Klasyfikacja okretow parowych

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: Marmik, crolick

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 7127
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Klasyfikacja okretow parowych

Post autor: AvM »

Prosilem, nic! Ten dalej swoje.
Napoleon pisze:
W zadnej marynarce kryteria nie byly dowolne!
Andrzej, czytaj co piszę - były dowolne w poszczególnych marynarkach!
Natomiast ta sama jednostka w jednej marynarce mogła być sklasyfikowana jako korweta a w innej jako fregata (lub kanonierka). Nie mówiąc już o tym, że w krajach anglosaskich funkcjonował termin slup.który mógł odpowiadać mniejszym korwetom ale i kanonierkom (choć to jest już inne zagadnienie). W tym sensie kryteria klasyfikacyjne były dowolne (w poszczególnych marynarkach).
Tu jest temat dotyczacy okretow Garibaldiego, wiec prosze nie rozmywac tematu.
Nie rozmywam. W końcu na tapecie jest "wątek klasyfikacyjny" :wink:
Nie jest, jak mowilem, zaloz nowy watek.

Musialem ja!

Prosze o podanie jednostek, ktore w jednej marynarce była sklasyfikowane jako korwety a w innej jako fregaty (lub kanonierki).

Obojetnie co uwazasz, klasyfikacje we flotach byly podobne.
Ogolnie fregat i korwet parowych bylo malo.
Napoleon
Posty: 4975
Rejestracja: 2006-04-21, 14:07
Lokalizacja: Racibórz

Klasyfikacja okretow parowych

Post autor: Napoleon »

Prosze o podanie jednostek, ktore w jednej marynarce była sklasyfikowane jako korwety a w innej jako fregaty (lub kanonierki)
Na początek, na szybko, różnice.
Np. neapolitański bocznokołowiec Stromboli, ten, który przechwycił okręty Garibaldiego w Marsali, miał 580 ton i 200 hp (nom) - klasyfikowany był jako korweta bocznokołowa.
Paragwajski Tacuari (bocznokołowiec, zbudowany jednak jako okręt wojenny) miał 488 t (bm) i 180 hp (nom) - klasyfikowany był powszechnie jako kanonierka. Jego wielkość zbliżona była do Stromboli.
Z kolei amerykańskie bocznokołowe kanonierki (tak klasyfikowane) typu Miami, miały wyporność do ok. 1100 ton a typu Sassacus od ok. 970 do 1170 ton, moc maszyn jednych i drugich to od ponad 500 do ponad 700 hp.
Konie z rzędem temu, kto pokaże mi jakąś prawidłowość przy ich klasyfikacji.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 7127
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Klasyfikacja okretow parowych

Post autor: AvM »

Ciagle nie widze dowolnosci w poszczegolnych flotach,
ani korwet ktore byly klasyfikowana jako fregaty.

Przeciez do dzisiejszych czasow nie ma konekwencji dotyczacych kalsyfikacjie
miedzy poszczegolnymi flotami.

Strpomboli nie miala 200 KM tylko 220nKM/440KM
wypornosc musiala byc wieksza. okret mial 604 bm ton, czyli wypornosc 700-800t

Tacuari mial nie 488bm tylk 428 24/94 i 140nKM

Tak ze jesli korwety byly klasyfikowana jako takie od 200nKM to sprawa jat jasne,
mimo ze chodzi o rozne floty.

Prosze nie pisac "ze u mnie", czy tez "wedlug mojich danyh", itd,
bo ja uzylem dokumentow. Tuascari, byl klasyfikowany przez Lloyda.

Ameryka jest duza, to i ma duze okrety, trudno amerykanska klasyfikacje porownac do innych flot.
ODPOWIEDZ