dawne polskie statki

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

dawne polskie statki

Post autor: Chemik »

:-) :-) Mam probe do szanownych shiploverow o pomoc w ustaleniu niektorych szczgolow dotyczacych polskich statkow. Przepraszam ze nie ma polskich liter :oops: :oops: , ale mieszkam za granica.
W pierwszej kolejnosci poszukuje nastepujacych informacji:

Adolf Warski typ B-54/III zb. 1959
na jakich liniach chodzil, czy w jego sluzbie mialy miejsce jakies szczegolne wydarzenia oraz kto nim dowodzil, a takze jak nazywala sie hamburska stoczna ktora go zlomowala i kiedy to nastapilo (znam tylko rok sprzedazy statku)
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).

jednostki Towarzystwa Akcyjnego "Gryf", Zegluga Morska oraz braci Leszczynskich, Stanislawa i Antoniego z Wolnego Miasta Gdanska
poszukuje danych z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych nastepujacych jednostek :
Ajaks (lub Ajax) - przybrzezny statek towarowy
Albert - barka
Monika (lub Abdank) - statek salonowy
Jadwiga - motorowka pasazerska
Straz - motorowka pasazerska
ponadto poszukuje wszelkich informacji o holownikach eksploatowanych przez tych armatorow w Gdansku oraz o motorowkach eksploatowanych na Wisle (moga byc skany lub przepisane do Worda).

Anna Maria loma zaglowa zb. 1857
eksploatowana kolejono przez Jozefa Konkola starszego i syna ze Swarzewa, potem przez Antoniego Budzisza z Rewy i w koncu przez spolke z Jelitkowa (jakiej nazwy?), ktora zostala utracona 20. czerwca 1920 roku.
poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).

Anna, ex-Friedrich Wilhelm szkuta zaglowa zb. 1880
eksploatowana przez Antoniego Piocha z Rewy
czy kto wie w którym roku zostala wyciagnieta na brzeg i rozebrana na opa? (J. Micinski w Ksiedze Statkow Polskich podaje ze przed 1925 rokiem)
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).

Baltyk typ Empire zb. 1942
na jakich liniach chodzil oraz kto nim dowodzil w okresie powojennym, a takze kiedy ekipy DEMS zdemontowaly uzbrojenie, kiedy nastapila zmana sygnalu rozpoznawczego z BPKS na SPFH i kiedy nastapily zmiany tonazowe i predkosci
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).

Batory zb. 1936
kiedy ekipy DEMS zdemontowaly uzbrojenie
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).

Beniowski, eks-Argo Altis zb. 1960
dla jakiego armatora byl pierwotnie budowany i jak nazywaly sie jednostki blizniacze oraz jaka mial miec planowana charakterystyke; kto nim dowodzil zarówno pod bndera polska jak i chinska, jaka mial pojemnosc netto od 1967 roku, jaki armator go eksploatowal po zmianie nazwy z Taixing na Tong Jiang i jakie byly jego ewentualne dalsze losy.
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).

Bialystok typ Ocean zb. 1942
jaki armator eksploatowal go gdy nazywal sie Ocean Hope, jakie mial uzbrojenie w czasie wojny, na jakich liniach chodzil oraz kto nim dowodzil w okresie powojennym, kiedy nastapila zmana sygnalu rozpoznawczego i kiedy nastapily zmiany tonazowe
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).

Boleslaw Bierut typ B-54/I zb. 1957
na jakich liniach chodzil oraz kto nim dowodzil
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).

Boryslaw, pozniej Bytom typ Empire zb. 1942
jaki armator eksploatowal go gdy nazywal sie Empire Hunter, jakie mial uzbrojenie w czasie wojny i kidy ekipy DEMS je zdemontowaly, na jakich liniach chodzil oraz kto nim dowodzil w okresie powojennym, kiedy nastapila zmana sygnalu rozpoznawczego i kiedy nastapily zmiany tonazowe oraz predkosci; oraz kiedy nastapila zmiana nazwy z PZZ-MP2 na MP-PZZ-2 w czasie gdy byl plywajacym magazynem zboza Rejonowych Zakladow Zbozowych w Szczecinie i czy ta firma otrzymala go na wlasnosc czy tez go dzierzawila, a jak tak to od kogo.
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: dawne polski statki

Post autor: polsteam »

Chemik pisze::-) :-) Mam probe do szanownych shiploverow o pomoc w ustaleniu niektorych szczgolow dotyczacych polskich statkow. Przepraszam ze nie ma polskich liter :oops: :oops: , ale mieszkam za granica.
W pierwszej kolejnosci poszukuje nastepujacych informacji:

Boleslaw Bierut typ B-54/I zb. 1957
na jakich liniach chodzil oraz kto nim dowodzil
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).
a co?... jakaś baza danych się tworzy ?... mam nadzieję, że się Kolega podzieli owocami kompilacji danych :)

prosze bardzo:

Ship OverviewShip Name FAY III Shiptype General Cargo Ship
Year of Build 1957 LR/IMO Ship No. 5047596
ross Tonnage 6,334 Deadweight 10,801
MMSI No. Call Sign
Status Broken Up Flag Greece
Last Updated 2009-01-16 Data validated
Registration, P&I, and CommunicationsPort of Registry Piraeus Flag Greece
Official Number 5370 Sat Com ID
Sat Com Ans Back Fishing Number
P&I Club Unknown
Ownership?Group Owner Grecomar Shipping Agency Ltd Location Greece
Shipmanager Unknown Location
Operator Unknown Location
DOC Company Unknown Location IMO Company No (DOC)
Registered Owner Faynav Shipping Location Panama IMO Registered Owner No 0071003
Technical Manager Unknown Location

Commercial HistoryDate Name Flag Group Owner Operator Manager Registered Owner DOC Price
Not recorded Grecomar Shipping Agency Ltd Unknown Unknown Faynav Shipping
1975-00 FAY III
1957-01 Greece
1957-00 Boleslaw Bierut
Originally Boleslaw Bierut

Class History
Date Class Status
1982-06-00 Lloyd's Register (Disclassed)
1957-01-00 Polski Rejestr Statkow (Disclassed)
Construction OverviewShiptype General Cargo Ship Built 1957 GT 6,334 Deadweight 10,801

Ship Builder1957-01 Stocznia Gdanska - Gdansk Yard/hull No.: B54/02

StatusDate Status
1982-07-00 Broken Up

Construction DetailHull Material:Steel; Hull Connections:Riveted/welded; Decks:1 dk; Ice strengthened
Service ConstraintsTrading, Commercial; Sea, Unspecified
Alterations & Conversions

DimensionsLength Overall 153.900 Length (BP) 141.640
Length (Reg) 0.000 Bulbous Bow
Breadth Extreme 19.460 Breadth Moulded 19.410
Draught 8.554 Depth 12.550
Height 0.000

Displacement 0 T/CM 0.0

TonnagesTonnage Type OSD/CSD Tonnage System Old System (By Flag)
Effective Date 1957-01 Effective Date 1957-01
Gross 6,334 Net 3,622
Deadweight 10,801 CGT 0
Formula Deadweight 15,233

ArrangementStructure Sequence (Bow to Stern) Position Type Material Length Breadth
Compartment 01 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Compartment 02 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Compartment 03 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Compartment 04 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Compartment 05 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Hatch 01 Centre Or Only Normal Hatch N/A 7.50 6.40
Hatch 02 Centre Or Only Normal Hatch N/A 7.10 6.40
Hatch 03 Centre Or Only Normal Hatch N/A 7.10 6.40
Hatch 04 Centre Or Only Normal Hatch N/A 12.30 6.40
Hatch 05 Centre Or Only Engine Room N/A
Hatch 06 Centre Or Only Normal Hatch N/A 7.30 6.40
Hatch 07 Centre Or Only Normal Hatch N/A 7.30 6.40
Hatch 08 Centre Or Only Normal Hatch N/A 8.40 6.40

Cargo OverviewGrain 18,026 Bale 17,019 Liquid (Oil) 0 TEU 0
CapacitiesPassengers; berths 12; Grain 18,026; Bale 17,019
Specialist

Ro-Ro (Lanes, Ramps & Doors)

Miscellaneous

Machinery Overview1 oil engine driving 1 FP propeller
Total Power: Mcr 5,884kW (8,000hp)
Service Speed: 16.00kts

Prime Mover DetailDesign: Fiat, Engine Builder: S.A. Fiat S.G.M. - Torino
1 x Unknown, 2 Stroke, Single Acting, Unknown Cyl Arrangement
8 Cy. 680 x 1200, Mcr: 5884 kW (8000 hp)

Auxiliary Engines

Auxiliary GeneratorsAux Generator: 3 x 240kW 220V d.c.

BunkersFuel: diesel oil: 2225.00 tonnes

Thrusters

Three Year Event SummarySignificant Event Last 12 months Between 1 and 2 years ago 2-3 years ago
Casualties 0 0 0
Class changes 0 0 0
Detentions 0 0 0
DOC certificates 0 0 0
Flag changes 0 0 0
Group Owner changes 0 0 0
Inspections 0 0 0
Name changes 0 0 0

Casualties
To add this optional module to your subscription simply click here
Crew List

Event TimelineDate Significant Events
1982-07 Status changed to Broken Up
1982-06 LR Class Withdrawn
1982-02 Broken Up by Gupta Steel, of Mumbai in India
Not Recorded Operater Unknown, Owner Faynav Shipping, Ship Manager Unknown, Group Owner Grecomar Shipping Agency Ltd
1975-00 Name changed to FAY III
1957-01 Disclassed PR, Flagged by Greece
1957-00 Name changed to Boleslaw Bierut
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4480
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Re: dawne polski statki

Post autor: pothkan »

Adolf Warski typ B-54/III zb. 1959
jak nazywala sie hamburska stoczna ktora go zlomowala i kiedy to nastapilo (znam tylko rok sprzedazy statku)
17/18.1.1983 sprzedany Eckhardt & Co. Marine GmbH, Hamburg, 22.1.1983 w Kalkutcie, pozostawiony. 24.2.1983 sprzedany Sunrise Shipping International (Indie), a potem na złom lokalnie (Chowdhuri Shipbreaking Co.) - ponoć od 1.1984, ale wg Marine News rozpoczęte przed 8.1983.
Ajaks (lub Ajax) - przybrzezny statek towarowy
Albert - barka
Monika (lub Abdank) - statek salonowy
Jadwiga - motorowka pasazerska
Straz - motorowka pasazerska
J. Miciński, M. Twardowski, B. Huras - Księga statków polskich
Anna Maria loma zaglowa zb. 1857
eksploatowana kolejono przez Jozefa Konkola starszego i syna ze Swarzewa, potem przez Antoniego Budzisza z Rewy i w koncu przez spolke z Jelitkowa (jakiej nazwy?), ktora zostala utracona 20. czerwca 1920 roku.
Jak wyżej, + J. Miciński, Żaglowce handlowe z Rewy
Baltyk typ Empire zb. 1942
na jakich liniach chodzil oraz kto nim dowodzil w okresie powojennym
Obawiam się, że szczegółowe odpowiedzi na takie pytania można znaleźć tylko poprzez badania archiwalne (szczególnie dzienniki okrętowe, o ile dla danych jednostek zachowane).
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).
Roczniki PRS w niektórych polskich bibliotekach (z tym że wydawane dopiero od 1957/58).
Beniowski, eks-Argo Altis zb. 1960
dla jakiego armatora byl pierwotnie budowany i jak nazywaly sie jednostki blizniacze oraz jaka mial miec planowana charakterystyke; kto nim dowodzil zarówno pod bndera polska jak i chinska, jaka mial pojemnosc netto od 1967 roku, jaki armator go eksploatowal po zmianie nazwy z Taixing na Tong Jiang i jakie byly jego ewentualne dalsze losy.
Zamawiający: może Argo Reederei Richard Adler & Söhne, Bremen? Tak by sugerowała nazwa (ale to tylko moje zgadywanie).

Losy statków dostarczonych Chinom (szczególnie tych z lat 1958-1961, z polską banderą i nazwą na jedną podróż) są bardzo słabo znane: z reguły nie wiadomo nawet, kiedy i gdzie zostały złomowane. Więc o takich detalach, jak kolejni kapitanowie - nie ma nawet co marzyć.

Tai Xing - Chipolbrok (kilka fot http://www.shipspotting.com/search.php? ... on=results)
Tong Jiang - Shanghai Jin Jiang Shipping Corporation

Ponoć nadal w służbie.

Przy okazji podawane w LRS zmiany nazw i armatorow statkow chinskich sa przewaznie orientacyjne, tzn. zglaszane czesto z kilkuletnia zwloka. Stad np. Tai Xing mogl sie stac Tong Jiang nawet 5,6 lat przed 1989.

Znam zresztą przypadek, gdy data zmiany była spóźniona o 5 lat, a międzyczasie jednostka zatonęła - tzn. w roku podanym w LRS jako zmiana nazwy statku już nie było.
Bialystok typ Ocean zb. 1942
jaki armator eksploatowal go gdy nazywal sie Ocean Hope
brytyjskie Ministry of War Transport, manager Haldin & Philipps Ltd, port macierzysty Bristol
Boryslaw, pozniej Bytom typ Empire zb. 1942 jaki armator eksploatowal go gdy nazywal sie Empire Hunter
MoWT, manager nieznany, port macierzysty Sunderland

Część odpowiedzi (kolejni armatorzy) może być w odpowiednich tomahc rejestrów Starke/Schella, ale akurat tych nie mam.
Ostatnio zmieniony 2009-03-25, 12:34 przez pothkan, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6377
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Caly problem , ze danchch o malych statkach w rocznikach nie ma,
Lloyd z zalozenia nie podaje ponad 100BRT (tylko dla niektorych)

Wazna sprawa jest czy statek byl zarejestrowany,
a nie wszystkie musialy byc, zak jak z samochodem
Na terenach prywatnych . lotniskach portach, itd
jezdzi duzo samochodow , ktore nie maja rejestracji
Tak tez jest ze statkami, czasami wojsko dla celow ewidencji
dla ewentualnej mobilizacji rorobilo spisy statkow ,ktore plywaly,
Sted tez w spisach PRS nie ma wszystkich, a do 1939 nie bylo pelnej
ewidencji.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: dawne polskie statki

Post autor: polsteam »

Chemik pisze: Adolf Warski typ B-54/III zb. 1959
na jakich liniach chodzil, czy w jego sluzbie mialy miejsce jakies szczegolne wydarzenia oraz kto nim dowodzil, a takze jak nazywala sie hamburska stoczna ktora go zlomowala i kiedy to nastapilo (znam tylko rok sprzedazy statku)
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).


złomowany na pewno w Hamburgu ?...

Ship OverviewShip Name ADOLF WARSKI Shiptype General Cargo Ship


Year of Build 1959 LR/IMO Ship No. 5003112


Gross Tonnage 6,718 Deadweight 10,190


MMSI No. Call Sign SPNM


Status Broken Up Flag Poland


Last Updated 2009-02-19 Data validated


Registration, P&I, and CommunicationsPort of Registry Gdansk Flag Poland
Official Number Sat Com ID
Sat Com Ans Back Fishing Number
P&I Club Unknown


Ownership?Group Owner Polish Ocean Lines Location Poland


Shipmanager Unknown Location


Operator Unknown Location


DOC Company Unknown Location IMO Company No (DOC)
Registered Owner POL-America Location Poland IMO Registered Owner No 1009965
Technical Manager Unknown Location









Commercial HistoryDate Name Flag Group Owner Operator Manager Registered Owner DOC Price
Not recorded Unknown Unknown POL-America
1996-06 Polish Ocean Lines
1959-01 Poland
1959-00 ADOLF WARSKI
Not recorded POL-America
Originally ADOLF WARSKI


Class

Class History
Date Class Status
1959-01-00 Polski Rejestr Statkow (Disclassed)


Construction OverviewShiptype General Cargo Ship Built 1959 GT 6,718 Deadweight 10,190


Ship Builder1959-01 Stocznia Gdanska - Gdansk Yard/hull No.: B54/12


StatusDate Status
1984-01-00 Broken Up


Construction DetailHull Material:Steel; Hull Connections:Riveted/welded; Decks:1 dk; Ice strengthened


Service ConstraintsTrading, Commercial; Sea, Unspecified


Alterations & Conversions


DimensionsLength Overall 153.900 Length (BP) 141.610
Length (Reg) 0.000 Bulbous Bow
Breadth Extreme 19.440 Breadth Moulded 19.410
Draught 8.341 Depth 12.550
Height 0.000


Displacement 0 T/CM 0.0


TonnagesTonnage Type OSD/CSD Tonnage System Old System (By Flag)
Effective Date 1959-01 Effective Date 1959-01
Gross 6,718 Net 3,670
Deadweight 10,190 CGT 0
Formula Deadweight 15,229


ArrangementStructure Sequence (Bow to Stern) Position Type Material Length Breadth
Compartment 01 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Compartment 02 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Compartment 03 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Compartment 04 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Compartment 05 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified)
Hatch 01 Centre Or Only Normal Hatch N/A 7.40 6.40
Hatch 02 Centre Or Only Normal Hatch N/A 14.40 6.40
Hatch 03 Centre Or Only Normal Hatch N/A 12.30 6.40
Hatch 04 Centre Or Only Normal Hatch N/A 13.10 6.40
Hatch 05 Centre Or Only Normal Hatch N/A 8.40 6.40


Sister Ships


Cargo OverviewGrain 17,885 Bale 16,900 Liquid (Oil) 0 TEU 0


CapacitiesGrain 17,885; Bale 16,900


Specialist


Ro-Ro (Lanes, Ramps & Doors)


Miscellaneous

Machinery Overview1 oil engine driving 1 FP propeller
Total Power: Mcr 5,737kW (7,800hp)
Service Speed: 16.00kts


Prime Mover DetailDesign: Sulzer, Engine Builder: N.V. Werkspoor - Amsterdam
1 x 6RSAD76, 2 Stroke, Single Acting, In-Line (Vertical)
6 Cy. 760 x 1550, Mcr: 5737 kW (7800 hp)




Auxiliary Engines


Boilers


Auxiliary GeneratorsAux Generator: 2 x 320kW 230V d.c., 1 x 80kW 230V d.c.


BunkersFuel: high viscosity fuel: 2173.50 tonnes consumption: 27.00pd


Thrusters


Three Year Event SummarySignificant Event Last 12 months Between 1 and 2 years ago 2-3 years ago
Casualties 0 0 0
Class changes 0 0 0
Detentions 0 0 0
DOC certificates 0 0 0
Flag changes 0 0 0
Group Owner changes 0 0 0
Inspections 0 0 0
Name changes 0 0 0


Casualties
To add this optional module to your subscription simply click here
Crew List


Event TimelineDate Significant Events
1996-06 Group Owner Polish Ocean Lines
1984-01 Status changed to Broken Up
1983-01 Broken Up by Chaudhary Shipbreaking Co., of Kolkata in India
Not Recorded Operater Unknown, Owner POL-America, Ship Manager Unknown, Group Owner POL-America
1959-01 Disclassed PR, Flagged by Poland
1959-00 Name changed to ADOLF WARSKI





- - - - -
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: dawne polskie statki

Post autor: polsteam »

Chemik pisze: Beniowski, eks-Argo Altis zb. 1960
dla jakiego armatora byl pierwotnie budowany i jak nazywaly sie jednostki blizniacze oraz jaka mial miec planowana charakterystyke; kto nim dowodzil zarówno pod bndera polska jak i chinska, jaka mial pojemnosc netto od 1967 roku, jaki armator go eksploatowal po zmianie nazwy z Taixing na Tong Jiang i jakie byly jego ewentualne dalsze losy.
ponadto poszukuje danych tego statku z rocznikow towarzystw klasyfikacyjnych (moga byc skany lub przepisane do Worda).


Ship Name TONG JIANG Shiptype General Cargo Ship


Year of Build 1960 LR/IMO Ship No. 5041140


Gross Tonnage 10,442 Deadweight 14,935


MMSI No. Call Sign BPLZ


Status In Service/Commission Flag China, People's Republic Of


Last Updated 2009-01-07 Data validated


Registration, P&I, and CommunicationsPort of Registry Shanghai Flag China, People's Republic Of
Official Number Sat Com ID
Sat Com Ans Back Fishing Number
P&I Club Unknown


Ownership?Group Owner China Govt Location China, People's Republic Of


Shipmanager Shanghai Jinjiang Shpg Corp Location China, People's Republic Of


Operator Shanghai Jinjiang Shpg Corp Location China, People's Republic Of


DOC Company Unknown Location IMO Company No (DOC)
Registered Owner Shanghai Jinjiang Shpg Corp Location China, People's Republic Of IMO Registered Owner No 1070250
Technical Manager Unknown Location









Commercial HistoryDate Name Flag Group Owner Operator Manager Registered Owner DOC Price
2004-09 China Govt
1989-00 TONG JIANG
1989-99 Shanghai Jinjiang Shpg Corp Shanghai Jinjiang Shpg Corp Shanghai Jinjiang Shpg Corp Shanghai Jinjiang Shpg Corp
1971-00 Tai Xing
1960-01 Beniowski China, People's Republic Of
Originally Beniowski;Launched as Argo Altis (1960)


Class

Class History
Date Class Status
1997-99-00 China Classification Society (Disclassed)
1963-04-00 Lloyd's Register (Disclassed)
1960-01-00 China Classification Society In Class
1960-01-00 Polski Rejestr Statkow (Disclassed)


Construction OverviewShiptype General Cargo Ship Built 1960 GT 10,442 Deadweight 14,935


Ship Builder1960-01 N.V. Koninklijke Mij. "De Schelde" - Vlissingen Yard/hull No.: 296


StatusDate Status
1960-01-00 In Service/Commission


Construction DetailHull Material:Steel; Hull Connections:Welded; Decks:1 dk & S dk


Service ConstraintsTrading, Commercial; Sea, Unspecified


Alterations & Conversions


DimensionsLength Overall 157.400 Length (BP) 142.680
Length (Reg) 0.000 Bulbous Bow No
Breadth Extreme 20.070 Breadth Moulded 20.000
Draught 9.340 Depth 12.500
Height 0.000


Displacement 0 T/CM 0.0


TonnagesTonnage Type OSD/CSD Tonnage System Old System (By Flag)
Effective Date 1960-01 Effective Date 1960-01
Gross 10,442 Net 6,143
Deadweight 14,935 CGT 0
Formula Deadweight 15,748


ArrangementStructure Sequence (Bow to Stern) Position Type Material Length Breadth
Compartment 01 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified) 19.70
Compartment 02 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified) 18.00
Compartment 03 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified) 14.10
Compartment 07 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified) 26.00
Compartment 08 Centre Or Only Dry Cargo Hold Steel (Unspecified) 23.50
Hatch 01 Centre Or Only Normal Hatch N/A 10.50 7.40
Hatch 02 Centre Or Only Normal Hatch N/A 12.80 7.40
Hatch 03 Centre Or Only Normal Hatch N/A 12.80 7.40
Hatch 04 Centre Or Only Engine Room N/A
Hatch 05 Centre Or Only Normal Hatch N/A 12.80 7.40
Hatch 06 Centre Or Only Normal Hatch N/A 10.50 7.40


Sister Ships


Cargo OverviewGrain 22,230 Bale 19,893 Liquid (Oil) 0 TEU 0


CapacitiesGrain 22,230; Bale 19,893


Specialist


Ro-Ro (Lanes, Ramps & Doors)


Miscellaneous

Machinery Overview1 oil engine driving 1 FP propeller
Total Power: Mcr 8,948kW (12,166hp), Csr 5,737kW (7,800hp)
Service Speed: 16.00kts


Prime Mover DetailDesign: Sulzer, Engine Builder: N.V. Koninklijke Mij. "De Schelde" - Vlissingen
1 x 6RND76, 2 Stroke, Single Acting, In-Line (Vertical)
6 Cy. 760 x 1550, Mcr: 8948 kW (12166 hp) at 122 rpm




Auxiliary Engines


Boilers


Auxiliary GeneratorsAux Generator: 4 x 180kW 230V d.c.


BunkersFuel: high viscosity fuel: 1633.00 tonnes


Thrusters


Three Year Event SummarySignificant Event Last 12 months Between 1 and 2 years ago 2-3 years ago
Casualties 0 0 0
Class changes 0 0 0
Detentions 0 0 0
DOC certificates 0 0 0
Flag changes 0 0 0
Group Owner changes 0 0 0
Inspections 0 0 0
Name changes 0 0 0


Casualties
To add this optional module to your subscription simply click here
Crew List


Event TimelineDate Significant Events
2004-09 Group Owner China Govt
1997-99 Disclassed CC
1989-99 Operater Shanghai Jinjiang Shpg Corp, Owner Shanghai Jinjiang Shpg Corp, Ship Manager Shanghai Jinjiang Shpg Corp, Group Owner Shanghai Jinjiang Shpg Corp, Group Owner China Govt
1989-00 Name changed to TONG JIANG
1971-00 Name changed to Tai Xing
1963-04 LR Class Withdrawn
1960-01 Name changed to Beniowski, Name changed to Argo Altis, Disclassed PR, Classed CC, Flagged by China, People's Republic Of, Status changed to In Service/Commission






- - - - -




De Carras schepen.

In de Blauwe Wimpel van 1961 blz.237 staat een ander verhaal
over het verloop van deze schepen.
De eerste vier schepen werden inderdaad door de opdracht-
gever afgenomen, de resterende zes werden voor eigen
afgebouwd en afzonderlijk verkocht.
(Een aantal casco,s werden in Gorkum gebouwd.

bnr. 291 Argo Ollandia = (carras)
bnr. 292 Argo Ellis = (carras)
bnr. 293 Argo Chios = (carras)
bnr. 294 Argo Delos = (carras)
bnr. 295 Argo Sounion = Albia (Spanje)
bnr. 296 Argo Altis = Beniowski (Polen)
bnr. 297 Argo Afaia = Atlas (marokko)
bnr. 298 Argo ??? = Dorthe Oldendorf (W.Duitsland)
bnr. 299 Argo ??? = Mauritanie (marokko)
bnr. 300 Argo ??? = Katwijk (Nederland)

Dus de hierna gebouwde schepen werden door Van Ommeren, Engelse , Chinese en misschien nog andere reders zelf besteld.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: dawne polski statki

Post autor: polsteam »

pothkan pisze:
Zamawiający: może Argo Reederei Richard Adler & Söhne, Bremen? Tak by sugerowała nazwa (ale to tylko moje zgadywanie).

chyba nie, bo wspomniany armator miał we flocie z reguły statki o nazwach jednoczłonowych...

a nie na zasadzie ARGO + COŚTAM...


http://www.theshipslist.com/ships/lines/argo.htm

- tem Argo Adler & Soehne miał dwa ARGO, ale bez dodatkowych człownów w nazwie


myslę, że pierwotnym zamawiającym był państwowy armator ze Sri Lanki - Ceylon Shipping
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4480
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Dziwna nazwa jak na syngaleski statek...

polsteam: Staraj się edytować swoje wkopiowane wpisy, wielokrotne entery strasznie rozpychają widok.
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4480
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Re: dawne polskie statki

Post autor: pothkan »

polsteam pisze:bnr. 291 Argo Ollandia = (carras)
bnr. 292 Argo Ellis = (carras)
bnr. 293 Argo Chios = (carras)
bnr. 294 Argo Delos = (carras)
Myślę, że tu jest odpowiedź na pytanie - czyżby grecka spółka Carras Brothers? Istnieli jeszcze?
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: dawne polskie statki

Post autor: polsteam »

pothkan pisze:
polsteam pisze:bnr. 291 Argo Ollandia = (carras)
bnr. 292 Argo Ellis = (carras)
bnr. 293 Argo Chios = (carras)
bnr. 294 Argo Delos = (carras)
Myślę, że tu jest odpowiedź na pytanie - czyżby grecka spółka Carras Brothers? Istnieli jeszcze?

no, może i Carras, bo te nazwy "takie greckie cuś", jak Chios, Delos...


ALE to " = NAZWA" to w przypadku innych statków (np. naszego Beniowskiego) oznacza nazwę DRUGIEGO armatora lub ostatecznego / ostatniego... a nie tego dla którego budowano statek pod nazwą Argo cośtamcośtam...
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4480
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

No tak, ale brak drugiej nazwy sugeruje, że wszedł pod pierwszą, czyli jakby Carras odebrał część, a z kolejnych (wt. Beniowskiego) już zrezygnował.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Post autor: Chemik »

dziękuje za pomoc, prawdę powiedziawszy uznałem już ten wątek za martwy... o planach związanych ze zbieraniem tych informacji napisałem w wątku o Termofrachcie... wyniki mojej pracy na pewno będą Wam znane...
niestety nie mam dostępu ani do polskich bibliotek, ani do polskiej literatury (własciwie to mam sporadyczny, bo gdy jestem w Ojczyźnie to kupuję prasę tematyczną i publikacje), więc "cegły" w stylu Księga Statków Polskich mam...
ale np. uciekła mi seria o polskich armatorach z Naszego Morza udało i się "zdobyć" tylko numer z 10 odcinkiem - MSPiR (2/2007) a o czasopismach z Wybrzeża o mogę tylko pomarzyć...
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Re: dawne polskie statki

Post autor: Chemik »

polsteam pisze:
pothkan pisze:
polsteam pisze:bnr. 291 Argo Ollandia = (carras)
bnr. 292 Argo Ellis = (carras)
bnr. 293 Argo Chios = (carras)
bnr. 294 Argo Delos = (carras)
Myślę, że tu jest odpowiedź na pytanie - czyżby grecka spółka Carras Brothers? Istnieli jeszcze?
no, może i Carras, bo te nazwy "takie greckie cuś", jak Chios, Delos...
.
Jotem w "Pod Polską Banderą" pisze iż "Beniowski" został zamówiony przez armatora greckiego, ale seria miała liczyć 6 jednostek....
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Post autor: Chemik »

Panowie pomocy...
czy m.s. Sienkiewicz zbudowany w Helsingor nie miał przypadkiem krótkiego epizodu na początku swojej służby w Chipolbroku? Jotem w wykazie polskich statków z 1. stycznia 1962 roku w Morzu wykazuje go w barwach tego armatora... :o
zresztą podobna sytuacja jest z bliźniaczym Żeromskim.. a w przypadku niego dodatkowo białą plamę stanowi jego okres jego służby pod ostatnią nazwą: Zemros - brak bandery i armatora... :cry:
z góry dziękuję za pomoc....
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4480
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

1987 ROSE VENTURE
1987 ZERMOS
22.2.1988 przybył na złomowanie w Gadani Beach

Sprzedany nieznanemu armatorowi saudyjskiemu, gdzie miał otrzymać nazwę ROSE VENTURE. Do Pakistanu przybył pod banderą St. Vincent i Grenadyn.

Moim zdaniem do rzeczywistego przemianowania nie doszło, a ostatnia nazwa powstała w wyniku dość częstego w takiej sytuacji zamalowania części nazwy na ostatni rejs (na złom) - wtedy musiała ona brzmieć nie ZEMROS lub ZERMOS, ale ZEROMS.
Awatar użytkownika
Chemik
Posty: 1391
Rejestracja: 2007-08-10, 20:11
Lokalizacja: Milton Keynes (UK)

Post autor: Chemik »

w tym miejscu był mój post w którym prosiłem o rozwianie moich dalszych wątpliwosci i naraz się ulotnił... czy moderatorzy mogliby mi to wyjasnic?
ODPOWIEDZ