zacznijmy od pierwszego Stillwell - jaka książka?
"The battleship Arizona".
Część jest w tabelach str. 359-360, ale warto przeczytać cały opis modernizacji, a raczej przebudowy (są też wtrącenia naocznych świadków) na stronach 107-112.

P.S. Ok, pogadamy dalej jutro po pracy.
Może uda mi się dopaść skaner...
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: CIA »

Może różnice po prostu biorą sie z umiejscowienia danego przekroju? Przeciez nie musiało być na całej długości pokładu tak samo. Mogli w ogóle podczas przebudowy wybebeszyc wszystko, ale z drugiej strony (jeśli idzie o podkład) to nie widziałbym sensu, aby kruszyć kopię o pół cala grubości, ale moze...

Zreszta nie wiem..., jest dokument, mam wrażenie, ze źródło rysunków zamieszczonych u Friedmana i w tym dokumencie jest to samo. Grubości sie różnią...

Do jutra...
Sławek
Posty: 862
Rejestracja: 2011-02-25, 01:10

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: Sławek »

CIA pisze:Może różnice po prostu biorą sie z umiejscowienia danego przekroju? Przeciez nie musiało być na całej długości pokładu tak samo. Mogli w ogóle podczas przebudowy wybebeszyc wszystko, ale z drugiej strony (jeśli idzie o podkład) to nie widziałbym sensu, aby kruszyć kopię o pół cala grubości, ale moze...

Zreszta nie wiem..., jest dokument, mam wrażenie, ze źródło rysunków zamieszczonych u Friedmana i w tym dokumencie jest to samo. Grubości sie różnią...

Do jutra...
Ale już na rysunku pokazującym okręt przed przebudową (strona 118) jest wszystko prawidłowo (choć skos pozostaje nieopisany, a powinno być - zgodnie z dokumentacją oraz opisem - 60 lbs + 20 lbs) - o ile Friedman pisał książkę w oparciu o dokumentacje, to rysunki do niej robił ktoś inny i są one... czasem nie do końca zgodne z opisem. Może ten "Pennsylvanii" po przebudowie ktoś zwyczajnie "bezmyślnie" przerysował właśnie z tego "raportu atomowego"?
marek8
Posty: 1940
Rejestracja: 2011-07-01, 12:22

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: marek8 »

Witam,
Przyszło mi zadać takie pytanie specjalistom od amerykańskiego pancerza na wodzie :)
Na balancer.ru przeglądając na szybko jeden z wątków z US Navy widziałem jeden z pancerników typu Iowa uzbrojony w dodatkową parę Phalanxów (czyli łącznie 6) - czy tak faktycznie jest lub było na którymś z tych okrętów czy to tylko luźna fantazja i montaż jakiegoś pasjonata?
Pozdrawiam
Sławek
Posty: 862
Rejestracja: 2011-02-25, 01:10

Re: Pennsylvania - grubość skosów i inne OT

Post autor: Sławek »

marek8 pisze:Witam,
Przyszło mi zadać takie pytanie specjalistom od amerykańskiego pancerza na wodzie :)
Na balancer.ru przeglądając na szybko jeden z wątków z US Navy widziałem jeden z pancerników typu Iowa uzbrojony w dodatkową parę Phalanxów (czyli łącznie 6) - czy tak faktycznie jest lub było na którymś z tych okrętów czy to tylko luźna fantazja i montaż jakiegoś pasjonata?
Pozdrawiam
Bajka.
Jedyną zmianą było wprowadzenie nowszych modeli block 1A na USS "Wisconsin" i USS "Missouri".
Okręty miały za to po 6 wyrzutni Stingerów.
ODPOWIEDZ