
Chyba dorobię funkcję sprawdzającą takie zależności i wypisującą ostrzeżenia.
Właśnie przerabiam pociski. Poszedł parametr "nurkowanie".
Program już uwzględnia równoważnik TNT. Do tej pory masa ładunku wybuchowego była brana pod uwagę przy wyliczaniu siły eksplozji. Teraz masa*"współczynnik mocy". Jak na razie większość współczynników == 1 więc nic to nie zmienia, ale można to pomodyfikować. Jeszcze dorobię równoważniki w amunicji zgodnie z tym co piszą na navweaps.
Cóż alianckie okręty trochę straciły ( dla angoli q=0,96, dla USA 0,95 ) A japońce zyskali ( 1,07 ). U Niemców bez zmian.
Oczywiście nie globalnie dla wszystkich pocisków danej nacji - tylko dla każdego modelu pocisku. Brytyjskie I wojenne 1,08. Ale za jakiś czas trzeba będzie dorzucić stabilność. Bo po kiego grzyba pocisk o super sile, jak nie jest w tanie przebić pancerza bo wybucha przy kontakcie z nim?
Nurkowanie jeszcze nie do końca działa tak jak powinno.
Poprawiłem czas opóźnienia w japońskich pociskach. Był 10x za krótki. Powinien być 0,4 sek a był 0,04. Yamato stał się jeszcze groźniejszy. Owszem nadbudówki są często przestrzeliwane na wylot bez eksplozji, ale pociski które trafią w kadłub wjeżdżają o wiele głębiej. Niestety czasem też przelatują na wylot.
Ale jest fajny efekt jak pocisk wpada z prawej burty a wybucha przy lewej. Przechył w drugą stronę. I wtedy jest to o wiele groźniejsze. Przy małej odległości ( powiedzmy do 16 km ) przechył na burtę od strony przeciwnika równoważy się większym kątem podniesienia dział i tyle. Przy przechyle na przeciwległą burtę nie ba takiej depresji i nie ma jak strzelać - do czasu zrobienia zwrotu. Program na razie sam nie wyrównuje przechyłów.
Jeszcze nie wszystko działa jak powinno, jak już przetestuję to poślę zmodyfikowaną wersję.
A oto końcówka toru lotu ( pod wodą ) pocisków nie nurkujących

Właśnie sobie pomyślałem, że parametr nurkujący/nie nie powinien być sztywny TAK/NIE tylko prawdopodobieństwo. W końcu pociski nie przystosowane do nurkowania czasem nurkowały a idę o zakład że japońskie typ 91 też nie miały 100% skuteczności w nurkowaniu.
No i zapalnik powinien się aktywować po uderzeniu w wodę - czego teraz nie robi.
Oj będzie ciekawie
I przy okazji pytanie - jak stawiacie - ile procent pocisków nie przystosowanych do nurkowania powinno nurkować jak japońskie wynalazki? ja daję arbitralnie 8% ( jak się jawnie nie poda inaczej ).
A dla japońskich przystosowanych daję 96%
Jakieś inne propozycje?
Przepraszam za pośpiech w publikacji obrazków, ale jakoś muszę bo się uduszę.
Oto salwa z Liona padająca koło Yamato. Prawdopodobieństwo stabilnego nurkowania pocisków 8%. Tym razem wyszło że akurat w 9 działowej salwie będą 2 pociski nurkujące ( innym razem było 0 )
2 pociski trafiły a reszta jak widać

A to odpowiedź z Yamato. Prawdopodobieństwo nurkowania 96%
Wszystkie pociski nurkują.

Jeszcze powinienem dorobić rykoszety od powierzchni wody - ale jestem u teściowej ( na szczęście zabrałem notebooka
Już działają rykoszety od powierzchni wody. Na razie jeszcze tak sobie, ale jednak

Salwa z Liona uderza koło Yamato na granicy momenty gdzie mają jeszcze rykoszetować od wody. Dwa rykoszetują, reszta nie. Część trafia
Jeszcze muszę przerobić moment sprawdzania uderzenia w okręt. Na razie sprawdza tylko raz w momencie gdy salwa przechodzi z nad powierzchni pod powierzchnię. Do tej pory miało to sens, teraz nie. No i aktywacja itd itp.
Ale obiecywałem sprawozdania z postępów prac
Ale Yamaciak stał się twardy po modyfikacji pocisków

Normalnie nie do wzięcia. Owszem z ekstremalnie małej odległości często przelatują na wylot nie wybuchając. Ale z sensownej odległości przy bardzo skupionych japońskich salwach ( japońce pamiętam że lubili mały rozrzut ) często jedna celna salwa załatwia sprawę. Nie wiem czy to nie przesada
