Baza publikacji o Flotylli Pińskiej
Witam!
Z pewną dozą nieśmiałości zapytam czy istnieje jakakolwiek możliwość zassania lub też kupna filmu "Zapomniana flotylla"?
Pytanie drugie: czy książka kmdr Dyskanta o polskich Flotyllach rzecznych jest w ogóle dostępna w obiegu pierwotnym, czy też należy rozpocząć połowy na Allegro?
Serdecznie pozdrawiam
Z pewną dozą nieśmiałości zapytam czy istnieje jakakolwiek możliwość zassania lub też kupna filmu "Zapomniana flotylla"?
Pytanie drugie: czy książka kmdr Dyskanta o polskich Flotyllach rzecznych jest w ogóle dostępna w obiegu pierwotnym, czy też należy rozpocząć połowy na Allegro?
Serdecznie pozdrawiam
- Edward Teach
- Posty: 858
- Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
- Lokalizacja: Gdańsk
http://svetlahorsk.belarda.org/local_ne ... ic_87/339/
Ciekawa strona po rosyjsku. Ciekawy czy prosili naszego Ryszarda L o pozwolenia zanim wykorzystali jego rysunki.
Ciekawa strona po rosyjsku. Ciekawy czy prosili naszego Ryszarda L o pozwolenia zanim wykorzystali jego rysunki.
Edward Teach www.pdf-model.pl
Po białorusku.Edward Teach pisze:http://svetlahorsk.belarda.org/local_ne ... ic_87/339/
Ciekawa strona po rosyjsku.
Nie zauważyłem żeby ktoś wymienił tę pozycję…
Chronika bojewych diejstwij pińskoj wojennoj fłotilii w Wielikoj Otieczstwiennoj Wojnie Sowietskogo Sojuza w 1941 g.
22 czerwca- 28 września 1941.Zarząd Wojenno-Morskiego Wydawnictwa Ludowego Komisariatu Marynarki Wojennej ZSRR, Moskawa-Leningrad 1945.
Ostatnie opracowanie o flotylli pińskiej jakie się ukazało po rosyjsku jest tu:
http://shop.top-kniga.ru/books/item/in/302354/
PZDR MG
Chronika bojewych diejstwij pińskoj wojennoj fłotilii w Wielikoj Otieczstwiennoj Wojnie Sowietskogo Sojuza w 1941 g.
22 czerwca- 28 września 1941.Zarząd Wojenno-Morskiego Wydawnictwa Ludowego Komisariatu Marynarki Wojennej ZSRR, Moskawa-Leningrad 1945.
Ostatnie opracowanie o flotylli pińskiej jakie się ukazało po rosyjsku jest tu:
http://shop.top-kniga.ru/books/item/in/302354/
PZDR MG
praca o Flotylli Pińskiej
...
Ostatnio zmieniony 2009-04-16, 01:16 przez befhero, łącznie zmieniany 1 raz.
- Edward Teach
- Posty: 858
- Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
- Lokalizacja: Gdańsk
Witam.
Mam przyjemność pokazać dwie fotografie pochodzące Tygodnika Świat nr. 33 z 19 sierpnia 1922 r.


(...)Po zakończeniu wojny pierwszym zadaniem Departamentu Żeglugi było umożliwienie i wznowienie rzecznego ruchu na Pinie i Prypeci, jako właściwie jedynych drogach komunikacyjnych i strategicznych. Rzucono myśl wydobycia zatopionych statków, ale stan był ich beznadziejny. Większość została zatopiona za pomocą materiałów wybuchowych, skutkiem czego na kadłubach powstały ogromne wyrwy, inne zaś tonąc i osiadając na dnie ulegały przełamaniu lub przegięciu a nawet przewracały się do góry dnem. Podniesienie więc nastręczało olbrzymie trudności, trzeba było podnosić ciężary do 300 000 klg. na taką wysokość, aby można było dokonać prowizorycznej naprawy uszkodzonych kadłubów. Celem rozpoczęcia akcji ratowniczej, zorganizowano specjalne pogotowie techniczne, a podnoszenia statków zastosowano zupełnie nowy, wynalazku inż. kom. Małeckiego przyrząd, który funkcjonowaniem sprawnem w najwyższym stopniu zaciekawił nawet zagranicznych fachowców. Wyniki energicznej akcji przewyższały wszelkie oczekiwania: podniesiono 20 parowców, 4 dragi, 20 żelaznych i drewnianych szaland, oraz 4 motorówki ogólnej wagi 3 mil. kg. Oprócz tego przy pomocy nurków wydobyto z wody dużo cennego materiału ogólnej wagi 100 000 klg.
Wartość wydobytego materiału wynosi 400.000.000 mk. Pol. Wydatki zaś 7 % rzeczywistej wartości uratowanego (...)
Mam dwa pytania
1.Jakie statki przedstawiają załączone zdjęcia?
2.Kim były inż. kom. Małecki i na jakiej zasadzie działał jego wynalazek?
Z góry dziękują za odpowiedź.
PS.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany całością art. Proszę o info na prv.
Mam przyjemność pokazać dwie fotografie pochodzące Tygodnika Świat nr. 33 z 19 sierpnia 1922 r.


(...)Po zakończeniu wojny pierwszym zadaniem Departamentu Żeglugi było umożliwienie i wznowienie rzecznego ruchu na Pinie i Prypeci, jako właściwie jedynych drogach komunikacyjnych i strategicznych. Rzucono myśl wydobycia zatopionych statków, ale stan był ich beznadziejny. Większość została zatopiona za pomocą materiałów wybuchowych, skutkiem czego na kadłubach powstały ogromne wyrwy, inne zaś tonąc i osiadając na dnie ulegały przełamaniu lub przegięciu a nawet przewracały się do góry dnem. Podniesienie więc nastręczało olbrzymie trudności, trzeba było podnosić ciężary do 300 000 klg. na taką wysokość, aby można było dokonać prowizorycznej naprawy uszkodzonych kadłubów. Celem rozpoczęcia akcji ratowniczej, zorganizowano specjalne pogotowie techniczne, a podnoszenia statków zastosowano zupełnie nowy, wynalazku inż. kom. Małeckiego przyrząd, który funkcjonowaniem sprawnem w najwyższym stopniu zaciekawił nawet zagranicznych fachowców. Wyniki energicznej akcji przewyższały wszelkie oczekiwania: podniesiono 20 parowców, 4 dragi, 20 żelaznych i drewnianych szaland, oraz 4 motorówki ogólnej wagi 3 mil. kg. Oprócz tego przy pomocy nurków wydobyto z wody dużo cennego materiału ogólnej wagi 100 000 klg.
Wartość wydobytego materiału wynosi 400.000.000 mk. Pol. Wydatki zaś 7 % rzeczywistej wartości uratowanego (...)
Mam dwa pytania
1.Jakie statki przedstawiają załączone zdjęcia?
2.Kim były inż. kom. Małecki i na jakiej zasadzie działał jego wynalazek?
Z góry dziękują za odpowiedź.
PS.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany całością art. Proszę o info na prv.
Edward Teach www.pdf-model.pl
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Kmdr por. Dominik Malecki dostał (we wrześniu 1920 r.) polecenie, od Szefa DSM, zorganizowania Pogotowia Technicznego Marynarki Wojennej. Od października t.r. rozpoczęło ono podnoszenie zatopionych jednostek na Pinie i Prypeci. Łącznie podniosło, lub uchroniło od zatopienia, 53 obiekty pływające: statki, motorówki, krypy i dragi. Urządzenie, skonstruowane przez komandora Maleckiego, jest określane w dokumentach mianem doku-dżwigni. To prawdopodobnie jest zdjęcie tego urządzenia, choć odręczne rysunki, które widziałem przedstawiają je nieco inaczej.Edward Teach pisze:...Mam dwa pytania
1.Jakie statki przedstawiają załączone zdjęcia?
2.Kim były inż. kom. Małecki i na jakiej zasadzie działał jego wynalazek?...

Wspomniany artykuł fałszuje nieco liczby podawane w dokumentach.
JB
Re: Baza publikacji o Flotylli Pińskiej
Ale tylko niektóre wydania.Edward Teach pisze:Przy szukaniu materiałów na temat Flotylli Pińskiej przekonałem się, że informacje na ten temat są rozsiane w bardzo wielu miejscach.
[...]
Pertek Wielkie Dni Małej Floty
W wydaniu z 1958 nie ma na ten temat niczego (nawet OW "Wisła").
W wydaniu z 1987 jest sporo.
Czy możecie sprawdzić w swoich biblioteczkach, jak to wygląda w innych wydaniach?
Będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam
Ksenofont.
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?


Następne:
1.Фаддеев П.Д. Подъём бывшей польской военной флотилии на реке Припяти. //Сб. ЭПРОН. – 1940. - выпуск XXVIII.
2. Трофеи Днепровской военной флотилии. //Правда. – 1939. - 9 октября.
3. Ланин Н.Н. Ремонт трофейных кораблей. //Красный Флот. – 1939. - №140. (14 октября).
4. Подняты все 34 корабля, затопленные поляками. //Красный Флот. - 1939. - №139. (12 октября).
5. Новые музейные экспонаты. //Красный флот. – 1939. - 14 декабря.
6. Л.Р. Рассказы Днепровцев. //Красный флот. - 1939. - №137. (8 октября).
7. Ланин Н.Н. Встречи. //Красный Флот. – 1939. - №137. (8 октября).
8. ВИР. Бесславный конец Пинской польской флотилии. //Морской Сборник. – 1939. - №21-22.
9. Водолазные работы на Припяти. //Красный флот. - 1939. - №155. (14 ноября).
10. Блестящие действия днепровцев. //Красный флот. – 1939. - №133.
11. Боевые дни Днепровской флотилии. //Красный флот. – 1939. - №134.
1.Фаддеев П.Д. Подъём бывшей польской военной флотилии на реке Припяти. //Сб. ЭПРОН. – 1940. - выпуск XXVIII.
2. Трофеи Днепровской военной флотилии. //Правда. – 1939. - 9 октября.
3. Ланин Н.Н. Ремонт трофейных кораблей. //Красный Флот. – 1939. - №140. (14 октября).
4. Подняты все 34 корабля, затопленные поляками. //Красный Флот. - 1939. - №139. (12 октября).
5. Новые музейные экспонаты. //Красный флот. – 1939. - 14 декабря.
6. Л.Р. Рассказы Днепровцев. //Красный флот. - 1939. - №137. (8 октября).
7. Ланин Н.Н. Встречи. //Красный Флот. – 1939. - №137. (8 октября).
8. ВИР. Бесславный конец Пинской польской флотилии. //Морской Сборник. – 1939. - №21-22.
9. Водолазные работы на Припяти. //Красный флот. - 1939. - №155. (14 ноября).
10. Блестящие действия днепровцев. //Красный флот. – 1939. - №133.
11. Боевые дни Днепровской флотилии. //Красный флот. – 1939. - №134.
- Edward Teach
- Posty: 858
- Rejestracja: 2006-09-22, 23:13
- Lokalizacja: Gdańsk

В.А.Спичаков "Пинская военная флотилия в документах и воспоминаниях", 384 стр., Львов, 2009.
Gorąco polecam tą książkę.
W środku między innymi:
Plany kutrów LKU.
Plany monitorów typu Warszawa z bocznymi pływakami.
Plany monitora Smoleńk (Ex Krakow)
Przekrój monitora Żelezniakow.
Oraz wiele innych zdjęć rysunków oraz informacji na temat sowieckich okrętów rzecznych.
http://www.pinsk-flot.narod.ru/
Edward Teach www.pdf-model.pl
Jeżeli jesteś w posiadaniu tej książki, to czy mógłbyś zeskanować ten plan i podesłać, jeżeli pokazuje wygląd po przebudowie.Plany monitora Smoleńk (Ex Krakow)
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).
====================
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).
====================
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles