Taki pomysł traktatowy ;)

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Re: Taki pomysł traktatowy ;)

Post autor: domek »

Mitoko pisze:Zupełnie abstrakcyjnie:
Co by było gdyby w Waszyngtonie narzucono limit dla nowych BB:
- 25'000 ts
- kaliber - nadal 406 mm
:lol:
Budowano by na zasadzie 25 000 po wodowaniu 50 000 po tygodniowym pobycie w doku :)

pozdrawiam
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

Hmm, wreszcie coś na temat, choć nie do końca do rzeczy.. :lol:
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
Awatar użytkownika
Marek-1969
Posty: 429
Rejestracja: 2009-07-18, 21:12
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Marek-1969 »

w 25 kts to mieści się powolny 6x406 lub szybki 4x406 chyba ze zrezygnujemy z pancerza który chroni przed 406 przeciwnika....
Myśle że floty poszły by na ilośc czyli 9x305-320 , 8x343-356 optymalnie.
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Post autor: domek »

de Villars pisze:Hmm, wreszcie coś na temat, choć nie do końca do rzeczy.. :lol:
A jakieś uzasadnienie opini :)
Awatar użytkownika
de Villars
Posty: 2231
Rejestracja: 2005-10-19, 16:04
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: de Villars »

A jak chcesz dwukrotnie zwiększyć wyporność w tydzień? Nalać betonu do kadłuba czy co? :lol: Rozumiem, że to miał być żarcik, ale może bez przesady. Trzymajmy się tematu - chodzi nam o 25000-tonowe okręty w służbie, a nie w momencie wodowania..

To co pisze Marek-1969 wydaje mi się trafne - w limicie 25.000 ton nie było sensu iść w działa 406 mm, bo to oznaczało by za mało luf, aby się sprawnie wstrzeliwać w cel. Kaliber ok. 343-356 mm wydaje się w takim limicie wyporności rozsądnym kompromisem pomiędzy liczebnością a kalibrem artylerii, choć od siebie pozwolę sobie wyrazić przypuszczenie, że może udało by się upchać 9 takich dział w trzech wieżach? (zapewne kosztem prędkości, ale to nie jet wielki problem, chodzi nam wszak o pancernik a nie krążownik liniowy..)
Si vis pacem, para bellum
http://springsharp.blogspot.com/
shadow
Posty: 78
Rejestracja: 2009-02-05, 07:09

Post autor: shadow »

Pewnie na początku byłoby to 340-356mm przy mniejszej prędkości /takie pomysły były chyba przy okazji projektowania pancerników dla Holandii w czasie I wojny/ ale możliwe że później ktoś wpadłby na pomysł że wystarczy 9x305 o dobrych parametrach, ale za to większa siłownia i powstałby "szybki lekki pancernik" lub krążownik liniowy coś na wzór Alaski. [/img]
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Post autor: domek »

de Villars pisze:A jak chcesz dwukrotnie zwiększyć wyporność w tydzień? Nalać betonu do kadłuba czy co? :lol: Rozumiem, że to miał być żarcik, ale może bez przesady. Trzymajmy się tematu - chodzi nam o 25000-tonowe okręty w służbie, a nie w momencie wodowania..

Ale to prosze Pana naprawdę nie jest takie trudne zaprojektować jednostke na zasadzie25 000 ton z rozbudową do 50000.Naprawde nie trzeba na to betonu. :)

1 manipulujemy wielkością zabieranego paliwa
2 montyjemy szkieletową obrone przeciw lotniczą
3 masa samego uzbrojenia głównego masa samych gołych dział dla
350mm a 610mm jak ma sie 12 sztuk
4 ilość zabieranej amunicji i odniesieniu do kalibru

Awszystko jest na magazynie i tylko czeka na suwnice :)


pozdrawiam
ODPOWIEDZ