Drewno a konstrukcja pokładów lotniczych

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

orkan115
Posty: 30
Rejestracja: 2009-06-11, 23:18

Drewno a konstrukcja pokładów lotniczych

Post autor: orkan115 »

Temat nie przypadkowy. Zawiązał się co prawda w innym miejscu ale jest na tyle ciekawy, że wymaga wydzielenia. Historię tematu znajdziecie w Nevadzie pana Sławka. Do dyskusji zapraszam w szczególności Ferbeya wraz z rodziną - z całym szacunkiem z mojej strony oczywiście. W miarę możliwości prosiłbym szanownych dyskutantów o popieranie swoich wypowiedzi /tych dotyczących spraw technicznych/ choćby tylko szkicami. Celem takiego działania jest chęć uniknięcia nieporozumień związanych z nazewnictwem poszczególnych elementów a i sami będziemy mogli poszerzyć swoją wiedzę.
CZY DREWNO JEST INTEGRALNĄ CZĘŚCIĄ POKŁADU LOTNICZEGO, jak twierdzą niektórzy, CZY TYLKO WYKŁADZINĄ ANTYPOŚLIZGOWĄ, jak piszą inni ?????
PS. Mam nadzieję, że temat rozwinie się na całość konstrukcji okętu.
II WS oczywiście.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Co to znaczy "integralna część"?
Awatar użytkownika
esem
Posty: 351
Rejestracja: 2007-05-19, 19:10
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: esem »

Na pewno nie jest elementem konstrukcyjnym = uwzględnionym w obliczeniach :wink:
Czyli jest okładziną: przeciwpoślzgową (dla załogi, w dalszej kolejności dla samolotów), amortyzującą, estetyczną, itp itd. :-D
orkan115
Posty: 30
Rejestracja: 2009-06-11, 23:18

Post autor: orkan115 »

Integralna część czyli taki element bez którego dana konstrukcja uległaby w najlepszym razie poważnemu uszkodzeniu.
Ze względu na swą masę na pewno uwzględniane jest w obliczeniach wytrzymałości jak i stateczności okrętu. Samo jednak wg mnie nie jest elementem wytrzymałościowym.
Jest jeszcze jedna sprawa: czy można zastopić je płytą np. wiórową. Spotkałem się z opinią iż uprościłoby to konstrukcję pokładu lotniczego.
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Post autor: domek »

Listwy drewniame z teku to:

1.Odporność na ścieranie.
2.Odporność na chemikalia.
3.Brak zmian w twardości w zakresie temperatur od - 40 do + 80.
4.Brak potrzeby malowania.
5.Prosta wymiana uszkodzonych elemętów.
6.Brak czasu oczekiwania po naprawie [ np. czas wiązania kleju].
7.Brak iskrzenia podczas kontaktu z elemętami metalowymi podczas tarcia o siebie.
8.Elemęty uszkodzone nie pociągają za sobą innych.
9.Nie podtrzymuje samoistnie ognia.
10. Może izolować termicznie konstrukcje stalową pokładu .
11. podczas spalania nie wydziela dymu jak guma.
12.Niewielka zmiana wymiarów przy skokach temperatur.
13.Odpowiednia przyczepność dla obuwia tak mokry jak i suchy.
14.Łatwa dostępność.
15.Łatwa utylizacja.
16.Tłumienie akustyczne.
17.Ograniczenie emisji podczerwieni .
18.Brak kruszenia się
19.Izolacja elektryczna.


pozdrawiam :)
orkan115
Posty: 30
Rejestracja: 2009-06-11, 23:18

Post autor: orkan115 »

Ja wiem w czym rzecz. To Ferbey w "NEWADZIE '' w części o pokładach snuje dziwne teorie. Specjalnie dla niego żałożony temat. Tylko jego tu nie ma; pewnie "brat " /z całym szacunkiem/ sam jest zdruzgotany jego d......
Sprawy oczywiste nie wymagają dyskusji. Dajcie '' F '' więcej czasu, na naukę ponoć nigdy nie jest za póżno. Trzeba tylko chcieć się uczyć!
ODPOWIEDZ