Ja bym polegal wiadomoscia z gazet i dokumentow.Chemik pisze:Czyżby więc jednak Montrose????
Superkutry typu MFV-75
Re: Superkutry typu MFV-75
Re: Superkutry typu MFV-75
Małe trawlery typu”Y” (później przemianowane na Superkutry typu MFV-75)
1) Hilary Gdy-115, uk. III.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. III.1947, podn. band. 21.III.1947
PRS 41220, sygn. wyw. SPDN
78BRT, 26NRT, 40t;
22,87(całk.)/21,95(rej.)×5,79×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
III.1947: ukończony jako Hilary Gdy-115 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
21.III.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-60 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 94(?) Gdy-134 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1957: wymiana silnika na 1 sil. 2-suw, 3-cyl. June Munktell 3LD350, 240KM, nr sil. 8396/98, 10w
1957(?): Wła-130 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1962: skreślony z Rejestru PRS.
UWAGA: nazwa Arka 94 prawdopodobna.
2) Walery Gdy-116, uk. V.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. V.1947, podn. band. 14.V.1947
PRS 41108, sygn. wyw. SPDO
78BRT, 26NRT, 40t;
24,00(całk.)/21,95(rej.)×5,79×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, nr sil. 239416, 9w
V.1947: ukończony jako Walery Gdy-116 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
14.V.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-58 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 96 Wła-67 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1955: Wła-67 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
po 1955/przed 1959: Arka 96 Gdy-252 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1959: Hel-103 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
1962(?): przebudowany na statek łącznikowy, wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 12-cyl. Wola DVMa300, 300KM, nr sil. 4881, 9w
1962: statek lącznikowy Iwona (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
po 1966/przed 1969: wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 3-cyl. Völund DR-330, 225KM, nr sil. 5181, 9w
po 1968/przed 1972: skreślony z Rejestru PRS.
3) January Gdy-117, uk. VIII.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. VIII.1947, podn. band. 21.VIII.1947
PRS 41021, sygn. wyw. SPDP
72BRT, 28NRT, 40t;
21,87(rej.)×6,04×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
VIII.1947: ukończony jako January Gdy-116 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
21.VIII.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-61 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 97 Wła-68 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
I. poł. lat 50-tych(?): wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 6-cyl. MWM RHS 230, 250KM, nr sil. 2631-015, 10w
1.I.1955: Wła-68 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1960: Świ-31 (Żak Bartoszewicz; Świnoujście)
1961: Dar-23 (Żak Bartoszewicz; Darłowo)
1962: Świ-31 (Żak Bartoszewicz; Świnoujście)]
1967: Świ-31 (Leszek Ciborowski; Świnoujście)]
po 1968/przed 1972: skreślony z Rejestru PRS.
4) Ksawery Gdy-118, uk. III.1948
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, wod. 1948
James V. Hepburn & Co, Ltd, Montrose, Wielka Brytania, uk. III.1948, podn. band. 5.III.1948
PRS 41217, sygn. wyw. SPDQ
85BRT, 30NRT, 40t;
24,00(całk.)/22,88(rej.)×5,75×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
III.1948: ukończony jako Ksawery Gdy-118 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
5.III.1948: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-59 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 95(?) Gdy-149 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1957(?): wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 3-cyl. Völund DR 330, 225KM, nr sil. 5181, 10w
1957(?): Wła-131 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1962: skreślony z Rejestru PRS.
UWAGA: nazwa Arka 95 prawdopodobna.
5) Aleksy Gdy-119, uk. X.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. X.1947, podn. band. 4.X.1947
PRS 63002, sygn. wyw. SPDR
85BRT, 30(?)NRT, 40t;
22,88 (rej.)×5,75×?m;
1 sil. 2-suw, 4-cyl. Petters 4PC, 240KM, nr sil. 326, ok. 8w
X.1947: ukończony jako Aleksy Gdy-119 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
4.X.1947: podniesienie bandery
VI.1948: Aleksy Gdy-119 (Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
VI.1948: rozpoczęcie w St. Rybackiej w Gdyni, przebudowy na statek badawczy rybołówstwa
XI.1948: zakończenie przebudowy
6.XI.1948: Michał Siedlecki Gdy-119 (Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
1.I.1949: Michał Siedlecki Gdy-119 (Morski Instytut Rybacki; Gdynia)
1956: Gdy 119 (Jan Niegrzybowski; Gdynia)
†22.VII.1961: zatonął na M. Północnym w wyniku kolizji ze wschodnioniemieckim kutrem rybackim „Sas 291”
6) Damazy Gdy-120, nie zbubowany
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, zamówiony, nie rozpoczęty
1947: planowany jako Damazy Gdy-120 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia), plan niezralizowany z powodu bankructwa stoczni
1) Hilary Gdy-115, uk. III.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. III.1947, podn. band. 21.III.1947
PRS 41220, sygn. wyw. SPDN
78BRT, 26NRT, 40t;
22,87(całk.)/21,95(rej.)×5,79×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
III.1947: ukończony jako Hilary Gdy-115 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
21.III.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-60 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 94(?) Gdy-134 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1957: wymiana silnika na 1 sil. 2-suw, 3-cyl. June Munktell 3LD350, 240KM, nr sil. 8396/98, 10w
1957(?): Wła-130 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1962: skreślony z Rejestru PRS.
UWAGA: nazwa Arka 94 prawdopodobna.
2) Walery Gdy-116, uk. V.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. V.1947, podn. band. 14.V.1947
PRS 41108, sygn. wyw. SPDO
78BRT, 26NRT, 40t;
24,00(całk.)/21,95(rej.)×5,79×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, nr sil. 239416, 9w
V.1947: ukończony jako Walery Gdy-116 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
14.V.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-58 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 96 Wła-67 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1955: Wła-67 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
po 1955/przed 1959: Arka 96 Gdy-252 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1.I.1959: Hel-103 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
1962(?): przebudowany na statek łącznikowy, wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 12-cyl. Wola DVMa300, 300KM, nr sil. 4881, 9w
1962: statek lącznikowy Iwona (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Koga”; Hel)
po 1966/przed 1969: wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 3-cyl. Völund DR-330, 225KM, nr sil. 5181, 9w
po 1968/przed 1972: skreślony z Rejestru PRS.
3) January Gdy-117, uk. VIII.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. VIII.1947, podn. band. 21.VIII.1947
PRS 41021, sygn. wyw. SPDP
72BRT, 28NRT, 40t;
21,87(rej.)×6,04×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
VIII.1947: ukończony jako January Gdy-116 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
21.VIII.1947: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-61 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 97 Wła-68 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
I. poł. lat 50-tych(?): wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 6-cyl. MWM RHS 230, 250KM, nr sil. 2631-015, 10w
1.I.1955: Wła-68 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1960: Świ-31 (Żak Bartoszewicz; Świnoujście)
1961: Dar-23 (Żak Bartoszewicz; Darłowo)
1962: Świ-31 (Żak Bartoszewicz; Świnoujście)]
1967: Świ-31 (Leszek Ciborowski; Świnoujście)]
po 1968/przed 1972: skreślony z Rejestru PRS.
4) Ksawery Gdy-118, uk. III.1948
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, wod. 1948
James V. Hepburn & Co, Ltd, Montrose, Wielka Brytania, uk. III.1948, podn. band. 5.III.1948
PRS 41217, sygn. wyw. SPDQ
85BRT, 30NRT, 40t;
24,00(całk.)/22,88(rej.)×5,75×?m;
1 sil. 4-suw, 6-cyl. Ruston & Hornsby, 240KM, 9w
III.1948: ukończony jako Ksawery Gdy-118 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
5.III.1948: podniesienie bandery
pocz. III.1949: Świ-59 (Państwowe Przedsiębiorstwo Połowów Morskich „Barka”; Świnoujście)
1.I.1951: Arka 95(?) Gdy-149 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Arka”; Gdynia)
1957(?): wymiana silnika na 1 sil. 4-suw, 3-cyl. Völund DR 330, 225KM, nr sil. 5181, 10w
1957(?): Wła-131 (Przedsiębiorstwo Połówów i Usług Rybackich „Szkuner”; Władysławowo)
1962: skreślony z Rejestru PRS.
UWAGA: nazwa Arka 95 prawdopodobna.
5) Aleksy Gdy-119, uk. X.1947
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, uk. X.1947, podn. band. 4.X.1947
PRS 63002, sygn. wyw. SPDR
85BRT, 30(?)NRT, 40t;
22,88 (rej.)×5,75×?m;
1 sil. 2-suw, 4-cyl. Petters 4PC, 240KM, nr sil. 326, ok. 8w
X.1947: ukończony jako Aleksy Gdy-119 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia)
4.X.1947: podniesienie bandery
VI.1948: Aleksy Gdy-119 (Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
VI.1948: rozpoczęcie w St. Rybackiej w Gdyni, przebudowy na statek badawczy rybołówstwa
XI.1948: zakończenie przebudowy
6.XI.1948: Michał Siedlecki Gdy-119 (Morskie Laboratorium Rybackie; Gdynia)
1.I.1949: Michał Siedlecki Gdy-119 (Morski Instytut Rybacki; Gdynia)
1956: Gdy 119 (Jan Niegrzybowski; Gdynia)
†22.VII.1961: zatonął na M. Północnym w wyniku kolizji ze wschodnioniemieckim kutrem rybackim „Sas 291”
6) Damazy Gdy-120, nie zbubowany
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen, Wielka Brytania, zamówiony, nie rozpoczęty
1947: planowany jako Damazy Gdy-120 (Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich “Dalmor”, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością; Gdynia), plan niezralizowany z powodu bankructwa stoczni
Ostatnio zmieniony 2022-04-23, 15:57 przez Chemik, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Superkutry typu MFV-75
Can supply a copy of photo of Alexei if requiredChemik pisze:Dzięki za "prasówkę"
Re: Superkutry typu MFV-75
Can also supply photo of Ksawery on day of compass adjusting
Re: Superkutry typu MFV-75
Do not hesitate with either. Both are very much welcome. Thanks in advance.davidc pisze:Can supply a copy of photo of Alexei if requiredChemik pisze:Dzięki za "prasówkę"
Can also supply photo of Ksawery on day of compass adjusting
Re: Superkutry typu MFV-75
James V. Hepburn & Co, Ltd, Montrose - all fishing boats
#1 30.07.1947 O'BOB LEAH -> ; fitted out at Aberdeen (MONTROSE-BUILT VESSEL LAUNCHED First for 21 Years.) (61ft)
#2 9.12.1946 MOR I-> HILARY UNRRA->Poland ; engine fitted out at Aberdeen (matka chrzesna Eleanor Macdonald, Aberdeen)
#3 21.01.1947 EVENING STAR -> Robert Goodland (50ft)
#4 06.02.1947 MOR III -> ???? -> UNRRA->Poland
#5 25.04.1947 MOR IV -> ALEKSY ; engine fitted out at Aberdeen
#6
#7 03.09.1947 STUART T.M'IVER -> Harry Leach, Brighton ; engined at Aberdeen (56ft)
#8 30.10.1947 PRIVET -> Buckie (63ft) (waiting for engines 17.10.1947 to be launched)
#9 on stock 10.1947 (launched 11.1947?) ALOJZY -> UNRRA->Poland (75ft)
#10 LD 17.10.1947 L10.03.1948 OCEAN MAID -> James C.Nobvle, John B.Noble & George Milne, all of Peterhead (68ft)
od 10.1948 Montrose Shipyard Ltd
01.1949 SILVER CLOUR -> Stonehaven ; fitted at Montrose
01.1949 on the stock 75ft
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen
02.1947 MOR II -> ???? -> UNRRA->Poland
#1 30.07.1947 O'BOB LEAH -> ; fitted out at Aberdeen (MONTROSE-BUILT VESSEL LAUNCHED First for 21 Years.) (61ft)
#2 9.12.1946 MOR I-> HILARY UNRRA->Poland ; engine fitted out at Aberdeen (matka chrzesna Eleanor Macdonald, Aberdeen)
#3 21.01.1947 EVENING STAR -> Robert Goodland (50ft)
#4 06.02.1947 MOR III -> ???? -> UNRRA->Poland
#5 25.04.1947 MOR IV -> ALEKSY ; engine fitted out at Aberdeen
#6
#7 03.09.1947 STUART T.M'IVER -> Harry Leach, Brighton ; engined at Aberdeen (56ft)
#8 30.10.1947 PRIVET -> Buckie (63ft) (waiting for engines 17.10.1947 to be launched)
#9 on stock 10.1947 (launched 11.1947?) ALOJZY -> UNRRA->Poland (75ft)
#10 LD 17.10.1947 L10.03.1948 OCEAN MAID -> James C.Nobvle, John B.Noble & George Milne, all of Peterhead (68ft)
od 10.1948 Montrose Shipyard Ltd
01.1949 SILVER CLOUR -> Stonehaven ; fitted at Montrose
01.1949 on the stock 75ft
James V. Hepburn & Co, Ltd, Aberdeen
02.1947 MOR II -> ???? -> UNRRA->Poland