Ale moze byc dobrym poczatkiem. Np. od razu wiadomo ze na pewno sa chinskie te zakonczone na 艇 - np. 南汇艇 to 688 typu 037I
Co by nie byc goloslownym - przyklad:
Poznajecie? To chyba chinskie 956?
Oczywiscie nie ze wszystkimi to dziala, ale z wiekszoscia. Jak po prawej stronie wychodza bzdury to spojrzec co jest na dole.
Pozwolilo tez zauwazyc ze jedna z nazw wystepuje dwukrotnie.
Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach. - LEM
Owszem, zakończone na -ting to zapewne chińskie. Generalnie można działać tak: wiadomo, że Kanji jest mniej niż Hanzi, więc najlepiej podstawić całość pod japoński. Nazwy, w których pozostaną (po prawej) krzaczki są chińskie (bo dane ideogramy nie występują w japońskim). Tyle że to, co pozostanie, może być zarówno chińskie, jak i japońskie, więc trzeba dedukować. Np. na podstawie wspomnianego -maru.
Kolejny problem jest taki, że o ile Hanzi dość łatwo odczytać (większość ma jedną lekcję, czasem kilka tonów tej samej sylaby, a rzadko kilka lekcji - z tym że najczęściej wynikających z regionalizmów), to z Kanji nie ma tak fajnie. Pojedyncze Kanji może mieć kilka lekcji - o ile w potocznym słownictwie nie ma raczej problemów, to z nazwami własnymi jest gorzej. A nazwiska to koszmar - stąd zresztą na japońskich wizytówkach na odwrocie podaje się pisownię łacińską, a do tego właściciel przy jej dawaniu głośno się przedstawia (bo może mieć takie nazwisko, że bez tego nie będzie wiadomo jak je przeczytać).
To chyba efekt Rickover'a odbija się czkawką w amerykańskiej flocie podwodnej. Tak podnieśli standardy, takie mają egzaminy, że wszystko okazało się patykiem na wodzie pisane. Ściągali wszyscy. Wydało się na USS Memphis, ale wygląda że proceder był powszechny. http://www.ssbn.pl/?p=244
Wczoraj Putin potwierdził, to o czym w rosyjskim internecie mówiło się od jakiegoś czasu. Jurii Dołgorukij trafi do Floty Oceanu Spokojnego. http://www.ssbn.pl/?p=471
Podpisano kontrakt na budowę niszczycieli typu Zumwalt http://www.altair.com.pl/start-6840
Ciekawe jak będzie wyglądała sprawa budowy następców typu Ticonderoga skoro w tym przypadku zamiast 32 niszczycieli powstaną 3 podczas gdy krążowników jest 22.
Pozdrawiam Maciej
Jeżeli ktoś żyje z tego, że zwalcza wroga, jest zainteresowany tym, aby wróg pozostał przy życiu. - Fryderyk Nietzsche
Mexico pisze:Podpisano kontrakt na budowę niszczycieli typu Zumwalt http://www.altair.com.pl/start-6840
Ciekawe jak będzie wyglądała sprawa budowy następców typu Ticonderoga skoro w tym przypadku zamiast 32 niszczycieli powstaną 3 podczas gdy krążowników jest 22.
Pozdrawiam Maciej
O nastepcach niszczycieli to US Navy przestala juz myslec - w sensie zupelnie nowej konstrukcji. Burke Flight III (chodz nie wiadomo do konca w jakiej konfiguracji) bedzie narazie robiony i one powinny starczyc w najblizszej przyszlosci - do 2030 okolo. W obecnym ksztalcie, typ Zummwalt nie jest nastepca a raczej bedzie to demonstrator technologii z ktorego kiedys, moze sie cos wykluje - jak bedzie $$$ - tak samo jak powinien byc LCS ale schodze z temtu.
Nastepcy Tico to zupelnie inna bajka i narazie nie ma szans by cos powstalo - nie przed 2020 - z powodu braku kasy tez chyba troche z powodu braku pomyslu.
Ewentualnie zrobia wspolny kadlub na ktorym beda budowac obie klasy - w przypadku niszczycieli z nieco okrojona silownia - chodz naped nuklearny jest powaznie rozwazany.
Nie oszukujmy sie - czy naprawde potrzebne sa nowe konstrukcje? Czy jakakolwiek inna (wraza) MW dysponuje czyms chocby w 50% porownywalnym? Problem z obiema konstrukcjami jest starzenie sie materialowe - wiec robia Burke Flight II/III. Ale jesli chodzi o mozliwosci bojowe? Wystarczy update niektorych systemow i software. Inna sprawa ze ten nowy radar bedzie wymagal sporo pradu... Jesli beda faktycznie chcieli uzyc rail gun to tez problem z pradem... Ale moga zmiescic podobno nowa, lepsza silownie w obecne kadluby.
Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach. - LEM
Jeśli jeden taki rujnuje budżet MON Rosji, to warto pomyśleć jak budowa wielu atomowych OP mogła pożerać zasoby ZSRR...
Nie przykladal bym wagi do mediow ani kwestii ekonomicznyvh poniewaz:
- sa przed wyborami a media maja swoje interesy rowniez
- ekonomia na wschod od rzeki Bug ma wlasne, niezbadane prawa...
Gdyby ludzie od jaskiniowej epoki robili tylko to, co wyglądało na możliwe, do dzisiaj siedzieliby w jaskiniach. - LEM
Wspanialy przyklad z Kanady jak wesprzec gospodarke, technologie, zmniejszyc bezrobocie i wzmocnic/odnowic sily morskie:
Two shipyards in Halifax and Vancouver will build up to 30 ships for Canada's navy and coast guard, including frigates, supply ships, patrol boats and an icebreaker, Ottawa announced Wednesday. The $33-billion shipbuilding procurement is the largest in Canadian history, and is expected to create 15,000 jobs. The ships will also cover the needs of the Royal Canadian Navy and Coast Guard for the next 30 years, officials said.