ZRYW
: 2014-02-26, 10:05
ZRYW
TYP: wodolot pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Gdańska Stocznia Rzeczna, Gdańsk.
NR. BUD. : WZ3/1
WYMIARY
długość – 27,60; szerokość – 7,20 m, zanurzenie w stanie wypornościowym – 2,10 m; na płatach – 1,10 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 6305M; 12 cylindrowy. prod. Leningrad; moc: 1.000 KM
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 35 w. ILOŚĆ PASAŻERÓW; 76; ZAŁOGA: 4 osoby
PRZEBIEG SŁUŻBY
1965: ZRYW - I - Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Szczecińska”, Szczecin.
- pierwszy wodolot polskiej konstrukcji i budowy. Eksploatowany na trasie Szczecin – Świnoujście. Gł. konstruktor M.Krężelewski
1966: - wycofany do przebudowy.
1968: - ponownie w eksploatacji.
1969: - wycofany z eksploatacji i przekazany do Gdańska.
1971: ZRYW - Marynarka Wojenna.
Podniesienie bandery 20.06.1971
- używany do przewozu kadry na trasie Gdynia – Hel.
1984.08.31: - wycofany.
1991: - złomowany.
To są moje informacje o nim. W związku z czym mam pytania. Po pierwsze w 1969 r ZRYW trafił do Gdańska, stał na tzw. kołkach na lądzie w pobliżu ujścia Raduni do Motławy. Do kogo formalnie wtedy należał ?. Bo od kogoś musiała go przejąć po dwóch latach MW ?.No i drugie pytanie co się z nim działo po opuszczeniu bandery ?. Data złomowania 1991 nie jest pewna.
TYP: wodolot pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Gdańska Stocznia Rzeczna, Gdańsk.
NR. BUD. : WZ3/1
WYMIARY
długość – 27,60; szerokość – 7,20 m, zanurzenie w stanie wypornościowym – 2,10 m; na płatach – 1,10 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 6305M; 12 cylindrowy. prod. Leningrad; moc: 1.000 KM
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 35 w. ILOŚĆ PASAŻERÓW; 76; ZAŁOGA: 4 osoby
PRZEBIEG SŁUŻBY
1965: ZRYW - I - Przedsiębiorstwo Państwowe „Żegluga Szczecińska”, Szczecin.
- pierwszy wodolot polskiej konstrukcji i budowy. Eksploatowany na trasie Szczecin – Świnoujście. Gł. konstruktor M.Krężelewski
1966: - wycofany do przebudowy.
1968: - ponownie w eksploatacji.
1969: - wycofany z eksploatacji i przekazany do Gdańska.
1971: ZRYW - Marynarka Wojenna.
Podniesienie bandery 20.06.1971
- używany do przewozu kadry na trasie Gdynia – Hel.
1984.08.31: - wycofany.
1991: - złomowany.
To są moje informacje o nim. W związku z czym mam pytania. Po pierwsze w 1969 r ZRYW trafił do Gdańska, stał na tzw. kołkach na lądzie w pobliżu ujścia Raduni do Motławy. Do kogo formalnie wtedy należał ?. Bo od kogoś musiała go przejąć po dwóch latach MW ?.No i drugie pytanie co się z nim działo po opuszczeniu bandery ?. Data złomowania 1991 nie jest pewna.