Maciej3 pisze:Można prosić źródło informacji o tym 38- 90 pod głównym 127- 178?
Bo jak otwieram Friedmana to widzę:
Pokład pancerny 80lbs +50lbs +50lbs +20lbs
A pod nim pokład 40 lbs.
Szybkie przeliczenie 200 lbs czyli 5 cali
A pod nim 1 cal
A te 90 mm na pokładzie poniżej to widzę na rysunku obok, ale to dotyczy Mississippi.
A oczywiście Warspite nad pokładem pancernym nie ma nic, tylko pusta dziure, normalnie to wanna otwarta od góry i jak deszcz pada to się tam robi basen. Tylko zostaje panie co trzyma kadłub żeby się nie rozlazł.
Toż to nawet nie papier tylko bibuła

Proszę przystawić wnikliwiej głowę do zładu Nevady na stronie 201, gdzie na skosie podano wyraźnie: "3 in." Na stronie 438 jest z resztą opis tego pokładu (splinter deck), jednak przed przebudową tylko.
Te same wartości podaje każde nowe źródło o tym pancerniku, w tym rosyjskie.
To dotyczy wszystkich trzech rysunków, nie tylko "Nevady" - chodziło o wzmocnienie pancerza burtowego. Pierwotnie było tam 51 mm. Po przebudowie 90 mm. System upodobnił się do "Bismarckowego", tyle że był grubszy na zewnątrz...
W przeciwieństwie do typu New Mexico, na Nevadzie i Pennsylvani zastosowano w tym miejscu jednolitą płytę STS2, zamiast składanki.
Rysunki techniczne się "czyta" - ów 1 cal to środkowy odcinek, dotyczący płyt STS. Należy dodać do tego pół cala poszycia MS, a więc 25,4 mm STS+12,7 mm MS = 38 mm centerline - i tak podają dosłownie WSZYSTKIE źródła, nawet bardzo stare.
Na skosie zaś pierwotnie było 38 mm STS + 12,7 mm MS (51 mm), a po przebudowie 76,2 mm STS2+12,7 mm MS (89 mm).