Trawlery przetwónie typu B-418

- Źródło: Blady W. "Polska flota rybacka 1921-2001", Morski Instytut Rybacki, Gdynia 2002 (przedruk z "Budownictwa Okrętowego")
- B-418.jpg (80.75 KiB) Przejrzano 17075 razy
1)
Kalmar Świ-205, nr budowy B-418/1
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/1, rozp. 28.XI.1969, wod. 11.VIII.1970, przek. 31.I.1971
PRS 44160 --> od 1975:
PRS 440160;
IMO 7034270
charakterystyka w I.1972: 2488BRT, 1066NRT, 1718ton; 88.72(całk.)/85.38(rej.)×15.03×?m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 22, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
charakterystyka w I.1974: 2498BRT, 1066NRT, 1718ton; 88.72(całk.)/85.38(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 22, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
31.I.1971:
Kalmar Świ-205
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQAJ; bandera: Polska
15.V.1975: 10 Mm od Monterey w Kalifornii, aresztowany przez patrolowiec amerykańskiego Coast Guardu „Modoc”, za poławianie wewnątrz 12-milowego pasa amerykańskiego pasa wód terytorialnych; skierowany pod eskortą do San Francisco
1993: złomowany w Szanghaju
2)
Humbak Świ-206, nr budowy B-418/2
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/2, rozp. 20.V.1970, wod. 30.XII.1970, przek. 30.IV.1971
PRS 44171 --> od 1975:
PRS 440171;
IMO 7044263
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1067NRT, 1652ton; 88.75(całk.)/85.40(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 24, rok produkcji silnika 1970, 2700KM;14.5w
charakterystyka w 1995: 1725GT
30.IV.1971:
Humbak Świ-206
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBA; bandera: Polska
3.III.1975: wszedł na mieliznę w porcie Nowy Jork, ściągnięty przez holowniki „Teresa Moran i „Eugenia Moran”
I.kw.1991:
Humbak (Arpolco SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
1996:
Humbak (Harengus SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
VI.1997:
Humbak (Alianpesca SA; Puerto Madryn) sygn. wyw. LQCO; bandera: Argentyna
2000: w wyniku pożaru uznany za stracony. Wrak umieszczono na wrakowisku w Puerto Madryn.
2007: wrak pocięty na złom przez firmę
Suministros Siderúrgicos Quilmas SA
3)
Mors Świ-207, nr budowy B-418/3
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/3, rozp. 7.VI.1970, wod. 27.II.1971, przek. 30.VI.1971
PRS 44172 --> od 1975:
PRS 440172;
IMO 7102455
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1067NRT, 1724ton; 88.75(całk.)/85.40(rej.)×15.05×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 26, rok produkcji silnika 1970, 2700KM; 14.5w
charakterystyka w I.1995: 2876GT, 862NT, 1724ton; 88.75(całk.)/83.23(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.5w
30.VI.1971:
Mors Świ-207
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBC; bandera: Polska
14.II.1990: na redzie portu Dutch Harbor, silny wiatr zepchnął statek (z niesprawnym silnikiem) na piaszczysta mieliznę, ściągnięty przez holowniki „Sea Hawk” i „Drew Foss”
II.poł.1995: złomowany
4)
Garnela Świ-208, nr budowy B-418/4
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/4, rozp. 23.I.1971, wod. 23.VI.1971, przek. 10.XI.1971
PRS 44173 --> od 1975:
PRS 440173;
IMO 7125134
charakterystyka w I.1972: 2501BRT, 1066NRT, 1724ton; 88.74(całk.)/85.40(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 27, rok produkcji silnika 1970, 2700KM; 14.5w
10.XI.1971:
Garnela Świ-208
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBB; bandera: Polska
19.X.1986: pożar w siłowni, remont przeprowadzono w Montevideo
III.kw.1994: skreślony z Rejestru PRS, sprzedany?
1999(?): złomowany w Puerto Belgrano przez firmę Desguace SA
5)
Waleń Świ-209, nr budowy B-418/5
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/5, rozp. 11.III.1972, wod. 23.IX.1972, przek. 28.II.1973
PRS 44178 --> od 1975:
PRS 440178;
IMO 7303372
charakterystyka w I.1974: 2476BRT, 1030NRT, 1690ton; 88.95(całk.)/85.46(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 41, rok produkcji silnika 1972, 2700KM; 14.5w
charakterystyka w I.1995: 2865GT, 859NT, 1690ton; 88.95(całk.)/83.24(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.5w
28.II.1973:
Waleń Świ-209
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQDI; bandera: Polska
12.X.1994: poważnie uszkodzony przez huragan w porcie Ulsan
I.1995: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Mumbaj
6)
Grinwal Świ-210, nr budowy B-418/6
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/6, rozp. 8.VI.1972, wod. 9.XII.1972, przek. 22.V.1973
PRS 44200 --> od 1975:
PRS 440200;
IMO 7303360
charakterystyka w I.1974: 2476BRT, 1030NRT, 1690ton; 88.96(całk.)/85.58(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, nr sil. 43, rok produkcji silnika 1973, 2700KM; 14.9w
charakterystyka w I.1995: 2868GT, 860NT, 1690ton; 88.96(całk.)/83.22(rej.)×15.00×5.40m; 1 sil. 4-suw., 12-cyl. Cegielski B3012 SS, 1987kW (2700KM); 14.9w
22.V.1973:
Grinwal Świ-210
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Odra”; Świnoujście) sygn. wyw. SQBZ; bandera: Polska
5.VI.1998: skreślony z Rejestru PRS
25.V.1999: przybył do hiszpańskiej stoczni złomowej w Vigo
7)
Afala (Афала), nr budowy B-418/II/7
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/7, rozp. 29.VI.1973, wod. 15.I.1974, przek. 29.VI.1974
PRS 10365 --> od 1975:
PRS 100365;
BRS 21010;
IMO 7384364
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.94(całk.)/85.60(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10066, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.6w
29.VI.1974:
Afala (Афала) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSJ; bandera: Bułgaria
2007: w służbie
8 )
Aurelia (Аурелия), nr budowy B-418/II/8
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/8, rozp. 31.VII.1973, wod. 13.II.1974, przek. 31.VIII.1974
PRS 10379 --> od 1975:
PRS 100379;
BRS 21042;
IMO 7384376
charakterystyka w I.1975: 2468BRT, 1034NRT, 1685ton; 88.88(całk.)/85.49(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10108, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
31.VIII.1974:
Aurelia (Аурелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSK; bandera: Bułgaria
23.VIII.1979: poważnie uszkodzony przez pożar w porcie Lizbona
1980: złomowany w Burgas
9)
Alfeus (Алфеус), nr budowy B-418/II/9
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/9, rozp. 30.VIII.1973, wod. 13.III.1974, przek. 10.X.1974
PRS 10418 --> od 1975:
PRS 100418;
BRS 21044;
IMO 7384388
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.86(całk.)/85.48(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10114, rok produkcji silnika 1973, 3600KM; 15.2w
10.X.1974:
Alfeus (Алфеус) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSL; bandera: Bułgaria
V.1995:
L’Intrepide
I.1998:
Venera (????; Kingstown)sygn. wyw. J8V16; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
5.IX.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
10)
Aktinia (Актиния), nr budowy B-418/II/10
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/10, rozp. 3.X.1973, wod. 10.IV.1974, przek. 30.XI.1974
PRS 10420 --> od 1975:
PRS 100420;
BRS 21050;
IMO 7393509
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.63(całk.)/85.29(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10126, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.XI.1974:
Aktinia (Актиния) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSM; bandera: Bułgaria
31.X.1996: przybył do tureckiej stoczni złomowej w Aliaga
11)
Argonavt (Аргонавт), nr budowy B-418/II/11
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/11, rozp. 24.X.1973, wod. 10.V.1974, przek. 31.XI.1974
PRS 10421 --> od 1975:
PRS 100421;
BRS 21051;
IMO 7405596
charakterystyka w I.1975: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10132, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
31.XII.1974:
Argonavt (Аргонавт) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSN; bandera: Bułgaria
22.XII.1995: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
12)
Ofelia (Офелия), nr budowy B-418/II/12
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/12, rozp. 10.XII.1973, wod. 11.VI.1974, przek. 27.III.1975
PRS 10422 --> od 1975:
PRS 100422;
BRS 21052;
IMO 7405601
charakterystyka w I.1976: 2467BRT, 1033NRT, 1685ton; 88.65(całk.)/85.30(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10152, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
27.III.1975:
Ofelia (Офелия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSO; bandera: Bułgaria
2005:
Amfibio (Aмфибиo) bandera: Bułgaria
20.I.2006: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
13)
Sagita (Сагита), nr budowy B-418/II/13
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/13, rozp. 19.III.1974, wod. 27.IX.1974, przek. 8.V.1975
PRS 10423 --> od 1975:
PRS 100423;
BRS 21054;
IMO 7405613
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.39(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10144, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
8.V.1975:
Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSP; bandera: Bułgaria
1994:
Sea Bull (????; Valetta) sygn. wyw. 9HQM4; bandera: Malta
2006: w służbie
14)
Kaprela (Капрела), nr budowy B-418/II/14
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/14, rozp. 13.V.1974, wod. 3.XII.1974, przek. 30.VI.1975
PRS 10424 --> od 1975:
PRS 100424;
BRS 21053;
IMO 7422075
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.65(całk.)/85.35(rej.)×15.03×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10168, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.VI.1975:
Sagita (Сагита) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSQ; bandera: Bułgaria
2006: w służbie
15)
Rotalia (Роталия), nr budowy B-418/II/15
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/15, rozp. 23.VII.1974, wod. 16.I.1975, przek. 30. IX.1975
PRS 10426 --> od 1975:
PRS 100426;
BRS 21063;
IMO 7435929
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.70(całk.)/85.43(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10174, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
30.IX.1975:
Rotalia (Роталия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSR; bandera: Bułgaria
2000:
Natali (????; Kingstown) sygn. wyw. J8XY7; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
26.IV.2000: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Mumbaj
16)
Fizalia (Физалия), nr budowy B-418/II/16
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/II/16, rozp. 4.IX.1974, wod. 28.II.1975, przek. 30. VIII.1975
PRS 10439 --> od 1975:
PRS 100439;
BRS 21058;
IMO 7504990
charakterystyka w I.1976: 2468BRT, 1034NRT, 1645ton; 88.66(całk.)/85.40(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10198, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15.2w
10.X.1974:
Fizalia (Физалия) (Okeansky Ribolov; Burgas) sygn. wyw. LZSS; bandera: Bułgaria
VI.1994:
Manurere
I(?).1998:
Atlantic
VII.1998:
Saturn (????; Kingstown) sygn. wyw. J8V15; bandera: Saint Vincent i Grenadyny
15.VI.2004: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
17)
Delfin Szn-103, nr budowy B-418/III/101
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/101, stęp. 11.XII.1974, wod. 29.III.1975, przek. 31.X.1975
PRS 44209 --> od 1975:
PRS 440209;
IMO 7511723
charakterystyka w I.1976: 2448BRT, 1016NRT, 1564ton; 88.84(całk.)/85.53(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10120, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 16w
charakterystyka w I.1995: 2928GT, 878NT, 1564ton; 88.84(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 16w
31.X.1975:
Delfin Szn-103
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFG; bandera: Polska
III.1978:
Delfin (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Ocean Ventures; Manilla) sygn. wyw. SQFG(?); bandera: Filipiny(?)
II.1979:
Delfin Szn-103
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFG; bandera: Polska
II.poł.1995:
Delfin bandera: Korea Północna
2006: w służbie
18)
Rekin Szn-94, nr budowy B-418/III/102
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/102, stęp. 16.VII.1975, wod. 30.XI.1975, przek. 31.III.1976
PRS 440213;
IMO 7511711
charakterystyka w I.1979: 2448BRT, 1016NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.55(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10138, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 16w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 16w
31.X.1975:
Rekin Szn-94
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQFA; bandera: Polska
16.II.1999: na Morzu Ochockim w trakcie trałowania w siłowni wybuchł pożar, ewakuowano część załogi na trawler „Admirał Arciszewski”, pożar ugaszono własnymi siłami.
19.II.1999: po uruchomieniu silnika głównego skierowany na remont do koreańskiego portu Ulsan
IV.kw.2000:
Rekin (Рекин) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. SQFA; bandera: Rosja
I.2001(?):
Rekin (Рекин) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDEE; bandera: Rosja
2002:
Mys Bligan (Мыс Блиган) CB-0002 (ЦБ-0002)
(Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDEE; bandera: Rosja
2003: w służbie
19)
Bonito Szn-104, nr budowy B-418/III/103
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/103, stęp. 3.I.1976, wod. 23.III.1976, przek. 31.VII.1976
PRS 440214;
IMO 7521431
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.57(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10186, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
31.VII.1976:
Bonito Szn-104
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGW; bandera: Polska
III.1978:
Bonito (właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Ocean Ventures; Manilla) sygn. wyw. SQGW(?); bandera: Filipiny(?)
28.II.1979:
Bonito Szn-104
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGW; bandera: Polska
III.kw.2001:
Bonito Szn-104
(Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Remontowe „Rem-Service” Sp. z o.o.; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
23.XI.2003: przybył do indyjskiej stoczni złomowej
20)
Awior Szn-105, nr budowy B-418/III/104
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/104, stęp. 29.VI.1976, wod. 24.IX.1976, przek. 19.II.1977
PRS 440215;
IMO 7606839
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.56(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10204, rok produkcji silnika 1974, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
24.IX.1976:
Awior Szn-105
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
12.III.1992: na Morzu Ochockim w trakcie trałowania w siłowni wybuchł pożar, w akcji gaśniczej wzięły udział trawlery „Aquila”, „Aquarius” i „Bogar”.
26.III.1992: skierowany na remont do koreańskiego portu Ulsan
III.kw.2001:
Awior (Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Remontowe „Rem-Service” Sp. z o.o.; Szczecin) sygn. wyw. SQGK; bandera: Polska
3.IX.2001: przybył do indyjskiej stoczni złomowej w Alang
21)
Hajduk Szn-106, nr budowy B-418/III/105
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/105, stęp. 21.X.1976, wod. 21.XII.1976, przek. 30.IV.1977
PRS 440216;
IMO 7616925
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.57(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10360, rok produkcji silnika 1976, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2929GT, 878NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
21.XII.1976:
Hajduk Szn-106
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQHY; bandera: Polska
XI.1999:
Hajduk Szn-106
(właściciel: Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; czarterujący: Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. SQHY; bandera: Rosja
22.VI.2000-IV.kw.2000: wycofany z eksploatacji
24(?).I.2001:
Khayduk (Хайдук) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCMC; bandera: Rosja
2002:
Professor Moiseyev (Профессор Моисеев) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCMC; bandera: Rosja
5.V.2006: uznany za stracony po wejściu na mieliznę w rejonie Madaganu
22)
Bogar Szn-107, nr budowy B-418/III/106
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/106, stęp. 21.X.1976, wod. 8.II.1977, przek. 18.VI.1977
PRS 440217;
IMO 7637747
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.87(całk.)/85.59(rej.)×15.02×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10372, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.87(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.20m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
18.VI.1977:
Bogar Szn-107
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQIG; bandera: Polska
12.III.1992: na Morzu Ochockim brał udział gaszeniu pożaru siłowni na trawlerze „Awior”
IV.kw.2000:
Bogar (Богар) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UDXE; bandera: Rosja
2004: w służbie
23)
Parma Szn-108, nr budowy B-418/III/107
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/107, stęp. 24.XI.1976, wod. 9.III.1977, przek. 26.VII.1977
PRS 440218;
IMO 7637759
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.52(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10378, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
26.VII.1977:
Parma Szn-108
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQII; bandera: Polska
1994: skreślony z Rejestru PRS
1996: złomowany
24)
Amarel Szn-110, nr budowy B-418/III/108
St. Północna im. Bohaterów Westerplatte, Gdańsk, nr budowy B-418/III/108, rozp. 21.IV.1977, stęp. 5.VI.1977, wod. 19.VI.1977, przek. 30.XI.1977
PRS 440219;
IMO 7637761
charakterystyka w I.1979: 2440BRT, 1010NRT, 1564ton; 88.88(całk.)/85.52(rej.)×15.02×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, nr sil. 10390, rok produkcji silnika 1977, 3600KM; 15,7w
charakterystyka w I.1995: 2930GT, 879NT, 1564ton; 88.88(całk.)/83.24(rej.)×15.01×5.40m; 1 sil. 4-suw., 6-cyl. Zgoda-Sulzer 6ZL40/48, 2650kW (3600KM); 15,7w
30.XI.1977:
Amarel Szn-110
(Przedsiębiorstwo Połowów Dalekomorskich i Usług Rybackich „Gryf”; Szczecin) sygn. wyw. SQIN; bandera: Polska
17(?).II.2001:
Amarel (Амарель) (Severo-Vostocznaya Morskaya Kompaniya; Madagan) sygn. wyw. UCOU; bandera: Rosja
30.I.2007: przybył do bangladeskiej stoczni złomowej w Chittagong
25)
bez nazwy, nr budowy B-418/III/20
St. im. Komuny Paryskiej, Gdynia, nr budowy B-418/III/20, wod. 1986, przek. 1986
W spisach
Stoczni Gdynia wykazywany jest kadłub trawlera B418/III/20 budowany w 1986 w SDII; prawdopodobnie jest to zapis mylny i odnosi się do trawlera
Wiron III, którego kadłub przekazano następnie do
Stoczni Nauta.