Stawianie min do akcja bardziej zespołowa niż akcja Pioruna! Piorun jedynie nie wykonał ataku torpedowego, a źle postawione miny mogły zagrozić okrętom Alianckim! Nie wiem, co Anglicy znaleźli w papierach Wilka na temat stawiania min pod Helem, ale musiało ich to na tyle zaniepokoić, że mowy nie było o wykonywaniu przez niego funkcji stawiacza min. A co to było, to zadanie dla badaczy, ja jestem tylko interpretatorem, nic ponadto.cochise pisze:No inni bylismy, tak, ale akcja Pioruna to działania zespołowe stawianie min przez op to raczej indywidualne wiec inne wyszkolenie raczej nie przeszkadza. Niekompatybilny sprzet racja, ale do Rubisa choc tez "odmieniec" coś tam dopasowali. Więc czemu do Wilka nie mogli by dopasować? Chyba jednak z tym zaufaniem nie było tak kiepsko bo coś tam nam dawali jednak. No może się mylę, ale to Twoje "basta" jakoś nie jest przekonujace. Zresztą w latach 39-40 gdzie Francuzi, a potem sami Anglicy najbardziej odczuwali braki wszystkiego nic nie słychac w kwesti działań minowych. Potem wilk był okrętem szkolnym, ciekawe czy szkolono na nim w stawianiu min? Choć tu moze były u Anglików odmienne metody. Dziwnym jest choćby to, ze we wspomnieniach Romanowskiego czy Karnickiego, zaden nawet się nie zająknął na temat stawiania min jakby po wrześniu aparaty minowe przestały istnieć O_o
Przecież oni w każdym rejsie telepali ze soba te puste przedziały te 30 metrowych kulek trzeba w końcu gdzieś opchnąć. Swoją drogą ma ktoś moż przekrój Wilka który pokazywał by jak te miny wożono?
A własnie Romanowski przypadkiem na Wilku nie odpowiadał za miny?
Pytanie o Wilka i miny
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
A nie lepiej byłoby, zamiast gdybać, poszperać na "konkurencyjnym" forum.karol pisze:... Nie wiem, co Anglicy znaleźli w papierach Wilka na temat stawiania min pod Helem, ale musiało ich to na tyle zaniepokoić, że mowy nie było o wykonywaniu przez niego funkcji stawiacza min. A co to było, to zadanie dla badaczy, ja jestem tylko interpretatorem, nic ponadto.
JB
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Jeszcze na temat Rubis i jego wykorzystaniu, a dlaczego nie Wilka.Andrzej J. pisze:W sekcji brytyjskiej nie znalazłem żadnych TIII.
Ciekawy jest przykład holenderskiego O19. Okręty zbudowane na podstawie planów naszych Orłów miały 2 x 10 zewnętrzne szyby na śródokręciu po każdej stronie każda zawiera po dwie miny jedna nad drugą.Razem 40 min.
Korzystano z francuskiego systemu Normand-Fenaux, czyli takiego jak na Rubis, .
Chociaż okręty były nówki tym bardziej dziwi że przystosowano je do angielskich min dopiero podczas remontu w Anglii.NA usprawiedliwienie można dodać ze przebywał na Dalekim Wschdzie, ale gdy tylko pojawiła się możliwośc przystosowania go do angielskich min TIII natychmiast to zrobiono. W kwietniu maju 1944 odbywa na wodach Szkocji pierwsze ćwiczenia w stawianiu min ćwiczebnych.
Wraca na Daleki Wschód i stawia tam dwie zagrody minowe w styczniu i maju 1945.
Tutaj można sobie pooglądać operacje ładowania min na O19 jak i dokładne rysunki i schematy submarine mine type T Mk III T,
http://www.dutchsubmarines.com/pictures ... _mines.htm
Zapewne mowa o dws,org.pl, chętnie bym pomacał, tylko czasu mam nie za dużo i przekopywanie tego forum nie idzie mi zbyt szybko, bo nie zaangażowałem się od początku, a teraz to już zbyt wiele materiału. ale zarz postaram się znaleźć temat i opisać, co tam znalazłemJB pisze:A nie lepiej byłoby, zamiast gdybać, poszperać na "konkurencyjnym" forum.
JB
Ostatnio zmieniony 2009-06-28, 17:47 przez karol, łącznie zmieniany 2 razy.
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Link był na poprzedniej stronie.karol pisze:Zapewne mowa o dws,org.pl, chętnie bym pomacał, tylko czasu mam nie za dużo i przekopywanie tego forum nie idzie mi zbyt szybko, bo nie zaangażowałem się od początku, a teraz to już zbyt wiele materiału. ale zarz postaram się znaleźć temat i opisać, co tam znalazłemJB pisze:A nie lepiej byłoby, zamiast gdybać, poszperać na "konkurencyjnym" forum.
JB
Glasisch pisze:Witam,
co do uzbrajania min--> http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=8 ... 0#p1382310
Pozdrawiam
Michał
Ach so, względy konstrukcyjne wydawać by się mogło, nie do pokonania, no to przepraszam o tej nieufności, Anglików krzywdzę tym posądzeniem!
Swoją drogą ciekawe metody dyskusji na FOW nastały, jakbyśmy byli oddziałem DWS
no ale jak komu tak wygodnie, w każdym bądź razie na tym przykładzie widzicie, ze są na ziemi tacy, co DWS nie czytają i powoływanie się na wartość źródłową tamtego forum ma smak ryzyka tutaj.
Swoją drogą ciekawe metody dyskusji na FOW nastały, jakbyśmy byli oddziałem DWS

Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Można się domyślać, że mina dla Wilka musiała mieć kółka by mogła poruszać się po torach i być odpowiedniej wysokości by zmieścić się w tunelu gdzie były tory i w ładowni op. Być może Anglicy takich min nie mieli, a nie widzieli potrzeby adaptowania któryś z istniejących, tym bardziej, że miały być wykorzystane tylko przez jeden op.
Chyba najłatwiejszą byłaby adaptacja min wykorzystywanych na op typu Porpoise, gdzie stosowano bardzo podobny system stawiania min.
A jeśli chodzi o wykorzystanie Wilka, to skoro nie jako stawiacz min, to czy ktoś wpadł na pomysł wykorzystania go np. jako okrętu transportowego - chyba nie byłby problemu z pływaniem na Maltę?
Chyba najłatwiejszą byłaby adaptacja min wykorzystywanych na op typu Porpoise, gdzie stosowano bardzo podobny system stawiania min.
A jeśli chodzi o wykorzystanie Wilka, to skoro nie jako stawiacz min, to czy ktoś wpadł na pomysł wykorzystania go np. jako okrętu transportowego - chyba nie byłby problemu z pływaniem na Maltę?