Chwała Komandorom!
Chwała Komandorom!
Myślę, że nie wypada, aby na tym forum nie wspomnieć o tej uroczystości:
Gdynia Pamięta - Chwała Komandorom!
Program uroczystości
Na konferencji byłem i mam pozytywne wrażenia. Co ciekawe, inicjatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Byłych Żołnierzy Morskich Sił Specjalnych „FORMOZA”.
Gdynia Pamięta - Chwała Komandorom!
Program uroczystości
Na konferencji byłem i mam pozytywne wrażenia. Co ciekawe, inicjatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Byłych Żołnierzy Morskich Sił Specjalnych „FORMOZA”.
Ostatecznie nie kadłub, działa, czy torpedy, ale ludzie decydują o wartości okrętu.
Re: Chwała Komandorom!
Też byłem, ku swemu zaskoczeniu dostałem nawet imienne zaproszenie. Także mam pozytywne wrażenia choć mogło być nieco lepiej z dyscypliną czasową u referentów. Mam nadzieję, że zapowiedziane wydawnictwo będzie wzbogacone o nowe, niepublikowane badania i ustalenia. Zakładam, że frekwencja przerosła oczekiwania organizatorów gdyż spora część widzów zmuszona była do siedzenia na schodach.
Baltops 2012---> http://fotogdynia.blogspot.com/2012/06/ ... warty.html
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Re: Chwała Komandorom!
W dzisiejszym Dzienniku Bałtyckim obszerny dwustronicowy artykułów o "spisku". Dość dobrze napisany jak na prasę codzienną. Dobrze, że głośno wspomina się takie haniebne wydarzenia z naszej historii. Ile wiedziałaby dzisiejsza młodzież (a czasem i ludzie w kwiecie wieku) gdyby nie takie akcje informacyjne i filmy z rodzaju "Katynia" czy "Generała Nila"?
To co dla innych jest brzegiem morza, dla marynarza jest brzegiem lądu.
Re: Chwała Komandorom!
Odpowiedź jest prosta. Nic, i w tym kierunku będzie to szło, po zmianach w nauczaniu historii, jakie są wprowadzane w "wolnej" Polsce. Mnie drażni też to uogólnienie - komuniści. Kto to był dokładnie, ale to już znowu "wolność słowa" nie pozwala na rozwiniecie wątku. W takich czasach przyszło żyć.Marmik pisze: Ile wiedziałaby dzisiejsza młodzież (a czasem i ludzie w kwiecie wieku) gdyby nie takie akcje informacyjne i filmy z rodzaju "Katynia" czy "Generała Nila"?
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Re: Chwała Komandorom!
A znasz nowe podręczniki i pracujesz na nich? Czy tylko tak sobie piszesz bo przeczytałeś, że zmiany są wielką tragedią narodową? Może warto aby wypowiedzieli się praktycy nauczania historii w liceum a nie teoretycy.RyszardL pisze: Nic, i w tym kierunku będzie to szło, po zmianach w nauczaniu historii, jakie są wprowadzane w "wolnej" Polsce.
Baltops 2012---> http://fotogdynia.blogspot.com/2012/06/ ... warty.html
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Re: Chwała Komandorom!
Nie, nie znam nowych podręczników. Natomiast czytałem i oglądałem wypowiedzi wielu zawodowych historyków, w tym tych z IPN. Nie mam podstaw sądzić, że konfabulują.miczman pisze:A znasz nowe podręczniki i pracujesz na nich? Czy tylko tak sobie piszesz bo przeczytałeś, że zmiany są wielką tragedią narodową?
Niech się wypowiedzą. Chętnie posłucham/przeczytam.miczman pisze:Może warto aby wypowiedzieli się praktycy nauczania historii w liceum a nie teoretycy.
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Re: Chwała Komandorom!
Dobrze, że zorganizowano taką uroczystość. Lepsze to niż debilny Peron Kulturalny.
Wracając do Historii w szkołach to wszystko zależy od osoby prowadzącej zajęcia. Jeżeli chce się to przekaże odpowiednie treści, ale jeżeli to osoba z przypadku to wiadomo, że uczeń niczego się nie nauczy. Niestety jest wielu takich pracowników szkół potocznie zwanych nauczycielami.
Ja mimo zawsze 13 grudnia organizuję zajęcia dotyczące Stanu Wojennego. Jest w programie nauczania? Nie, ale dziwnym trafem mi się chcę tłumaczyć czym był 13 grudnia dla Polski.
PS IPN woli zajmować się ile wódki wypił Wałęsa i kanonizowaniem poprzedniego prezesa.
Wracając do Historii w szkołach to wszystko zależy od osoby prowadzącej zajęcia. Jeżeli chce się to przekaże odpowiednie treści, ale jeżeli to osoba z przypadku to wiadomo, że uczeń niczego się nie nauczy. Niestety jest wielu takich pracowników szkół potocznie zwanych nauczycielami.
Ja mimo zawsze 13 grudnia organizuję zajęcia dotyczące Stanu Wojennego. Jest w programie nauczania? Nie, ale dziwnym trafem mi się chcę tłumaczyć czym był 13 grudnia dla Polski.
PS IPN woli zajmować się ile wódki wypił Wałęsa i kanonizowaniem poprzedniego prezesa.
Re: Chwała Komandorom!
Czyli tak naprawdę nic nie wiesz i nie masz żadnego pojęcia. Podobnie jak owi zawodowi historycy i historycy IPN. Żeby dyskutować o nauczaniu tego przedmiotu należałoby by być czynnym zawodowo nauczycielem, nie zaś czytać innych nawet jeśli są historykami. Historyk a nauczyciel historii to jednak jest różnica.RyszardL pisze: Nie, nie znam nowych podręczników. Natomiast czytałem i oglądałem wypowiedzi wielu zawodowych historyków, w tym tych z IPN. Nie mam podstaw sądzić, że konfabulują.
Baltops 2012---> http://fotogdynia.blogspot.com/2012/06/ ... warty.html
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Re: Chwała Komandorom!
Oj tam nie przesadzaj. Wystarczy zrobić podyplomówkę i jesteś nauczyciel pełną gębą. Moja katechetka tak zrobiła
Re: Chwała Komandorom!
Nie chciałbym wszczynać animozji w trzecią niedzielę adwentu, dlatego nie skomentuję, bo się mija z celem.miczman pisze: Czyli tak naprawdę nic nie wiesz i nie masz żadnego pojęcia.
Czyli nie studiowali, nic nie badali i nic nie wiedzą. Zatem tytuły doktoranckie i profesorskie nie powinny im przysługiwać.miczman pisze:Podobnie jak owi zawodowi historycy i historycy IPN.
Nie nadążam. Bóg mi świadkiem, nie nadążam. Zawsze mi się wydawało, że nauczyciel historii nie tylko musi mieć studia uniwersyteckie, ale także musi uczyć młodzież w oparciu o program, jaki dostaje z MEN i który obowiązuje dla danej klasy i tego w zasadzie musi się trzymać.miczman pisze:Żeby dyskutować o nauczaniu tego przedmiotu należałoby by być czynnym zawodowo nauczycielem, nie zaś czytać innych nawet jeśli są historykami.
Podstawowa różnica między nim, a zawodowym historykiem jest taka, że nauczyciel musi umieć jeszcze tę wiedzę przekazać uczniom. Nie może jedynie rozmawiać sam z sobą. Stąd konieczność dodatkowych studiów podyplomowych, o których wspomina Szafran. Historyk znajduje źródła z danej epoki i dokonuje opracowań będących podstawą do napisania książek z przedmiotu. Ta wiedza jest potem wykładana na uniwersytecie, a w dalszej kolejności w szkołach. Tak było w moich czasach, czyli już parę minut temu, niestety.
Dlatego dzisiaj nauczyciele historii i historycy, jako tacy, mają wątpliwości co do zmian, które w poważnym stopniu ograniczają wiedzę z historii Polski. Zostanie jakiś bezbarwny szkielet, który trudno będzie zdefiniować, co też przedstawia. Mówi się nawet o konieczności nauczania na tajnych kompletach, jak za okupacji.
Ja bym bardzo chciał móc przeczytać podręczniki historii, jakie obecnie obowiązują. Pamiętam, czego mnie uczono, chociaż wszystkich szczegółów nie mogę sobie przypomnieć, ale miałbym szansę dokonać odpowiednich porównań.
Niestety, tutaj nie kupię, a w sieci pewno też nie ma.
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Re: Chwała Komandorom!
Myślę a wręcz jestem przekonany, iż nie musisz mnie pouczać czym zajmują się historycy-dyplom mam już kilka lat. Z tego co widać twoja wiedza o systemie edukacji w Polsce jest niewielka. Nauczać danego przedmiotu można mając studia kierunkowe plus przygotowanie pedagogiczne, jeśli jednak nauczyciel chce uczyć kolejnego przedmiotu wystarczą mu odpowiednie trzy semestralne studia kwalifikacyjne. A nauczanie to przede wszystkim dydaktyka i tutaj Twoi ulubieńcy z IPNu z przeróżnymi literkami (nie ma czegoś takiego jak tytuł doktorancki, jest stopień doktora) mogą się schować gdyż najczęściej nie mają o tym pojęcia. Nie prowadzą lekcji, nie robią sprawdzianów i co najważniejsze ich kontakt z obecną młodzieżą jest minimalny. Ciekawi mnie też fakt, że nie będąc w Polsce raczysz pouczać ludzi tu mieszkających. Nie mieszkasz w Polsce, nie jesteś nauczycielem, nie znasz podręczników szkolnych i obecnej młodzieży. Skąd tyle pewności, że wiesz o czym piszesz?
Baltops 2012---> http://fotogdynia.blogspot.com/2012/06/ ... warty.html
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Re: Chwała Komandorom!
Miałem troszeczkę więcej kontaktu z dydaktyką rodem z uczelni i jakoś nie przeceniam jej wpływu na moje póżniejsze nauczanie. "Temat musi być atrakcyjny dla ucznia inaczej będzie się nudzić" Jedna z myśli pani profesor od dydaktyki.
Jak już jesteśmy przy Komandorach to warto napisać, że od wielu lat Muzeum Obrony Wybrzeża ma o tej sprawie skromną wystawę.
Jak już jesteśmy przy Komandorach to warto napisać, że od wielu lat Muzeum Obrony Wybrzeża ma o tej sprawie skromną wystawę.
Re: Chwała Komandorom!
ja widziałem podręcznik, w którym Stan Wojenny określa się jako dobrodziejstwo wprowadzone przez wielkich patriotów...miczman pisze:A znasz nowe podręczniki i pracujesz na nich? Czy tylko tak sobie piszesz bo przeczytałeś, że zmiany są wielką tragedią narodową? Może warto aby wypowiedzieli się praktycy nauczania historii w liceum a nie teoretycy.RyszardL pisze: Nic, i w tym kierunku będzie to szło, po zmianach w nauczaniu historii, jakie są wprowadzane w "wolnej" Polsce.
Re: Chwała Komandorom!
Nie chodzi mi o to jak Ciebie nauczają a jak Ty nauczasz. Najczęściej jest tak, że wielcy i utytułowani naukowcy polegli by w starciu z młodzieżą. Jeśli o nauczanie, programy to warto zapytać nauczycieli. Odnoszę wrażenie, że w całym tym szumie z nową podstawą zapomniano o tych najważniejszych czyli uczniach oraz nauczycielach.szafran pisze:Miałem troszeczkę więcej kontaktu z dydaktyką rodem z uczelni i jakoś nie przeceniam jej wpływu na moje póżniejsze nauczanie.
Do nowej podstawy? Jeśli można to poproszę o skan tej strony gdyż nie bardzo w to wierzę.polsteam pisze:ja widziałem podręcznik, w którym Stan Wojenny określa się jako dobrodziejstwo wprowadzone przez wielkich patriotów...
Zaś jeśli chodzi o tematykę okrętową to zauważyłem, że dla autorów pojęcia okręt podwodny i łódź podwodna są wymienne.
Baltops 2012---> http://fotogdynia.blogspot.com/2012/06/ ... warty.html
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Re: Chwała Komandorom!
Najważniejsze to wpisywać tematy zgodnie z podstawą
Doświadczony nauczyciel (30 lat pracy) po zapoznaniu się z nową podstawą i podręcznikami był załamany. To wystarczy za komentarz.
PS czy ktoś z IPN brał udział w konferencji?
Doświadczony nauczyciel (30 lat pracy) po zapoznaniu się z nową podstawą i podręcznikami był załamany. To wystarczy za komentarz.
PS czy ktoś z IPN brał udział w konferencji?
Re: Chwała Komandorom!
W Librusie to żaden problem, wgrywasz tematy w sierpniu a potem sobie wybierasz odpowiedni i gotowe.
Byli na sali (wiesz kto ) ale nie występowali z referatami.
Doskonałym pomysłem było zrobienie okolicznościowego znaczka do wpięcia w klapę. Przedstawia on komandorskie dystynkcje oraz żałobną wstążkę.
Byli na sali (wiesz kto ) ale nie występowali z referatami.
Doskonałym pomysłem było zrobienie okolicznościowego znaczka do wpięcia w klapę. Przedstawia on komandorskie dystynkcje oraz żałobną wstążkę.
Baltops 2012---> http://fotogdynia.blogspot.com/2012/06/ ... warty.html
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717
Sprzedaję: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1377717